Raken jullie ook wel eens overprikkeld?
+18
Niene
SarahKey
Makamba
M@niek
Twellie
mirrie
Dolphinne
Coco
Susan
RYW
Printje
Mamsie
Rouge
Thunder
Annemie
Parisienne
Darius
Floor
22 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Raken jullie ook wel eens overprikkeld?
Mamsie schreef:Sunprincess schreef:Dat harde praten is ook heel herkenbaar! C.iske schreeuwt af en toe gewoon.
En hij heeft de gewoonte om achter alles wat ik zeg " Hé, wat zeg je?" te zeggen. Terwijl hij me negen van de tien keer gewoon verstaat.
Ooh dat doet G ook! Zo irritant! Ook dat ruziemaken is hier aan de orde. De oudste denkt dat hij alles mag bepalen en de middelste wil altijd zijn zin. De jongste gaat zich er dan ook nog mee bemoeien.
Sorry, ik zit hier gewoon hardop te lachen. Ik zie het letterlijk voor me dat die kleine krummel zich het de ruzie van zijn grote broers bemoeit.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Mamsie schreef:Herkenbaar!! Zeker als ze vakantie hebben. Pff dan denk ik na 3 dagen al dat ik gek word. Als het mooi weer is vind ik het minder erg want dan schop ik de oudste 2 naar buiten!
Haha dat is heel herkenbaar, een paar dagen vrij is leuk maar een hele week niet. Vooral als het slecht weer buiten is dan hangt ze de hele dag binnen, en weet ze vooral niet wat ze moet doen terwijl de kast uitpuilt van het speelgoed.
Echt hè! Dan ook roepen " ik heb niks te doen" en als je dingen verzint voor ze is het allemaal niet leuk. De van mij zijn ook niet in voor een knutselmiddagje ofzo. Nee druk doen, vechten, dansen, stampen, voetballen in huis of ineens dat ene speelgoedje gaan zoeken waarvan ze denken dat het ergens achter in de kast ligt en ze dus alles eruit halen!!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Haha ja die gaat er tussen staan en roept dan mee en kijkt boos! Een kleintje opvoeden met 2 grote erbij is een stuk lastiger. Hij kijkt alles af en ziet hun elkaar slaan etc. Hij denk dat is leuk! Dan doet hij het bij hun en beginnen ze te lachen. Ja leg maar is uit dat het niet leuk is als je 2 grote broers in een deuk liggen.Sunprincess schreef:Mamsie schreef:Sunprincess schreef:Dat harde praten is ook heel herkenbaar! C.iske schreeuwt af en toe gewoon.
En hij heeft de gewoonte om achter alles wat ik zeg " Hé, wat zeg je?" te zeggen. Terwijl hij me negen van de tien keer gewoon verstaat.
Ooh dat doet G ook! Zo irritant! Ook dat ruziemaken is hier aan de orde. De oudste denkt dat hij alles mag bepalen en de middelste wil altijd zijn zin. De jongste gaat zich er dan ook nog mee bemoeien.
Sorry, ik zit hier gewoon hardop te lachen. Ik zie het letterlijk voor me dat die kleine krummel zich het de ruzie van zijn grote broers bemoeit.
Mamsie- Ratel
Of dat je dan de oudste corrigeert en dan zegt de jongste 'ja Sam, dat zei ik toch' en dan begint de hele ruzie weer opnieuw. Ik kan dat soms echt niet meer aanhoren, zeker als ik zo intens vermoeid ben als ik de afgelopen maanden ben.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Hahaa ja precies en het geklik! Mama G.ianey doet dit!!!! Ooooeeeeh dat mag niet!RYW schreef:Of dat je dan de oudste corrigeert en dan zegt de jongste 'ja Sam, dat zei ik toch' en dan begint de hele ruzie weer opnieuw. Ik kan dat soms echt niet meer aanhoren, zeker als ik zo intens vermoeid ben als ik de afgelopen maanden ben.
Mamsie- Ratel
RYW schreef:Of dat je dan de oudste corrigeert en dan zegt de jongste 'ja Sam, dat zei ik toch'
Dat deden mijn broer en ik ook altijd om de ander te fucken na een ruzie
Gast- Gast
Oh ja, zéér herkenbaar!Mamsie schreef:Hahaa ja precies en het geklik! Mama G.ianey doet dit!!!! Ooooeeeeh dat mag niet!RYW schreef:Of dat je dan de oudste corrigeert en dan zegt de jongste 'ja Sam, dat zei ik toch' en dan begint de hele ruzie weer opnieuw. Ik kan dat soms echt niet meer aanhoren, zeker als ik zo intens vermoeid ben als ik de afgelopen maanden ben.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mamsie schreef:Hahaa ja precies en het geklik! Mama G.ianey doet dit!!!! Ooooeeeeh dat mag niet!RYW schreef:Of dat je dan de oudste corrigeert en dan zegt de jongste 'ja Sam, dat zei ik toch' en dan begint de hele ruzie weer opnieuw. Ik kan dat soms echt niet meer aanhoren, zeker als ik zo intens vermoeid ben als ik de afgelopen maanden ben.
Ohja... En als ze dan horen dat klikken niet mag, dan gooien ze het over een andere boeg, door elkaar zo hard erop aan te spreken dat mama het wel MOET horen, zo van 'Ben! Je weet toch dat je niet OP DE MUUR MAG TEKENEN!!!'
Een keer heb ik ze met een touwtje om hun broekriemen aan elkaar gebonden tijdens een klusje (opruimen) zodat ze wel moesten samenwerken en overleggen. Werkte echt geniaal.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Doet me denken aan vroeger, toen wij op vakantie gingen met familie, waaronder twee nichtjes waarvan de oudste 's avonds al naar de campingdisco mocht en de jongste niet. Als het dan tegen twaalven was, had de jongste voortdurend opmerkingen als: 'Goh, het is al bijna twaalf uur!' en: 'Mam, hoe laat moest S ook alweer thuis zijn?'
Gelukkig was mijn tante zo slim om er niet op in te gaan.
Gelukkig was mijn tante zo slim om er niet op in te gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja hoor, ik zit zelfs al geregeld rond een uur of 13 met koppijn van alle herrie die ze maken. Ik wordt er vaak echt doodmoe van. Mijn kinderen zijn nogal aanwezig in volle volume, de hele dag door. Luidkeels zingen, elke 5 minuten vliegt er wel wat tegen de grond en mijn dochtertje is momenteel in een fase van alles afpakken om het vervolgens weg te gooien, niet een paar keer op een dag, maar continu door wat een hoop gekrijs en geschreeuw oplevert. En dan heeft ze wat afgepakt, heeft mijn zoontje wat anders gepakt en is ze er direct weer als de kippen bij om dat af te pakken om er vervolgens niets mee te doen. Vreselijk! Afgelopen 1,5 week waren ze ook beide tegelijk ziek. Ik moet er nu echt nog van bijkomen.
Op het afpakken na zijn ze gelukkig wel heel lief met elkaar, handjes vastpakken en samen dansen, met de auto'tjes achter elkaar aan scheuren...maar man oh man, het volume dat daar allemaal bij komt kijken.
Ik spring een gat in de lucht als het weer wat beter is en ze lekker buiten kunnen spelen. Wat heb ik genoten van de "rust" die dagen met het mooie weer. Waar ik voorheen dolblij was als mijn man ochtenddienst had ben ik nu erg blij als hij avonddienst heeft, ik vind dagen van 6 tot 17 echt vreselijk lang en vermoeiend met twee luidruchtige dreumessen als het geen buitenspeelweer is.
Op het afpakken na zijn ze gelukkig wel heel lief met elkaar, handjes vastpakken en samen dansen, met de auto'tjes achter elkaar aan scheuren...maar man oh man, het volume dat daar allemaal bij komt kijken.
Ik spring een gat in de lucht als het weer wat beter is en ze lekker buiten kunnen spelen. Wat heb ik genoten van de "rust" die dagen met het mooie weer. Waar ik voorheen dolblij was als mijn man ochtenddienst had ben ik nu erg blij als hij avonddienst heeft, ik vind dagen van 6 tot 17 echt vreselijk lang en vermoeiend met twee luidruchtige dreumessen als het geen buitenspeelweer is.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik herken het ook goed. Na een hele dag met mijn zoontje ben ik vaak gesloopt. Vooral als we weggaan en ik hem constant in de gaten moet houden. Van een middagje zwemmen bijv. ben ik haast nog vermoeider dan mijn zoontje.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
En regelmatig terugkerend gesprek:
C.iske: " Van wie heb ik dit gekregen?"
Ik: Nou?
C.iske: Heb ik het van omi gekregen?
Ik: Ja.
C.iske: Of heb ik het niet van omi gekregen?
Ik: Jawel
C.iske: Of heb ik het van Opa gekregen?
Ik: Nee, je hebt het van omi gekregen.
C.iske: Ooh, heb ik het van omi gekregen?
Gast- Gast
fijn deze verhalen te lezen en zien dat je dus niet de enige bent haha....
die van ons zijn ook altijd erg aanwezig. hard praten, schreeuwen, gillen voor de lol, ruzie maken. my god. af en toe loop ik maar even weg en laat ik ze het uitzoeken. t.ygo heeft ook erg de neiging om te zingen aan tafel met avondeten. wij bespreken dan de dag en dan zit meneer erdoorheen te neurien. nu snap ik waarom mijn moeder vroeger altijd zei niet zingen aan tafel want dan kunnen we mekaar niet verstaan. haha....
die van ons zijn ook altijd erg aanwezig. hard praten, schreeuwen, gillen voor de lol, ruzie maken. my god. af en toe loop ik maar even weg en laat ik ze het uitzoeken. t.ygo heeft ook erg de neiging om te zingen aan tafel met avondeten. wij bespreken dan de dag en dan zit meneer erdoorheen te neurien. nu snap ik waarom mijn moeder vroeger altijd zei niet zingen aan tafel want dan kunnen we mekaar niet verstaan. haha....
mirrie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 149
Punten : 159
Ik word ook regelmatig overprikkeld. Mijn oudste dochter kan maximaal acht seconden stil zijn en stelt aan de lopende band vragen, zodat ik nog moet reageren ook .
Ik heb bewust bijna geen speelgoed dat bliept / flitst enzovoorts. Ik raak vooral snel overprikkeld van geluid, dus dat kan er echt niet bij hebben.
Ik heb bewust bijna geen speelgoed dat bliept / flitst enzovoorts. Ik raak vooral snel overprikkeld van geluid, dus dat kan er echt niet bij hebben.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Oh whahahaha heerlijk die verhalen....can't wait.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:En regelmatig terugkerend gesprek:
Ik ga echt stuk hier. Zó herkenbaar deze dialoog
Gast- Gast
En dat vragen stellen gaat maar door:
'Mama, gaan we buiten spelen?'
'Nee schatje, alles is nat buiten.'
'Maar waarom dan?'
'Omdat het regent lieverd.'
'O, maar waarom dan?'
'Omdat de wolken vol met druppels zitten (?) schat.'
'Huh, wat zeg je??'
'Dat er druppels in de wolken zitten!'
'O...
Maar waarom dan?'
'...Zucht....'
'Maar waarom dan?'
'O, maar waarom dan?'
'Huh, wat zeg je??'
'O...
Maar waarom dan?'
'...Zucht....'
Gast- Gast
Minneke schreef: En dat vragen stellen gaat maar door:
'Maar waarom dan?'
'O, maar waarom dan?'
'Huh, wat zeg je??'
'O...
Maar waarom dan?'
'...Zucht....'
De " Waarom "!! Soms zeg ik, omdat ik niet altijd het antwoord weet of omdat ik er echt geen puf meer voor heb; " Daarom". Dan krijg ik dus terug; " Daarom is geen reden"
Gast- Gast
Haha zo herkenbaar die dialoog! Zoon herhaalt alles tot in den treure
"mama, de poes slaapt"
"ja"
"mama, de poes slaapt"
"ja, dat klopt"
"mama,de poes slaapt hè?"
"ja, de poes slaapt"
"mama, de poes slaapt toch?"
"ja, dat heb je net ook al gezegd"
"MAaaaMaaaaa, de poes SLAAPT!!!"
En zo gaat dat nog even door.
"mama, de poes slaapt"
"ja"
"mama, de poes slaapt"
"ja, dat klopt"
"mama,de poes slaapt hè?"
"ja, de poes slaapt"
"mama, de poes slaapt toch?"
"ja, dat heb je net ook al gezegd"
"MAaaaMaaaaa, de poes SLAAPT!!!"
En zo gaat dat nog even door.
Gast- Gast
Ik hoor hier heel de dag 'mamaaaa' en dan ook heel de dag! Als iets niet mag of ze krijgt iets niet nou dan wordt madame toch een partij giftig! Echt een leuk fase kan ik dit niet noemen maar ja komt vast goed haha
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik word af en toe ook gek van dat gekakel aan mijn hoofd. Dan denk je even rust de hebben als de jongste op bed ligt, maar nee.
Ach, het is ook wel gezellig. Over ruim een half jaar gaat de oudste al naar de basisschool en dan zal het een stuk stiller worden in huis.
Ach, het is ook wel gezellig. Over ruim een half jaar gaat de oudste al naar de basisschool en dan zal het een stuk stiller worden in huis.
Gast- Gast
Ik herken het ook! Vanaf het moment dat ze wakker is totdat ze naar bed gaat is het een en al drukte. Normaal gesproken ging ze om de week een weekend naar papa toe en dan kon ik wat voor mezelf doen, ontspannen enzo, maar omdat hij midden in een verbouwing zit kan dat nu niet. Als dochterlief 's avonds naar bed gaat ben ik dan ook echt helemaal gesloopt.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Printje schreef:Hier niet herkenbaar, ben ook wek wat gewend. Heb al jaren 26 kleuters om me heen dus eentje thuis is juist heerlijk rustig haha
Haha hier ook zo. Heb helemaal geen last van alle geluidjes van Siem produceert. Hij mag héél wat herrie maken wil hij de bso kinderen overtreffen.
Zelfde als dat ik soms lees of hoor van moeders die dan een kinderfeestje organiseren, paar uurtjes, paar kindjes en dan bekaf zijn Dan denk ik: wij gaan met de bso met 40 kinderen een hele dag op pad
Dan vind ik 5 kindjes echt zooooo makkelijk.
Ja, maar dat is toch wel heel anders. Mijn vader is het ook gewend om met hele klassen tegelijk te werken en op stap te gaan en heeft ook echt heel veel ervaring, maar hij vindt het wel heel zwaar om in zijn eentje op Ezra en Yrsa te passen. Ik denk dat het toch anders is in een professionele setting.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer raken jullie vertederd door jullie kindje?
» Hebben jullie dat ook wel eens....
» hebben jullie wel eens....
» Hebben jullie wel eens wat gewonnen..
» hebben jullie dat ook wel eens?
» Hebben jullie dat ook wel eens....
» hebben jullie wel eens....
» Hebben jullie wel eens wat gewonnen..
» hebben jullie dat ook wel eens?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: