Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav....borstvoeding van een ander

+21
Slakje
Poisongirl
Star007
Twellie
L!ND@
SarahKey
Mamsie
Liadan
Jezzie
Muis
Floor
Linda
Happydobby
Vancity_girl
Teddyaapje
kwak
vlinder-19
Blue flower
Printje
Pollewop
Flower_L
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Liadan di 10 apr 2012 - 6:33

Rejoy. schreef:ja hoor, als mijn productie niet op gang komt, dan heb ik liever dat onze baby donormelk krijgt dan kunstvoeding.

+1, maar dan wel van de moedermelkbank, zodat ik zeker weet dat er geen ziektes o.i.d. overgedragen kunnen worden via de voeding.

Ik zou ook wel een ander kindje kunnen voeden. Daarentegen zou ik niet willen dat mijn kinderen bij iemand anders aan de borst drinken, dat vind ik ook te intiem.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Mamsie di 10 apr 2012 - 6:49

Alleen van mijn zus denk ik.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  SarahKey di 10 apr 2012 - 6:52

Sommige moeders hebben geen keuze denk ik.
In het andere topic is een filmpje van mensen uit afrika die alleen borstvoeding gewend zijn. Toen hadden we het hier met het eten over, wat doet zo'n moeder als er bij haar niets uitkomt? Ze moet toch wat... flesvoeding hebben ze niet allemaal of helemaal niet?
Dus dan blijft melk van een andere moeder over wil je kindje in leven blijven.
Eventuele koemelk of geitenmelk, als uiterste nood.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 6:55

Het wordt in sommige landen zelfs als een vorm van luxe gezien: je kind borstvoeding kunnen geven, maar er zelf geen moeite voor hoeven doen. In de middeleeuwen had je 'minnen'. Vrouwen die kinderen van andere (rijke) vrouwen borstvoeding gaven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  L!ND@ di 10 apr 2012 - 6:56

Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die daar voor kiezen, maar ik vind het voor mijn eigen kind maar niks. Ik vind het een beetje een vies idee Embarassed
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Linda di 10 apr 2012 - 7:02

Muis schreef:
Linda schreef:Ik heb mezelf destijds aangemeld bij de moedermelkbank om te doneren.
Geen enkel probleem mee.

Ik wist helemaal niet dat dat bestaat joh. Embarassed

Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben als het afgekolfde melk zou zijn. Of het nou van een koe of van een mens af komt maakt toch niks uit?


Voor dat ik zelf borstvoeding gaf wist ik dat ook niet.

Ik had gigantische hyperlactatie en wist niet wat ik met het overschot moest doen, helemaal toen dl ook nog eens de fles weigerde. Zo kwam ik bij de moedermelkbank terecht. Eigenlijk vind ik het heel mooi.
Voor mij maakt het verschil tussen een koe en een mens dus wel heel veel uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 7:07

Minneke schreef:Ligt eraan in welke situatie en wat de achterliggende reden is, maar in principe zou ik daar niks tegen hebben.

Stel dat ik donormelk zou kunnen krijgen voor een veel te vroeg geborene, dan zou ik dat graag doen en heel blij zijn dat mijn kindje dat krijgt!

Mee eens. Maar ook niet 'live', wel uit een fles.
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder mijn nichtje een keer heeft gevoed. Was op een familieweekend en mijn tante (niet haar eigen zus, vrouw van de broer van mijn vader) gaf haar dochtertje nog BV, maar had ineens niet meer genoeg om haar tevreden te houden en er was toen nergens iets te krijgen. Daar werd toen heel raar op gereageerd. Ik vond het toen niet raar, maar weet niet of ik het zelf zou doen als het mijn kind was. Maar goed is wel 18 jaar geleden dus toen kon je misschien nog niet overal FV kopen in het weekend of 's nachts (bij een nachtapotheek oid).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Twellie di 10 apr 2012 - 10:13

Haha, Punk'd!

Mijn dochters zouden absoluut niet bij iemand anders aan de borst mogen, zou veel te bang zijn dat er enge ziektekiemen overgedragen zouden kunnen worden (geen idee of dit een realistische angst is).

Ik vind het trouwens een zwaar ongepaste en onprofessionele opmerking van die verloskundige, ik erger me niet snel ergens aan, maar dat had een verloskundige echt niet tegen me hoeven zeggen.

Mijn oma heeft naast haar eigen kinderen ook een ander kindje groot gebracht met haar melk, van die moeder kwam de productie niet op gang. Daar had die baby geluk mee, want mijn oma vertelde dat de meeste kinderen in dat geval gewoon rauwe koeienmelk kregen :shock: , maar dat veel kindjes dat niet overleefden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Star007 di 10 apr 2012 - 10:18

Ik heb ooit een droom gehad over dit onderwerp. Ik droomde dat 1 van de leidsters op het kdv D. bv gaf en mij verwijtend vertelde dat ik het veel langer had moeten geven (Ik ben gestopt omdat mijn productie nog minimaal was en ik het niet verder op gang kreeg met kolven).

Ik moet er serieus niet aan denken dat D. bv van een ander krijgt. Kreeg bij die droom al een vervelend gevoel. Ik vind het echt iets intiems tussen moeder en kind.
Wat mij betreft vind ik kv dan goed genoeg als het bij mij niet op gang komt.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 11:11

Het zou voor mij heel vreemd voelen om de moedermelk van een andere vrouw te geven. Wat dan het verschil is tussen een koe en een vrouw, weet ik niet zo goed.
Mijn eerste gedachte is nee maar toch denk ik dat als ik de mogelijkheid had gehad bij mijn kinderen en ik er serieus over na zou denken, ik het toch wel zou doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Poisongirl di 10 apr 2012 - 19:30

Ik dsenk dat ik het niet zo doen bij mijn kinderen. Ondanks dat iik zelf geen bv kan geven na een borstverkleining. zelfs de lactatiekundige kon me niet helpen. Tsja dan houd het op. Ben toen dus fv gaan geven, maar wist niet eens dat er zoiets bestond om eerlijk te zijn. Toch zou het voor mijn gevoel niet 'kloppen'om bv van een andere vrouw te geven, op de een of andere manier verschilt dat gevoelsmatig veel met een koe. Misschien komt dat ook wel omdat je 'gewend' bent aan melk van koeien ofzo. Kan het niet goed uitleggen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Slakje di 10 apr 2012 - 20:30

Maar hoe weet het lichaam van die andere vrouw nu wat mijn kindje nodig heeft? Het is toch zo dat de melk is afgestemd op de behoeften van een baby...

Ik zou het doen moest het absoluut nodig zijn om bv te krijgen, als het probleem kan opgelost geraken met fv, geef ik fv. Maar dan ook uit een flesje, niet het intieme contact van live voeden.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Susan di 10 apr 2012 - 20:32

In geval van nood sowieso wel, als het levensreddend is, ik denk dat dat voor iedereen wel opgaat.

Anders ligt het aan de situatie. Ik vraag me af of je sowieso niet alleen in aanmerking komt voor donormelk als daar echt een zwaarwegende reden voor is, ik denk niet dat iedere vrouw die graag borstvoeding had willen geven 'even' donormelk kan bestellen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Liadan di 10 apr 2012 - 20:33

Volgens mij kan je wel gewoon 'altijd' bij de moedermelkbank terecht. Ik zal het eens nazoeken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Liadan di 10 apr 2012 - 20:35

Je kan er inderdaad gewoon terecht (www.moedermelknetwerk.nl), je wordt als vraagmoeder dan gekoppeld aan een donormoeder.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  *Lookie* di 10 apr 2012 - 22:56

Nee, ik zie dat niet zitten. Ik vind het te intiem.

Ik weet wel dat dit vroeger inderdaad heel gewoon was, en toen had je ook niet iets van kunstvoeding dus als het dat is, of je baby verhongert: ja, dan heb je weinig keus denk ik. Maar gelukkig leven we nú.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Makamba di 10 apr 2012 - 23:30

kwak schreef:donormelk in een flesje vind ik wel ok, maar niet bij iemand anders aan de borst, ik vind dat te intiem en een te moeder-kind moment.

ik denk ook niet dat ik een ander kindje aan de borst wil hebben.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Viva di 10 apr 2012 - 23:31

kwak schreef:donormelk in een flesje vind ik wel ok, maar niet bij iemand anders aan de borst, ik vind dat te intiem en een te moeder-kind moment.

ik denk ook niet dat ik een ander kindje aan de borst wil hebben.
Dit, inderdaad.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Linda di 10 apr 2012 - 23:37

Susan schreef:In geval van nood sowieso wel, als het levensreddend is, ik denk dat dat voor iedereen wel opgaat.

Anders ligt het aan de situatie. Ik vraag me af of je sowieso niet alleen in aanmerking komt voor donormelk als daar echt een zwaarwegende reden voor is, ik denk niet dat iedere vrouw die graag borstvoeding had willen geven 'even' donormelk kan bestellen.

Ja, dat kan dus wel. Ik mezelf destijds aangemeld. Als iemand er gebruik van wilt maken zul je wel voor bepaalde kosten opdraaien.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 23:38

Nee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav....borstvoeding van een ander - Pagina 2 Empty Re: Nav....borstvoeding van een ander

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum