Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opeens vaak op visite komen nu de kleine er is

+7
Dolphinne
Mikki
SparklingEyes
Fiwen
tess05
Lala
Teddyaapje
11 plaatsers

Ga naar beneden

opeens vaak op visite komen nu de kleine er is Empty opeens vaak op visite komen nu de kleine er is

Bericht  Teddyaapje do 25 nov 2010 - 5:12

Is dat bij jullie ook zo? Mijn ouders sinds de geboorte van T. (3 weken) al bijna net zovaak op visite geweest als in de 1,5jaar dat we hier wonen. Ik kan me hier best wel een beetje aan storen om eerlijk te zijn. Eerst kwamen ze nooit, en nu...

Ik begrijp het ook wel, ze willen hun kleinkind natuurlijk zien en het is eigenlijk ook ontzettend lief, maar toch...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens vaak op visite komen nu de kleine er is Empty Re: opeens vaak op visite komen nu de kleine er is

Bericht  Lala do 25 nov 2010 - 5:16

.

Laatst aangepast door Lala op wo 15 dec 2010 - 8:11; in totaal 1 keer bewerkt
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

opeens vaak op visite komen nu de kleine er is Empty Re: opeens vaak op visite komen nu de kleine er is

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 5:20

Ik zie dat bij mijn ouders ook naar mijn neefje toe. Ze kwamen bij mijn zus haast nooit (ja bij mij ook niet en dat is ook meer nu) maar nu staan ze bijna elke zondagmiddag wel op de stoep. Ze willen toch de groei van de kleine meemaken. Mijn zus vindt het alleen maar leuk. Ze zijn gewoon super trots op hun kleinkind.

Gast
Gast

Bericht  tess05 do 25 nov 2010 - 5:22

Mijn ouders komen sinds de geboorte van de oudste ook heel vaak hier wat ze eerder niet zo vaak deden maar ik vind het juist heel fijn. Ik zie dat mijn kinderen ook een hele goede band met hun hebben en dat vind ik heel belangrijk.
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 5:26

In het begin wel, vooral mijn schoonouders, die wonen hier dichtbij, dus die stonden ineens veel vaker hier op de stoep. Mijn ouders na de eerste week dan weer wat minder, die werken allebei vrij veel en wonen wat verder weg. Op een gegeven moment vond ik het wel vervelend worden, want ik wilde ook wel eens een avond voor ons drietjes, later werd dit vanzelf minder. Ik denk dat ik ze nu allemaal wel iets vaker zie, maar niet veel vaker dan normaal.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen do 25 nov 2010 - 5:54

Ik zie mijn schoonouders nu wel wat vaker, nu meestal 1 keer per week eerst was dat elke 2 tot 3 weken. Het contact met mijn ouders is altijd goed geweest en ik kwam ook al voordat J. geboren was heel vaak bij hen langs. De eerste 2 weken kwam mijn moeder (bijna) elke dag langs en toen vond ik het ook wel heel fijn. Ze bracht boodschappen mee, deed het huishouden en zo. Na die 2 weken kwam ze een aantal weken om de dag en nu ziet ze ons zeker 2 keer per week maar meestal vaker omdat ik regelmatig even langs ga voor een kopje thee of dat we samen even boodschappen gaan doen.
Wat ik wel met haar afgesproken heb is dat ze altijd even moet bellen van te voren en dat ze niet boos moet worden als het een keer niet uitkomt. En dat begrijpt ze en doet ze ook altijd.

Misschien is dat een afspraak die je ook met je (schoon)ouders kunt maken, dan staan ze in ieder geval niet onaangekondigd op de stoep en kun je ook makkelijker een keer nee zeggen als het niet uitkomt. Ik snap dat het heel frustrerend kan zijn. Je frustraties opkroppen heeft geen zin, dan blijf je er mee zitten. Je kunt het beter uitspreken en afspraken maken met je (schoon)ouders hierover.

Succes
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  SparklingEyes do 25 nov 2010 - 23:56

Teddyaapje schreef:Is dat bij jullie ook zo? Mijn ouders sinds de geboorte van T. (3 weken) al bijna net zovaak op visite geweest als in de 1,5jaar dat we hier wonen. Ik kan me hier best wel een beetje aan storen om eerlijk te zijn. Eerst kwamen ze nooit, en nu...

Ik begrijp het ook wel, ze willen hun kleinkind natuurlijk zien en het is eigenlijk ook ontzettend lief, maar toch...

Ik ken het, alleen dan met mijn schoonouders. Ze kwamen nooit, nu bellen ze geregeld of ze langs mogen komen. Is soms wel even naar ja, alsof ze alleen maar komen om hem te komen knuffelen!!

maar ja, ik kijk er maar een beetje door heen.... wie weet is dit een keerpunt Wink

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mikki vr 26 nov 2010 - 2:22

Hier komen (schoon)ouders ook veel vaker dan voor we kinderen hadden. Ik vind dat alleen maar leuk, de kinderen vinden het ook super als opa en oma er weer zijn. Wel bellen ze altijd van tevoren, en als het niet uitkomt zeggen we dat ook gewoon. Soms lijkt het ook dat ze echt alleen voor de kinderen komen, dan zien ze ons amper staan. Daar maken we dan lachend een opmerking over, en dan letten ze er weer wat meer op. Ik vind het in ieder geval heel fijn dat ze zo dol op hun kleinkinderen zijn.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Dolphinne vr 26 nov 2010 - 2:23

Dat is hier ook zo geweest. Eerder kwam mijn ouders bijna nooit bij ons thuis. Nu komt mijn moeder zo ongeveer elke week wel een keer langs.
Ik vind het leuk voor haar dat ze haar kleinkind zo kan zien opgroeien. Haar andere kleinkind woont op 1,5 uur rijden afstand, dus die ziet ze heel wat minder.

Mijn vader ziet mijn zoontje nog steeds niet vaak. De laatste tijd dan wel, omdat mn moeder elke vrijdag oppast en hij dan ook op tijd thuis is. Verder maar heel af en toe (en meestal moet ik dan zeggen, waarom komen jullie dan en dan niet een keer samen hier? Of ik ga dan een keer naar hen toe.)

In het begin vond ik het ook wel apart dat ze toen ineens wel vaak kwam, maar ik kan het van haar ook wel snappen en vind het ook wel gezellig.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Teddyaapje vr 26 nov 2010 - 2:36

Ik vind het opzich ook niet erg, misschien is het omdat we nu nog zoveel kraamvisite krijgen en we dus eigenlijk geen avondje voor onszelf meer hebben fat ik me er een beetje aan stoor nu. Gelukkig bellen ze wel gewoon van te voren en ik zou idd nee kunnen zeggen maar dat kan ik dan ook weer niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:38

Ja, dat was hier net zo, maar dat vond ik erg leuk. Verschillende familieleden kwamen de eerste weken zo'n beetje dagelijks langs voor een kort bezoekje en die interesse vond ik erg fijn!

Gast
Gast

Bericht  Tazz za 27 nov 2010 - 8:05

Teddyaapje schreef:Ik vind het opzich ook niet erg, misschien is het omdat we nu nog zoveel kraamvisite krijgen en we dus eigenlijk geen avondje voor onszelf meer hebben fat ik me er een beetje aan stoor nu. Gelukkig bellen ze wel gewoon van te voren en ik zou idd nee kunnen zeggen maar dat kan ik dan ook weer niet.

kraamvisite kan je toch zelf plannen? Wij hadden gewoon een paar kruizen in de agenda gezet wanneer we geen mensen wilden ontvangen, en als er 's ochtends en 's middags al mensen waren geweest dan 's avonds niet meer. Ook tegen je (schoonouders) kan je toch zeggen dat je dan al visite krijgt dus dat het niet uitkomt als ze bellen, als je geen nee tegen ze kan zeggen. Een klein leugentje om bestwil is op zo'n moment niet erg.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 8:29

Tazz schreef:
Teddyaapje schreef:Ik vind het opzich ook niet erg, misschien is het omdat we nu nog zoveel kraamvisite krijgen en we dus eigenlijk geen avondje voor onszelf meer hebben fat ik me er een beetje aan stoor nu. Gelukkig bellen ze wel gewoon van te voren en ik zou idd nee kunnen zeggen maar dat kan ik dan ook weer niet.

kraamvisite kan je toch zelf plannen? Wij hadden gewoon een paar kruizen in de agenda gezet wanneer we geen mensen wilden ontvangen, en als er 's ochtends en 's middags al mensen waren geweest dan 's avonds niet meer. Ook tegen je (schoonouders) kan je toch zeggen dat je dan al visite krijgt dus dat het niet uitkomt als ze bellen, als je geen nee tegen ze kan zeggen. Een klein leugentje om bestwil is op zo'n moment niet erg.

Een leugentje om bestwil is niet eens nodig, ik denk dat bijna iedereen er begrip voor zal hebben dat je in de kraamperiode niet aan stuk door bezoek wil hebben en ook wat rustmomentjes.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama za 27 nov 2010 - 8:39

Het fijne hier aan is dat ze bellen! En nee zeggen is niks mis mee hoor als je ook eens een avondje voor jezelf wil.
Hier kwamen ze bij de 1ste ook elke dag zonder te bellen kan je vertellen dat ook heel vervelend was.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 0:05

Heel herkenbaar.

Mijn ouders kwamen hier eigenlijk nooit. Daar heb ik tijdens mijn zwangerschap ook een behoorlijke discussie met mijn moeder over gehad. Ik vond het echt heel erg, ook voor mijn zoontje, want er was totaal geen interesse voor hem.
Ik heb toen ook gezegd dat het echt niet zo moest zijn dat ze, als de baby geboren was, ineens elke week moesten komen, maar dat doen ze nu dus wel.
Ik ben er wel blij mee, want het betekent dat de boodschap die ik al 4 jaar over probeer te laten komen eindelijk tot ze is doorgedrongen.
Ze bellen alleen niet altijd van tevoren en dat vind ik dan weer wel vervelend.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 28 nov 2010 - 1:52

Heel erg herkenbaar haha. Het eerste wat ze vragen is: Waar is ons kleine mannetje? En dan is het eerst een dikke knuffel etc voor hem en dan komen wij aan de beurt.
Ach ja ik vind het niet erg, ze zijn ook erg trots op hem en het hoort een beetje bij opa's en oma's denk ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Woezies ma 29 nov 2010 - 1:49

Hier net zo. Mijn ouders kwamen niet vaak zomaar even langs, maar nu..
Net nog stond mijn vader voor de deur.. Oh slaapt ze? Nou dan ga ik maar weer.. Rolling Eyes
Mijn schoonouders hadden er een handje van om elke dag of om de dag spontaan even langs te komen, daar heeft mijn partner wat van gezegd, was steeds 'bang' dat mijn schoonouders weer zouden komen als ik even alleen thuis was. Gelukkig is het nu allemaal oke.
Woezies
Woezies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: