motivatie werk zoeken / update
+7
Caresses
Blond
Monte
Rovine
Rouxxxe
Atelier Madame
Mermaid
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: motivatie werk zoeken / update
Caro schreef:Goede brieven kunnen verschil uitmaken, maar vaak wordt er ook écht als eerste op CV geselecteerd. Kijk daar dus ook goed naar en zorg ervoor dat als ze je personalia eraf halen, nog steeds een indruk kunnen krijgen van wie jíj bent!! Dat moet zowel uit je brief áls je CV duidelijk worden...
Ja ik dacht altijd dat je cv belangrijker is dan je brief.
Ik probeer mijn cv ook echt aan te passen per functie waar ik solliciteer. Heb er ook een persoonlijker stukje in staan over wat mijn drijfveren en competenties zijn.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Die tip van dat persoonlijk stukje heb ik inderdaad ook gevonden en pas ik nu ook toe. Want ik solliciteer ook buiten het onderwijs en heb dan ik dat stukje staan dat ik niet voor de klas wil, maar juist in een functie als de vacature. Een cv is inderdaad heel belangrijk omdat ze brieven vaak niet eens lezen.Lizardje schreef:Caro schreef:Goede brieven kunnen verschil uitmaken, maar vaak wordt er ook écht als eerste op CV geselecteerd. Kijk daar dus ook goed naar en zorg ervoor dat als ze je personalia eraf halen, nog steeds een indruk kunnen krijgen van wie jíj bent!! Dat moet zowel uit je brief áls je CV duidelijk worden...
Ja ik dacht altijd dat je cv belangrijker is dan je brief.
Ik probeer mijn cv ook echt aan te passen per functie waar ik solliciteer. Heb er ook een persoonlijker stukje in staan over wat mijn drijfveren en competenties zijn.
Yasmin: jouw brief is wel mooi maar ook wel persoonlijk. Ik zie namelijk dingen die ik niet zou zeggen, of niet zo zou zetten in een brief. Ik denk dus dat belangrijk is dat je inderdaad de basisregels volgt(die overal op internet te vinden zijn) en heel erg bij je eigen persoon schrijft. Als het vanuit je hart komt is het vaak beter dan de standaard regeltjes. Daarom wordt jij denk ik ook vaak uitgenodigd + het feit dat je misschien een goede cv en aansluiting op de vacature hebt.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ja het klopt wel dat de brief persoonlijk is. Maar ik bedoelde het meer als voorbeeld, de link leggen waarom je geschikt ben met bijv stages en eigenschappen.
Gast- Gast
Mijn CV is door verschillende recruiters aangepast, die gaven ook wel aan die vrij belangrijk te vinden. Zeker grotere bedrijven krijgen misschien wel 100 CV's per dag te zien. Daar werpen ze een blik op en willen in een oogopslag zien wat die persoon voor ervaring heeft en welke scholing deze gehad heeft. Het is dus heel belangrijk deze zaken er direct uit te laten springen. Ze nemen vaak de tijd niet om alles aandachtig door te lezen.
Ik heb zelf duidelijke kopjes gemaakt, naam bedrijf/opleiding aan het begin van elk kopje in vet. Toelichting in een normaal lettertype erbij, dat lezen ze wel als ze getriggerd worden door de namen. Maar in de praktijk merk ik aan de vragen die ze stellen bij een gesprek, dat ze die toelichting niet goed lezen of amper onthouden wat er staat. Logisch ook, met zoveel CV's per dag.
Ik heb zelf duidelijke kopjes gemaakt, naam bedrijf/opleiding aan het begin van elk kopje in vet. Toelichting in een normaal lettertype erbij, dat lezen ze wel als ze getriggerd worden door de namen. Maar in de praktijk merk ik aan de vragen die ze stellen bij een gesprek, dat ze die toelichting niet goed lezen of amper onthouden wat er staat. Logisch ook, met zoveel CV's per dag.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Grappige is, ik had vanmorgen een gesprekje bij iemand. Heb het bedrijf via hun site benaderd met de vraag of er vacatures waren. Dus kwam geen brief bij kijken, ze vroegen me om mijn cv te sturen en nu heb ik er een 0 uren contract gekregen. Het bedrijf verwacht te groeien en dan is er mogelijkheid tot een vast contract.
Mermaid- Kletskop
Gefeliciteerd
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Gefeliciteerd! Moet wel een enorme opluchting zijn?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
zeker een opluchting. Nu alleen nog hopen dat ik wel regelmatig kan werken.
En werd net ook gebeld door een oppasbedrijf dat ze een gezin hebben waar ik de komende weken een paar keer op kan passen, dus ben in ieder geval weer een beetje bezig.
Maar het bedrijf waar ik nu dat 0 uren contract is echt zo leuk, en ook echt iets wat ik bij mezelf vind passen.
En werd net ook gebeld door een oppasbedrijf dat ze een gezin hebben waar ik de komende weken een paar keer op kan passen, dus ben in ieder geval weer een beetje bezig.
Maar het bedrijf waar ik nu dat 0 uren contract is echt zo leuk, en ook echt iets wat ik bij mezelf vind passen.
Mermaid- Kletskop
Wat fijn dat je ook iets hebt gevonden wat echt bij je past! En als ze hebben gezegd dat het bedrijf groeiende is en je eventueel een uren contract kan krijgen dan zit het denk ik wel goed met je uren
Gast- Gast
Super! Gefeliciteerd! Veel succes alvast
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ja heb ook wel goede hoop op die uren.. hij had het over op het juiste moment je bij de juiste mensen melden, hij hoopte en dacht dat dat bij mij nu wel het geval zou kunnen zijn.
Mermaid- Kletskop
Sowieso in juni en misschien kan ik in mei al helpen bij wat activiteiten.
vanavond ook een gesprek met een gezin om daar zo nu en dan op te passen en zelfs via het uitzendbureau kan ik deze week 3 dagen werken. Krijg het nog eens druk.. en dat is maar goed ook want mijn geld is ook zo'n beetje op.
vanavond ook een gesprek met een gezin om daar zo nu en dan op te passen en zelfs via het uitzendbureau kan ik deze week 3 dagen werken. Krijg het nog eens druk.. en dat is maar goed ook want mijn geld is ook zo'n beetje op.
Mermaid- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Help mij mee zoeken naar werk :)
» Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.
» social media en het zoeken naar werk.
» Motivatie motivatie... scriptie
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.
» social media en het zoeken naar werk.
» Motivatie motivatie... scriptie
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: