Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

doorslapen

+43
Niene
_Lana_
juffie001
teletascha
PiP
Star007
Printje
Didi
Kat1980
MissD
koNijntje
woezel
pindaatje
mickey
Aimee
MamaDaan
Flip Fluitketel
Fearie
Twellie
kwak
Slakje
maiadebij
studiebol
Tania
Aggi
Bruintje Beer
mauwmauw
yes1984
Linda
meisje
Parisienne
Flower_L
Ayla
Annemie
Lilypie
Sweet33
Happydobby
Fiwen
Susan
Thunder
Liadan
Supertalentje
SarahKey
47 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Tiara wo 11 apr 2012 - 21:54

Mijn dochter is nu dik 8 maanden en de keren dat ze zolang heeft geslapen zijn op 2 handen te tellen. Het begint nu wel op te breken, dus ik hoop dat het snel beter gaat.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Laced wo 11 apr 2012 - 22:20

aanitaa schreef:Mijn dochter is nu dik 8 maanden en de keren dat ze zolang heeft geslapen zijn op 2 handen te tellen. Het begint nu wel op te breken, dus ik hoop dat het snel beter gaat.

doorslapen - Pagina 4 699888

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  maiadebij wo 11 apr 2012 - 22:41

SarahKey schreef:
maiadebij schreef:
teletascha schreef:Hier sliep ze met een week eigenlijk al door (lucky us!). Ik denk dat ze max. 15 keer tot nu toe 's nachts wakker is geworden.

wow, lijkt me heerlijk! Hier heeft ze nog niet eens 15 keer doorgeslapen Rolling Eyes

Oh erg lijkt me dat, als je zo weinig kunt doorslapen. Vooral als je ook nog gewoon werkt of nog meer kinderen hebt waardoor je overdag ook niet aan bijslapen toekomt.

N slaapt idd al vanaf z'n 2e jaar niet meer overdag en ze zijn ook altijd tussen 6:00 en 6:30 wakker. Maar ik ben er eigenlijk helemaal aan gewend, ik zit in het ritme, dus ben niet moe ofzo (of ik weet niet meer hoe het is om me fit te voelen ;-)).
Voor ze haar arm brak sliep ze 2 nachten door, hopelijk pakt ze dat nu haar gips eraf is weer op! En ze ligt op ons kamer, ik geef nog bv, dus ik doe alles half slapend en weet soms s morgens niet meer wat ik snachts gedaan heb.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 23:20

Hier is het dus weer goed mis elke nacht. Sliepen ze met ruim 9 maanden eindelijk door, en heb ik met 11 maanden eindelijk de laatste voeding van 22.00 gestopt, en ineens komen ze beide 's nachts weer voor een voeding.

Zit er sterk aan te denken om ze dan maar weer elke avond wakker te maken rond 22.00 voor een voeding. Echt balen, breekt je meteen weer zo op dan. Begon me eindelijk wat fitter te voelen, maar dat was dus van korte duur. Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Parisienne do 12 apr 2012 - 0:00

Ik vind persoonlijk ook dat er hier nog best veel kinderen zijn die ontzettend goed slapen 's nachts, met name veel hele jonge kindjes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Liadan do 12 apr 2012 - 0:11

Ik vind ook dat er best veel kinderen hier nog niet doorslapen als ze ouder zijn dan een paar maanden. Ik weet dat het normaal is hoor, maar in mijn omgeving hoor ik dat helemaal niet. Daar slapen vrijwel alle kinderen al heel snel door, onze zoon lijkt echt een uitzondering.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 1:00

Liadan schreef:Ik vind ook dat er best veel kinderen hier nog niet doorslapen als ze ouder zijn dan een paar maanden. Ik weet dat het normaal is hoor, maar in mijn omgeving hoor ik dat helemaal niet. Daar slapen vrijwel alle kinderen al heel snel door, onze zoon lijkt echt een uitzondering.



Ik herken het zelf ook niet van mijn andere 2 kinderen. Zoon deed er ook wel wat langer over, maar de meiden kunnen er pas echt wat van. En je hebt er zelf zo weinig invloed op helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Parisienne do 12 apr 2012 - 1:09

Oudet of jonger.. ik vind het gemiddeld van goed slapen hier best hoog. Had het idee dat het veel lager zou liggen en er meerdere kindjes moeite hebben met slapen. Onder 'goed slapen' versta ik overigens ook dat ze bijv. wel vaker op een nacht wakker worden maar na een aai over de bol en een speentje aangeven weer verder slapen.

Ik moet zeggen dat ik het normaal vind dat een kindje onder het jaar nog geregeld wakker wordt 's nachts, daarna zouden ze toch echt wel wat beter 'moeten' gaan slapen. Is dit niet het geval vind ik dat er echt wel 'iets' is. Of dit nu medisch is, angst of gewoon lekker bij je willen zijn, dat maakt niet uit. Ons CB zegt dat N. gewoon uitprobeerd hoe ver ze kan gaan en dat ik het er zelf naar gemaakt heb dat N. niet doorslaapt omdat ik haar niet laat huilen/leer slapen. Zelfs mensen uit mijn naaste omgeving delen de mening van het CB.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Teddyaapje do 12 apr 2012 - 1:14

T. sliep vanaf 8w door, en daarmee bedoel ik van na de laatste voeding (+/-23u) tot de eerste voeding +/- 7u. Op een gegeven moment moesten we T wakker maken voor de laatste voeding en ik geloof dat we die met 5 of 6 mnd hebben laten vallen, dit ging zonder probleem en hij slaapt sindsdien van 19-20u tot ergens tussen 7 en 8.30u. *en ik klop maar even af*



Edit, dit ook zonder wakker te worden voor een speentje oid.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Teddyaapje do 12 apr 2012 - 1:20

@ Parissienne; Ik zou me niet teveel aantrekken van wat je omgeving zegt of vindt, ik denk net als jou dat t 'iets' is en niet verwenning en uittestten. Laat ze maar lekker l*llen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Liadan do 12 apr 2012 - 1:31

Parisienne, ik zou me dan ook maar niet veel aantrekken van de reacties om je heen en het CB. Wij laten Kian ook niet huilen, maar ik geloof ook niet dat hij wakker wordt omdat ik het 'er zelf naar heb gemaakt'. Hij is vaak een paar uur klaarwakker 's nachts en vaak valt hij ook na een paar minuten over zijn hoofd aaien weer in slaap of even knuffelen. Heel wisselend hier.
Wij gingen met onze dochter trouwens hetzelfde om en zij sliep wel heel snel door, daardoor geloof ik er helemaal niet in dat wij hem dat zelf aanleren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Parisienne do 12 apr 2012 - 1:59

Nee, ik laat ze lekker l*llen inderdaad! Het meest vervelende is alleen dat mijn vriend ook vindt dat ik N. nooit heb 'leren slapen'. Hij heeft het een keer letterlijk gezegd: "Het is je eigen schuld dat N. nog niet doorslaapt, dus je mag niet klagen over dat je zo moe bent." Daardoor ging ik heel erg aan mezelf twijfelen, maar ik weet inmiddels dat er een reden is dat N. niet goed kan slapen. Daarin ken ik N. goed genoeg. Ik weet dat ze me echt niet pest, ze zal niet denken als ze wakker wordt: "Zo, nu ga ik de boel eens op stelten zetten en mama pesten, daar heb ik zin in!" Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  maiadebij do 12 apr 2012 - 2:37

Ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft Parissiene. Het CB vroeg mij ook verbaasd "heeft ze dat nodig dan?" tsja qua voeding waarschijnlijk niet meer, qua genegenheid denk ik wel dus krijgt ze dat.
Mensen denken als snel dat je ze verwent, maar ze zijn zo klein! En een nacht is zo lang, ik vind het niet gek dat ze de nabijheid van papa of mama nog opzoeken hoor.

Ik ben nu wel actief bezig met haar wakker in bed leggen na een voeding want ik voedde haar altijd in slaap. En elk kind wordt wakker snachts, sommige slapen zelf weer door, andere hebben daar hulp bij nodig. Nu hoop ik dat J zelf in slaap leert vallen 's avonds na een voeding en dat doorzet in de nacht. Maar ik laat haar niet huilen, dus we zien wel hoe het loopt. Komt vast goed op den duur!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Supertalentje do 12 apr 2012 - 3:00

Ik ben vanochtend bij de CB-arts geweest en de laatste voeding om 24.00 uur, 5 keer wakker voor een speen en om kwart over 5 ontroostbaar door honger valt gewoon onder doorslapen. Het is dat ik hem pas sinds 2 weken wakker maak om 24.00 uur voor een fles, anders had ik ook met 3 weken kunnen zeggen dat hij 'doorsliep'.

Wiens kinderen 'al' doorslapen en welke niet zegt me dan niet zoveel. Zelf een nacht 8 uur kunnen slapen zonder speen te hoeven geven oid lijkt me wel heerlijk! ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  _Lana_ do 12 apr 2012 - 3:26

Supertalentje schreef:Ik ben vanochtend bij de CB-arts geweest en de laatste voeding om 24.00 uur, 5 keer wakker voor een speen en om kwart over 5 ontroostbaar door honger valt gewoon onder doorslapen. Het is dat ik hem pas sinds 2 weken wakker maak om 24.00 uur voor een fles, anders had ik ook met 3 weken kunnen zeggen dat hij 'doorsliep'.

Wiens kinderen 'al' doorslapen en welke niet zegt me dan niet zoveel. Zelf een nacht 8 uur kunnen slapen zonder speen te hoeven geven oid lijkt me wel heerlijk! ;-)

Heel apart van het CB.
Voor mij is doorslapen dan ook de laatste fles voor 0.00 en wakker worden op een tijdstip dat ik ook mijn bed uitkan. Dus niet 5 uur 's nachts Wink . Alhoewel ik het ook al heerlijk vind als ik 5 uurtjes achter elkaar kan slapen.


Oja als ik het zo lees ben ik heeeel blij dat mijn kindjes nooit een speen hebben gewild. Lijkt me heel vervelend om elke keer het speentje er in te stoppen 's nachts.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 3:48

Geloof dat ze met 3maanden al wel 12uur doorsliep, eigenlijk al wel vrijvlot dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Tiara do 12 apr 2012 - 5:51

Laced schreef:
aanitaa schreef:Mijn dochter is nu dik 8 maanden en de keren dat ze zolang heeft geslapen zijn op 2 handen te tellen. Het begint nu wel op te breken, dus ik hoop dat het snel beter gaat.

doorslapen - Pagina 4 699888

Dat is lief, dankjewel!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doorslapen - Pagina 4 Empty Re: doorslapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum