Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol vr 13 apr 2012 - 8:23

Pindaatje, ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal, maar ik denk dat je gewoon kan beginnen zoals je bij je dochter ook hebt gedaan hoor. En rustig op bouwen, dus gewoon beginnen zoals bij vier maanden.

Hier zijn ze dan wel 6 maanden, maar ik ben ook begonnen met worteltjes en bananen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  blondje1313 vr 13 apr 2012 - 8:36

Je kindje moet toch nog wennen aan de smaken, dus ook als je met 6 maanden begint moet je eerst alles één voor één aanbieden. Je kunt alleen wel wat sneller overstappen, je hoeft niet 2 maanden lang de 4-maandenpotjes te gebruiken.
Over een week gaan we beginnen met twee soorten fruit, vandaag zijn we begonnen met groente, dat gaan we binnenkort ook mengen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ayla vr 13 apr 2012 - 18:45

Goedemorgen dames...

Hier was het weer om half 7 dag, maar heb besloten om ook in de slaapjes een ritme aan te gaan brengen... Misschien dat ze 's morgens vroeg wakker is omdat ze gewoon uitgeslapen is, ze ligt namelijk nog rustig een uur te kletsen voordat ze honger krijgt. En slapen deed ik gewoon als ze moe was, maar ze houd het makkelijk 3 uur vol, dus ga proberen of ze om half 11 na het fruit tot +-12 uur kan slapen, dan brood of even een uurtje wakker en de fles, dan wakker tot 3 uur ongeveer, dan naar bed tot ze weer wakker wordt, groente, wakker blijven en dan papfles en naar bed... Kijken of dat werkt. Ze slaapt wel echt maar weinig overdag.

Mickey woow wat heeft hij lang geslapen! Heb je je hele lijstje afgewerkt? Ik wilde ook al zeggen, kan je niet live voeden daar... Maar hij doet vrij lang over de voedingen he.

MissD hoe is het bij de osteopaat gegaan?

Studie ze geven op de opvang geen groente? Dat is misschien voor jou ook makkelijker. Leuke foto's!

BeeGee hoe was het werken gisteren? Succes met beginnen met bijvoeding Wink

PBG knap van haar! Hier snapt E. het af en toe nog steeds niet. Maar ze oefent wel als een malle met haar stem.

Blondje die foto's heb ik maar 1x gemaakt... Daarna nooit meer. Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 394967 Leuk om te zien hoe ze gegroeid is.

Pindaatje lijkt me gewoon dat je met dezelfde stappen begint als wanneer je met 4 maanden begint, volgens mij zijn die potjes er gewoon omdat je ook vanaf 4 maanden kan beginnen, dus zetten ze er vanaf 4 mnd op. Hier waren "losse" smaken geen succes, gemengd lust ze veel liever.

Haren: Die groeien hier alweer aardig terug, kale plek is zo goed als weg. Mijn haren zijn ook niet extreem uitgevallen, en ik had wel verwacht dat ze erg uit zouden vallen dus het valt me alles mee!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  studiebol vr 13 apr 2012 - 19:07

Ayla, ik wil toch proberen om ze rond 5 uur op te halen van de opvang,dus dan zou ik er wel tijd voor hebben. Maar ik denk dat als ik het vraag en het mee geef dat ze het wel doen. MAar als ze daar sochtends fruit krijgen vind ik al prettig... mocht ik het allemaal toch niet redden dan vraag ik het als nog.

Ik zat laatst ook te denken aan een ritme in het slapen maar ze slapen hier nog zoooveel dus ik laat ze maar nog lekker slapen wanneer ze willen, en op zich hebben we er ook wel een ritme in. Ik hoop voor jou dat het bij E helpt!

De dames zijn wakker dus ik ga er weer vandoor! fijne dag allemaal!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla vr 13 apr 2012 - 20:04

Hm tot half 11 wakker lukt niet... Om half 9 viel ze zo bijna in slaap. Denk 3 slaapjes dan, ook 's morgens nog een uurtje. Het gekke is dat als ze op de opvang is ze het wel red, soms slaapt ze 's morgens niet en dan is ze zo tot 10 uur wakker.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  pitbullgup za 14 apr 2012 - 19:04

@ blondje; het is juist belangrijk om er een beetje olie of boter in te doen voor de benodigde vetten. (staat ook in de folder die ik heb mee gekregen van het CB)
@ ayla; hopelijk gaat het werken om er op bed te leggen
@ pindaatje; ik zou inderdaad opbouwen alleen kun je het iets sneller doen natuurlijk.

mijn haar valt wel ontzettend uit ik kan wel elke dag stofzuigen want vind ze echt overal.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  mickey za 14 apr 2012 - 19:12

Hier ook enorm veel haaruitval. Lijkt wel alsof ik in de rui ben...

Het is toch vreemd he, wat een ritme met een mens doet.. Gisteravond een feestje gehad, waren rond 1.30 thuis. Toen heb ik eerst gekolfd, dus voordat ik goed en wel in bed lag, was het 2.30. Zoonlief is uit logeren, en wie was er al om 7.00 wakker? Juist... Ik... Ben maar opgestaan om te kolven, dan heb ik tenminste het idee dat ik niet voor niks zo vroeg wakker ben, terwijl ik ook had kunnen uitslapen...

Wat zijn jullie plannen vandaag? Wij gaan vanmiddag naar de babyborrel van mijn nichtje. Kwam er alleen gister achter dat ze van mijn broertje een gegraveerd besteksetje krijgt, terwijl mijn zus aan mij een besteksetje had gevraagd... Ach... Dan heeft de kleine meid twee setjes Very Happy Mocht mijn zus het teveel vinden, dan hou ik de mijne wel, is van Jip&Janneke en niet gegraveerd Wink Heb er ook een bordje, kommetje en beker van J&J bij gekocht. Ben benieuwd wat ze ervan vindt. Mijn zus dan he, kleine meid zal er over een jaar pas wat van vinden, hahaha.

Fijne dag vandaag meiden!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  pitbullgup za 14 apr 2012 - 19:15

Fijn zo'n ritme hahaha heb ik ook last van!

Wij hebben vandaag een vormsel van een neefje... nu nog lekker wat in huis aan het rommelen.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 23:12

Ayla, de opvang is natuurlijk ook vreemd he! En veel meer prikkels, dus misschien is het nieuwsgierigheid wat haar wakker houdt. Bij ons op de opvang gaan baby´s naar bed wanneer ze willen, en sowieso is dat 3x. L slaapt bij haar op de da trouwens ook veel korter en slechter.

Hier alles zijn gangetje, weinig nieuws .. Gisteren 2 verjaardagen gehad, L was heel lief en heeft zelfs nog een tukkie gedaan in het ledikant van haar aankomende nichtje, gespeeld in de box van aankomend nichtje en de nuna leaf uitgeprobeerd (vond ze geen klap aan, dus die hoef ik ook niet te kopen) van aankomend nichtje.

Mijn vriend is nu weer voetballen, ik heb de slaapkamer al schoongemaakt, gestofzuigd en gestoft en er zitten wassen in. Ohja, ik heb ook allang uitgebreid gebadderd .. een jaar geleden kwamen we nu pas net uit bed rollen!

Gast
Gast

Bericht  pindaatje zo 15 apr 2012 - 0:32

Bedankt voor jullie antwoorden, dacht het zelf ook al, maar ja, ik weet ook niet hoe dat dan gaat natuurlijk, omdat dochter met 4 mnd al fruit en groente kreeg.. Zij had idd ook liever gemengd dan losse smaken..
Nah, gelukkig heb ik nog even, zoonlief is pas 3 maanden smile

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  studiebol zo 15 apr 2012 - 1:00

Parel, fijn dat het feestje gisteren wel goed ging met L!

Ayla, balen dat het gisteren niet ging met slapen zoals je bedacht had, hoe ging het vandaag?

@haaruitval, dat heb ik een hele poos geleden al gehad, het is nu gelukkig weer een stuk minder geworden.

Ik merk dat ik erg moe ben.. zo'n werkweek en allles regelen met de dames kost blijkbaar meer energie dan ik dacht... was vanmorgen al vroeg wakker dus ik zat heerlijk vroeg op mijn paard, was het nog lekker rustig in het bos. Toen ik thuis kwam had mijn vriend de meiden al in bad gedaan en aangekleed... heerlijk hoefde ik dat al weer niet te doen en toen ben ik eigenlijk gewoon nog mijn bed weer ff in gegaan om te pitten.. heerlijk!

De meiden heb ik net mango gegeven dat gaat er beter in de appel, grappig om te zien.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol zo 15 apr 2012 - 1:14

Ohja ff een vraagje, of jullie het heel gemeen zouden vinden als ik het volgende zou doen;

L heeft al een voorkeur voor een knuffel, daar speelt ze mee in bed maar die houd ze ook vaak vast als ze slaapt. V heeft dat minder die heeft haar speen. Maar ze hebben allebei dezelfde knuffels gekregen. Zou het heel gemeen zijn als ik de knuffel die L dus heel leuk vind bij V weg haal? dus dat ik die als reserve knuffel kan gebruiken mocht die van L een keer verdwijnen/kwijt raken. En V heeft ook wel een knuffeltje af en toe vast.. dat ik die vast bij L weg haal.. mocht dat de knuffel van V worden?

Ergens vind ik het wel slim om het nu te doen nu merken ze er nog niks van.. en heeft V nog geen echte voorkeur, maar aan de andere kant klinkt het zo gemeen als ik dat doe Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 561177

Laatst aangepast door studiebol op zo 15 apr 2012 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 zo 15 apr 2012 - 1:45

Ik zou het gewoon doen Studie, het is niet dat je iets afpakt waar ze gehecht aan zijn, dan zou ik het wel gemeen vinden!

Lotte heeft een mopperdagje vandaag, alleen als ik haar genoeg aandacht geef is het goed (en een ander moet het niet eens wagen om haar aan te kijken...). Mijn man ligt met migraine op bed en ik word er zo moe van....

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  studiebol zo 15 apr 2012 - 1:55

Blondje balen zijn die mopperdagen he, en dat jij dan alleen goed bent...als je haar nou in een wipstoel zet bij je, dat ze je wel kan zien enzo is dat dan niet goed?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 2:40

Studie gewoon doen hoor! Als ze jaloers is straks, geef je hem toch gewoon weer terug? smile

L heeft hier ook een favo knuffel, een wit konijn met lange oren, van de hema, vrees dat ik die ook nog een keer moet gaan halen ..

En hier ook min of meer een mopperdag, ze heeft vanochtend 3 uur geslapen, dat is echt uitzonderlijk lang voor haar doen! Nu heb ik gauw haar hele aerosleep en deken in de was gedaan. Wipper werkt hier helaas maar eventjes!

Vanochtend had ze gepoept (een keutel) en hoorde ik mijn vriend ; 'Kom! Kom even!' Was de keutel uit de luier gegaan en zaten zn vingers eronder haha ik vind het wel heel stoer dat ie het doet overigens, eerst vond ie het hel.

Nou het gemopper is hier even over, heb haar maar op ons bed te slapen gelegd. Haar eigen bed was afgehaald en alles zit nu in de droger kan ze vannacht weer in een schoon bed met een schone slaapzak en een schone pyama smile

Gast
Gast

Bericht  MissD zo 15 apr 2012 - 5:06

Hoi dames,

Al even hier niet meer geschreven, jullie hebben zoveel bijgeschreven, dat kan ik niet bijhouden hoor!

Ik heb vrijdag t/m vandaag gewerkt. Kwam vandaag op mijn werk, was er allemaal keiharde muziek, en het verpleeghuis waar ik werk is tegenover het gemeentehuis en daar zagen we de ME verzamelen. Bleek er dus een illegaal feest te zijn Wink.

Op de afdeling was het echt niet leuk, we hebben een stel nieuwe cliënten en dat zijn allemaal mensen die nogal claimend zijn. Ben dan ook blij dat ik 2 dagen vrij ben.

Morgen mag ik naar de huisarts, en daarna komt de fysio weer langs voor T. Het gaat nu echt zoveel beter met haar sinds de oefeningen van de fysio en de behandelingen van de osteopaat, echt fijn om te zien.

Verder eigenlijk geen nieuws hier.... Straks lekker op de bank neerploffen met mijn mannetje.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 5:35

Nou, fijn weekend dan MissD! Wanneer is je laatste werkdag? Hoe heeft je man het allemaal ervaren dit weekend? Meer respect voor je gekregen? Waarom ga je naar de huisarts, is er iets mis?

Ben ik hier de enige met zo`n slaapkop? De enige die zijn kind zo vroeg op bed legt, en dat het dan (met een fles om 23 uur dat wel) gewoon doorslaapt tot een uur of 8 a 9 en anders ècht niet uitgeslapen is? Vandaag lag ze al om half 6, ze was echt niet meer te genieten en wilde overduidelijk slapen. Afgelopen donderdag lag ze al om half 5, en heeft gewoon geslapen tot 8 uur de volgende morgen! Overdag slaapt ze zo`n 3 a 4 keer een uurtje a 3 kwartier.

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 15 apr 2012 - 5:38

Ik vind dat ze hier ook veel slapen hoor... en het kinderdagverblijf zei ook al dat ze veel sliepen..

Ze zijn rond de fles maximaal 2 uur wakker en dat is dan echt de max.. vaker is het anderhalf uur. en dan slapen ze weer tot de volgende fles.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  MissD zo 15 apr 2012 - 5:44

Parel; Hij vond het toch allemaal best wel veel, en voor T. zorgen en nog wat in huis doen en dan ook nog wat voor zichzelf. Hij heeft nu wel door hoeveel ik eigenlijk in huis doe en met T. doe en dat ik soms dus echt niet aan dingen toe kom.

Lekker toch dat L. zo slaapt. T. slaapt ook minstens 12 uur. En nu ligt ze ook alweer anderhalf uur in de box te slapen nadat ze even gespeeld heeft.

Laatst aangepast door MissD op zo 15 apr 2012 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt

MissD
Prater
Prater

Bericht  studiebol zo 15 apr 2012 - 5:52

MissD wat vervelend.. succes dan morgen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 5:52

Ach! Dat is niet fijn!
Natuurlijk fijn om te weten dat je zo vruchtbaar bent, maar om het zo te weten is ook niet leuk. Sterkte!

Mijn vriend vind het ook nog niks hoor, hij kan niks anders doen dan voor L zorgen, en weet totaal geen ritme erin te krijgen als hij ineens een dag thuis is. Hij kan zijn lol op, want als L ziek is, is hij degene die haar moet verzorgen op ma, di en wo ..

Gast
Gast

Bericht  MissD zo 15 apr 2012 - 5:54

.

Laatst aangepast door MissD op zo 15 apr 2012 - 6:15; in totaal 1 keer bewerkt

MissD
Prater
Prater

Bericht  MissD zo 15 apr 2012 - 5:55

Parel; Gek he dat die mannen aan niet veel meer toekomen dan het zorgen voor de kleine. En dat terwijl T. helemaal niet zo heel veel aandacht vraagt Wink ze vermaakt zichzelf ook prima.

MissD
Prater
Prater

Bericht  MissD zo 15 apr 2012 - 6:10

Vraagje; Waar kan ik een beetje mooie/nette/leuke jurkjes vinden. Mijn zusje gaat in juni trouwen en dan moet T. natuurlijk een mooie jurk aan (beetje feestelijk) maar geen idee waar ik die kan vinden. Heb nog niet veel leuks gezien dus als jullie iets weten... graag!

MissD
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:19

Parel schreef:Nou, fijn weekend dan MissD! Wanneer is je laatste werkdag? Hoe heeft je man het allemaal ervaren dit weekend? Meer respect voor je gekregen? Waarom ga je naar de huisarts, is er iets mis?

Ben ik hier de enige met zo`n slaapkop? De enige die zijn kind zo vroeg op bed legt, en dat het dan (met een fles om 23 uur dat wel) gewoon doorslaapt tot een uur of 8 a 9 en anders ècht niet uitgeslapen is? Vandaag lag ze al om half 6, ze was echt niet meer te genieten en wilde overduidelijk slapen. Afgelopen donderdag lag ze al om half 5, en heeft gewoon geslapen tot 8 uur de volgende morgen! Overdag slaapt ze zo`n 3 a 4 keer een uurtje a 3 kwartier.

Hier ook hoor! Sinds een week heeft ze ineens het slapen ontdekt. As we speak brengt mijn vriend haar naar bed, ze heeft vanochtend tot 09.00 geslapen toen een voeding en daarna weer geslapen tot 11.00 uur. Daarna gespeeld/gegeten en weer geslapen van 13.30 tot 16.30 uur. Nu dus weer naar bed en slaapt (waarschijnlijk) tot een uur of 7/8. Vind ik best veel voor een baby van 10 weken. Zij krijgt ook geen voeding meer om 23.00 uur. Probeer het wel hoor, maar zelfs als ik der wakker maak door luiertje te vervange e.d., drinkt ze 1 slokje en slaapt ze verder. Nouja, ze zal het zelf wel het beste weten denk ik maar.. Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 561177

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: