Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geloof je in kennis?

+4
Marin
TNMN
Minx
SuperGrover
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Geloof je in kennis? - Pagina 2 Empty Re: Geloof je in kennis?

Bericht  SuperGrover wo 11 apr 2012 - 8:59

Youandi schreef:Nou ja, dat ik vrijwel nooit een dokter bezoek, zegt eigenlijk ook al genoeg Wink
Maar naast artsen, hoe kijk je dan aan tegen andere autoriteiten? Geloof je bijvoorbeeld wat economen zeggen of wat er in de krant staat?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 9:13

SuperGrover schreef:
Youandi schreef:Nou ja, dat ik vrijwel nooit een dokter bezoek, zegt eigenlijk ook al genoeg Wink
Maar naast artsen, hoe kijk je dan aan tegen andere autoriteiten? Geloof je bijvoorbeeld wat economen zeggen of wat er in de krant staat?

Ik neem dat met een korreltje zout. Vaak wordt de waarheid mooier of juist zorgwekkender geschetst dan in werkelijkheid gaande is. De intentie is meestal oproer of bewustwording, maar dat maakt het nog geen feit. Ik ben echt een feiten-aanhanger. En achterdochtig, dat ook.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 11 apr 2012 - 9:32

Youandi schreef:
SuperGrover schreef:

Ik neem dat met een korreltje zout. Vaak wordt de waarheid mooier of juist zorgwekkender geschetst dan in werkelijkheid gaande is. De intentie is meestal oproer of bewustwording, maar dat maakt het nog geen feit. Ik ben echt een feiten-aanhanger. En achterdochtig, dat ook.
Je bent een feitenaanhanger... Dat is toch kennis? Welke feiten geloof je dan? Blijkbaar niet de feiten die de arts of de econoom verteld, maar welke kennis wel? smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 10:08

Lastig. Als iets aantoonbaar is, zie ik dat als waarheid (zoals bloedplaatjes, jaarcijfers, etc.), maar wanneer iets misschien ook anders kan lopen (bv. ziekteverloop, dip in de economie) en het dus voorspeld wordt, dan zie ik dat niet als waarheid (meer als 'geloof') en blijf ik op mijn hoede. Ik ben best pessimistisch ingesteld, daar wijt ik het aan. En ik neem ook niet snel iets van iemand aan. Ik denk er wel over na, maar moet het eerst uitpluizen voordat ik er waarde aan hecht, snap je?

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje wo 11 apr 2012 - 11:10

Ik denk dat mensen ook vaak geloven wat in hun straatje past. Als ze van arts 1 horen dat ze veel moeten rusten terwijl ze liever actief bezig zijn, en arts 2 vertelt dat ze juist door in beweging te blijven eerder opknappen, zullen ze arts 2 'geloven' en arts 1 als 'onzinzaaier' benoemen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 17:22

Youandi schreef:Lastig. Als iets aantoonbaar is, zie ik dat als waarheid (zoals bloedplaatjes, jaarcijfers, etc.), maar wanneer iets misschien ook anders kan lopen (bv. ziekteverloop, dip in de economie) en het dus voorspeld wordt, dan zie ik dat niet als waarheid (meer als 'geloof') en blijf ik op mijn hoede. Ik ben best pessimistisch ingesteld, daar wijt ik het aan. En ik neem ook niet snel iets van iemand aan. Ik denk er wel over na, maar moet het eerst uitpluizen voordat ik er waarde aan hecht, snap je?

Hier sluit ik me bij aan.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 11 apr 2012 - 19:49

Youandi schreef:Lastig. Als iets aantoonbaar is, zie ik dat als waarheid (zoals bloedplaatjes, jaarcijfers, etc.), maar wanneer iets misschien ook anders kan lopen (bv. ziekteverloop, dip in de economie) en het dus voorspeld wordt, dan zie ik dat niet als waarheid (meer als 'geloof') en blijf ik op mijn hoede. Ik ben best pessimistisch ingesteld, daar wijt ik het aan. En ik neem ook niet snel iets van iemand aan. Ik denk er wel over na, maar moet het eerst uitpluizen voordat ik er waarde aan hecht, snap je?
Maar waar haal je die kennis dan vandaan? Want jaarcijfers, bloedplaatjes, ik neem aan dat jijzelf het niet aantoont, dus dat je een expert gelooft. smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover wo 11 apr 2012 - 19:53

Teddyaapje schreef:Ik denk dat mensen ook vaak geloven wat in hun straatje past. Als ze van arts 1 horen dat ze veel moeten rusten terwijl ze liever actief bezig zijn, en arts 2 vertelt dat ze juist door in beweging te blijven eerder opknappen, zullen ze arts 2 'geloven' en arts 1 als 'onzinzaaier' benoemen.
Wauw Teddyaapje, je kunt zo socioloog worden angel Haha, nee serieus, wat jij zegt sluit bij meerdere sociologische theorieën aan. Volgens Marx geloven mensen wat bij hun positie past en volgens Giddens en Beck geloven mensen sowieso tijdelijk in kennis, om het leven leefbaar te houden.

Ik weet niet meer wie het zei dat mijn studie vast heel interessant is als ik me hiermee bezig hou. Nou eigenlijk vind ik dit vak om te huilen, de vervelendste cursus tot nu toe smile Dus dan heb ik waarschijnlijk zelfs een héle leuke studie, haha.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 11 apr 2012 - 21:14

Ik vind jouw studie leuk.

Geloof je in kennis? - Pagina 2 Th_facebook_like_button_small
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  SuperGrover wo 11 apr 2012 - 21:55

Haha op dit moment denk ik, dislike, maar dat komt omdat ik zo dadelijk een tentamen moet maken, waar ik niet al te veel vertrouwen in heb angel
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 7:45

SuperGrover schreef:
Maar waar haal je die kennis dan vandaan? Want jaarcijfers, bloedplaatjes, ik neem aan dat jijzelf het niet aantoont, dus dat je een expert gelooft. Geloof je in kennis? - Pagina 2 561177

Cijfers geven mij altijd meer vertrouwen dan woorden.
Wanneer het tastbaar wordt, heeft het voor mij meer waarde.
Experts die met cijfers werken, geloof ik dus sneller dan iemand die zaken 'voelt' of inschat.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 12 apr 2012 - 23:40

SuperGrover schreef:
Teddyaapje schreef:Ik denk dat mensen ook vaak geloven wat in hun straatje past. Als ze van arts 1 horen dat ze veel moeten rusten terwijl ze liever actief bezig zijn, en arts 2 vertelt dat ze juist door in beweging te blijven eerder opknappen, zullen ze arts 2 'geloven' en arts 1 als 'onzinzaaier' benoemen.
Wauw Teddyaapje, je kunt zo socioloog worden Geloof je in kennis? - Pagina 2 166342 Haha, nee serieus, wat jij zegt sluit bij meerdere sociologische theorieën aan. Volgens Marx geloven mensen wat bij hun positie past en volgens Giddens en Beck geloven mensen sowieso tijdelijk in kennis, om het leven leefbaar te houden.

Ik weet niet meer wie het zei dat mijn studie vast heel interessant is als ik me hiermee bezig hou. Nou eigenlijk vind ik dit vak om te huilen, de vervelendste cursus tot nu toe Geloof je in kennis? - Pagina 2 561177 Dus dan heb ik waarschijnlijk zelfs een héle leuke studie, haha.

Hmmm...geloof dat ik mijn roeping gemist heb dan haha

Ik vind jouw studie trouwens ook erg interessant!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: