Hoe kom jij de dag door...
+14
Zwerver
Jeanette
Twellie
VeryCherry
sonly
lyke
SarahKey
Marin
Rovine
Minx
Nora
MissBlunt
Antibes
nina
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe kom jij de dag door...
.. Als je op een paar uur na niet geslapen hebt en die dag wel moet werken?
*bah voel me echt zo naar*
*bah voel me echt zo naar*
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe kom jij de dag door...
Gewoon gaan en doorzetten en dan word ik vanzelf afgeleid en slaat de vermoeidheid pas weer toe als ik thuiskom. Maar goed, bij mij is dit zo'n beetje iedere nacht het geval, dus ik ben er ook een soort van "aan gewend" inmiddels.
Wel snack ik helaas meer op dat soort ochtenden..
Wel snack ik helaas meer op dat soort ochtenden..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik gooi het raam op mijn week open, in de lunch pauze naar buiten, veel afwisseling zoeken in je werkzaamheden en gezond maar wel lekker en voedzaam eten.
MissBlunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10
Flink aan de koffie en er het beste van maken. Positief denken en zorgen voor een bezigheid.
Gast- Gast
Ik zet altijd verstand op 0 en gewoon gaan. En vanavond heerlijk op de bank met een fleecedeken.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
's ochtends gaat het wel alleen rond een uur of 4 krijg ik een dipje. Als ik dan door kan werken is het geen probleem als ik dan geen patiënt heb of achter de pc zit heb ik het zwaarder.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb het ook wel eens, en heb dan overdag geen grote problemen, wel kak ik in zodra ik weer thuis ben. Op zulke dagen eet ik wel veel meer. (ongezonde dingen voornamelijk)
Gast- Gast
Ik begin dan altijd vroeg, zodat ik ook eerder naar huis kan. Verder pak ik regelmatig koffie (dat doe ik normaal zelden om er ook echt iets aan te hebben als ik het nodig heb), leg mijn verwachtingen niet te hoog voor die dag en loop regelmatig even een rondje.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Als je zoals jij in het onderwijs werkt, kan dat wel echt extra vermoeiend zijn. Ik zou zorgen voor makkelijke lessen, waarbij je niet veel hoeft te staan en rond te lopen, en even jezelf er makkelijk vanaf maken door tegen de leerlingen te zeggen: "Het is vrijdag, ik geef dit op als huiswerk, ga het lekker alvast in de klas maken, dan ben je huiswerkvrij van 't weekend".
Niet zo heel goed, maar voor een dip-dagje kan dat best.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Herkenbaar enig verschil is dat ik nog met verlof ben. Maar dat betekend niet dat ik altijd(uren) kan bijslapen.
Wat bij mij helpt: cola. Koffie etc drink ik niet, maar met cola blijf ik een beetje wakker.
Wat bij mij helpt: cola. Koffie etc drink ik niet, maar met cola blijf ik een beetje wakker.
Koffie of cola drinken en gewoon doorgaan! Vanavond kan je weer lekker vroeg naar bed en goed slapen
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Juist zoveel mogelijk lichamelijk bezig zijn, dan kak ik toch minder snel in (erna dan weer wel, maar meestal kan ik dan ook gelijk erna wel slapen)
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Zoveel mogelijk koffie, red bull, sigaretten en naar buiten gaan.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Gewoon mijn normale bezigheden oppakken en niet teveel stil staan bij het slaaptekort.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Gewoon mijn normale bezigheden oppakken en niet teveel stil staan bij het slaaptekort.
En als je dan thuis komt, echt even bijkomen!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Jeanette schreef:Tuinstoel schreef:Gewoon mijn normale bezigheden oppakken en niet teveel stil staan bij het slaaptekort.
En als je dan thuis komt, echt even bijkomen!
Inderdaad, even lekker je rust nemen.
Verder eens met de rest, gewoon bezig blijven en zorgen dat je niet stil komt te zitten/staan.
Gast- Gast
Gewoon doorgaan. Zit niet veel anders op. Hier al vanaf 26 weken zwangerschap tot nu eigenlijk slechte nachten. Ik ben wel vaak moe, maar toch wen je er ook aan op de 1 of andere manier. Bijslapen is hier ook niet aan de orde, alleen zondagmiddag lukt dat.
Gast- Gast
Momenteel een beetje moeilijk. Ik wacht op een mail van mijn docent of ik op stage mag...ik zit nu de hele dagen een beetje te niksen. Probeer zoveel mogelijk te doen maar ik heb ineens heeeeeel veel vrije tijd zonder relatie!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Marin schreef:Als je zoals jij in het onderwijs werkt, kan dat wel echt extra vermoeiend zijn. Ik zou zorgen voor makkelijke lessen, waarbij je niet veel hoeft te staan en rond te lopen, en even jezelf er makkelijk vanaf maken door tegen de leerlingen te zeggen: "Het is vrijdag, ik geef dit op als huiswerk, ga het lekker alvast in de klas maken, dan ben je huiswerkvrij van 't weekend".
Oh, dat zou ik juist echt niet doen, dan kak je helemaal in. Juist zoveel mogelijk in beweging blijven en interacteren met anderen (in dit geval de kinderen). Als ik op zulk soort dagen kan kiezen tussen achter de pc/microscoop zitten, of de hele dag van hot naar her lopen, dan weet ik het wel.
Antibes- Ratel
Wanneer ik een nacht slecht heb geslapen (dat komt met enige regelmaat voor), dan probeer ik er de volgende dag zo weinig mogelijk aan te denken en vooral heel actief te zijn. En proberen de volgende avond wat eerder op bed te gaan. Lukt het slapen dan nog niet, dan een flink stuk lezen óf alle gedachten op papier/in een dagboek zetten.
Gast- Gast
Meestal probeer ik dan mijn avond ook vol te plannen, dus na stage met iemand eten en een biosje pakken. En dan dus om tien uur thuis instorten en een goeie nacht maken!
Antibes- Ratel
Ik slaap van mezelf heel erg slecht. Het is dan ook heel vaak voorgekomen dat ik niet of nauwelijks geslapen had, terwijl ik gewoon wel aan het werk moest. Daar stel ik me dan gewoon in. Maar als ik vrij ben, dan ben ik wel zo slecht om mijn bed weer in te duiken en bij te slapen. Terwijl het dan ook gewoon noodzaak is om de dag door te komen.
Gast- Gast
Gewoon gaan, koffie drinken en het even wat rustiger aan doen, geen ingewikkelde dingen...
Lekker werken en dan weer naar huis en op de bank!
Lekker werken en dan weer naar huis en op de bank!
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Gewoon doorgaan. Meestal krijg ik tegen 3 uur een dip, maar dan neem ik een espresso en een suikerklontje, en ik stroom koud water over mijn polsen en dan gaat het wel weer.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
doorgaan en om 4 uur een mega middagdip krijgen! en de avond erna vroeg naar bed!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» pil door slikken?
» stemmingswisselingen door de pil..
» Gekrabt door kat
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» pil door slikken?
» stemmingswisselingen door de pil..
» Gekrabt door kat
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: