Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ervaring met gebroken armpje

+2
Poisongirl
maiadebij
6 plaatsers

Ga naar beneden

ervaring met gebroken armpje Empty ervaring met gebroken armpje

Bericht  maiadebij wo 11 apr 2012 - 7:41

J heeft 2 weken geleden haar arm gebroken door een val van de bank. In zowel haar ellepijp als spaakbeen (botjes in de onderarm) zat een twijgbreuk. Vandaag is het gips eraf gegaan, er is verder geen foto meer gemaakt, we mochten zo naar huis. Omdat ze hem gewoon gebruikte, vonden ze het er goed uit zien. Maar toen het net gebeurt was en er nog geen gips om zat, gebruikte ze hem ook gewoon.

Haar armpje doet nog wel pijn zegt ze, maar dat lijkt me normaal. Ik heb ook nog even gebeld en de arts zei ook dat dit komt omdat ze bijv haar pols 2 weken lang ontlast heeft, dus die wat stijf kan zijn.

Ik voel aan de buitenkant van haar arm iets onder haar pols een verdikking dus schrok een beetje, bang dat het nog gebroken was. Maar ik kan haar handje gewoon draaien (zodat de botjes bewegen, is natuurlijk een rolgewricht) en dat doet haar geen pijn. Dus misschien is de verdikking gewoon wat vocht, ze heeft natuurlijk een flinke klapper gemaakt.

Eigenlijk de vraag of iemand hier ervaring mee heeft?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring met gebroken armpje Empty Re: ervaring met gebroken armpje

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 7:44

Niet met een gebroken armpje. Ons zoontje had wel zijn sleutelbeentje gebroken bij de bevalling en daar kwamen ze na een maand achter omdat hij daar een verdikking had zitten, misschien is dat een teken dat het heelt? Ik weet het niet hoor, ik heb er verder geen verstand van. Hopelijk is het gewoon goed!

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl wo 11 apr 2012 - 8:03

Arden schreef:Niet met een gebroken armpje. Ons zoontje had wel zijn sleutelbeentje gebroken bij de bevalling en daar kwamen ze na een maand achter omdat hij daar een verdikking had zitten, misschien is dat een teken dat het heelt? Ik weet het niet hoor, ik heb er verder geen verstand van. Hopelijk is het gewoon goed!

Hier precies hetzelfde met J.ason.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk wo 11 apr 2012 - 8:07

Die verdikking die je voelt is waarschijnlijk gewoon nieuw gevormd botweefsel ervaring met gebroken armpje 561177

Overigs heelt een twijgbreukje ook heel snel, want het vlies wat om het bot heen zit, (wat bij kinderen nog een stuk dikker is) is dan niet gescheurd.

Ook kan het zijn dat er een kleine standsafwijking is bijvoorbeeld, dat je dat voelt, maar ook dat komt helemaal goed. Omdat kinderen nog in de groei zijn, en botten constant niet weefsel aanmaken en oud weefsel afbreken, trekt dit binnen een paar maanden weer recht smile

Laatst aangepast door AngelNyn op wo 11 apr 2012 - 8:28; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  meisjesmama wo 11 apr 2012 - 8:24

Ja wel ervaring maar dan met een gebroken been. Moet zeggen dat we nu 6 weken verder zijn en we eindelijk kunnen zeggen dat het wel goed komt.
Ze heeft er nog heel lang mank mee gelopen en klaagde ook over pijn.
Wij zijn nog 2 keer terug geweest op de poli omdat we ons echt zorgen maakte. Ook bij ons werd er geen foto gemaakt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  maiadebij wo 11 apr 2012 - 8:31

goed om te horen!! Gaat vast helemaal goed komen met ons kleine meid!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  juffie001 wo 11 apr 2012 - 8:34

Mijn zoontje heeft precies t zelfde gehad alleen zat zijn gips te los en ging het er al na 5 dagen af.
Er hoefde geen nieuw gips omheen en ook zijn er geen fotos meer gemaakt.
Hij heeft er nog wel een tijdje last van gehad maar na een week of 2 was er niks meer te merken en was de verdikking ook weg.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Lady4 wo 11 apr 2012 - 8:38

AngelNyn schreef:Die verdikking die je voelt is waarschijnlijk gewoon nieuw gevormd botweefsel ervaring met gebroken armpje 561177

Overigs heelt een twijgbreukje ook heel snel, want het vlies wat om het bot heen zit, (wat bij kinderen nog een stuk dikker is) is dan niet gescheurd.

Ook kan het zijn dat er een kleine standsafwijking is bijvoorbeeld, dat je dat voelt, maar ook dat komt helemaal goed. Omdat kinderen nog in de groei zijn, en botten constant niet weefsel aanmaken en oud weefsel afbreken, trekt dit binnen een paar maanden weer recht ervaring met gebroken armpje 561177

Helemaal wat ik wilde gaan typen. Als zal er waarschijnlijk geen sprake zijn van een standsafwijking, juist omdat het een twijgbreukje is.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  TukTuk wo 11 apr 2012 - 8:42

Lady4 schreef:
AngelNyn schreef:Die verdikking die je voelt is waarschijnlijk gewoon nieuw gevormd botweefsel ervaring met gebroken armpje 561177

Ook kan het zijn dat er een kleine standsafwijking is bijvoorbeeld, dat je dat voelt, maar ook dat komt helemaal goed. Omdat kinderen nog in de groei zijn, en botten constant niet weefsel aanmaken en oud weefsel afbreken, trekt dit binnen een paar maanden weer recht ervaring met gebroken armpje 561177

Helemaal wat ik wilde gaan typen. Als zal er waarschijnlijk geen sprake zijn van een standsafwijking, juist omdat het een twijgbreukje is.

Ohja logisch natuurlijk Idea ervaring met gebroken armpje 394967 Laten we het er maar op houden dat mijn hoofd vol zit door het studeren Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  meisjesmama wo 11 apr 2012 - 8:46

maiadebij schreef:goed om te horen!! Gaat vast helemaal goed komen met ons kleine meid!!

absoluut maar het heeft tijd nodig. Iets wat het bij ons ook lastiger maakte.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud