Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

+7
Tinus
SoGood
Tabbert
Janelie
Lady4
snowflakes
JD
11 plaatsers

Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  JD za 14 apr 2012 - 22:54

Mijn allerbeste vriendin is al 8 jaar samen met haar vriend. Ze hebben sinds 2 jaar een mooi huisje vlakbij ons,en ik heb met beiden een goede band.

Nu biechtte gister een andere vriendin,na heel wat borrels,op dat zij 5 jaar terug het bed heeft gedeeld met de vriend van bovenstaande vriendin. Zij waren op dit moment dus al 3 jaar samen.

Op zich is dit jaren terug gebeurd,en denk ik niet dat ik er verstandig aan doe om dit te vertellen,aangezien het zo'n tijd terug is.

Maar....deze jongen stond dus 3 maanden geleden bij die vriendin van mij op de stoep. Hij had een borrel op en wilde/moest haar zien.
Zij heeft hem weggestuurd en er is niks gebeurd...

Maar toch ... Als hij 5 jaar terug vreemd is gegaan,en nu weer bij haar voor de deur staat,lijkt het me dat t bij hem nog speelt...

Het is zo'n goede vriendin van me....ik weet niet goed wat ik ermee moet.
Als het straks uitgaat en ze komt erachter dat ik dit allemaal al wist...wat dan?

Kortom,wat moet ik met deze info???
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 22:59

Ohh bah dit is een klotesituatie!
Ik vind het heel moeilijk om te zeggen wat ik zou doen of wat je het beste kunt doen.
Mijn eerste reactie is 'hou je erbuiten'.
Het is al 5 jaar geleden gebeurd en een paar maanden geleden heeft jouw vriendin hem heel slim weggestuurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  snowflakes za 14 apr 2012 - 23:00

Oei, wat naar dat je dit nu zo te weten bent gekomen Sad...

Lastig, of je het nu moet vertellen of niet. Als het echt 5 jaar geleden is gebeurd en het zou daarbij zijn gebleven, zou ik het misschien laten rusten. Wat zou ze eraan hebben om daar nu nog achter te komen? Alleen ik begrijp je twijfels wel, omdat hij dus een paar maanden geleden weer bij haar voor de deur stond. Misschien is het een idee om er eens met hem over te praten, weet niet hoe jouw contact met hem is?
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  JD za 14 apr 2012 - 23:07

Mijn contact met hem is heel goed. We gaan zelfs samen op vakantie (met zn 4en) deze zomer...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Lady4 za 14 apr 2012 - 23:28

Moeilijke situatie, maar toch lijkt het me niet aan jou om dit op te biechten. Je zou die vriend wel kunnen vertellen dat je het weet en dat je het een vervelende situatie vind.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Janelie za 14 apr 2012 - 23:31

Lastig.. Vooral omdat het daadwerkelijke vreemdgaan al een tijd geleden is. In hoeverre het nog speelt voor hem kan je niet echt zeggen. Hij stond wel voor haar deur, maar ja. Eigenlijk kan je er niks mee en als je het wel verteld aan je vriendin kan er heel veel kapot gaan. Ik zou het voor nu even laten rusten.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Tabbert zo 15 apr 2012 - 0:12

Treaky treaky.

Ik zou het in eerste instantie ook niet vertellen. Dat is totaal niet jouw plaats. Maar als je vriendin er ooit achterkom en dat jij het ook nog eens wist. Jah, dan heb je een boze vriendin.
Heb je het er goed met die andere vriendin over gehad. Weet je het hoe en wat?Het feit dat zij het na 5 jaar opbiecht tegen jou, zegt mij dat het bij haar ook nog speelt. En dat hij een paar maanden terug dronken op haar stoep stond is ook niet goed te praten..

Hoe is de band tussen jouw twee vriendinnen? Misschien kan je tegen de ene zeggen dat zij het na al deze jaren toch eens moet zeggen tegen je vriendin..
Anders zou ik een goed gesprek aangaan met die vriend. Je zegt dat jullie contact goed is, dus zal het iet vreemd zijn om eens met hem apart te praten en zeggen dat je het weet. Kijken wat zijn kant van het verhaal is en zeggen dat of hij het zegt of jij het zegt.

Als dat een paar maanden terug niet gebeurd zou zijn, en het was niet zo'n goede vriendin, dan zou ik wel mijn mond houden.

Succes!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 0:23

Misschien heel grof maar vraag je haar niet waarom ze het wel tegen jouw durft op te biechten maar niet tegen haar? Wat is het verschil? Dat ze het niet durft te vertellen? Is dat zo...want dan had ze het ook niet tegen jouw durven te vertellen. Het maakt niet uit of het 5 jaar geleden is of net gebeurd is. Als ze echt ballen heeft verteld ze het lekker zelf en niet jij, de melkboek of iemand anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 0:32

Cimic schreef:Misschien heel grof maar vraag je haar niet waarom ze het wel tegen jouw durft op te biechten maar niet tegen haar? Wat is het verschil? Dat ze het niet durft te vertellen? Is dat zo...want dan had ze het ook niet tegen jouw durven te vertellen. Het maakt niet uit of het 5 jaar geleden is of net gebeurd is. Als ze echt ballen heeft verteld ze het lekker zelf en niet jij, de melkboek of iemand anders.

Dat vind ik nogal een verschil; het tegen een gemeenschappelijke vriendin opbiechten als je aangeschoten ben of bewust een relatie verknallen.
Daar had ze over na moeten denken toen ze 5 jaar geleden met hem het bed indook, maar daar valt niets meer aan te veranderen. Ik vind niet dat TO hier nu tussen moet gaan staan en dit maar even regelen, want waar ze ook voor kiest, 1 vriendin zal pissig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  SoGood zo 15 apr 2012 - 0:34

Wat moeilijk!! Ik heb geen advies.. Ik zou het zelf ook echt niet weten.

Stel je voor dat jouw beste vriendin in dezelfde situatie zou zitten als waar jij nu voor staat, maar het verhaal jou dus betrof.. Wat zou je dan willen/ van haar verwachten?

Veel sterkte, succes en wijsheid gewenst..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Tinus zo 15 apr 2012 - 0:34

Ik denk altijd; zou ik het willen weten? En dat antwoord is 'ja'. Ook al is het al zo lang geleden. Als mijn vriend is vreemdgegaan, zou ik dat willen weten, en daarom zou ik we willen dat mijn vriendin die het weet, dit tegen mij zou zeggen.
Het nare aan deze situatie is, is dat het voor een paar maanden bijna weer gebeurd zou kunnen zijn. Er zit bij hem dus nog wel wat. Dat is geen goed teken...
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 0:41

Princess schreef:
Cimic schreef:Misschien heel grof maar vraag je haar niet waarom ze het wel tegen jouw durft op te biechten maar niet tegen haar? Wat is het verschil? Dat ze het niet durft te vertellen? Is dat zo...want dan had ze het ook niet tegen jouw durven te vertellen. Het maakt niet uit of het 5 jaar geleden is of net gebeurd is. Als ze echt ballen heeft verteld ze het lekker zelf en niet jij, de melkboek of iemand anders.

Dat vind ik nogal een verschil; het tegen een gemeenschappelijke vriendin opbiechten als je aangeschoten ben of bewust een relatie verknallen.
Daar had ze over na moeten denken toen ze 5 jaar geleden met hem het bed indook, maar daar valt niets meer aan te veranderen. Ik vind niet dat TO hier nu tussen moet gaan staan en dit maar even regelen, want waar ze ook voor kiest, 1 vriendin zal pissig zijn.

Het zou toch geen verschil mogen zijn, aangeschoten iets opbiechten of nuchter? Mijn idee was meer waarom verteld zei dit nu ineens? Omdat ze aangeschoten is? Onzin, daar heeft ze 5 jaar de tijd voor gehad. En waarom tegen haar? Waarom dat niet tegen betrokkene zelf? Ik vind zelf ook dat TO zich er beter niet mee kan bemoeien, vind het alleen laf dat ineens iets opgebiecht kan worden....Na 5 jaar en aangeschoten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Highway zo 15 apr 2012 - 0:44

jee wat lastig. Misschien kun je je vriendin er van overtuigen dat je wil dat zij het zelf aan je vriendin verteld? En ook aangeven dat je dit wilt omdat ze je in een lastig parket heeft gebracht. Of inderdaad als zij het niet wilt, een gesprek met desbetreffende vriend aangaan?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Raven zo 15 apr 2012 - 4:59

weet je zeker dat zij de waarheid spreekt?

Ik zou het eerst aan hem vragen of het echt zo is. Meestal zie je aan de reactie van iemand wel of hij liegt.
Vind het raar dat ze er nu ineens over begint.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  RYW zo 15 apr 2012 - 5:11

Als zij zo'n goede vriendin van je is zou ik het niet zomaar laten. Als ik zoiets zou horen over mijn beste vriendinnen kan ik er niet echt over zwijgen en niets doen. Inderdaad dan nog liever haar vriend benaderen dat je dit verhaal gehoord hebt, en dan verder zien. Je bent haar beste vriendin... Stel dat zij had geweten van jouw vriend zijn vreemdgaan, en ze had er niets mee gedaan, dan had je dat toch ook als extra verdriet gezien?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  JD za 21 apr 2012 - 15:56

ja ik weet zeker dat zij de waarheid spreekt, ze heeft ook diverse (oude) smsjes van hem laten zien, waardoor het wel duidelijk was.

ik heb besloten om deze week een gesprek met haar aan te gaan, waarin ik aan ga geven dat ik vind dat zij het moet vertellen, of dat die vriend van mijn vriendin het moet vertellen. Zo niet, dan ga ik het doen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Tabbert za 21 apr 2012 - 23:09

Sorry, maar heeft ze jou ook smsjes laten weten? Wat stond hier dan in? En als het een keer een dronken zoen was.. waarom zijn er dan ook smsjes als bewijs. Het klinkt alsof hier echt meer achter zit.... Suspect
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 3:59

Hè ze zijn toch met elkaar naar bed geweest? Dat is toch wat anders dan een dronken zoen? Wat een nare situatie zeg! Maar als mijn beste vriendin dit voor mij achter zou houden dan zou ik er ook niet gelukkig van worden. Dus ik denk dat je de goede beslissing hebt gemaakt. Dat die andere vriendin dan niet blij is, is haar probleem. Dan had ze het maar niet moeten doen en niet moeten vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Tabbert zo 22 apr 2012 - 4:13

Oja, naar bed geweest... Had dit denk ik gewoon niet willen lezen Rolling Eyes

Maar dan nog.. smsen erover en bewaren. Na 5 jaar opbiechten en ook nog eens die jongen aan de deur. Suspect
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Toet zo 22 apr 2012 - 6:34

Ik snap eigenlijk niet zo dat mensen adviseren je er buiten te houden of zeggen dat het niet aan jou is. Het is je beste vriendin, zoiets zou ik dus echt niet stil houden. Ik zou ook zeer teleurgesteld zijn als een vriendin van mij zoiets achter zou houden.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie?? Empty Re: advies gevraagd!-wat te doen met deze situatie??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum