Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat fijn!

+4
Lejow
Wennes
Dora
Ibbeltje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Wat fijn!

Bericht  Ibbeltje di 3 apr 2012 - 19:27

In Veldhoven kan nu het kindje dat in couveuse moet bij mama op de kamer. Dus niet meer apart. Je ligt dan op een gezinskamer voor je gezinnetje.

Dat moest ik even delen, ondanks ik niet zwanger ben of zo hahah.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Dora di 3 apr 2012 - 19:40

Ik had het ook in de krant gelezen. Echt superfijn voor de mama's en papa's!
Denk dat dit de hechtingsband ook zeer zeker ten goede komt!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Wennes di 3 apr 2012 - 19:44

Hadden ze dat overal maar!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 21:09

Dat is zeker heel fijn!
Ze zijn daar echt heel druk bezig om moeder en kind zo snel, zoveel en zolang mogelijk bij elkaar te houden.
Toen A. opgenomen lag, lag hij op de nieuwe vleugel en mochten wij erbij slapen.
Dat was echt heel fijn. Dat was overigens wel de vleugel waar zwangere vrouwen met bijv. zwangerschapsvergiftiging komen te liggen. Hele mooie kamers met een grote badkamer op de kamer zelf. De nieuwe vleugels stralen ook zoveel rust en warmte uit.

Echt een hele verbetering!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Lejow di 3 apr 2012 - 23:14

Ja heb het ook gezien I love you
Vraag me alleen wel af hoe het dan gaat als de moeder naar huis mag en het kindje voorlopig nog (in de couveuse) moet blijven.
Mag de moeder dan ook langer blijven?
En hoe doen de zusters dat dan? Want de monitoren zijn wel te volgen in een gezamelijke ruimte, maar je moet toch van kamer naar kamer. Er is niet 24 uurs toezicht.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Floor di 3 apr 2012 - 23:45

In het JBZ in Den Bosch verblijf je ook op dezelfde kamer met je kindje (in couveuse). Er is daar een speciale afdeling voor. Netjes geregeld allemaal.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  shadow wo 4 apr 2012 - 0:09

Was dat maar overal, lijkt me zoveel rust geven als je bij je kind kan blijven. Hier in het ziekenhuis hebben ze nog niet eens webcams. Denk dat dat al een verbetering zou zijn

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Jade wo 4 apr 2012 - 0:25

Lejow schreef:Ja heb het ook gezien I love you
Vraag me alleen wel af hoe het dan gaat als de moeder naar huis mag en het kindje voorlopig nog (in de couveuse) moet blijven.
Mag de moeder dan ook langer blijven?
En hoe doen de zusters dat dan? Want de monitoren zijn wel te volgen in een gezamelijke ruimte, maar je moet toch van kamer naar kamer. Er is niet 24 uurs toezicht.

Zou het niet zo zijn dat veel te vroeg geboren kindjes / kindjes met opstart problemen wel gewoon op de NICU komen? En dat dit alleen gaat voor kindjes van de Medium Care, die eigenlijk op de gewone afdeling konden liggen?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Lejow wo 4 apr 2012 - 0:30

Dat denk ik ook.
Bij ons kon je ook blijven slapen als ze op de medium care lagen, alleen dan zat er zo'n ziekenhuis gordijntje om je plekje heen hehe.
En daar zijn inderdaad niet 24/7 zusters aanwezig.

Maar dan nog, mag je dan als moeder net zo lang blijven als het kindje?
En is dit ook voor moeders van wie het kindje eerst op de IC?HC gelegen hebben? Of alleen voor kindjes die gelijk naar de MC mogen?
Ik vind het erg interessant, vind het jammer dat ze er zo weinig uitleg bij geven.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Roodkapje wo 4 apr 2012 - 14:25

@Lejow: Nee als moeder mag je niet langer blijven, dit is nl niet iets wat het ziekenhuis beslist maar de verzekeraars. Zij stellen dat zij maximaal 5 dagen nazorg voor moeder vergoeden. Na die 5 dagen moet de moeder sowieso naar huis, of, mag je op eigen kosten ( en dat is een hoop!) langer blijven indien er genoeg plek beschikbaar is.

Hoewel het jammer is dat dat zo moet, is het natuurlijk al fijn dat je 5 dagen lang je baby om je heen hebt. Ik had dat graag gewild bij O. Ik moest steeds naar een andere afdeling lopen midden in de nacht om te voeden... en kon ook niet zomaar even in zijn couveuse kijken, even genieten van ons kind. Altijd naar die afdeling, altijd naar dat verwarmde gebied waar dag en nacht zusters om je heen liepen. Weinig tijd voor jou en je kind alleen.

Ik vind het een goede zaak. Hier in het ziekenhuis komt dat nog lang niet , die hebben niet eens internet in het ziekenhuis Wink Dus die lopen behooooorlijk achter! ( en het ziekenhuis is relatief nog hartstikke nieuw! - een jaar of 20 gok ik).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 3:48

Roodkapje schreef:@Lejow: Nee als moeder mag je niet langer blijven, dit is nl niet iets wat het ziekenhuis beslist maar de verzekeraars. Zij stellen dat zij maximaal 5 dagen nazorg voor moeder vergoeden. Na die 5 dagen moet de moeder sowieso naar huis, of, mag je op eigen kosten ( en dat is een hoop!) langer blijven indien er genoeg plek beschikbaar is.

Hoewel het jammer is dat dat zo moet, is het natuurlijk al fijn dat je 5 dagen lang je baby om je heen hebt. Ik had dat graag gewild bij O. Ik moest steeds naar een andere afdeling lopen midden in de nacht om te voeden... en kon ook niet zomaar even in zijn couveuse kijken, even genieten van ons kind. Altijd naar die afdeling, altijd naar dat verwarmde gebied waar dag en nacht zusters om je heen liepen. Weinig tijd voor jou en je kind alleen.

Ik vind het een goede zaak. Hier in het ziekenhuis komt dat nog lang niet , die hebben niet eens internet in het ziekenhuis Wink Dus die lopen behooooorlijk achter! ( en het ziekenhuis is relatief nog hartstikke nieuw! - een jaar of 20 gok ik).



Raar eigenlijk. Ik bedoel, A. was 4 weken toen hij opgenomen werd en wij mochten elke avond (en ook de hele dag) blijven slapen. Het eten werd in de ochtend en de avond vanuit het ZH geregeld, alleen tussen de middag moest je zelf voor iets zorgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat fijn! Empty Re: Wat fijn!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum