"Maar daar heeft hij toch nog niks aan..."
+26
Darius
teletascha
Printje
PapillonRose
nillis
Bloem86
MAS
Sophiee
Fiwen
blondje1313
Supertalentje
Fenna
Novalee
shadow
SarahKey
Tania
May
TukTuk
Happydobby
Annemie
Flower_L
Caresses
Pien
Susan
loesje
Poisongirl
30 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: "Maar daar heeft hij toch nog niks aan..."
AngelNyn schreef:Rejoy. schreef:Ik snap gewoon niet waarom kinderen zo jong al overal mee naartoe gesleept moeten worden, omdat je als ouder zo nodig van die verre reizen moet maken. Wacht lekker een paar jaar, kind heeft er meer aan, snapt meer, vind het leuk en zie je alsnog wat je graag wilt zien.
Tot die tijd zou ik lekker voor korte vluchten van maximaal 2 á 3 uur kiezen of een korte autoreis.
Net als bij stofzuiger vond dochter autorijden tot +/- een maand of 9 ook heerlijk, viel direct als een blok in slaap, maar heeft het nu echt wel gezien na een kwartiertje/20 minuten.
Waarom niet? Denk dat je door juist vanaf kleins af aan er aan te laten wennen, kinderen iets positiefs mee kan geven, over het algemeen worden ze er makkelijker door, beter aanpasbaar etc.
Misschien ligt dat ook aan het karakter van onze dochter, maar ik kan je garanderen dat door haar overal naartoe mee te slepen het ons echt geen makkelijker kindje op gaat leveren hoor, sterker nog, ik weet wel zeker dat zij daar absoluut geen baat bij heeft en er alleen maar zwaar overprikkeld en dwars van wordt.
Gast- Gast
Stop dan in elk geval met je dochter als uitgangspunt te nemen voor alle kindjes en spreek voor jezelf in plaats van je mening als feit te presenteren. Dat wil nog wel eens helpen in een discussie.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:AngelNyn schreef:Rejoy. schreef:Ik snap gewoon niet waarom kinderen zo jong al overal mee naartoe gesleept moeten worden, omdat je als ouder zo nodig van die verre reizen moet maken. Wacht lekker een paar jaar, kind heeft er meer aan, snapt meer, vind het leuk en zie je alsnog wat je graag wilt zien.
Tot die tijd zou ik lekker voor korte vluchten van maximaal 2 á 3 uur kiezen of een korte autoreis.
Net als bij stofzuiger vond dochter autorijden tot +/- een maand of 9 ook heerlijk, viel direct als een blok in slaap, maar heeft het nu echt wel gezien na een kwartiertje/20 minuten.
Waarom niet? Denk dat je door juist vanaf kleins af aan er aan te laten wennen, kinderen iets positiefs mee kan geven, over het algemeen worden ze er makkelijker door, beter aanpasbaar etc.
Misschien ligt dat ook aan het karakter van onze dochter, maar ik kan je garanderen dat door haar overal naartoe mee te slepen het ons echt geen makkelijker kindje op gaat leveren hoor, sterker nog, ik weet wel zeker dat zij daar absoluut geen baat bij heeft en er alleen maar zwaar overprikkeld en dwars van wordt.
Dat is ook precies wat ik bedoel met naar je kindje kijken of het wel of niet zou kunnen. Dat kan per kind compleet verschillend zijn.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:Op welke manier heeft een 1.5 jarig kind er wel baat bij dan?
Je gaat voor jezelf om de ervaring, het zien van een ander land, het weer of wat dan ook. Een klein kindje heeft die ervaring niet.
Ik heb l sowieso niet op de wereld gezet omdat hij daar baat bij heeft. Puur omdat wij hoe egoIstisch ook, een kindje wilden.
En straks moet ik met hem maar de supermarkt...als hij de deur ziet rent hij al snel weg. Jammer dan, heb wel boodschappen nodig. Als ik alles moet doen op een manier waar hij baat bij heeft....
Deze reis heeft hij idd geen baat bij. doen we voor onszelf en niet voor hem.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik snap wel dat mensen dat aan jullie vragen. Amerika is geen land waar je zo 'even' naar toe gaat.
Persoonlijk zou ik hem nog te jong vinden. En niet omdat hij het later nog niet kan herinneren maar ik zou de reis te lang vinden. En dus zou ik iets dichter bij huis zoeken. Verre reizen komen wel als hij wat groter is of niet want wij houden niet zo van lange en verre reizen.
Maar als jullie dat geen probleem vinden dan moeten jullie lekker op vakantie gaan. Er zijn ook mensen die met een baby een maand gaan backpacken ergens in de rimboe. Zou ik ook niet doen, maar goed die mensen heb je wel.
Persoonlijk zou ik hem nog te jong vinden. En niet omdat hij het later nog niet kan herinneren maar ik zou de reis te lang vinden. En dus zou ik iets dichter bij huis zoeken. Verre reizen komen wel als hij wat groter is of niet want wij houden niet zo van lange en verre reizen.
Maar als jullie dat geen probleem vinden dan moeten jullie lekker op vakantie gaan. Er zijn ook mensen die met een baby een maand gaan backpacken ergens in de rimboe. Zou ik ook niet doen, maar goed die mensen heb je wel.
ik denk ook dat het prima kan. Ligt er aan hoe flexibel je kindje is. Alsze ouder zijn is het moeilijker denk ik.
Wat betreft de reactie daar heeft hij niets aan en hij kan het zich niet herrinneren....Tja dan hoef je niets meer te doen. Deze reactie kregen wij ook toen ons neefje van nog geen 2 mee ging naar disney. (hij vond het geweldig! ook herrinnerd hij zich best dingen en was dat niet zo geweest, dan was het ook prima
Als jullie het gaaf lijkt valt er wel een mouw aan te passen denk ik.
Wat betreft de reactie daar heeft hij niets aan en hij kan het zich niet herrinneren....Tja dan hoef je niets meer te doen. Deze reactie kregen wij ook toen ons neefje van nog geen 2 mee ging naar disney. (hij vond het geweldig! ook herrinnerd hij zich best dingen en was dat niet zo geweest, dan was het ook prima
Als jullie het gaaf lijkt valt er wel een mouw aan te passen denk ik.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
SarahKey schreef:Ik snap wel dat mensen dat aan jullie vragen. Amerika is geen land waar je zo 'even' naar toe gaat.
Dit verwoord je heel duidelijk inderdaad. Ik denk ook dat het namelijk van je eigen instelling afhangt, naast hoe je kindje is natuurlijk!
Poisongirl- Kletskop
Ik zou het niet doen. Ik ben met C.iske op die leeftijd wezen vliegen en 2,5 uur was voor heeeeel echt met dam genoeg. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen maar je kunt gewoon niet van een kind van die leeftijd verwachten dat hij zich veel langer op en stoel vermaakt.
Gast- Gast
een boodschap doen of een verre reis naar amerika maken.. lekkere vergelijking
bovendien heeft hij er wel baat bij, want hij zal toch ook moeten eten.
Maargoed, als je het wel wilt doen, dan zou ik pas kort van tevoren boeken. 1.5 jaar is een leuke leeftijd, maar voor dat soort dingen ook een lastige. Ze slapen niet veel meer, zijn zich heel bewust van een andere omgeving, gaan lopen, willen niet meer stil zitten. Ze zijn dan heel schattig, maar kunnen ook heel veel overlast geven voor de omgeving. Kunnen nog niks zelf, moeten overal bij geholpen worden, terwijl ze wel alles willen.
Maargoed, als je het wel wilt doen, dan zou ik pas kort van tevoren boeken. 1.5 jaar is een leuke leeftijd, maar voor dat soort dingen ook een lastige. Ze slapen niet veel meer, zijn zich heel bewust van een andere omgeving, gaan lopen, willen niet meer stil zitten. Ze zijn dan heel schattig, maar kunnen ook heel veel overlast geven voor de omgeving. Kunnen nog niks zelf, moeten overal bij geholpen worden, terwijl ze wel alles willen.
Gast- Gast
Persoonlijk zou ik het niet doen met dezelfde beweegredenen als Rejoy.
Dat je met een kindje van 3 maanden half Nederland door kan reizen is iets anders dan een kindje van anderhalf, dat waarschijnlijk kan lopen of in elk geval op één of andere manier zelf rondbewegen, eerst 12 uur laten zitten in een vliegtuig en daarna meerdere uren per dag in een autostoel. Hoe een kind van 8 een lange reis ervaart is al helemaal niet te vergelijken. Hetzelfde geldt voor het slapen, daar valt nu nog niks over te zeggen. N. sliep van 0 tot 6,5 maand vrijwel elke nacht door, sindsdien wordt ze vrijwel elke nacht een keer of 4 of 5 wakker. Ik zou persoonlijk ook niet met 1 jaar kijken hoe hij dan slaapt en dan bepalen of je een half jaar later gaat want ook dan kan het al weer heel anders zijn. En nu komt waarschijnlijk de opmerking dat je met die instelling nooit iets kunt plannen, maar in mijn ogen kun je dat met zo'n klein kindje ook niet. Dat komt later wel weer.
Dat je met een kindje van 3 maanden half Nederland door kan reizen is iets anders dan een kindje van anderhalf, dat waarschijnlijk kan lopen of in elk geval op één of andere manier zelf rondbewegen, eerst 12 uur laten zitten in een vliegtuig en daarna meerdere uren per dag in een autostoel. Hoe een kind van 8 een lange reis ervaart is al helemaal niet te vergelijken. Hetzelfde geldt voor het slapen, daar valt nu nog niks over te zeggen. N. sliep van 0 tot 6,5 maand vrijwel elke nacht door, sindsdien wordt ze vrijwel elke nacht een keer of 4 of 5 wakker. Ik zou persoonlijk ook niet met 1 jaar kijken hoe hij dan slaapt en dan bepalen of je een half jaar later gaat want ook dan kan het al weer heel anders zijn. En nu komt waarschijnlijk de opmerking dat je met die instelling nooit iets kunt plannen, maar in mijn ogen kun je dat met zo'n klein kindje ook niet. Dat komt later wel weer.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Rejoy. schreef:AngelNyn schreef:Rejoy. schreef:Ik snap gewoon niet waarom kinderen zo jong al overal mee naartoe gesleept moeten worden, omdat je als ouder zo nodig van die verre reizen moet maken. Wacht lekker een paar jaar, kind heeft er meer aan, snapt meer, vind het leuk en zie je alsnog wat je graag wilt zien.
Het ligt denk ik ook aan je kindje. Ik sleep ze wel overal mee naartoe (zo was M. vorige week mee naar de kermis en gaan we volgende week naar de efteling ) en daar hebben ze geen last van. J. is liever onderweg dan dat we alleen maar thuis zitten en die vindt het op vakantie geweldig om nieuwe dingen te ontdekken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Rejoy. schreef:een boodschap doen of een verre reis naar amerika maken.. lekkere vergelijking
Ik denk niet dat ze die vergelijking wil maken, ze geeft het alleen als voorbeeld omdat jij aangaf dat een kindje er geen baat bij heeft. Ik denk niet dat haar kindje beseft dat hij er baat bij heeft boodschappen te doen, omdat er anders geen eten voor hem is. Maar goed dat is een andere discussie.
OT: We gaan inderdaad (was sowieso de bedoeling) de daadwerkelijke beslissing pas later maken, als J. wat ouder is.
Poisongirl- Kletskop
Novalee schreef:Persoonlijk zou ik het niet doen met dezelfde beweegredenen als Rejoy.
Wanneer dan, als ze het huis uit gaan?
Denk juist dat als een kindje vanaf kleins af aan niks gewend is, en als je hem dan ineens als 6 of 7 of 8 jarige mee neemt, ze zich helemaal moeilijk kunnen aanpassen..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Poisongirl schreef:Rejoy. schreef:een boodschap doen of een verre reis naar amerika maken.. lekkere vergelijking
Ik denk niet dat ze die vergelijking wil maken, ze geeft het alleen als voorbeeld omdat jij aangaf dat een kindje er geen baat bij heeft. Ik denk niet dat haar kindje beseft dat hij er baat bij heeft boodschappen te doen, omdat er anders geen eten voor hem is. Maar goed dat is een andere discussie.
OT: We gaan inderdaad (was sowieso de bedoeling) de daadwerkelijke beslissing pas later maken, als J. wat ouder is.
Vind het in ieder geval heel stoer dat jullie er nu wel al over nadenken en je niet gelijk al uit het veld laten slaan door negatieve reacties
TukTuk- Ratel
Toevallig willen mijn man en ik volgend jaar ook naar Amerika met onze dochter. Ze zal dan ongeveer 2 jaar zijn (iets ouder). Ze is nu bijna een jaar en een erg makkelijk meisje. Altijd geweest ook maar het kan inderdaad nog veranderen.
Wel passen wij onze reis erg aan aan haar. In het verleden reden we ook 4 uur op een dag (zijn ook een x van Chicago naar SF gereden trouwens!) maar nu willen we maximaal 2 uur per dag rijden. Ook blijven we veel dagen op dezelfde plaats. In totaal zullen we van de 22 dagen ongeveer 8 á 9 reisdagen hebben. En we blijven een x aan de oostkant van Amerika, waar we toevallig ook nog nooit geweest zijn. Dus het kortste vliegen.
Het lijkt me best een onderneming maar ik zie het zeker wel zitten. Natuurlijk beslissen we pas begin volgend jaar maar de wens is er zeker!
Wel passen wij onze reis erg aan aan haar. In het verleden reden we ook 4 uur op een dag (zijn ook een x van Chicago naar SF gereden trouwens!) maar nu willen we maximaal 2 uur per dag rijden. Ook blijven we veel dagen op dezelfde plaats. In totaal zullen we van de 22 dagen ongeveer 8 á 9 reisdagen hebben. En we blijven een x aan de oostkant van Amerika, waar we toevallig ook nog nooit geweest zijn. Dus het kortste vliegen.
Het lijkt me best een onderneming maar ik zie het zeker wel zitten. Natuurlijk beslissen we pas begin volgend jaar maar de wens is er zeker!
Fenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Hier heeft l indirect trouwens ook baat bij, gezien wij laatste dagen steeds enthousiaster worden nu de reis in zicht komt
Mbt die vergelijking, is idd appels met peren....maar tel die keren boodschappen doen eens op? En dat in verhouding met een paar weken vakantie...want ook voor l is dit vakantie. Spelen, zwemmen, rennen...en ja, paar uur afzien tijdens vliegen en rijden. En nee, hij zal zich de golden gate bridge of de grand canyon niet kunnen herinneren...maar die paar uur vliegen ook niet.
Mbt die vergelijking, is idd appels met peren....maar tel die keren boodschappen doen eens op? En dat in verhouding met een paar weken vakantie...want ook voor l is dit vakantie. Spelen, zwemmen, rennen...en ja, paar uur afzien tijdens vliegen en rijden. En nee, hij zal zich de golden gate bridge of de grand canyon niet kunnen herinneren...maar die paar uur vliegen ook niet.
Flower_L- Ratel
An: ik denk dat dat juist heel erg mee valt. Een 6-jarige kun je prima uitleggen dat je zo lang in het vliegtuig moet zitten als de schooldag duurt, dat ze in amerika een andere taal spreken, dat het daar heel warm is, dat je om de dag een ochtend of een middag in de auto zit en dat ze daarna kunnen spelen oid.
Een kind van 1.5 snapt dat allemaal niet en dat krijg je ook niet voor elkaar om dat uit te gaan leggen.
Wij gaan pas vliegen of verdere autoreizen maken zodra de kinderen in ieder geval richting de basisschoolleeftijd gaan.
Een kind van 1.5 snapt dat allemaal niet en dat krijg je ook niet voor elkaar om dat uit te gaan leggen.
Wij gaan pas vliegen of verdere autoreizen maken zodra de kinderen in ieder geval richting de basisschoolleeftijd gaan.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:An: ik denk dat dat juist heel erg mee valt. Een 6-jarige kun je prima uitleggen dat je zo lang in het vliegtuig moet zitten als de schooldag duurt, dat ze in amerika een andere taal spreken, dat het daar heel warm is, dat je om de dag een ochtend of een middag in de auto zit en dat ze daarna kunnen spelen oid.
Maar waarom zou je het uberhaupt allemaal gaan uitleggen, en het daardoor juist extra spannend / beladen maken voor een kind?
Laat het over een kindje heen komen, laat ze zelfs alles ontdekken, dan gaan ze er tenminste met een open mind in, ipv dat papa en mama al weken ze aan het voorbereiden zijn, en er zo'n big deal van maken dat het kind wel moet denken "shit er komt echt iets heel spannends aan!! WHAAAAAAAAA"
TukTuk- Ratel
Je denkt dat een kind van anderhalf er last van heeft dat ze een andere taal spreken in het vakantieland?
Gast- Gast
Flower_L schreef:Hier heeft l indirect trouwens ook baat bij, gezien wij laatste dagen steeds enthousiaster worden nu de reis in zicht komt
boodschappen doe ik ook niet voor mijn lol, reizen als het goed is wel.
Gast- Gast
Hier ook geen lange ver weg vakantie's voor S. de komende jaren hoor. Ik moet er niet aan denken dat S. z'n dag niet heeft in het vliegtuig en de hele tijd loopt te krijsen. Dat is niet leuk voor hem, voor ons en ook zeker niet voor andere mensen in het vliegtuig. Centerparcs oid vind ik dan wel leuk voor de kleintjes. Dan is toch anders. Ze gaan dan lekker mee zwemmen, wandelen in de bossen etc en mocht je kindje heimwee hebben of erg ziek worden kan je makkelijk naar huis. Nee ik zie een lange ver weg vakantie écht niet zitten met kinderen onder de 4 a 5 jaar
Gast- Gast
Maar als jij als ouder blijft denken: Daar doe ik mijn kind geen plezier aan dus doe ik het maar niet. Dan went een kind nooit aan iets. Ik zou per ding bekijken of het voegt of niet op dat moment voor je kind maar ook voor jezelf.
Maar snap best dat mensen een reis naar Amerika te ver vinden voor zo'n ukkie.
Wij gaan dit jaar helemaal niet op vakantie want wij vinden dat niets voor Siem. Een (kleine) baby hoort thuis in eigen bedje te slapen waar tijd en plek is voor zijn eigen ritme. Dus hebben we besloten om samen een nachtje weg te gaan en blijft oma bij Siem. Een ander zou denken: wat een onzin, sjouw dat kind mee, kan best!
Dat zullen we volgend jaar vast wel doen, als we niet meer zo gebonden zijn aan flestijden en het voor ons wel wat beter voelt om hem ergens anders te laten slapen.
Neem aan dat bij iedereen het belang van het kind voorop staat en pas later die van jezelf. Al betekend dat niet dat je dan maar niets voor jezelf kunt ondernemen.
Als ik zo'n grote reis zou maken zou ik mezelf ook vragen: vind ik het fijn als mijn kind erbij is, ook voor de herinneringen. En dan hoeft mijn kind het niet te herinneren maar je doet het zelf wel. Of zul je die hele reis je kind missen en later denken, hadden we hem/haar toch maar meegenomen! Maar goed dat weet je vooraf niet hoe het gaat lopen.
Maar snap best dat mensen een reis naar Amerika te ver vinden voor zo'n ukkie.
Wij gaan dit jaar helemaal niet op vakantie want wij vinden dat niets voor Siem. Een (kleine) baby hoort thuis in eigen bedje te slapen waar tijd en plek is voor zijn eigen ritme. Dus hebben we besloten om samen een nachtje weg te gaan en blijft oma bij Siem. Een ander zou denken: wat een onzin, sjouw dat kind mee, kan best!
Dat zullen we volgend jaar vast wel doen, als we niet meer zo gebonden zijn aan flestijden en het voor ons wel wat beter voelt om hem ergens anders te laten slapen.
Neem aan dat bij iedereen het belang van het kind voorop staat en pas later die van jezelf. Al betekend dat niet dat je dan maar niets voor jezelf kunt ondernemen.
Als ik zo'n grote reis zou maken zou ik mezelf ook vragen: vind ik het fijn als mijn kind erbij is, ook voor de herinneringen. En dan hoeft mijn kind het niet te herinneren maar je doet het zelf wel. Of zul je die hele reis je kind missen en later denken, hadden we hem/haar toch maar meegenomen! Maar goed dat weet je vooraf niet hoe het gaat lopen.
Megara schreef:Je denkt dat een kind van anderhalf er last van heeft dat ze een andere taal spreken in het vakantieland?
L begrijpt mij al niet eens helft vd tijd...en ik spreek m.i. prima abn
Flower_L- Ratel
Megara schreef:Je denkt dat een kind van anderhalf er last van heeft dat ze een andere taal spreken in het vakantieland?
M'n oppaskindjes, ook die van 2, konden zich makkelijk verstaanbaar maken met andere kindjes daar en spraken binnen notime wat engelse woorden. Net als het jaar er voor toen ze naar zweden gingen, mn oppaskindje van 6 kwam terug en kon mij allemaal zweedse woordjes leren
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Rejoy. schreef:An: ik denk dat dat juist heel erg mee valt. Een 6-jarige kun je prima uitleggen dat je zo lang in het vliegtuig moet zitten als de schooldag duurt, dat ze in amerika een andere taal spreken, dat het daar heel warm is, dat je om de dag een ochtend of een middag in de auto zit en dat ze daarna kunnen spelen oid.
Maar waarom zou je het uberhaupt allemaal gaan uitleggen, en het daardoor juist extra spannend / beladen maken voor een kind?
Laat het over een kindje heen komen, laat ze zelfs alles ontdekken, dan gaan ze er tenminste met een open mind in, ipv dat papa en mama al weken ze aan het voorbereiden zijn, en er zo'n big deal van maken dat het kind wel moet denken "shit er komt echt iets heel spannends aan!! WHAAAAAAAAA"
joh, neem je kind zonder iets te zeggen mee in het vliegtuig, laat je kind in een land komen waar het niks kan lezen of begrijpen van wat de mensen zeggen, knal je kind om de dag vier uur in de auto zonder ze te laten weten waar je heen gaat..
strak plan..
en w.b. die taal, ik had het over een kind van 6. Lijkt mij dat dát wel wat uitmaakt.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Slechte ervaring Corendon, maar toch weer daar boeken!
» Oorontsteking maar niks in huis
» Dan nu toch maar met verlof....
» Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?
» Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..
» Oorontsteking maar niks in huis
» Dan nu toch maar met verlof....
» Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?
» Koken, ik heb daar toch zo'n hekel aan..
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: