Welke verse kruiden (volle zon)
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke verse kruiden (volle zon)
Vorig jaar hebben we een aantal kruiden gezaaid in bloembakken die aan het balkon hangen. Er is plek voor 7 verschillende. De bieslook is de enige die de winter overleefd heeft, die kan ik alweer gewoon eten. De rest is een ondefinieerbaar plantje geworden of dorre rotzooi en eigenlijk ben ik ook vergeten wat daar ook alweer gezaaid was.
De zon staat op het balkon van 10 tot 7 en het kan er aardig warm worden. In de zomer zijn de bomen ervoor wel bebladerd, dat zorgt wel voor enige schaduw, maar het blijft een balkon op het zuiden.
Welke kruiden zouden jullie inzaaien en wat zou het goed doen bij die temperaturen? Liefst ook kruiden die het wat langer doen. Tuinkers bijvoorbeeld hebben we maar een weekje plezier van gehad tot het begon te woekeren naar iets oneetbaars.
De zon staat op het balkon van 10 tot 7 en het kan er aardig warm worden. In de zomer zijn de bomen ervoor wel bebladerd, dat zorgt wel voor enige schaduw, maar het blijft een balkon op het zuiden.
Welke kruiden zouden jullie inzaaien en wat zou het goed doen bij die temperaturen? Liefst ook kruiden die het wat langer doen. Tuinkers bijvoorbeeld hebben we maar een weekje plezier van gehad tot het begon te woekeren naar iets oneetbaars.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Welke verse kruiden (volle zon)
Ik zou dan voor Basilicum, Rozemarijn, Salie, Tijm (is wel een woekerplant) kiezen.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik weet niet of dat munt kan. Kan je lekkere verse muntthee maken !
Gast- Gast
Op deze site staan bij de kruiden of ze in de volle zon kunnen
http://www.dille-kamille.nl/nl/content/679/kruidenplanten
http://www.dille-kamille.nl/nl/content/679/kruidenplanten
Gast- Gast
Munt wil ik sowieso doen, als het daar niet lukt doe ik het op het andere balkon (noordkant), want niet alleen thee, maar ook MOJITOOOOO! Heb die ooit wel eens binnen gehad, daar werkte het in elk geval niet, hoewel mijn huis er wel heel erg lekker van rook.
Dankjewel Lily, ik ga die pagina eens doornemen en een lijstje maken van wat ik wil hebben.
Dankjewel Lily, ik ga die pagina eens doornemen en een lijstje maken van wat ik wil hebben.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: