Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vacature gevonden, solliciteren?

+7
Lejow
Fayebella
Niki
duckie
Joli86
TukTuk
mickey
11 plaatsers

Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey ma 16 jan 2012 - 8:50

Op dit moment heb ik nog een zwangerschapsuitkering tot half februari, maar ik ben wel al aan't speuren naar vacatures. Ik zou het liefst bij mijn oude werk terug keren, maar de kans dat dat gaat gebeuren, schat ik niet heel groot in. Ik werkte op een KDV bij mij in de buurt (5 minuten met de fiets..), maar toen ik met verlof ging, liep mijn contract ook af. Ik zou eigenlijk een vast contract moeten krijgen, maar vanwege de wijziging in de belastingteruggave, ligt de stichting waar ik werkte behoorlijk dwars op dat gebied. Ik heb toen met mijn locatiemanager afgesproken dat ik gebruik zou maken van de flexwet, 3 maanden eruit dus en dan weer terug keren. Helaas zijn er in de tussentijd best veel kinderen naar school gegaan en ook wel wat kinderen gestopt op de opvang, omdat het voor de ouders te duur zou worden. Hierdoor is de kans dat er voldoende werk is, erg klein op dit moment.
Nou was ik dus gister aan't speuren naar vacatures in de kinderopvang, en die zijn er niet veel in deze regio. Maar toch heb ik er één gevonden. Het is ook niet te ver uit de buurt, ik schat een half uurtje met de auto, wat geen probleem is. Er is echter één punt in de vacature waar ik waarschijnlijk niet aan voldoe en dat is 5 dagen flexibel zijn. Door mijn zoontje kan ik dat denk ik niet waar maken. Op het KDV waar ik tot aan mijn verlof werkte, zou mijn zoon mee kunnen als ik zou moeten werken, maar er zijn niet veel KDV's waar dit toegestaan is. Hierdoor twijfel ik dus of ik zal schrijven. Ook zou ik per direct beschikbaar moeten zijn, wat dus ook niet gaat, want mijn ventje is nog geen 6 weken oud, ik heb nog ruim 4 weken verlof.
Wat zouden jullie doen? Schrijven en dan in een eventueel gesprek aangeven hoe het met flexibiliteit zit? Of überhaupt niet schrijven?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  TukTuk ma 16 jan 2012 - 8:53

Ik zou gewoon solliciteren en in het eventuele gesprek gewoon aangeven, niet geschoten is altijd mis toch? Het kost je hooguit wat tijd als je op gesprek moet komen en het loopt op niks uit.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Joli86 ma 16 jan 2012 - 8:58

Als je nu een brief schrijft, voor je op gesprek komt en alles geregeld is ben je zo weer een paar weken verder.. Gewoon solliciteren, en inderdaad niet geschoten s altijd mis..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  duckie ma 16 jan 2012 - 9:00

ik zou ook gewoon solliciteren... je kunt altijd kijken en wie weet kan je zoontje hier ook wel mee heen net als op je oude werk. en wie weet willen ze je wel graag hebben en dat ze die 4 weken nog afwachten.. de meeste mensen die switchen van baan hebben ook een opzegtermijn lijkt me....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey ma 16 jan 2012 - 10:06

Ik heb besloten om inderdaad te schrijven op deze vacature! Maar zet ik in de brief ook dat ik inmiddels een kindje heb? Zo ja, waar?
Ik heb in de brief vermeld dat ik na mijn afstuderen bij mijn vorige werkgever aan de slag ben gegaan, maar de reden dat ik daar niet meer werk, heb ik er niet bij gezet. Wel doen? De reden is dat ik geen vast contract kreeg.
Ik mag mijn baas als referentie opgeven, heeft hij altijd gezegd. Maar moet ik hem dat eerst nog vragen, of gewoon al in de brief erbij zetten? Ik ga woensdag sowieso even langs op mijn oude werk, moet mijn neefje dan ophalen, dus als mijn baas er dan is, zal ik het sowieso even aangeven.

EDIT: er staat een telefoonnummer bij de vacature, ik ga morgen gewoon even bellen. Dan weet ik tenminste meteen hoe mijn kansen zijn, i.v.m. de kleine man. Als hij mee zou kunnen daarheen, en zij nog een maand kunnen wachten, dan ben ik echt heeeeeeeeeeeel blij Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Niki ma 16 jan 2012 - 10:37

Ik zou ook gewoon solliciteren.

Waarschijnlijk duurt het ook even mocht je aangenomen zijn om een VOG bij de gemeente te halen en thuis te ontvangen. Succes!!
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey ma 16 jan 2012 - 10:41

Daar heb je gelijk in! Het staat niet in de vacature, dat ik een VOG moet aanvragen, maar das wel vrij logisch in dit werk ja.
Bij mijn laatste werkgever kon ik wel al aan de slag, voordat ik de VOG had ontvangen. Mijn baas vond de aanvraag al voldoende om te kunnen beginnen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Fayebella ma 16 jan 2012 - 12:16

mickey schreef:Daar heb je gelijk in! Het staat niet in de vacature, dat ik een VOG moet aanvragen, maar das wel vrij logisch in dit werk ja.
Bij mijn laatste werkgever kon ik wel al aan de slag, voordat ik de VOG had ontvangen. Mijn baas vond de aanvraag al voldoende om te kunnen beginnen.

Maar de GGD niet, dat hebben wij op het werk ook gehad. Toen de GGD kwam controleren, was er ook iemand aan het werk die hem had aangevraagd, maar nog niet binnen had. Die kon naar huis en mocht pas terugkomen als de VOG er was.

Verder zou ik gewoon solliciteren, nee heb je, ja kun je krijgen. Al is er wel een kans dat je niet op gesprek mag komen i.v.m. je kindje en de flexibiliteit.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey ma 16 jan 2012 - 23:54

@Fayebella: oh dat wist ik niet!

Ik heb besloten dat ik vandaag bel met het KDV. Dan weet ik snel genoeg of ik energie moet steken in het schrijven van een brief, of dat het bij voorbaat al geen zin heeft.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  duckie di 17 jan 2012 - 7:37

en.... was je telefoontje positief?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey di 17 jan 2012 - 7:39

Nou.. ze hadden al een eerste ronde gehad, maar ik mocht mijn brief en cv wel nog sturen. Mocht er dan niemand tussen zitten, dan zouden ze een tweede ronde doen. Mijn zoontje zou geen probleem zijn, daar konden we wel iets voor bedenken, zei ze.

Nu dus die brief schrijven. F is alleen heeeeel onrustig en mijn vriend is niet thuis, dus kan er nu even niet aan beginnen. Ben nu ook aan't typen met F op mijn arm...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey za 21 jan 2012 - 8:23

Even een upje.

Ik heb donderdagavond mijn brief + CV gemaild. Vrijdagochtend had ik reactie dat ze mijn brief hadden ontvangen. Ze waren al bezig met de eerste ronde, mocht daar niemand uit naar voren komen, dan zouden ze komende week starten met een tweede ronde. Ik zou daar dan nog wat van horen.
Eind van de middag kreeg ik weer een mail van het KDV. De eerste ronde was afgesloten, zonder een geschikte kandidaat te hebben gevonden. Komende week start er dus een tweede ronde. Ik hoor dan ook komende week of ik op gesprek mag komen. Ik hoor sowieso iets.

Gaan jullie voor me duimen dat ik uitgenodigd word?? En natuurlijk dat het dan ook een positief gesprek wordt Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Lejow za 21 jan 2012 - 8:29

Oh wat spannend!! Ik ga duimen voor je
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  M@niek za 21 jan 2012 - 9:39

spannend! Duimen draaien hoor!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 9:41

O, spannend! Hopelijk word je uitgenodigd voor het gesprek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey ma 30 jan 2012 - 22:59

En weer een up: ik mag op gesprek komen!!! Ik moet wel zelf bellen om een afspraak te maken, dus dat ga ik zo maar doen.
In de maand februari zullen ze meerdere sollicitanten op gesprek laten komen en dan hopen ze per 1 maart te kunnen starten met de nieuwe collega.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  duckie ma 30 jan 2012 - 23:00

wat goed da je op gesprek mag komem zeg.... Spannend dus.... Succes!!
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey ma 30 jan 2012 - 23:10

Ik heb net gebeld, volgende week dinsdag op gesprek, spannend!!!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Jasmine ma 30 jan 2012 - 23:11

Wat goed zeg!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Jezzie di 31 jan 2012 - 0:11

Wat goed!
Succes, hopelijk wordt ja aangenomen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Makamba di 31 jan 2012 - 3:09

Jezzie89 schreef:Wat goed!
Succes, hopelijk wordt ja aangenomen!

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 4:30

mickey schreef:Ik heb net gebeld, volgende week dinsdag op gesprek, spannend!!!

wat goed zeg! Hopelijk word je aangenomen, per maart duurt ook nog 4 weken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  mickey wo 8 feb 2012 - 21:37

Even een update over het sollicitatiegesprek:

Het gesprek was om 10.00, ik was er zo'n 10 minuten eerder, was wat vroeg vertrokken... Het is dus echt een kleinschalig KDV, aan huis bij de eigenaren. Ze zijn het KDV begonnen vanuit gastouderopvang, omdat ze te veel aanvragen hadden. De functie zou gaan om BSO uren, de middagen dus. Dat boeit me allemaal niet, als ik maar werk heb :P Al heb ik wel een voorkeur voor KDV, maar dat heb ik hun niet verteld. Ze hebben in totaal zo'n 30 kinderen, tussen 0 en 12 jaar. De 0-4 zitten in de opvang aan huis, de BSO is op een andere locatie, twee straten verderop. Wel zal het vaak voorkomen dat ik alleen zal werken, mocht ik aangenomen worden, aangezien er max. 10 kinderen in de BSO zijn, en dat is dus een aantal waarop je alleen moet werken.
Ik kan eigenlijk niet zeggen of het gesprek goed genoeg ging. Is toch weer een tijdje geleden dat ik een sollicitatiegesprek heb gehad Wink Ik hoor eind volgende week of ik een halve dag mag meedraaien. Dus nog ff duimen draaien! Oh ja, het gaat om 14 uur minimaal. Kan in de toekomst eventueel uitgebreid worden naar 20, maar das ook het maximale. En om eerlijk te zijn, vind ik dat ook meer dan genoeg.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vacature gevonden, solliciteren? Empty Re: vacature gevonden, solliciteren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum