ervaring met gebroken armpje
+2
Poisongirl
maiadebij
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
ervaring met gebroken armpje
J heeft 2 weken geleden haar arm gebroken door een val van de bank. In zowel haar ellepijp als spaakbeen (botjes in de onderarm) zat een twijgbreuk. Vandaag is het gips eraf gegaan, er is verder geen foto meer gemaakt, we mochten zo naar huis. Omdat ze hem gewoon gebruikte, vonden ze het er goed uit zien. Maar toen het net gebeurt was en er nog geen gips om zat, gebruikte ze hem ook gewoon.
Haar armpje doet nog wel pijn zegt ze, maar dat lijkt me normaal. Ik heb ook nog even gebeld en de arts zei ook dat dit komt omdat ze bijv haar pols 2 weken lang ontlast heeft, dus die wat stijf kan zijn.
Ik voel aan de buitenkant van haar arm iets onder haar pols een verdikking dus schrok een beetje, bang dat het nog gebroken was. Maar ik kan haar handje gewoon draaien (zodat de botjes bewegen, is natuurlijk een rolgewricht) en dat doet haar geen pijn. Dus misschien is de verdikking gewoon wat vocht, ze heeft natuurlijk een flinke klapper gemaakt.
Eigenlijk de vraag of iemand hier ervaring mee heeft?
Haar armpje doet nog wel pijn zegt ze, maar dat lijkt me normaal. Ik heb ook nog even gebeld en de arts zei ook dat dit komt omdat ze bijv haar pols 2 weken lang ontlast heeft, dus die wat stijf kan zijn.
Ik voel aan de buitenkant van haar arm iets onder haar pols een verdikking dus schrok een beetje, bang dat het nog gebroken was. Maar ik kan haar handje gewoon draaien (zodat de botjes bewegen, is natuurlijk een rolgewricht) en dat doet haar geen pijn. Dus misschien is de verdikking gewoon wat vocht, ze heeft natuurlijk een flinke klapper gemaakt.
Eigenlijk de vraag of iemand hier ervaring mee heeft?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: ervaring met gebroken armpje
Niet met een gebroken armpje. Ons zoontje had wel zijn sleutelbeentje gebroken bij de bevalling en daar kwamen ze na een maand achter omdat hij daar een verdikking had zitten, misschien is dat een teken dat het heelt? Ik weet het niet hoor, ik heb er verder geen verstand van. Hopelijk is het gewoon goed!
Gast- Gast
Arden schreef:Niet met een gebroken armpje. Ons zoontje had wel zijn sleutelbeentje gebroken bij de bevalling en daar kwamen ze na een maand achter omdat hij daar een verdikking had zitten, misschien is dat een teken dat het heelt? Ik weet het niet hoor, ik heb er verder geen verstand van. Hopelijk is het gewoon goed!
Hier precies hetzelfde met J.ason.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Die verdikking die je voelt is waarschijnlijk gewoon nieuw gevormd botweefsel
Overigs heelt een twijgbreukje ook heel snel, want het vlies wat om het bot heen zit, (wat bij kinderen nog een stuk dikker is) is dan niet gescheurd.
Ook kan het zijn dat er een kleine standsafwijking is bijvoorbeeld, dat je dat voelt, maar ook dat komt helemaal goed. Omdat kinderen nog in de groei zijn, en botten constant niet weefsel aanmaken en oud weefsel afbreken, trekt dit binnen een paar maanden weer recht
Overigs heelt een twijgbreukje ook heel snel, want het vlies wat om het bot heen zit, (wat bij kinderen nog een stuk dikker is) is dan niet gescheurd.
Ook kan het zijn dat er een kleine standsafwijking is bijvoorbeeld, dat je dat voelt, maar ook dat komt helemaal goed. Omdat kinderen nog in de groei zijn, en botten constant niet weefsel aanmaken en oud weefsel afbreken, trekt dit binnen een paar maanden weer recht
Laatst aangepast door AngelNyn op wo 11 apr 2012 - 8:28; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ja wel ervaring maar dan met een gebroken been. Moet zeggen dat we nu 6 weken verder zijn en we eindelijk kunnen zeggen dat het wel goed komt.
Ze heeft er nog heel lang mank mee gelopen en klaagde ook over pijn.
Wij zijn nog 2 keer terug geweest op de poli omdat we ons echt zorgen maakte. Ook bij ons werd er geen foto gemaakt.
Ze heeft er nog heel lang mank mee gelopen en klaagde ook over pijn.
Wij zijn nog 2 keer terug geweest op de poli omdat we ons echt zorgen maakte. Ook bij ons werd er geen foto gemaakt.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
goed om te horen!! Gaat vast helemaal goed komen met ons kleine meid!!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn zoontje heeft precies t zelfde gehad alleen zat zijn gips te los en ging het er al na 5 dagen af.
Er hoefde geen nieuw gips omheen en ook zijn er geen fotos meer gemaakt.
Hij heeft er nog wel een tijdje last van gehad maar na een week of 2 was er niks meer te merken en was de verdikking ook weg.
Er hoefde geen nieuw gips omheen en ook zijn er geen fotos meer gemaakt.
Hij heeft er nog wel een tijdje last van gehad maar na een week of 2 was er niks meer te merken en was de verdikking ook weg.
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
AngelNyn schreef:Die verdikking die je voelt is waarschijnlijk gewoon nieuw gevormd botweefsel
Helemaal wat ik wilde gaan typen. Als zal er waarschijnlijk geen sprake zijn van een standsafwijking, juist omdat het een twijgbreukje is.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:AngelNyn schreef:Die verdikking die je voelt is waarschijnlijk gewoon nieuw gevormd botweefsel
Helemaal wat ik wilde gaan typen. Als zal er waarschijnlijk geen sprake zijn van een standsafwijking, juist omdat het een twijgbreukje is.
Ohja logisch natuurlijk Laten we het er maar op houden dat mijn hoofd vol zit door het studeren
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
maiadebij schreef:goed om te horen!! Gaat vast helemaal goed komen met ons kleine meid!!
absoluut maar het heeft tijd nodig. Iets wat het bij ons ook lastiger maakte.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Soortgelijke onderwerpen
» gebroken
» Afvaltopic nummer triljoen
» Gebroken nachten
» Gebroken nachten baby elf maand
» gebroken arm, second opinion?
» Afvaltopic nummer triljoen
» Gebroken nachten