Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?

+3
mzcharlotte
SDL
Reeza
7 plaatsers

Ga naar beneden

Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?  Empty Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?

Bericht  Reeza do 16 mei 2013 - 8:42

Half maart zijn wij wezen kijken bij een open dag van een nieuwbouwproject. Er was toen nog vrij weinig bekend, was de orientatiefase zeiden ze daar. Maar ze willen in mei/juni gaan verkopen, dus ze zouden met info komen. Inmiddels weten we nog steeds niks, zelfs geen verkoopprijs! Nog steeds houden ze vast aan juni verkopen (niet meer mei dus), maar wat is normaal, wanneer hoor je dan iets? Het is toch niet logisch dat je maar een paar weken beslistijd hebt? Ze wilden zelfs in na de bouwvak al beginnen met de grond schoonmaken en slopen (er staan nog oude gebouwen) en in september gaan bouwen. Ligt het aan mij of is dat onrealistisch (ze willen ook een bepaald % verkocht hebben eerst)?

Ik heb 3.5e week geleden het vastgoedbedrijf gemaild, binnen 2 weken zouden we wat horen, maar niks.. Inmiddels gisteren weer gemaild maar nog geen antwoord. De (bouw)tijd is voor ons heel erg belangrijk, want als we het gaan doen willen we zsm mijn huis te koop gaan zetten..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?  Empty Re: Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?

Bericht  Annie24 do 16 mei 2013 - 23:35

Hier begin oktober 2012 naar de infodag van het nieuwbouwproject geweest. De bouw was op 1 september reeds begonnen.
We hadden 1 week de tijd om in te schrijven en daarna hoorden we dat we een woning toegewezen hadden gekregen. We hebben de laatste week van 2012 de koop/aanneemovereenkomst getekend.

Door een hoop gedoe met de koopcontracten (die moeten door allerlei instanties goedgekeurd worden) zijn we pas op 8 februari 2013 bij de notaris gepasseerd.
Inmiddels was de bouw dus al 4 maanden bezig, maar werd er 'maar' vanaf 1 januari bouwrente in rekening gebracht.

Dat het snel kan gaan wil ik best geloven. Ons huis zou namelijk in maart 2014 opgeleverd worden en nu krijgen we begin oktober van dit jaar al de sleutel: een half jaar eerder dus! Beetje jammer omdat ons huidige huis nog niet verkocht is en we nu een half jaar korter daar de tijd voor hebben.

Misschien raar, maar kan je niet langs gaan bij de verkopende partij?

Laatst aangepast door Annie24 op vr 17 mei 2013 - 6:37; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?  Empty Re: Maar niks horen over nieuwbouwwoning, wat is normaal?

Bericht  Reeza vr 17 mei 2013 - 1:04

Ja dat is een optie, als we volgende week nog niks gehoord hebben gaan we de makelaar wel bellen. Of zou je echt langsgaan? De makelaar zit niet hier in de stad namelijk.. De site van het project wordt beheerd door de bouwer, en via de site heb ik de vraag gesteld en dus nog niks gehoord.

Het heeft dus toch nog wel 13 maanden geduurd voordat jullie huis af was? Dat is de tijd die ze nu ook zeggen bij ons, dit najaar beginnen en dan in het najaar van 2014 klaar. Het lijkt mij heel snel, maar het kan dus wel.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  SDL vr 17 mei 2013 - 1:29

Gewoon even bellen.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  mzcharlotte vr 17 mei 2013 - 1:41

Annie, leef jij in de toekomst of ik in het verleden? Laughing
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Middleme vr 17 mei 2013 - 3:38

mzcharlotte schreef:Annie, leef jij in de toekomst of ik in het verleden? Laughing

Daar dacht ik ook aan haha Wink.

OT: na de bouwvak starten met slopen en september bouwen is onrealistisch. Zeker omdat het nog maar een week of 10 richting de bouwvak is, slopen en grond vrijmaken veel tijd kost en er mensen zijn die misschien wel hypotheek rond moeten krijgen (=zo een week of 6).

Wij hebben vorig jaar juni gehoord dat we ons huis konden kopen. Prognose was toen dat er in december gestart zou worden met bouwen, mits 7 vd 8 huizen verkocht zouden zijn. Start van de bouw is vervroegd naar eind oktober, toen waren 7 huizen verkocht.

De verwachte oplevering ligt rond de bouwvak, ze proberen alles om het ervoor te krijgen. Bij ons is het dan in een 11 maanden gebouwd.

Voor informatie zou ik trouwens blijven bellen/mailen of desnoods langsgaan. Kunnen jullie niet alvast het huis te koop zetten en evt tussendoor huren als het ecth nodig is?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Reeza vr 17 mei 2013 - 5:41

Ja dat huren gaan we zeker doen als het eerder verkocht zou zijn, er zijn altijd wel huizen in de vrije sector te vinden dus dat is geen punt. We willen mijn huis pas te koop gaan zetten als we meer info hebben, we weten nu nog niet eens de prijs, dus is veel te onzeker. Maar zodra dat bekend is en het is een goede prijs, gaan we het meteen te koop zetten uiteraard.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Annie24 vr 17 mei 2013 - 6:35

mzcharlotte schreef:Annie, leef jij in de toekomst of ik in het verleden? Laughing

Had pauze tijdens een drukke werkdag Laughing

Zal het meteen even aanpassen haha
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 17 mei 2013 - 6:43

In september was de grond wel al kaal en de huizen dus gesloopt die er stonden. Dus als je het slopen meetelt duurt het wat langer dan 13 maanden.

Ik denk dat je alles beter via de makelaar kan spelen. Tot je het koopcontract getekend hebt, zijn die het aanspreekpunt. Daarna krijg je pas met een contactpersoon van het project te maken.

Misschien dat je vast kan kijken naar een makelaar voor je huidige huis? Daar zit ook veel verschil in.

Hier werken ze trouwens ook in het weekend door tja, dan is het logisch dat ze zo snel op kunnen leveren :O
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Elfje vr 17 mei 2013 - 7:10

Bij ons begon in juni 2012 de verkoop van ons nieuwbouwproject (vanaf januari was er bekend dat ze in de verkoop gingen). In september zijn ze begonnen met de grond gereed maken. In december is de eerste paal geslagen en in oktober 2013 hopen wij de sleutel te krijgen! Ik zou er zeker achteraan gaan bij de verkopende makelaar hoor! Die weet vast al meer.
Elfje
Elfje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Reeza za 18 mei 2013 - 6:53

Bedankt voor jullie reacties! Dinsdag ga ik bellen. Heb met mijn vriend afgesproken dat we eerst op de prijs wachten en daarna pas verder actie gaan ondernemen, maar dan zullen we meteen informeren bij verschillende makelaarskantoren en de ING voor de hypotheek. Hopelijk weten we dus dinsdag meer..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Reeza ma 20 mei 2013 - 21:58

Even een update.. Heb net gebeld en ze weten nog niks. Echt helemaal niks nada.. Grrrr! Ze adviseerde om over 2 weken nog maar eens te bellen Neutral
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Ella ma 20 mei 2013 - 22:21

He das balen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Annie24 ma 20 mei 2013 - 23:53

Volgens mij willen ze die woningen heeeeeeeeeel graag verkopen scratch
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Reeza di 21 mei 2013 - 0:57

Annie24 schreef:Volgens mij willen ze die woningen heeeeeeeeeel graag verkopen scratch

Nou, het lijkt er wel op he! Mijn vader zei dat ook al 'ze horen voor je te rennen in deze tijd'. Ben benieuwd of er wel meer geinteresseerden zijn, of dat die gewoon rustig maanden afwachten ofzo..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: