( Mama's) Meiden die AAN willen komen
+10
Filoria
Bruintje Beer
liesje
Tiara
Mirror
Chelle
Annemie
Happydobby
Bolleke
Mom-Of-3
14 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: ( Mama's) Meiden die AAN willen komen
Hier nog een dunne mama: 1.68 en 48kilo (denk ik, want ik heb geen weegschaal)
Voordat ik zwanger was van Y. heb ik bij een dietiste gelopen. Ik had geen eisprong door mijn PCO, maar ik had sterk het vermoeden dat dit ook kwam door mijn ondergwicht. Ik kwam ongeveer 1 kilo per maand aan met de tips van de dietiste en ik was superblij met elke gram! Toen ik zwanger raakte van Y. zat ik op 54 kilo en ik voelde me super! Ik had zó gehoop aardig wat aan te komen tijdens de zwangerschap en daarvan een paar kilo te mogen houden.
Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ik kwam ten 1e maar weinig aan en ten 2e was ik het direct na de geboorte van Y. allemaal weer kwijt (alleen mijn buikje is wat flubberiger) Ik doe zo hard mijn best op dit moment om aan te komen, maar het schema wat ik toen had dat red ik nu gewoon niet. Ik ben té veel met Y. bezig en red het gewoon niet om aan alle eetmomenten toe te komen.
Op mijn werk gaat het hele dagen over eten en afvallen en ik krijg denk ik wel 20x per week te horen dat ik zo dun ben. Ja, alsof ik het leuk vind
Voordat ik zwanger was van Y. heb ik bij een dietiste gelopen. Ik had geen eisprong door mijn PCO, maar ik had sterk het vermoeden dat dit ook kwam door mijn ondergwicht. Ik kwam ongeveer 1 kilo per maand aan met de tips van de dietiste en ik was superblij met elke gram! Toen ik zwanger raakte van Y. zat ik op 54 kilo en ik voelde me super! Ik had zó gehoop aardig wat aan te komen tijdens de zwangerschap en daarvan een paar kilo te mogen houden.
Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ik kwam ten 1e maar weinig aan en ten 2e was ik het direct na de geboorte van Y. allemaal weer kwijt (alleen mijn buikje is wat flubberiger) Ik doe zo hard mijn best op dit moment om aan te komen, maar het schema wat ik toen had dat red ik nu gewoon niet. Ik ben té veel met Y. bezig en red het gewoon niet om aan alle eetmomenten toe te komen.
Op mijn werk gaat het hele dagen over eten en afvallen en ik krijg denk ik wel 20x per week te horen dat ik zo dun ben. Ja, alsof ik het leuk vind
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Doe jij even lang over je ontbijt als je kinderen dan, Mom of 2?
Bij mij is het probleem dus dat Tomas in vijf minuutjes anderhalve boterham wegwerkt (en ondertussen nog een beker melk omgooit of moet plassen zodat ik steeds met hem bezig ben), terwijl ik wel een half uur nodig heb op mijn 4-6 boterhammen op te eten.
Ik laat hem dan maar vast van tafel gaan, maar dan bedenkt hij ook van alles waar hij me voor nodig heeft. Ik wil dan eigenlijk niet toegeven, maar dat is heel lastig. Hij praat vooral heel veel. Op een gegeven moment word ik zo gefrustreerd van het niet rustig kunnen eten dat ik maar opgeef.
Het scheelt trouwens ook dat ik 's ochtends altijd alleen met hem ben. Mijn man werkt avonddiensten en slaapt daarom uit 's ochtends.
Edit: ah ik lees nu dat jij hetzelfde hebt Annie. Heb je er al trucjes op gevonden?
Bij mij is het probleem dus dat Tomas in vijf minuutjes anderhalve boterham wegwerkt (en ondertussen nog een beker melk omgooit of moet plassen zodat ik steeds met hem bezig ben), terwijl ik wel een half uur nodig heb op mijn 4-6 boterhammen op te eten.
Ik laat hem dan maar vast van tafel gaan, maar dan bedenkt hij ook van alles waar hij me voor nodig heeft. Ik wil dan eigenlijk niet toegeven, maar dat is heel lastig. Hij praat vooral heel veel. Op een gegeven moment word ik zo gefrustreerd van het niet rustig kunnen eten dat ik maar opgeef.
Het scheelt trouwens ook dat ik 's ochtends altijd alleen met hem ben. Mijn man werkt avonddiensten en slaapt daarom uit 's ochtends.
Edit: ah ik lees nu dat jij hetzelfde hebt Annie. Heb je er al trucjes op gevonden?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Bruintje Beer schreef:Ben wel benieuwd naar jou lijstje dan Mom2be?
Bedoel je mij?
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Filoria, ik maak eerst een boterham voor de kinderen als ik alleen met ze ben, en als we met zijn vieren zijn dan maken we ieder voor 1 kind een boterham. Dus ondertussen eten wij ook gewoon.
Mom-Of-3- Prater
Maar hoeveel eet jij dan 's ochtends? 1 boterham lukt mij ook wel. Maar daar heb ik niet genoeg aan om me goed te voelen en om op gewicht te blijven. Jij wel?
Filoria- Ratel
jep...Mom-Of-2 schreef:Bruintje Beer schreef:Ben wel benieuwd naar jou lijstje dan Mom2be?
Bedoel je mij?
wel verwarrend hoor allemaal bijna dezelfde namen!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Bruintje Beer schreef:jep...Mom-Of-2 schreef:Bruintje Beer schreef:Ben wel benieuwd naar jou lijstje dan Mom2be?
Bedoel je mij?
wel verwarrend hoor allemaal bijna dezelfde namen!!
Ik ben 1.81m, weeg dus 57,5kg en mijn streefgewicht is minimaal 65kg wegen
Mom-Of-3- Prater
Filoria, als ik vrij ben eet ik 2 of 3 boterhammen s'morgens en tussen de middag 3 of 4. Maar als ik moet werken eet ik er maar 1 want dat is veel te vroeg
Mom-Of-3- Prater
Oeh met jouw gewicht en lengte zou ik zeker proberen er wat meer te eten. Brood eten schijnt de meest makkelijke manier te zijn om aan te komen. En veel tussendoortjes en 's avonds een paar flinke borden pasta.
Hoe voel je je verder bij dit gewicht? Ben je wel eens duizelig ofzo? En wat gebeurt er als je ziek wordt, val je dan nog meer af?
Hoe voel je je verder bij dit gewicht? Ben je wel eens duizelig ofzo? En wat gebeurt er als je ziek wordt, val je dan nog meer af?
Filoria- Ratel
Oja, heel herkenbaar.. ik ben sowieso in de ochtend ook altijd alleen met de kinderen met eten en dan doe ik alles in een soort sneltreinvaart.. en idd.. dan gaat er weer wat om.. dan vraagt kind 1 weer om een doekje.. kind 2 probeert zich uit de kinderstoel te persen, eer ik aan mijn eigen boterham begin is kind 1 alweer klaar met boterham 1.. nou ja.. zo dus. Ik eet ook gewoon te weinig op een dag. Maar als ik er een tijdje op let probeer ik gewoon meer te eten. Niet ineens zes boterhammen, maar i.p.v. 1 in de ochtend eet ik er dan 2, plus beschuit, plus ontbijtkoek. Volle melk inderdaad.. daarna na 2 uurtjes een banaan.. een koek bij de koffie.. misschien twee.. of drie (koekjes ) nog een chocolaatje ofzo. Dan lunch.. ook iets meer dan normaal.. rijkelijk belegd! En zo de hele dag door. En dan loop ik buiten continue mijn broeken op te hijsen omdat maatje 34 inderdaad gewoon te groot is!! Grrr!!
@mom of 2.. ik gebruikte de app FatSecret CalorieTeller.
@mom of 2.. ik gebruikte de app FatSecret CalorieTeller.
Mirror- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 194
Voedingscentrum zegt dit: ''Probeer regelmatig te eten, sla geen maaltijden over en ga er goed voor zitten. Vermijd light producten, kies de gezonde vettere producten en besmeer je boterham dik met dieetmargarine.''
Dat laatste is trouwens nog best moelijk. Tegenwoordig is alles halvarine of becel achtig. Gewone margarine verkopen ze nog amper.
He Mirror, das eigenlijk best een goede tip. Je boterhammen wat meer verdelen. Dat ga ik vanaf morgen ook maar eens proberen.
Dat laatste is trouwens nog best moelijk. Tegenwoordig is alles halvarine of becel achtig. Gewone margarine verkopen ze nog amper.
He Mirror, das eigenlijk best een goede tip. Je boterhammen wat meer verdelen. Dat ga ik vanaf morgen ook maar eens proberen.
Filoria- Ratel
Ik ben 1.63 en weeg rond de 50 kg. Zou zelf 54 willen wegen maar dat is mij alleen gelukt toen ik zwanger was, toen woog ik 56.
Ik eet ' s ochtend 4 sneedjes brood, tussen de middag een broodje (op school) of weer 4 boterhammen. Tussendoor fruit, en ' s middags een koekje of 2, chocolaatjes, en iets anders te snoepen, en met avond eten 1,5 bord warm eten? Voor de tv eet ik vaak nog een bakje chips, oh ja meestal eet ik nog pudding voordat C.naar bed gaat samen met hem.
Ik eet ' s ochtend 4 sneedjes brood, tussen de middag een broodje (op school) of weer 4 boterhammen. Tussendoor fruit, en ' s middags een koekje of 2, chocolaatjes, en iets anders te snoepen, en met avond eten 1,5 bord warm eten? Voor de tv eet ik vaak nog een bakje chips, oh ja meestal eet ik nog pudding voordat C.naar bed gaat samen met hem.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
En mijn kinderen zijn trouwens gewend dat mama de hele dag eet.. eerst probeerde de oudste wel wat te bietsen elke keer, maar nu is het gewoon als zij lekker spelen dat ik even een extra stuk fruit of een koek o.i.d. pak.
@Filoria.. ik zou niet eens zes boterhammen in één keer op kunnen.. pfiieuw!! Veel zeg.. haha.
@Filoria.. ik zou niet eens zes boterhammen in één keer op kunnen.. pfiieuw!! Veel zeg.. haha.
Mirror- Fluisteraar
Oja, ik probeer ook wat vettere toetjes, kwarkjes, e.d. 's avonds te eten voordat ik ga slapen!
Mirror- Fluisteraar
[quote="Filoria"]Voedingscentrum zegt dit: ''Probeer regelmatig te eten, sla geen maaltijden over en ga er goed voor zitten. Vermijd light producten, kies de gezonde vettere producten en besmeer je boterham dik met dieetmargarine.''
He Mirror, das eigenlijk best een goede tip. Je boterhammen wat meer verdelen. Dat ga ik vanaf morgen ook maar eens proberen.[/quote
Die gele van becel moet je hebben, becel dieet.
He Mirror, das eigenlijk best een goede tip. Je boterhammen wat meer verdelen. Dat ga ik vanaf morgen ook maar eens proberen.[/quote
Die gele van becel moet je hebben, becel dieet.
Mom-Of-3- Prater
Ik zit nu aan mijn favoriete chips. Zit nog een beetje in en toch zonde om weg te gooien dus maar ff opmaken om het vervolgens ff niet meer te eten.
Ik ga vanaf morgen ook proberen meer te eten, dus wie doet er mee vanaf morgen????
Ik ga vanaf morgen ook proberen meer te eten, dus wie doet er mee vanaf morgen????
Mom-Of-3- Prater
Er zijn toch best veel meiden met hetzelfde "probleem" dan ik dacht.
@ mom-of-2, nee hier wil het echt niet lukken. Ben nooit naar een dietiste geweest maar weet wel dat ze met onmogelijke tips aankomen waar ik gewoon de tijd niet voor heb en vreemde combinaties waar ik niets mee kan. Heb ik wel eens gehoord namelijk dat je bepaalde dingen gecombineerd moet eten en zo. (Of was dat nou juist om af te vallen?)
Ik weeg nu 47,5 maar rond het altijd af naar 48 anders gaan mensen helemaal rare dingen denken.
Ik zou graag 52 willen wegen. Maar ben eigenlijk al helemaal blij als ik 50 weeg.
Tijdens mijn zwangerschap woog ik op het laatst met 38 weken 61,5 kilo. En oh wat was ik daar blij mee! Ik was echt tevreden met mijn lichaam. Alleen zo jammer dat ik dus na die buikgriep echt al mijn zwangerschapskilo's ben kwijt geraakt.
Ook tegen mij zei iedereen altijd; wacht maar tot je zwanger bent geweest... nou, ik wacht nog steeds. Haha!
Soms denk ik wel, goh wat loop ik nou te zeuren. Veel mensen zouden een moord doen voor een slank figuur en niet hoeven op te letten wat je eet.
Het is ook nooit goed he?
@ mom-of-2, nee hier wil het echt niet lukken. Ben nooit naar een dietiste geweest maar weet wel dat ze met onmogelijke tips aankomen waar ik gewoon de tijd niet voor heb en vreemde combinaties waar ik niets mee kan. Heb ik wel eens gehoord namelijk dat je bepaalde dingen gecombineerd moet eten en zo. (Of was dat nou juist om af te vallen?)
Ik weeg nu 47,5 maar rond het altijd af naar 48 anders gaan mensen helemaal rare dingen denken.
Ik zou graag 52 willen wegen. Maar ben eigenlijk al helemaal blij als ik 50 weeg.
Tijdens mijn zwangerschap woog ik op het laatst met 38 weken 61,5 kilo. En oh wat was ik daar blij mee! Ik was echt tevreden met mijn lichaam. Alleen zo jammer dat ik dus na die buikgriep echt al mijn zwangerschapskilo's ben kwijt geraakt.
Ook tegen mij zei iedereen altijd; wacht maar tot je zwanger bent geweest... nou, ik wacht nog steeds. Haha!
Soms denk ik wel, goh wat loop ik nou te zeuren. Veel mensen zouden een moord doen voor een slank figuur en niet hoeven op te letten wat je eet.
Het is ook nooit goed he?
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
@ mirror, ik zie dat je zoontje jarig is.. Gefeliciteerd!!!! Lekker veel taart eten vandaag dus
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
zijn aardig wat meiden die met hetzelfde probleem zitten.
hier was ik ook blij dat ik wat kilo's erbij had toen ik zwanger was maar na mn bevallingen was ik het zo weer kwijt. en iedereen goh wat zie je er weer lekker slank uit nou vindme zelf veel te slank. en idd je hoort alleen maar over afvallen en dieten. ik heb s'morgens amper tijd om goed te ontbijten ben blij als ik wat heb gegeten meestal beschuitjes. hopelijk word het straks wat rustiger als dochter wat ouder en zelfstandiger is
hier was ik ook blij dat ik wat kilo's erbij had toen ik zwanger was maar na mn bevallingen was ik het zo weer kwijt. en iedereen goh wat zie je er weer lekker slank uit nou vindme zelf veel te slank. en idd je hoort alleen maar over afvallen en dieten. ik heb s'morgens amper tijd om goed te ontbijten ben blij als ik wat heb gegeten meestal beschuitjes. hopelijk word het straks wat rustiger als dochter wat ouder en zelfstandiger is
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Niet herkenbaar, bij mij zou er nog wel een kilo of 3 tot 5 afmogen, al ben ik nu eigenlijk wel tevreden. Ik heb even een vraagje aan rejoy: Heb je dat boek al gelezen wat ik laatst zei? En zo ja, is t wat?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Niet herkenbaar, bij mij zou er nog wel een kilo of 3 tot 5 afmogen, al ben ik nu eigenlijk wel tevreden. Ik heb even een vraagje aan rejoy: Heb je dat boek al gelezen wat ik laatst zei? En zo ja, is t wat?
ik had die vraag al verwacht toen ik zag dat je als laatste had gereageerd
Maar nee, ik heb het boek (nog) niet gelezen, domweg nog niet aan toe gekomen (en ik ben mijn biebpas kwijt ) Ik weet ook niet of ik 'm nog ga lezen, want eigenlijk gaat het best goed op deze manier
Gast- Gast
Haha grappig! Maar fijn dat t zonder boek ook lukt!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Zo mijn werkdagje zit er weer op.
Ik moet nu dus ff wat eten weer. Ff kijken wat ik pak.
Mirror, gefeliciteerd! Zoals al werd gezegd een groot stuk taart eten.
Ik moet nu dus ff wat eten weer. Ff kijken wat ik pak.
Mirror, gefeliciteerd! Zoals al werd gezegd een groot stuk taart eten.
Mom-Of-3- Prater
Dat de hele dag door eten wat jij doet klinkt goed, daar kan ik echt een voorbeeld aan nemen. Vandaag ook lekker gedaan trouwens Ik heb sinds kort een nieuwe functie op mijn werk waardoor ik veel meer zelfstandig werk, en dus ook lekker een boterhammetje kan eten tussendoor. Ideaal.Mirror schreef:Oja, ik probeer ook wat vettere toetjes, kwarkjes, e.d. 's avonds te eten voordat ik ga slapen!
Maar vette dingen eten voordat je gaat slapen is juist weer niet goed toch? Voor je spijsvertering ofzo?
Filoria- Ratel
Nou heb al 6 boterhammen op vandaag, rijkelijk belegd. Vanmorgen als tussendoor een plak cake. Straks neem ik nog ff een kom brinta.......
Hoe gaat het bij jullie?
Hoe gaat het bij jullie?
Mom-Of-3- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Voor meiden die wel willen, maar eigenlijk nog niet kunnen
» Meiden die zwanger willen worden !
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Wel een tweede kindje willen maar niet zwanger willen zijn
» Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?
» Meiden die zwanger willen worden !
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Wel een tweede kindje willen maar niet zwanger willen zijn
» Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: