Gekrabt door kat
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gekrabt door kat
F stond vanmiddag de kat te aaien en voordat ik er erg in had heeft de kat uitgehaald. Schrok me kapot en f had een lange haal over zijn wang. Gelukkig niet diep. Heb de wond gelijk ontsmet en er daarna nestosyl op gesmeerd.
Nu vraag ik me af of het zo voldoende is mbt voorkomen van een ontsteking. De kat komt nooit buiten. Houdt het sowieso morgen even in de gaten, maar zou f misschien een tetanus prik nodig hebben?
Nu vraag ik me af of het zo voldoende is mbt voorkomen van een ontsteking. De kat komt nooit buiten. Houdt het sowieso morgen even in de gaten, maar zou f misschien een tetanus prik nodig hebben?
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Gekrabt door kat
Als jijzelf gekrabt wordt door de kat, haal je dan ook een prik?
Je geeft zelf aan dat de kat niet buiten komt, wat dat betreft zou ik dan zelf niet bang zijn voor ziektes ofzo. Wel inderdaad goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken.
Je geeft zelf aan dat de kat niet buiten komt, wat dat betreft zou ik dan zelf niet bang zijn voor ziektes ofzo. Wel inderdaad goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou voor de zekerheid de huisarts even bellen, maar ik denk dat jouw zoontje de tetanusprik al gehad heeft met 11 maanden?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
F heeft alle standaard inentingen gehad dus als het goed is dan ook tetanus. Helemaal niet bij stilgestaan. We houden het in de gaten. Hopelijk is het enkel een krasje en snel genezen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Kinderen krijgen de tetanus vaccinatie standaard. Verder hoef je, je geen zorgen te maken. Zo snel gaat het niet ontsteken. Mijn kinderen zijn ook wel gekrabt.
Gast- Gast
Mijn kinderen zijn regelmatig gekrabt. Nouja vooral de oudste. De jongste van de week voor het eerst. Ons kitten wilde met hem knuffelen;).
Heb mij daar nog nooit druk om gemaakt eigenlijk:oops:
Heb mij daar nog nooit druk om gemaakt eigenlijk:oops:
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
De huisarts bellen voor een kattenkrab? Nee sorry, dat zou ik persoonlijk nooit doen. Meer als wat je gedaan hebt kún je ook niet doen. Net wat iemand anders al zegt, haal je voor jezelf wel een tetanusprik na gekrabt te zijn? En inderdaad je kindje heeft hem al gehad en hij hoeft maar eens in de 10 jaar gehaald te worden.
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Soortgelijke onderwerpen
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» tand door de lip
» Tand door de lip.
» Help mij de zomer door :p
» Kat gestoken door bij. Wat nu?
» tand door de lip
» Tand door de lip.