Jouw stijl versus stijl vriend/man
+21
Pompoen
Mizz_S
Lavendel
Guus
Ibbeltje
Linda
Jade
Benthe
VeryCherry
Rush
Ella
Ooh La La!
Caresses
minoessepoes
M-G
Dennenappel
RYW
Paper Crown
Winegum
Highway
Marin
25 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Jouw stijl versus stijl vriend/man
Ik ga over twee maandjes samenwonen en ben natuurlijk al helemaal bezig met het inrichten van m'n nieuwe huisje. Het is het appartement van m'n vriend wat echt een mannen-appartement is. Alles is zwart, wit en rood en het is nog heel kaal. Dat laatste komt goed uit, dan kan ik er lekker in los. Maar ik wil ook niet dat het echt een vrouwen appartement wordt natuurlijk, want hij woont er ook nog. We moeten samen echt een beetje een middenweg daarin vinden. Nou komen er wel veel van mijn spullen te staan, o.a. mijn boekenkast en wel wat losse dingen verder, maar ik twijfel beetje over in hoeverre ik het vrouwelijke moet doorvoeren. Ik heb allemaal van die 'ornamenten' met letters zoals LOVE en AMOUR en zo, en m'n vriend vindt dat niet echt leuk. Snap ik best, en snap best dat ie dat niet in z'n huis wil. Ik wil ook best wat water bij de wijn doen en wat mierzoete dingen van mij niet meenemen. Maar ik wil ook wel een paar leuke dingen van mij, zoals een roze kan enzo. Moet toch kunnen...
In hoeverre heeft jullie vriend invloed in wat er in jullie huis aan accessoires staat en in hoeverre jij? Heeft je vriend daar echt een mening over of vindt ie het allemaal wel best? Hebben jullie dezelfde smaak en stijl, of heb je een handig truukje om je eigen wil door te duwen En als jullie eens wat nieuws kopen, doe je dat altijd in overleg, of koop je zelf wel eens gewoon iets wat je dan gewoon neer zet?
In hoeverre heeft jullie vriend invloed in wat er in jullie huis aan accessoires staat en in hoeverre jij? Heeft je vriend daar echt een mening over of vindt ie het allemaal wel best? Hebben jullie dezelfde smaak en stijl, of heb je een handig truukje om je eigen wil door te duwen En als jullie eens wat nieuws kopen, doe je dat altijd in overleg, of koop je zelf wel eens gewoon iets wat je dan gewoon neer zet?
Laatst aangepast door Marin op ma 23 apr 2012 - 4:27; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Jouw stijl versus stijl vriend/man
Marin, darling, ik denk echt dat jij behoorlijk wat ruimte voor jezelf op mag eisen. Net zoveel als je vriend heeft. Ik vind dat je de dingen die voor jou echt waardevol zijn gewoon moet neerzetten. Dat hoort nu eenmaal bij gaan samenwonen. Niet te véél water bij de wijn doen, hoor!
Gast- Gast
Oh nee hoor! Ik voel zelf echt heel goed aan waar ik emotionele waarde aan hecht en dat pleur ik daar gewoon neer (behalve dat ik enorm moet waken dat het geen enorme zooi daar wordt, want we zijn allebei vreselijke rommelkonten), en waar ik geen emotionele waarde aan heb mag weg. Maar ben gewoon benieuwd hoe andere mannen daarin zijn. Of ze hun vriendin vrij laten in het inrichten (want meer vrouwentaak ofzo?) of dat ze ook mee willen denken. Want vriend heeft best wel een eigen mening over z'n inrichting, weet precies wat ie wel en niet mooi vindt. Dus dat is aan de ene kant heel leuk, een man die daarin geinteresseerd is (wordt leuk later mooi meubels uitzoeken samen), maar voor nu ook best lastig
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn vriend en ik hebben vrijwel dezelfde smaak, ons nieuwe huis wordt vrij strak,wit maar dan wel met een lekkere 'inzak/lounge'bank. Momenteel ben ik helemaal into turquoise/aqua blauw qua details,dat vind hij wat minder maar gaat er wel in mee.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Onze stijlen komen gelukkig erg overeen! Daar ben ik wel blij mee hoor.. We verwachten hetzelfde en willen hetzelfde in huis hebben staan. *Op die foeilelijke AJAX-vlag na.. Daar moet nog een keer 'per ongeluk' de fik in... *
Gast- Gast
Yoyo schreef: *Op die foeilelijke AJAX-vlag na.. Daar moet nog een keer 'per ongeluk' de fik in... *
Zou je dat echt doen? Nou ja, vast niet affikken want dat is wel heel rigoreus, maar iets weggooien of eisen dat ie weggooit, als hij dat wel heel mooi vindt? Zou je dat andersom niet ook heel k*t vinden?
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Yoyo schreef: *Op die foeilelijke AJAX-vlag na.. Daar moet nog een keer 'per ongeluk' de fik in... *
Zou je dat echt doen? Nou ja, vast niet affikken want dat is wel heel rigoreus, maar iets weggooien of eisen dat ie weggooit, als hij dat wel heel mooi vindt? Zou je dat andersom niet ook heel k*t vinden?
Nee hoor, grapje Maar hij wil hem op een prominente plek hebben hangen maar ik zie dat niet zo zitten. Hij heeft hem nu in zijn studentenkamer aan de muur hangen, echt foeilelijk, maar dat moet hij lekker zelf weten. Maar in onze woonkamer komt hij gewoon echt niet.
Gast- Gast
Yoyo schreef:Marin schreef:Yoyo schreef: *Op die foeilelijke AJAX-vlag na.. Daar moet nog een keer 'per ongeluk' de fik in... *
Nee hoor, grapje Maar hij wil hem op een prominente plek hebben hangen maar ik zie dat niet zo zitten. Hij heeft hem nu in zijn studentenkamer aan de muur hangen, echt foeilelijk, maar dat moet hij lekker zelf weten. Maar in onze woonkamer komt hij gewoon echt niet.
Ja dat kan ik me voorstellen, dat je zoiets niet in de woonkamer wilt hebben. Hopelijk kan ie dan een plekje vinden waar zoiets wel handig kan hangen.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind dat je best bepaalde dingen kunt eisen. Hier dan geen ajax vlag, maar wel een verzameling U2 spullen waar hij meer dan groot fan van is. Ik ben er niet weg van, maar ik vind het prima dat hij een hobby heeft. Alleen vind ik het niet nodig dat onze hele woonkamer er mee behangen wordt. Hij heeft daar wel begrip voor. Dit betekent dan wel dat de werkkamer grotendeels vol staat met spullen van U2. En wij hebben een soort van uhm boekenplank ding boven ons bed hangen waar ik ook flink wat singeltjes van U2 op staan. Het is zijn hobby, zijn passie. En ik vind het op deze manier prima. Zo moet je toch een compromis zoeken waar je beiden gelukkig van wordt.
Verder hebben we hier eigenlijk alles samen uitgezocht (grote dingen dan), maar de kleine leuke prullaria, kaarsen, bloemen etc. komen wel van mijn hand af ja. Maar mijn vriend vindt het eigenlijk altijd mooi. En het is nooit van zulke hoge waarden dat het per se in huis moet blijven.
Qua elektronica heb ik dan weer weinig te vertellen. Maar op zich vind ik dat ook allemaal prima. Spelcomputers staan toch in de kast uit het zicht, de tv vind ik zelf erg groot maar goed, het stoort me verder ook niet.
Zo moet je toch samen tot compromissen komen. Komt vast goed!
Verder hebben we hier eigenlijk alles samen uitgezocht (grote dingen dan), maar de kleine leuke prullaria, kaarsen, bloemen etc. komen wel van mijn hand af ja. Maar mijn vriend vindt het eigenlijk altijd mooi. En het is nooit van zulke hoge waarden dat het per se in huis moet blijven.
Qua elektronica heb ik dan weer weinig te vertellen. Maar op zich vind ik dat ook allemaal prima. Spelcomputers staan toch in de kast uit het zicht, de tv vind ik zelf erg groot maar goed, het stoort me verder ook niet.
Zo moet je toch samen tot compromissen komen. Komt vast goed!
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Nou mijn man beslist mee met de grote dingen en als hem iets echt niet bevalt dan hoor ik dat echt wel maar over het algemeen vind hij dezelfde dingen leuk. Waar hij wel een bloedhekel aan heeft is als ik hem in zijn ogen bijna identieke vazen *ik noem maar wat* laat zien, dan zegt hij: alsjeblieft neem er een het maakt me echt niet uit schat.. haha. Maar ik kan altijd zien wanneer er duidelijk een vrouwen smaak is doorgedrukt, maar ook als er echt alleen een man woont. Het is dan vaak niet compleet of gezellig.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Bij ons is het andersom en komt hij in mijn huis wonen, maar qua meubels hebben we ongeveer dezelfde smaak. Hij mag meenemen wat hij wil als hij zich daardoor thuis voelt met 2 uitzonderingen: de spuuglelijke leren bank en de indianenbeeldjes die de moeder van zijn beste vriend (een soort van surrogaatmoeder voor mijn vriend) zelf heeft gemaakt. Zo lelijk! Hij vindt ze ook lelijk maar houdt ze in huis omdat dat mensje wel eens langskomt, maar als hij hierheen verhuist dan vindt hij het ook een mooi excuus om ze achter te laten.
Ik vind het gewoon belangrijk dat hij zich thuisvoelt, het is ook zijn huis straks. En ik heb hier ook met mijn ex gewoond, maar hij heeft daar geen enkele moeite mee.
Ik vind het gewoon belangrijk dat hij zich thuisvoelt, het is ook zijn huis straks. En ik heb hier ook met mijn ex gewoond, maar hij heeft daar geen enkele moeite mee.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Haha ja dat zie je bij mijn vriend's huis dus wel echt duidelijk. Maar op zich wel fijn, dan heb ik nog ruimte voor dingen. Maar oooooh ik heb zo veel troep. Zie er zo tegenop om alles uit te zoeken.
CKC, jullie hebben nu toch een vrij strakke stijl maar gaan het Riviera Maison-achtig inrichten nu? Vanwaar de verandering?
CKC, jullie hebben nu toch een vrij strakke stijl maar gaan het Riviera Maison-achtig inrichten nu? Vanwaar de verandering?
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Haha ja dat zie je bij mijn vriend's huis dus wel echt duidelijk. Maar op zich wel fijn, dan heb ik nog ruimte voor dingen. Maar oooooh ik heb zo veel troep. Zie er zo tegenop om alles uit te zoeken.
Gewoon in 1 dag al die troep uitzoeken en eerlijk zijn en dingen weggooien die je echt niet gaat missen. Gewoon wegmikken!
Wij hebben nu inderdaad hoogglans, wit en semi-strak maar het idee kwam vanuit de vloer voor in het nieuwe huis om wat landelijker te gaan ik wilde namelijk vis/walvisgraat parket en dat is icm hoogglans wit in mijn ogen spuuglelijk. Sowieso, dat ik óóit zo dom ben geweest hoogglans te kopen snap ik niet maar ja. Vanuit daar zijn we dus een wat landelijkere keuken gaan zoeken en een romantischere sfeer. Inmiddels hebben we besloten shutters te nemen, maar we hebben halfhoge convectoren voor de ramen tot de grond in het nieuwe huis, dat kan niet met shutters dus vloerverwarming gaat op de begane grond erin maar dan kan visgraatparket niet meer, dat schijnt minder goed te functioneren met vloerverwarming. Het nieuwe huis wordt warmer, vriendelijker.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
wij komen aardig overeen qua smaak gelukkig. Van mij mag het altijd wel iets aparter, dus wat dat betreft word ik nog wel eens terug gefloten.
Gast- Gast
Wij hadden in het begin echt totaal andere smaken, en hebben daar ook flink over geruziet wel eens. Toen hebben we op een gegeven moment ieder één ruimte gegeven waarin we compleet los mochten gaan. Gek genoeg vonden we elkaars ruimtes toen echt helemaal super en nu hebben we eigenlijk dezelfde smaak.
Gast- Gast
2CKC2 schreef:
Gewoon in 1 dag al die troep uitzoeken en eerlijk zijn en dingen weggooien die je echt niet gaat missen. Gewoon wegmikken!
Ja ik heb het hele Pinksterweekend eind mei er voor vrijgeplanned! Maar eigenlijk jammer dat ik nu geen vuilniszakken heb (die staan op m'n boodschappenlijstje), want heb nu eigenlijk best zin om al te beginnen..
Hahaha Charlie, zo zie je maar weer! Ben ook zeer benieuwd naar het babykamertje straks!
M'n vriend kwam van de week al wel met dat ik maar een extra badkamerkastje moet krijgen voor al m'n spullen en dat we misschien maar plankjes in de woonkamer tussen mijn boekenkasten moeten hangen, waar ik nog leuke foto's enzo neer kan zetten Jeej!
Marin- Lady Post-a-lot
CKC dat klinkt goed! Ik vind shutters zooo mooi! En het klinkt inderdaad heel warm en knus!
Ik wil eigenlijk wel een hoogglans (wit of zwart) salontafel. Niet aan te raden dus?
Ik wil eigenlijk wel een hoogglans (wit of zwart) salontafel. Niet aan te raden dus?
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben erg benieuwd naar de inrichting van jullie nieuwe huis CKC!
Wij hebben de meesten spullen samen gekocht en uitgekozen. Gekeken wat wij beide mooi vonden en daar een stijl ingezocht. Sommigen dingen vind ik bijvoorbeeld mooi, maar mijn vriend spuuglelijk. Wanneer we gaan verhuizen naar een koophuis, zou ik graag alles in een stijl willen inrichten. We hebben het nu nog redelijk neutraal, maar wel gezellig. Gelukkig vindt mijn vriend het ook leuk om naar inrichtingwebsites, programma's, e.d. te kijken.
Mijn vriend is vanuit zijn ouders gaan samenwonen en ik vanuit kamers. Toen ik op kamers ging heb ik spullen gekocht, al met het oog op samenwonen. Zodat ik zeker wist dat we de spullen (tweepersoonsbed, nachtkastjes, kledingkast e.d.) mee konden nemen.
Het lijkt mij lastig om te gaan samenwonen in iemands woning. Het lijkt mij goed om te kijken hoe je samen het huis kan inrichten zodat het voor beide jullie thuis is. Het scheelt wel dat jullie beide van fotograferen houden. Jullie inrichting is op dit moment wel heel verschillend.
Wij hebben de meesten spullen samen gekocht en uitgekozen. Gekeken wat wij beide mooi vonden en daar een stijl ingezocht. Sommigen dingen vind ik bijvoorbeeld mooi, maar mijn vriend spuuglelijk. Wanneer we gaan verhuizen naar een koophuis, zou ik graag alles in een stijl willen inrichten. We hebben het nu nog redelijk neutraal, maar wel gezellig. Gelukkig vindt mijn vriend het ook leuk om naar inrichtingwebsites, programma's, e.d. te kijken.
Mijn vriend is vanuit zijn ouders gaan samenwonen en ik vanuit kamers. Toen ik op kamers ging heb ik spullen gekocht, al met het oog op samenwonen. Zodat ik zeker wist dat we de spullen (tweepersoonsbed, nachtkastjes, kledingkast e.d.) mee konden nemen.
Het lijkt mij lastig om te gaan samenwonen in iemands woning. Het lijkt mij goed om te kijken hoe je samen het huis kan inrichten zodat het voor beide jullie thuis is. Het scheelt wel dat jullie beide van fotograferen houden. Jullie inrichting is op dit moment wel heel verschillend.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dennenappel schreef:Het scheelt wel dat jullie beide van fotograferen houden.
Hoe bedoel je dit in relatie tot wonen? Dat we ons eigen werk kunnen ophangen? Dat gaan we zeker doen ja.
Wat ik in zijn huis echt mis zijn leuke hoekjes en gaatjes en nisjes waar je dingen neer kan zetten of op kunt hangen. Ik was laatst in het appartement van z'n buurvrouw om haar kat te verzorgen en zij heeft zoooo'n knusser appartement! Hij heeft die ook nog overwogen te kopen (stonden tegelijk te koop) en ik vond het echt heel jammer dat hij die niet had gekozen. Maar ja.. Nu niks meer aan te doen.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja, dat bedoel ik! Drukte mij niet zo duidelijk uit.
Dat jullie beide je werk kunnen ophangen en het waarschijnlijk ook van elkaar waarderen doordat jullie er beide van houden (plus beetje dezelfde stijl hebben qua fotografie).
Hebben jullie tenminste een deel gezamenlijk qua inrichting en volgens mij ook beide industrieel toch?
Wij zijn samen veel bij winkels gaan kijken om er achter te komen wat wij beide leuk vinden en wat niet.
Dat jullie beide je werk kunnen ophangen en het waarschijnlijk ook van elkaar waarderen doordat jullie er beide van houden (plus beetje dezelfde stijl hebben qua fotografie).
Hebben jullie tenminste een deel gezamenlijk qua inrichting en volgens mij ook beide industrieel toch?
Wij zijn samen veel bij winkels gaan kijken om er achter te komen wat wij beide leuk vinden en wat niet.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dennenappel schreef:
Industrieel houden we allebei van, maar hebben we nu nog niet in de inrichting. Dat zal wel meer bij een echt huis van ons samen komen. Dit zal nog wel meer een allegaartje worden van onze spullen samen. Maar wel leuk een mooie foto-spullen verzameling enzo en gewoon leuke foto's aan de wand enzo.
Lijkt me heel erg leuk hoe jullie dat gedaan hebben inderdaad! Samen beetje kijken en elkaars smaak testen!
Marin- Lady Post-a-lot
Bij ons heeft dat ook flink wat voeten in de aarde gehad. Ik had eerst echt een heel erg meisjesachtig huis, witte meubels met veel fotolijstjes, pip behang, roze dekentjes en kussentjes en bloemige frutsels. De muur in mijn slaapkamer was zelfs knalroze met een rozenklamboe enzo haha. En mijn vriend wilde juist alles een beetje stoer met teakhouten meubels en hij wilde zijn game-verzameling in de woonkamer zetten etc. Dat zag ik echt niet zitten.
Uiteindelijk hebben we alles vrij basic gehouden, teakhouten meubels maar wel met een lekker hoogpolig tapijt bij de bank en gezellige kussens op de bank en in plaats van roze accessoires hebben we alle kleuren van de regenboog We hebben een vitrine kast waarin zijn gameverzameling naast mijn roze meisjesdingetjes en blondservies staan en het is echt ontzettend gezellig geworden (al zeg ik het zelf)
Uiteindelijk hebben we alles vrij basic gehouden, teakhouten meubels maar wel met een lekker hoogpolig tapijt bij de bank en gezellige kussens op de bank en in plaats van roze accessoires hebben we alle kleuren van de regenboog We hebben een vitrine kast waarin zijn gameverzameling naast mijn roze meisjesdingetjes en blondservies staan en het is echt ontzettend gezellig geworden (al zeg ik het zelf)
Gast- Gast
Klinkt leuk, als een soort mengelmoesje met toch jullie eigen dingen er in, Zoey! Heb je daar toevallig foto's van?
Marin- Lady Post-a-lot
Lief, dank je!
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is jouw Stijl?
» Wie is jouw stijl icoon?
» Wat is typisch jouw stijl qua beauty en mode?
» Wat is jouw stijl? Buitenkant huis & tuin
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Wie is jouw stijl icoon?
» Wat is typisch jouw stijl qua beauty en mode?
» Wat is jouw stijl? Buitenkant huis & tuin
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: