Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vasthouden aan principes, gezond verstand etc...

+5
Viva
PapillonRose
Susan
Liadan
Flower_L
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vasthouden aan principes, gezond verstand etc... - Pagina 2 Empty Re: Vasthouden aan principes, gezond verstand etc...

Bericht  yes1984 do 5 apr 2012 - 8:31

Ik handel op gevoel. J. is nu 6,5 maand dus qua opvoeding is nog weinig sprake. Maar ik merk dat ik soms anders handel dan ik van te voren had bedacht. Gewoon omdat het beter voelt. Zo wilde ik van te voren dat J. meteen op zijn eigen kamertje zou slapen. Toen hij er eenmaal was voelde dat echt niet goed. En heeft hij bijna 4 weken bij ons op de kamer geslapen. Soms ervaar ik het gewoon anders dan ik van te voren had bedacht.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vasthouden aan principes, gezond verstand etc... - Pagina 2 Empty Re: Vasthouden aan principes, gezond verstand etc...

Bericht  Twellie do 5 apr 2012 - 10:27

Tijdens mijn zwangerschap heb ik er ongeveer drie seconden aan besteed om na te denken over hoe ik zou gaan opvoeden (dan heb ik het over mijn eerste zwangerschap). Ik weet nog dat ik in het ziekenhuis lag en mijn dochter begon te huilen. Toen heb ik op de bel gedrukt om aan de zuster te vragen hoe ik daar mee om moest gaan: of ik moest laten huilen of oppakken of ...? Ik wist het echt niet Very Happy .

Inmiddels heb ik wel ideeen over opvoeding en dat is vooral heel erg mijn moedergevoel volgen. Ik wil dat mijn kinderen merken dat ik er onvoorwaardelijk voor hen ben en ik kijk naar hun behoeftes en pas daar de opvoeding op aan. Een gevoel van geborgenheid en veiligheid vind ik belangrijk voor ze. En rust: niet van dat prestatiegerichte, maar gewoon plezier maken. Ik leer ze bijvoorbeeld nooit dingen waar ze niet zelf om vraagt / interesse in toont.

Regeltjes zeggen mij bijzonder weinig, bijvoorbeeld de vier-maanden-zes-maanden-bijvoedingsdiscussie: daar kijk ik ook naar de behoefte van de kinderen. De oudste kreeg met vijf maanden bijvoeding omdat ze er echt aan toe was. De jongste wordt er niet warm of koud van als iemand wat eet: echt nog geen enkele interesse. Als dat zo blijft, geef ik misschien wel tot zeven maanden volledige borstvoeding.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum