Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

+9
mzcharlotte
Winegum
Minx
Dani
Susan
Rovine
Monte
Ella
SleepingBeauty
13 plaatsers

Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  SleepingBeauty zo 15 apr 2012 - 23:34

Zou je dat doen?

Als je bijvoorbeeld twijfelt of je het wel 'aankunt'?
Of twijfelt of je het wel leuk genoeg vindt?

Ik vind dat best lastig, zit nu in een situatie dat ik voor mezelf gewoon soms 'moet' solliciteren omdat ik straks mijn baan kwijt ben.
En ik wel graag voor rond de 32 uur aan het werk.

Nu is er een vacature als verpleegkundige met bereikbaarheidsdiensten in een verpleeghuis? En dan denk oooh dat kan ik nog helemaal niet...
Ik weet ook nog niet zoveel haha...
Verpleeghuis is ook nog niet helemaal waar ik van droom, maar wel mooie uren 28-32.
En er is zo weinig te vinden, dat ik denk tja misschien moet ik het maar proberen??

En hoe motiver je jezelf dan in een brief/gesprek?

Iemand hier ervaring mee...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Ella zo 15 apr 2012 - 23:40

Ik zou het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. Mocht je bijv aangenomen worden kan je altijd vragen of je een dag mee mag lopen en dan definitief je keus maken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:42

Ik zou het doen, en het zien als een nieuwe uitdaging.
Natuurlijk kan het zijn dat het je echt niet gaat bevallen, maar er is maar één manier om daar achter te komen Wink

Ik zou het ook in mijn brief zetten dan, dat je het een leuke uitdaging vind! Ze zullen je vast niet meteen in het diepe gooien en je goed inwerken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Monte zo 15 apr 2012 - 23:44

Ik ben nu ook aan het solliciteren naar banen die ik eigenlijk niet zo leuk vind. Maar ik zit inmiddels al een paar maanden thuis en mag blij zijn als ik een baan vind. Je kunt tijdens die baan altijd verder blijven solliciteren en hem opzeggen als je iets beters/leukers hebt. Je hebt maar een maand opzegtermijn dus je kunt dan zo weg zijn, zo denk ik.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Rovine zo 15 apr 2012 - 23:45

Waarom zou je het niet kunnen? Te weinig ervaring of ligt je kennis meer op een ander gebied?

Ik zou wel gewoon proberen als daar je interesse ligt. Ik (2j werkervaring) solliciteer ook weleens op vacatures met 5+ jaar ervaring. Want als ze bereid zijn te investeren zou ik wel naar die functie kunnen groeien. Het is maar net de vraag of zij die effort erin willen steken en hoeveel andere kandidaten er zijn die misschien passender ervaring hebben.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 23:46

Ik zou het wel proberen als het een baan is die ik graag wil. Niet als het een baan is waar ik iedere dag met een rotgevoel naartoe zou gaan, waar ik 's nachts niet meer van zou slapen en hoofdpijn van zou krijgen. Een uitdaging is leuk, een beetje onzekerheid is gezond, maar je moet niet het gevoel hebben dat je de lat ergens ter hoogte van je voorhoofd legt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Dani ma 16 apr 2012 - 1:40

Gewoon doen! Het sollicitatiegesprek is voor zowel jou, als voor het bedrijf een gesprek om te kijken of de baan bij jou past. Daarnaast kan je in je proeftijd altijd opzeggen als het je toch niks lijkt.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Minx ma 16 apr 2012 - 2:31

Ik heb vanavond een gesprek en twijfel toch best wel een beetje, ik heb mijn studie nog niet afgerond en ben best wel druk. Ik vraag me echt af of ik wel genoeg tijd heb om dit te kunnen doen. Aan de andere kant het is mijn vakgebied dus waarom niet. Dus twijfel twijfel twijfel. Ik ga wel gewoon maar ergens hoop ik dat ik het niet word.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 2:55

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, alleen ben ik niet mijn baan kwijt maar wil ik zelf iets anders. Ik zou gewoon solliciteren. Als je op gesprek mag komen en het gaat goed kan je altijd nog kijken wat je gevoel zegt. Desnoods vraag je om een meeloopdag om te kijken of het echt bij je past.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:43

ik zou sowieso solliciteren, ook als jij aangenomen bent kun je altijd de baan nog afwijzen als het je toch écht niets lijkt. Op deze manier hou je al je opties nog open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Winegum ma 16 apr 2012 - 4:46

Ik zou het ook doen als ik in jouw situatie zat. Je weet niet of je het kunt omdat je het nooit gedaan hebt. Dat kun je bij hun kenbaar maken en dan is het aan hun om te kijken wat ze ermee doen. Dan kun je het altijd leren.

Mocht het niks zijn dan kun je of stoppen in je proeftijd, of anders met behulp van je opzegtermijn. Zeker als je werk moet hebben kun je het beter proberen dan dat je helemaal niks hebt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Minx ma 16 apr 2012 - 7:48

Fairytale schreef:Ik heb vanavond een gesprek en twijfel toch best wel een beetje, ik heb mijn studie nog niet afgerond en ben best wel druk. Ik vraag me echt af of ik wel genoeg tijd heb om dit te kunnen doen. Aan de andere kant het is mijn vakgebied dus waarom niet. Dus twijfel twijfel twijfel. Ik ga wel gewoon maar ergens hoop ik dat ik het niet word.

haha iets met onzekerheid. Was een heel leuk gesprek en ik begin maandag. Dus gewoon solliciteren
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  mzcharlotte ma 16 apr 2012 - 8:59

Wel doen als de enige twijfel is dat je het niet aan kunt, maar het wel de functie is die je wilt hebben.

Niet doen als de functie jou totaal niet aanstaat en het alleen is om een job te hebben (met een rotgevoel naar je werk gaan).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  SleepingBeauty ma 16 apr 2012 - 15:59

Dank voor jullie reacties!

Ik ben er over uit ga wel solliciteren!
het is wel een functie waar ik weer veel van kan leren denk ik.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Zora ma 16 apr 2012 - 18:12

Gefeliciteerd Fairy!!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Ella ma 16 apr 2012 - 20:31

SleepingBeauty schreef:Dank voor jullie reacties!

Ik ben er over uit ga wel solliciteren!
het is wel een functie waar ik weer veel van kan leren denk ik.

Goede keus!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 21:37

Succes met solliciteren Sleepingbeauty, denk dat je een goede keus maakt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  piene1983 ma 16 apr 2012 - 21:50

Elke sollicitatie is er eentje, eentje om weer van te leren. Ook als het niets zou worden. Ervaring is ook wat waard, zeker als je straks een vacature tegenkomt waar je hart wel sneller van gaat kloppen. Succes!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Mermaid ma 16 apr 2012 - 22:09

Succes met solliciteren.
Ik ben inmiddels zo wanhopig dat ik gewoon op alles reageer wat me ook maar enigszins aanspreekt (zit al ruim een half jaar zonder werk) als ik inmiddels iets heb geleerd is het wel dat de kans om afgewezen te worden op een sollicitatie veel groter is dan dat je daadwerkelijk op gesprek mag komen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Monte ma 16 apr 2012 - 22:31

Lizardje schreef:Succes met solliciteren.
Ik ben inmiddels zo wanhopig dat ik gewoon op alles reageer wat me ook maar enigszins aanspreekt (zit al ruim een half jaar zonder werk) als ik inmiddels iets heb geleerd is het wel dat de kans om afgewezen te worden op een sollicitatie veel groter is dan dat je daadwerkelijk op gesprek mag komen.
Hier ben ik het ook heel erg mee eens en had ik zo geschreven kunnen hebben. Ik heb al zoveel afwijzingen gehad dat ik nu met elke baan tevreden zou zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Flippin' Bitch di 17 apr 2012 - 2:34

Herkenbaar, ik ben ook aan het solliciteren in een sector waar je helaas niet zo makkelijk aan een baan komt en waar de vacatures niet voor het oprapen liggen. Vacatures sluiten vaak niet helemaal aan, maar ik reageer toch op van alles wat een beetje in het straatje ligt. Ik reageer ook op functies die bijvoorbeeld op een lager niveau zijn, maar die me wel weer ervaring kunnen verschaffen voor een baan erna. En natuurlijk kom ik ook vacatures tegen, waarin ik een hoop nieuwe dingen zal moeten doen, waar ik nog weinig/geen ervaring mee heb. Meestal lees ik de vacature, de site en ga ik erna op een vel papier brainstormen: welke werkervaring heb ik wèl met die doelgroep, de werkzaamheden? Hoe kan ik mijn cursussen, minor, scriptie, interesses, kwaliteiten linken aan dit beroep? Ik hou er sowieso rekening mee dat er een reeele kans op een afwijzing is.

Ik denk dat duidelijkheid heel belangrijk is. Je kunt benoemen wat je wèl hebt gedaan, waar je wèl kennis/vaardigheden/ervaring in hebt. Duidelijk zijn dat het enerzijds aansluit, maar dat je ook bereid bent om nieuwe dingen te leren, je te ontwikkelen. Wat trekt je daarin in aan? Maar ook duidelijkheid vragen tijdens een sollicitatiegesprek: hoe ziet een werkdag eruit & wat zijn mijn werkzaamheden? Hoe word ik ondersteund bij het inwerken? Is er een verschil tussen de werkzaamheden / begeleiding van iemand die nog niet zo lang is afgestudeerd/iemand die er al jaren werkt? En in het bespreken van wensen, kun je natuurlijk ook wel het een en ander benoemen: dat je het delen van kennis met collega's belangrijk vind, waardevol om van elkaar te leren. Dat je graag duidelijkheid hebt, omdat je bijvoorbeeld dan ook duidelijker kan zijn tegenover je doelgroep en je je daar zeker door voelt in je werk.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  SleepingBeauty do 19 apr 2012 - 8:54

'|Dankje Flippin; dat zijn wel goede dingen die je noemt ja! Ik denk dat ik zelf ook wat meer vrijheid moet nemen om te vragen in een gesprek. DAt soort dingen over werkdag enz. denk ik altijd dat ik dat al moet weten haha....
Maar mijn man zei ook van je hebt nu niks te verliezen, je merkt in het sollicitatie gesprek ook wel of het klikt met jou en de mensen en of ze open staan voor een jong iemand die ze ook bereid zijn wat te leren.

Ik had laatste en sollicitatiegesprek en die gingen er gewoon al helemaal vanuit daqt ik alles al wist. DAt merkte ik gewoon al aan de manier van vragen stellen. Dat voelt dan al niet fijn. Is ook niks geworden ze vonden me te jong:pirat:
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 23:07

Monte schreef:
Lizardje schreef:Succes met solliciteren.
Ik ben inmiddels zo wanhopig dat ik gewoon op alles reageer wat me ook maar enigszins aanspreekt (zit al ruim een half jaar zonder werk) als ik inmiddels iets heb geleerd is het wel dat de kans om afgewezen te worden op een sollicitatie veel groter is dan dat je daadwerkelijk op gesprek mag komen.
Hier ben ik het ook heel erg mee eens en had ik zo geschreven kunnen hebben. Ik heb al zoveel afwijzingen gehad dat ik nu met elke baan tevreden zou zijn.

En hier nog zo een. Ik heb nu toevallig het 'geluk' dat ik binnenkort een meedraaidag heb op een kinderdagverblijf (wat ik dus het liefst wil), maar dat wil nog niet zeggen dat ik er ook daadwerkelijk ben. Maar het is iets, en ik ga er vol voor.

En inderdaad, de afwijzingen zijn zoveel in de meerderheid dan de kans dat je aangenomen wordt. Het is gewoon overal problematisch om aan werk te komen op het moment. Ik ga er tegenwoordig zelfs al een beetje vanuit dat het weer een nee wordt als ik een brief verstuur..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt? Empty Re: Solliciteren op een vacature waar je aan twijfelt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum