Geloof je in kennis?
+4
Marin
TNMN
Minx
SuperGrover
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Geloof je in kennis?
Maar naast artsen, hoe kijk je dan aan tegen andere autoriteiten? Geloof je bijvoorbeeld wat economen zeggen of wat er in de krant staat?Youandi schreef:Nou ja, dat ik vrijwel nooit een dokter bezoek, zegt eigenlijk ook al genoeg
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Maar naast artsen, hoe kijk je dan aan tegen andere autoriteiten? Geloof je bijvoorbeeld wat economen zeggen of wat er in de krant staat?Youandi schreef:Nou ja, dat ik vrijwel nooit een dokter bezoek, zegt eigenlijk ook al genoeg
Ik neem dat met een korreltje zout. Vaak wordt de waarheid mooier of juist zorgwekkender geschetst dan in werkelijkheid gaande is. De intentie is meestal oproer of bewustwording, maar dat maakt het nog geen feit. Ik ben echt een feiten-aanhanger. En achterdochtig, dat ook.
Gast- Gast
Je bent een feitenaanhanger... Dat is toch kennis? Welke feiten geloof je dan? Blijkbaar niet de feiten die de arts of de econoom verteld, maar welke kennis wel?Youandi schreef:SuperGrover schreef:Maar naast artsen, hoe kijk je dan aan tegen andere autoriteiten? Geloof je bijvoorbeeld wat economen zeggen of wat er in de krant staat?Youandi schreef:Nou ja, dat ik vrijwel nooit een dokter bezoek, zegt eigenlijk ook al genoeg
Ik neem dat met een korreltje zout. Vaak wordt de waarheid mooier of juist zorgwekkender geschetst dan in werkelijkheid gaande is. De intentie is meestal oproer of bewustwording, maar dat maakt het nog geen feit. Ik ben echt een feiten-aanhanger. En achterdochtig, dat ook.
SuperGrover- Ratel
Lastig. Als iets aantoonbaar is, zie ik dat als waarheid (zoals bloedplaatjes, jaarcijfers, etc.), maar wanneer iets misschien ook anders kan lopen (bv. ziekteverloop, dip in de economie) en het dus voorspeld wordt, dan zie ik dat niet als waarheid (meer als 'geloof') en blijf ik op mijn hoede. Ik ben best pessimistisch ingesteld, daar wijt ik het aan. En ik neem ook niet snel iets van iemand aan. Ik denk er wel over na, maar moet het eerst uitpluizen voordat ik er waarde aan hecht, snap je?
Gast- Gast
Ik denk dat mensen ook vaak geloven wat in hun straatje past. Als ze van arts 1 horen dat ze veel moeten rusten terwijl ze liever actief bezig zijn, en arts 2 vertelt dat ze juist door in beweging te blijven eerder opknappen, zullen ze arts 2 'geloven' en arts 1 als 'onzinzaaier' benoemen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Youandi schreef:Lastig. Als iets aantoonbaar is, zie ik dat als waarheid (zoals bloedplaatjes, jaarcijfers, etc.), maar wanneer iets misschien ook anders kan lopen (bv. ziekteverloop, dip in de economie) en het dus voorspeld wordt, dan zie ik dat niet als waarheid (meer als 'geloof') en blijf ik op mijn hoede. Ik ben best pessimistisch ingesteld, daar wijt ik het aan. En ik neem ook niet snel iets van iemand aan. Ik denk er wel over na, maar moet het eerst uitpluizen voordat ik er waarde aan hecht, snap je?
Hier sluit ik me bij aan.
Gast- Gast
Maar waar haal je die kennis dan vandaan? Want jaarcijfers, bloedplaatjes, ik neem aan dat jijzelf het niet aantoont, dus dat je een expert gelooft.Youandi schreef:Lastig. Als iets aantoonbaar is, zie ik dat als waarheid (zoals bloedplaatjes, jaarcijfers, etc.), maar wanneer iets misschien ook anders kan lopen (bv. ziekteverloop, dip in de economie) en het dus voorspeld wordt, dan zie ik dat niet als waarheid (meer als 'geloof') en blijf ik op mijn hoede. Ik ben best pessimistisch ingesteld, daar wijt ik het aan. En ik neem ook niet snel iets van iemand aan. Ik denk er wel over na, maar moet het eerst uitpluizen voordat ik er waarde aan hecht, snap je?
SuperGrover- Ratel
Wauw Teddyaapje, je kunt zo socioloog worden Haha, nee serieus, wat jij zegt sluit bij meerdere sociologische theorieën aan. Volgens Marx geloven mensen wat bij hun positie past en volgens Giddens en Beck geloven mensen sowieso tijdelijk in kennis, om het leven leefbaar te houden.Teddyaapje schreef:Ik denk dat mensen ook vaak geloven wat in hun straatje past. Als ze van arts 1 horen dat ze veel moeten rusten terwijl ze liever actief bezig zijn, en arts 2 vertelt dat ze juist door in beweging te blijven eerder opknappen, zullen ze arts 2 'geloven' en arts 1 als 'onzinzaaier' benoemen.
Ik weet niet meer wie het zei dat mijn studie vast heel interessant is als ik me hiermee bezig hou. Nou eigenlijk vind ik dit vak om te huilen, de vervelendste cursus tot nu toe Dus dan heb ik waarschijnlijk zelfs een héle leuke studie, haha.
SuperGrover- Ratel
Ik vind jouw studie leuk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Haha op dit moment denk ik, dislike, maar dat komt omdat ik zo dadelijk een tentamen moet maken, waar ik niet al te veel vertrouwen in heb
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Maar waar haal je die kennis dan vandaan? Want jaarcijfers, bloedplaatjes, ik neem aan dat jijzelf het niet aantoont, dus dat je een expert gelooft.Youandi schreef:Lastig. Als iets aantoonbaar is, zie ik dat als waarheid (zoals bloedplaatjes, jaarcijfers, etc.), maar wanneer iets misschien ook anders kan lopen (bv. ziekteverloop, dip in de economie) en het dus voorspeld wordt, dan zie ik dat niet als waarheid (meer als 'geloof') en blijf ik op mijn hoede. Ik ben best pessimistisch ingesteld, daar wijt ik het aan. En ik neem ook niet snel iets van iemand aan. Ik denk er wel over na, maar moet het eerst uitpluizen voordat ik er waarde aan hecht, snap je?
Cijfers geven mij altijd meer vertrouwen dan woorden.
Wanneer het tastbaar wordt, heeft het voor mij meer waarde.
Experts die met cijfers werken, geloof ik dus sneller dan iemand die zaken 'voelt' of inschat.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Wauw Teddyaapje, je kunt zo socioloog worden Haha, nee serieus, wat jij zegt sluit bij meerdere sociologische theorieën aan. Volgens Marx geloven mensen wat bij hun positie past en volgens Giddens en Beck geloven mensen sowieso tijdelijk in kennis, om het leven leefbaar te houden.Teddyaapje schreef:Ik denk dat mensen ook vaak geloven wat in hun straatje past. Als ze van arts 1 horen dat ze veel moeten rusten terwijl ze liever actief bezig zijn, en arts 2 vertelt dat ze juist door in beweging te blijven eerder opknappen, zullen ze arts 2 'geloven' en arts 1 als 'onzinzaaier' benoemen.
Ik weet niet meer wie het zei dat mijn studie vast heel interessant is als ik me hiermee bezig hou. Nou eigenlijk vind ik dit vak om te huilen, de vervelendste cursus tot nu toe Dus dan heb ik waarschijnlijk zelfs een héle leuke studie, haha.
Hmmm...geloof dat ik mijn roeping gemist heb dan haha
Ik vind jouw studie trouwens ook erg interessant!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vriend, kennis of klootzak??
» Opdringerige mannelijke kennis
» Help! Vraagje medische kennis
» Iemand met juridische kennis die mij wil helpen?
» Wie heeft er kennis van Breda tijdens WO2?
» Opdringerige mannelijke kennis
» Help! Vraagje medische kennis
» Iemand met juridische kennis die mij wil helpen?
» Wie heeft er kennis van Breda tijdens WO2?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: