Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij doen in deze situatie?

+4
Winegum
Ugly Betty
Susan
Tullow
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 3:53

Stel, je zorgverzekering wordt altijd automatisch de 1e van de maand afgeschreven voor die maand. Je hebt je verzekering daar opgezegd en bent dus per januari bij een andere verzekering aangesloten & gaat er dus niet vanuit dat de 1e er nog geld vanaf zou gaan. Ineens op 7 januari staat het bedrag van de nieuwe premie op je rekening, terwijl, naar jouw weten, het helemaal niet automatisch geincasseerd is. Je belt de klantenservice, krijgt zelfs de debiteurenafdeling aan de telefoon en die vertellen jou dat het geld op je rekening is van de automatische incasso van 1 januari en dat dat niet nodig was, omdat ik niet meer verzekerd bent. Je hebt eerlijk verteld dat het volgens jou niet klopt, en zij beweren bij hoog en bij laag van wel. Máár, dat geld is nooit van je rekening af gegaan.

Wat doe jij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 3:55

Ik zou het, nadat ik het nog een keer teruggestort heb, houden, als zij bij hoog en laag beweren dat het wel klopt. Het is hun probleem denk ik dan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Tullow vr 7 jan 2011 - 3:55

Je hebt dus geld gekregen waar je eigenlijk geen recht op hebt?

In dat geval zou ik het geld apart zetten. Vroeg of laat komen ze er waarschijnlijk achter dat je hier geen recht op had en willen ze het terug.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 3:57

Gewoon terug laten storten bij de bank.. Waarschijnlijk krijg je het dan weer terug, maar dat zie je dan wel weer..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 3:59

Overal bij hen in het systeem staat dat het verwerkt is en automatisch van de rekening geschreven is, en dat het opgelost is op deze manier, omdat ik nu bij een andere verzekering aangemeld ben. Maar het is gewoonweg niet waar, al weten zij zeker van wel. Ik dacht inderdaad ook aan gewoon laten staan, voor als ze er nog wel achterkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Susan vr 7 jan 2011 - 3:59

Als ik heb gebeld en zij blijven beweren dat ik er wel recht op heb zou ik het erbij laten. Als ik het alsnog terug moet betalen zie ik het dan wel weer, zo'n bedrag heb je toch meestal wel achter de hand.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:01

Susan schreef:Als ik heb gebeld en zij blijven beweren dat ik er wel recht op heb zou ik het erbij laten. Als ik het alsnog terug moet betalen zie ik het dan wel weer, zo'n bedrag heb je toch meestal wel achter de hand.

Drie verschillende mensen en afdelingen aan de telefoon gehad en die zeggen dat ik er echt recht op heb. Het gaat om ruim 100 euro; dus opzich een te overzien bedrag inderdaad, al vind ik het wel een leuk bedrag om terug te krijgen 🐷

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Ugly Betty vr 7 jan 2011 - 4:03

Eens met de anderen. Je bent al zo eerlijk geweest om te bellen, dan moeten ze het nu zelf maar weten. Maar hou er inderdaad rekening mee dat je er een keer naar kunnen vragen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Winegum vr 7 jan 2011 - 4:05

Je hebt gebeld, meer kun je niet doen. Ik zou het nu ook bewaren en wachten tot ze het eventueel komen incasseren. Hou er gewoon rekening mee dat ze het recht hebben op dat geld, zodat je het niet direct opmaakt.
Het zou een mooie meevaller zijn als je het kunt houden.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Zwoesj vr 7 jan 2011 - 4:11

Ik zou het inderdaad terug storten, en mochten ze het dan niet willen hebben en weer terugstorten, het houden.
Dan heb je echt alles gedaan om ze duidelijk te maken dat het niet rechtmatig bij je gestort is, en dat is dan ook terug te vinden, mocht er ooit moeilijk over gedaan worden.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Lies vr 7 jan 2011 - 4:16

Zouden ze het achteraf toch nog terug kunnen eisen dan? Je hebt het toch aangegeven en dat zal waarschijnlijk ook wel geregistreerd zijn...
Maar misschien idd toch voor de zekerheid nog even apart houden voor het geval dat!
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:22

Je hebt ervoor gebeld, hebt 3 verschillende mensen aan de telefoon gehad die zeggen dat het wel zo klopt dus dan zou ik het er voor nu ook bij laten. Jij hebt gedaan wat je moet doen toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Tullow vr 7 jan 2011 - 4:27

Ik heb trouwens zoiets met het UWV. Ik had een tijdje geleden een bijbaantje in de horeca, maar brak toen mijn hand. Ik kreeg toen geld van het UWV, ook nadat ik me beter had gemeld. Heb er een paar keer achteraan gebeld, was in oktober. Er werd toen gezegd dat het bekend was en dat ik binnenkort een acceptgiro zou krijgen om het terug te storten. Tot op heden heb ik nog geen acceptgiro ontvangen...
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  nijntje4 vr 7 jan 2011 - 4:53

Is het niet een verrekening van de tijd dat je daar verzekerd was? Ik heb dat ook weleens gehad, dat je dan wat terug krijgt omdat je ergens teveel premie betaald hebt gedurende een jaar.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 5:25

nijntje4 schreef:Is het niet een verrekening van de tijd dat je daar verzekerd was? Ik heb dat ook weleens gehad, dat je dan wat terug krijgt omdat je ergens teveel premie betaald hebt gedurende een jaar.

Nee, het gaat om de maand januari, en mijn laatste betaling is van december.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Okidoki vr 7 jan 2011 - 6:14

Isabella schreef:
nijntje4 schreef:Is het niet een verrekening van de tijd dat je daar verzekerd was? Ik heb dat ook weleens gehad, dat je dan wat terug krijgt omdat je ergens teveel premie betaald hebt gedurende een jaar.

Nee, het gaat om de maand januari, en mijn laatste betaling is van december.

Is dat bedrag in december ingehouden van je rekening? Want in december incasseren ze de premie van januari.
Okidoki
Okidoki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 6:58

Okidoki schreef:
Isabella schreef:
nijntje4 schreef:Is het niet een verrekening van de tijd dat je daar verzekerd was? Ik heb dat ook weleens gehad, dat je dan wat terug krijgt omdat je ergens teveel premie betaald hebt gedurende een jaar.

Nee, het gaat om de maand januari, en mijn laatste betaling is van december.

Is dat bedrag in december ingehouden van je rekening? Want in december incasseren ze de premie van januari.

Ik betaal de 1e van de maand over de maand die het is. Dus 1 december heb ik de premie betaald voor december. Sowieso is dat zo, want het is het nieuwe premiebedrag, en die is hoger dan ik vorig jaar betaald heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Okidoki vr 7 jan 2011 - 7:05

Isabella schreef:
Okidoki schreef:
Isabella schreef:
nijntje4 schreef:Is het niet een verrekening van de tijd dat je daar verzekerd was? Ik heb dat ook weleens gehad, dat je dan wat terug krijgt omdat je ergens teveel premie betaald hebt gedurende een jaar.

Nee, het gaat om de maand januari, en mijn laatste betaling is van december.

Is dat bedrag in december ingehouden van je rekening? Want in december incasseren ze de premie van januari.

Ik betaal de 1e van de maand over de maand die het is. Dus 1 december heb ik de premie betaald voor december. Sowieso is dat zo, want het is het nieuwe premiebedrag, en die is hoger dan ik vorig jaar betaald heb.

Nou, dan zou ik het hierbij laten hoor. Je hebt genoeg gedaan om ze er van te overtuigen dat het niet juist is!!
Okidoki
Okidoki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen in deze situatie? Empty Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum