Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfels over huilen baby

+5
Lejow
yes1984
Tania
Happydobby
Jazzlyn
9 plaatsers

Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Twijfels over huilen baby

Bericht  Jazzlyn di 17 apr 2012 - 3:43

A. werd uit het ziekenhuis ontslagen met een gewicht van 2260 gram. Hij kreeg daar aangeboden 8x 50 ml en moest per fles ongeveer 45 ml drinken. Mocht 1 keer 45 laten staan.

hij moest dus minimaal 315 ml op een dag binnenkrijgen. Op de dag voor zijn ontslag ging hij regelmatig 50 ml drinken en 2 dagen na thuiskomst leek dat niet meer genoeg. Vanmorgen gebeld en hij mag nu dus 8 x 60 aangeboden krijgen. Dat is meer dan de 150 of in het ziekenhuis 170 ml per kilo, maar dat mag omdat hij harder gaat groeien dan een a terme kindje.

Wel moeten we dus snachts proberen 1 voeding eraf te krijgen. Hij krijgt nu 02.00-05.00-08.00-11.00-14.00-17.00-20.00-23.00. Die van 02.00 zou er dan af moeten en kunnen volgens het ziekenhuis. Als wij A het weekend daar hadden laten blijven, had dit al zo geweest. Wanneer kan ik dit nu het beste gaan doen?

Ook heeft A. krampjes. Sinds de thuiskomst, omdat je dan ineens wisselt van voeding. Of zou het de leeftijd zijn..? In ieder geval ik ben aardig bang dat het weer uit de hand gaat lopen, net zoals bij L.

Overdag gaat het redelijk. Hij is soms een uur voor zijn voeding aan het huilen en lijkt te willen eten, of sabbelen. Ik bied hem dan speen en troost (dit sinds vandaag of gister). Maar hij begint ook onrustig te slapen Sad Vanaf de voeding van 20.00 is het feest. Hij wil niet naar bed, huilt en is alleen rustig op mij. Oke, de eerste dagen ging hij na de voeding van 23.00 wel in zijn wieg en sliep dan tot 02.00, maar dat is nu al 2 dagen niet meer. Hij is van 20.00 tot 05.00 aan het mieren en alleen gelukkig bij mij. Maar niet slapen breekt mij aardig op nu.

Wat te doen? Laten huilen is geen optie...

Meer voeding ook niet. Dus de puckababy? Paccodoek? of op zijn buikje (waar hij duidelijk voorkeur voor heeft?

En hij drinkt zijn flessen vrij snel leeg. We hebben een Medela fles op aanraden van het ziekenhuis.

Iemand tips/trucs? Iets waardoor ik weer een beetje hoop heb Twijfels over huilen baby 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Jazzlyn di 17 apr 2012 - 3:45

edit : ik heb een soortgelijk poeder gehaald net als dat ABC dol (nogwat..) en infacol in huis.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 3:50

Over kunstvoeding weet ik niet genoeg maar voor overdag kan ik in ieder geval een draagdoek aanraden, dan kan hij daarin in ieder geval lekker rustig slapen en tegen krampjes werkt het ook goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Happydobby di 17 apr 2012 - 3:54

En mag je niet op verzoek voeden? ik zou van een kleine baby geen schema verwachten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 4:25

ik vind het behoorlijk wat dat die van 2.00u eraf moet voor een kindje dat nog niet eens 40 zwangerschapsweken is hoor :shock: Onze dochter kreeg echt nog heel lang zo vaak een voeding (en dan heb ik het misschien al wel over een half jaar oud). Zij dronk beter bij vaker kleine beetjes.

Verder zou ik zo'n super jong kindje lekker bij je houden en niet verwachten dat ie al hele nachten in het eigen bedje slaapt. Het is echt geen abnormaal gedrag hoor, eerder heel erg normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Tania di 17 apr 2012 - 4:26

Ik vind 6 uur slapen voor zo'n kleintje best lang. Dat doet M. nog niet eens met haar bijna 5 kilo en zou ik ook niet verwachten eigenlijk.

De puckababy is vanaf 2,5 kilo en 44 cm. dus misschien is je kindje daar nog wat klein voor.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  yes1984 di 17 apr 2012 - 4:26

Misschien kun je hem troosten met je pink. Door de fles volstaat de zuigbehoefte misschien niet volledig. Ik hoop dat je vannacht wel wat kunt slapen. En natuurlijk lekker knuffelen met je kleintje.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Lejow di 17 apr 2012 - 4:48

Heb je nog prematurenvoeding, of al 'normale' voeding?

Ik zou nu gewoon proberen die nachtvoeding er uit te laten, het mag vanaf nu, dus dan zou ik niet langer wachten en het gewoon proberen, dan zie je vanzelf wel hoe het gaat.
Dan kun je in de andere flesjes dus iets meer doen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Lejow di 17 apr 2012 - 4:50

B. mocht ook doorslapen hoor toen ze nog geen 40 weken was.
Haar schema toen ze thuis kwam, was 7 flessen en ging: 04.00-08.00-11.00-14.00-17.00-20.00-00.00.
Misschien kun je dit proberen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  studiebol di 17 apr 2012 - 7:16

Ook hier kwamen ze met 1 nachtvoeding thuis...

Moet je hem voor de fles van 2 uur wakker maken of wordt hij uit zich zelf wakker? Als hij uit zichzelf wakker word zou ik kijken welke tijd hij doet snachts.. en overdag voor jezelf een beetje ritme proberen te krijgen. Moet je hem wakker maken dan zou ik dat dus niet meer doen om 2 uur en kijken wat hij dan zelf doet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  maiadebij di 17 apr 2012 - 9:25

Rejoy. schreef:ik vind het behoorlijk wat dat die van 2.00u eraf moet voor een kindje dat nog niet eens 40 zwangerschapsweken is hoor :shock: Onze dochter kreeg echt nog heel lang zo vaak een voeding (en dan heb ik het misschien al wel over een half jaar oud). Zij dronk beter bij vaker kleine beetjes.

Verder zou ik zo'n super jong kindje lekker bij je houden en niet verwachten dat ie al hele nachten in het eigen bedje slaapt. Het is echt geen abnormaal gedrag hoor, eerder heel erg normaal.

Helemaal mee eens.

Iedereen, ook de kleintjes onder ons, heeft zijn eigen eet behoeftes. Mijn man eet 3 x per dag een maaltijd bijvoorbeeld en ik heb echt wel 6 eet momenten nodig. Zo is elk kind ook anders, ik zou de behoeftes van je kind volgen. Bij N.adeem was ik zo gefocust op doorslapen, tijden van voeden, de duur van zijn slaapjes. Dat gaf mij alleen maar onrust. Bij J.ennah heb ik haar gevolgd, niet op de klok gelet, en dat geeft echt rust. Ze is nu 19 maanden en slaapt nog niet door, maar het is nog steeds prima te doen.

Ik zou dus het advies van het ziekenhuis in je achterhoofd houden, als ze die voeding overslaat dat màg dat. Slaat ze hem niet over over, dan zou ik hem geven.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  _Lana_ di 17 apr 2012 - 20:10

maiadebij schreef:
Rejoy. schreef:ik vind het behoorlijk wat dat die van 2.00u eraf moet voor een kindje dat nog niet eens 40 zwangerschapsweken is hoor :shock: Onze dochter kreeg echt nog heel lang zo vaak een voeding (en dan heb ik het misschien al wel over een half jaar oud). Zij dronk beter bij vaker kleine beetjes.

Verder zou ik zo'n super jong kindje lekker bij je houden en niet verwachten dat ie al hele nachten in het eigen bedje slaapt. Het is echt geen abnormaal gedrag hoor, eerder heel erg normaal.

Helemaal mee eens.

Iedereen, ook de kleintjes onder ons, heeft zijn eigen eet behoeftes. Mijn man eet 3 x per dag een maaltijd bijvoorbeeld en ik heb echt wel 6 eet momenten nodig. Zo is elk kind ook anders, ik zou de behoeftes van je kind volgen. Bij N.adeem was ik zo gefocust op doorslapen, tijden van voeden, de duur van zijn slaapjes. Dat gaf mij alleen maar onrust. Bij J.ennah heb ik haar gevolgd, niet op de klok gelet, en dat geeft echt rust. Ze is nu 19 maanden en slaapt nog niet door, maar het is nog steeds prima te doen.

Ik zou dus het advies van het ziekenhuis in je achterhoofd houden, als ze die voeding overslaat dat màg dat. Slaat ze hem niet over over, dan zou ik hem geven.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Al werkt dat met flesvoeding wel iets anders natuurlijk, omdat je zelf de fles aanbiedt ipv dat je kindje neemt wat hij/zij wil. Beetje ongelukkig gezegd, maar borstvoeding werkt iets beter op verzoek.
Wij kregen ook een schema mee uit het ziekenhuis ( en mijn dochtertje was nog niet eens 2200 gram, maar 2000 ) en dat was ook iedere 3 uur. Dit was 0.00 - 3.00 - 6.00 enz. Dit komt dus neer op 1 nachtvoeding. Ik zou als ik jou was ook iets vaker kleine beetjes aanbieden en 's nachts om 3.30 je wekker zetten voor een voeding en voor de rest kijken wat je kleintje doet. Misschien kun je het ook nog eens voorleggen aan het ziekenhuis?
Succes en sterkte! Zulke nachten zijn echt slopend!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Jazzlyn di 17 apr 2012 - 23:59

Zoo even update..

Gister begonnen met het poeder voor de darmpjes en de infacol.. En hij heeft vannacht weer flink gepoept! Resultaat dus.. Ook ben ik gestopt met de medela fles. Hij dronk echt te snel en hij hapte veel lucht mee/knoeide veel wegens te snelle stroming. Flesje in 5 minuten leeg en daarna niet voldaan qua zuigbehoefte.

Nu ben ik gestart met een dr. brown fles. Deze stond nog in de kast en welja de spenen van Medela en dr brown zijn hetzelfde!! Nouja, dr. brown is het gaatje iets kleiner. Direct gegeven en hij deed er 20 minuten over met tussendoor een verschoning dronk de laatste 6 flessen tussen de 50 en de 60 ml perfect dus). Om 9 uur gisteravond ging hij naar bed en huilen maar hij was te troosten met de speen en hoefde dus niet uit bed! Om het half uur moesten we lopen, maar hij sliep direct verder. Na 11 uur heeft hij voor het eerst geslapen tot 2 uur, toen was hij wel aan het smaken, niet huilen. Fles gegeven en toen heeft hij weer geslapen tot 5 uur! Om 5 uur fles en daarna was het even huilen, maar met speentje sliep hij snel (en zijn broek zat goed vol Laughing)

Ook slaapt hij in de puckababy. Hij voelt zich er zichtbaar fijn in. In het ziekenhuis bakerde ze hem in met een doek. Maar hij wurmde sinds zaterdag zijn handen er dus uit. Nu slaat hij zichzelf ook niet meer wakker. En is tot op heden niet meer extreem vroeg voor de voeding wakker geworden. De laatste 4 keer moest ik hem wakker maken (soms wil hij tussendoor een speen, maar das niet erg) . Niet te vroeg juichen dus.. Maar het is nu precies 1 uur voor de volgende fles en het is nog stil.

@ lejow, hij kreeg gelijk normale voeding!

@ Studie, wat waren jou tijden dan met 7 voedingen?

@ all, ik voed graag op schema, op verzoek is te euhm onzeker voor mij. Ook A. doet het erg goed op schema, dus dan hou ik het liever zo. Daarbij mag hij met flesvoeding nooit eerder dan na 2,5 uur krijgen, wegens het maagje aldus de arts.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 0:36

Fijn dat het beter ging.

Ik gaf ook flesvoeding in een schema, ik kan ook niet tegen voeden op verzoek ahahha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  maiadebij wo 18 apr 2012 - 0:43

niet lullig bedoelt hoor, en iedereen moet doen wat hij of zij het beste vind. Maar is wat jij prettig vind niet 'ondergeschikt' aan wat je kindje prettig vind? Als je kindje zich prettiger voelt als hij een voeding krijgt als hij daar behoefte aan heeft, dan zou dat voor mij een reden zijn daarin mee te gaan ongeacht of ik dit zelf ook wel of niet prettiger vind.

Jazzlyn, wat fijn dat het beter gaat! Het is even wennen aan elkaar en je draai vinden, maar gelukkig gaat het allemaal alweer beter!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Jazzlyn wo 18 apr 2012 - 0:49

maiadebij schreef:niet lullig bedoelt hoor, en iedereen moet doen wat hij of zij het beste vind. Maar is wat jij prettig vind niet 'ondergeschikt' aan wat je kindje prettig vind? Als je kindje zich prettiger voelt als hij een voeding krijgt als hij daar behoefte aan heeft, dan zou dat voor mij een reden zijn daarin mee te gaan ongeacht of ik dit zelf ook wel of niet prettiger vind.

Jazzlyn, wat fijn dat het beter gaat! Het is even wennen aan elkaar en je draai vinden, maar gelukkig gaat het allemaal alweer beter!

Als A. eerder komt en zich laat troosten met een speen en bij je op de arm.. Dan zelfs weer in slaap valt, dan is het eerder aandachtshonger dan eten honger.. Ook heb je bij fles wel te houden aan minimale tijd ertussen dit ivm het maagje en de toenemende darmproblemen (krampjes). Wij laten hem nooit huilen, dus hij voelt zich altijd zo fijn mogelijk bij ons.

Het is inderdaad erg wennen. En heel de dag zo alleen met 2 kids vanuit het ziekenhuis is best eng!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 0:49

Bij ons is hij altijd ook zelf wel redelijk op schema gaan eten. Natuurlijk een half uurtje eerder/later geen probleem maar anders probeerde ik het ook wat te rekken maar nogmaals we zijn hier wel wat mee verwend want hij kwam sowieso zelf altijd netjes om de 4 uur overdag.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  maiadebij wo 18 apr 2012 - 0:59

Ah zo ik snap het. Ik ben ook helemaal niet bekend met flesvoeding, dus echt een leek op dat gebied ;-). Maar opzich voldoe je in zijn behoeftes als hij mamahonger heeft door hem te troosten en knuffelen natuurlijk. Dus uiteindelijk voldoen we allemaal aan de behoefte van ons kind, alleen op een andere manier.



rintje, dat is helemaal ideaal als moeder en kind dezelfde behoeftes hebben!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 1:00

Maiedebij ja inderdaad, das ik ben daar echt enorm mee verwend altijd. Misschien dat ik bi een tweede er wel heel anders tegenaan kijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 1:58

Jazzlyn schreef:
maiadebij schreef:niet lullig bedoelt hoor, en iedereen moet doen wat hij of zij het beste vind. Maar is wat jij prettig vind niet 'ondergeschikt' aan wat je kindje prettig vind? Als je kindje zich prettiger voelt als hij een voeding krijgt als hij daar behoefte aan heeft, dan zou dat voor mij een reden zijn daarin mee te gaan ongeacht of ik dit zelf ook wel of niet prettiger vind.

Jazzlyn, wat fijn dat het beter gaat! Het is even wennen aan elkaar en je draai vinden, maar gelukkig gaat het allemaal alweer beter!

Als A. eerder komt en zich laat troosten met een speen en bij je op de arm.. Dan zelfs weer in slaap valt, dan is het eerder aandachtshonger dan eten honger.. Ook heb je bij fles wel te houden aan minimale tijd ertussen dit ivm het maagje en de toenemende darmproblemen (krampjes). Wij laten hem nooit huilen, dus hij voelt zich altijd zo fijn mogelijk bij ons.

Het is inderdaad erg wennen. En heel de dag zo alleen met 2 kids vanuit het ziekenhuis is best eng!

ik weet niet precies hoe het met prematuurtjes zit, maar ook met flesvoeding mag je gerust op verzoek geven hoor. het is juist beter voor het maagje om kleine beetjes te verteren te krijgen. Flesvoeding is ontzettend zwaar verteerbaar en zo'n maagje is heel klein. Hoe groter de hoeveelheid is die erin moet, hoe groter de kans is dat hij krampjes e.d. krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  studiebol wo 18 apr 2012 - 3:38

Euh..ik moet even heel goed nadenken hoe het ook al weer zat... we begonnen met 12 voedigen om de 2 uur maar dat was echt nog sondevoedingen.

Toen ze naar huis kwamen, zaten we op 8-11-14-17-20-23 en dan ergens midden in de nacht vaak tussen 3 en 4 kwamen ze. Snachts hebben we ze zelf laten bepalen en dat werkte voor ons goed. Maar al gauw zijn we overgestapt op om de vier uur voeden. Om de 3 uur moesten we ze zelf wakker maken en dronken ze slechter, als ze uit zich zelf wakker werden en dan was na 4 uur dan ging het drinken super. Dat was dan overdag.. snachts hebben we altijd afgewacht tot ze kwamen.

Maiadebij.. toch wil ik even reageren op wat jij zegt. Ik vind het niet altijd dat wat ik fijner vind ondergeschikt is aan mijn kind. Zeker met voeden heb ik er vanaf het begin af aan een ritme in gehouden. Zeker met twee kids, zag ik het niet zitten om aan voeden op verzoek te doen omdat de kans dan bestaat dat ik de hele dag aan het voeden ben. Nou daar wordt ik geen leuker persoon van en daar hebben de meiden dan ook zeker niks aan. Dus nee ik vind dat echt niet altijd opgaan.

Nu hadden onze meiden al echt een ritme met eten door het ziekenhuis dus wij zijn daar gewoon mee door gegaan. Maar dat had ik van te voren ook bedacht dat ik dat graag zo wilde doen, om het voor mezelf ook haalbaar te maken.


Laatst aangepast door studiebol op wo 18 apr 2012 - 3:40; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  _Lana_ wo 18 apr 2012 - 3:38

Wat goed Jazzlyn! Very Happy Hopelijk gaat het op deze manier verder. Succes! En dat geeft wel een goed gevoel hè.
Met hoeveel weken is jouw kindje eigenlijk geboren?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  _Lana_ wo 18 apr 2012 - 3:44

studiebol schreef:Euh..ik moet even heel goed nadenken hoe het ook al weer zat... we begonnen met 12 voedigen om de 2 uur maar dat was echt nog sondevoedingen.

Toen ze naar huis kwamen, zaten we op 8-11-14-17-20-23 en dan ergens midden in de nacht vaak tussen 3 en 4 kwamen ze. Snachts hebben we ze zelf laten bepalen en dat werkte voor ons goed. Maar al gauw zijn we overgestapt op om de vier uur voeden. Om de 3 uur moesten we ze zelf wakker maken en dronken ze slechter, als ze uit zich zelf wakker werden en dan was na 4 uur dan ging het drinken super. Dat was dan overdag.. snachts hebben we altijd afgewacht tot ze kwamen.

Maiadebij.. toch wil ik even reageren op wat jij zegt. Ik vind het niet altijd dat wat ik fijner vind ondergeschikt is aan mijn kind. Zeker met voeden heb ik er vanaf het begin af aan een ritme in gehouden. Zeker met twee kids, zag ik het niet zitten om aan voeden op verzoek te doen omdat de kans dan bestaat dat ik de hele dag aan het voeden ben. Nou daar wordt ik geen leuker persoon van en daar hebben de meiden dan ook zeker niks aan. Dus nee ik vind dat echt niet altijd opgaan.

Nu hadden onze meiden al echt een ritme met eten door het ziekenhuis dus wij zijn daar gewoon mee door gegaan. Maar dat had ik van te voren ook bedacht dat ik dat graag zo wilde doen, om het voor mezelf ook haalbaar te maken.

Hier eigenlijk helemaal hetzelfde. Deels op verzoek en deels op eigen verzoek ( dus als één kindje komt, óf even 'rekken' tot de ander honger heeft', óf de ander na de voeding van het ene kindje wakker maken ). Gelukkig worden ze bijna altijd wel tegelijkertijd wakker ( met honger ) enhebben ze door het ziekenhuis al een heel goed ritme gekregen, dus worden ze beiden wel om de 4 uur ( sinds kort ) wakker en hebben ze honger. Als ik alles op het verzoek van de kindjes ga doen, dan heb je kans dat je de hele dag bij wijze van aan het voeden bent.
Met een tweeling heb je sowieso wel veel meer regelmaat en ritme nodig. Met één kindje werkt dat natuurlijk wel anders.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 7:29

Jazzlyn schreef:
maiadebij schreef:niet lullig bedoelt hoor, en iedereen moet doen wat hij of zij het beste vind. Maar is wat jij prettig vind niet 'ondergeschikt' aan wat je kindje prettig vind? Als je kindje zich prettiger voelt als hij een voeding krijgt als hij daar behoefte aan heeft, dan zou dat voor mij een reden zijn daarin mee te gaan ongeacht of ik dit zelf ook wel of niet prettiger vind.

Jazzlyn, wat fijn dat het beter gaat! Het is even wennen aan elkaar en je draai vinden, maar gelukkig gaat het allemaal alweer beter!

Als A. eerder komt en zich laat troosten met een speen en bij je op de arm.. Dan zelfs weer in slaap valt, dan is het eerder aandachtshonger dan eten honger.. Ook heb je bij fles wel te houden aan minimale tijd ertussen dit ivm het maagje en de toenemende darmproblemen (krampjes). Wij laten hem nooit huilen, dus hij voelt zich altijd zo fijn mogelijk bij ons.

Het is inderdaad erg wennen. En heel de dag zo alleen met 2 kids vanuit het ziekenhuis is best eng!

Hoe lang is die tijd dan? Ik heb dat nog nooit gehoord (en hou me er dus ook waarschijnlijk niet aan).

M. drinkt voor een groot deel op verzoek. Schema's doet ze niet aan, als ze honger heeft is dat amper te rekken en als ze niet echt honger heeft gaat ze zitten spelen met de fles in haar mond.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over huilen baby Empty Re: Twijfels over huilen baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum