Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

+6
MissBlunt
Feline
Shisha
Roza
Tinus
studiebol
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  studiebol di 3 apr 2012 - 7:00

Ik vier vrijdagavond mijn verjaardag.. en zwager en schoonzus wonen anderhalf uur rijden verder op. Nu krijg ik een berichtje dat ze vrijdagmiddag drie kwartier hier vandaan een afspraak heeft en dan deze kant op komt.. dat betekent dat ze hier dan rond 4 uur/half 5 is...

Het is een lieve meid.. maar wij(vriend en ik) hadden al wat ideeen wat we vrijdag middag nog konden doen.. en de rest van het bezoek komt pas rond half 9 dus we hebben lekker de tijd overdag.

Dus ik geef aan dat dat niet zo handig is omdat ik niet kan garanderen dat we thuis zijn.. stuurt ze terug dat ze dan smiddags naar huis rijd en niet meer langs komt.... Tja oke ik kan iemand niet verplichten om langs te komen en als ze geen zin heeft om anderhalf uur te rijden is dat prima.

Maar nu maakt ze wat van die opmerkingen waar mee ze duidelijk maakt dat ze het maar belachelijk vind dat ze niet al om 4 uur kan komen. Tja ik denk dan al gauw oke ik blijf dan wel thuis voor je.. maar mijn vriend zegt Nee joh niet doen wij hoeven ons niet aan te passen aan haar.

Nu vertelt ze verder ook wel dat ze ontzettend sjaggie is en alles tegen zit.. dus deels denk ik dat die nare opmerkingen daar vandaan komen.

Maar toch ik merk gewoon weer dat ik me nu lullig voel, terwijl ik feitelijk ook wel weet dat ik dat niet hoef. Nou ja ik blijf dit moeilijke dingen vinden.

Jullie hier ook wel is last van?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:08

Dan gaat ze toch lekker in de tussentijd wat anders doen. Stad in, ergens een hapje eten, bioscoop. Woont er geen andere familie in de buurt? Ik zou er ook niet voor thuis blijven als de afspraak voor de avond staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Tinus di 3 apr 2012 - 7:09

Lastige situatie. Ik begrijp het van haar kant dat dit voor haar handiger uitkomt. Nu moet ze eerst terug naar huis(terwijl ze halverwege is) en moet ze 's avonds weer anderhalf uur rijden. Maar dat is natuurlijk niet jouw probleem. Jij hebt al plannen en dit komt jou gewoon niet handig uit. Ik denk niet dat jij je nu schuldig ofzo moet gaan voelen, of maar thuis moet blijven omwille van haar. Maar ik kan me voorstellen dat dit lastig voor je is.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Roza di 3 apr 2012 - 7:09

Ik snap haar wel. Je bent in de buurt en ze woont zo te horen een eindje weg... Ik had dan ook gevraagd of ik direct mocht komen in plaats van op en neer rijden..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Shisha di 3 apr 2012 - 7:12

Roza schreef:Ik snap haar wel. Je bent in de buurt en ze woont zo te horen een eindje weg... Ik had dan ook gevraagd of ik direct mocht komen in plaats van op en neer rijden..

+1 maar ik zou er dan weer geen drama van maken wanneer het niet kan. Dan is het gewoon pech en of in de tussentijd wat anders gaan doen of naar huis en een andere keer op bezoek komen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:13

Ik snap haar ook wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:13

Eens met Roza dat het voor haar handiger is, maar ook eens met Tius en Megara. Ik vind haar reactiebom niet te komen, omdat ze eerder niet welkom is door jouw plannen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Feline di 3 apr 2012 - 7:14

Ik snap haar wel.. Had precies hetzelfde gedaan. Vriendinnetje van me is net bevallen en woont op 2 uur rijden. Toevallig moet ik volgende maand daarheen dus dan combineer ik het. Ik vind 40 euro aan brandstof namelijk best veel geld.

Maar als ik dan op dat moment niet kan komen maak ik me er eerlijk gezegd ook niet druk om hoor.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:15

Ik begrijp jullie allebei. Ik vind het ook vervelend om thuis te moeten blijven, terwijl ik nog genoeg te doen heb. Aan de andere kant is het voor haar ook vervelend om heen en weer te rijden. Toch denk ik dat je je niet schuldig moet voelen. Al zou ik dat wel moeilijk vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:20

Ik begrijp in beginsel beide partijen wel.

Maar alleen maakt zij er nu een probleem van. Als ze enigszins zelfstandig is, kan ze zich toch wel een paar uurtjes zelf vermaken? Kun je haar niet iets voorstellen? En anders is het gewoon jammer hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  MissBlunt di 3 apr 2012 - 7:25

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je schoonzus niet zichzelf gaat vermaken een paar uur tot ze wel langs mag komen en dus maar naar huis gaat en dan niet na een paar uur weer zo'n eind gaat rijden.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  studiebol di 3 apr 2012 - 7:29

Ik snap haar ook wel hoor, daar niet van.

Maar ten eerste heeft ze niks gevraagd, het was gewoon een whatsapp, dat ze een afspraak in de buurt had en dus rond 4 uur bij ons zou zijn... En daar heb ik dus op gereageerd dat dat ons niet zo handig uit kwam. Iemand begon over bezine geld dat hoeft ze niet te betalen want ze heeft een lease auto.

We waren net wat aan het whatsappen, en toen vertelde ze dat bedacht had haar vriend van de trein op te pikken(want geen rijbewijs tijdelijk) en dat ze dan hier heen konden komen. Ze kan dus ook met haar vriend gaan shoppen of wat eten. maar die relatie loopt voor geen meter dus daar zal ze wel geen zin in hebben.

Nogmaals dit staat los van dat ik haar snap of niet... ik hou er gewoon een wat naar gevoel aan over door dat zij er nu een issue van gaat maken. En op het laatste stuurt ze dan, tja ik zie dan wel of ik kom of niet en heen en weer ga rijden..

Tja ze benadrukt het zo dat ze het vervelend vind.. dat ik het nu ook vervelend ga vinden dat we plannen hebben.

En ergens baal ik er wel van.. want wij zijn voor hun ook wel eens heel vaak heen en weer gereden, maar goed dat waren onze keuze's dus daar mag ik haar niet op aanspreken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  studiebol di 3 apr 2012 - 7:31

MissBlunt schreef:Ik kan mij heel goed voorstellen dat je schoonzus niet zichzelf gaat vermaken een paar uur tot ze wel langs mag komen en dus maar naar huis gaat en dan niet na een paar uur weer zo'n eind gaat rijden.



Nou sorry tot ze wel langs mag komen?? Dat klinkt heel arrogant.. alsof ik haar eerder niet in huis wil hebben. Ze is altijd welkom als ik zelf thuis ben.. maar ja ik ben niet thuis.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 7:33

Ik snap wel dat ze het voorstelt en ik snap ook wel dat ze het jammer vindt dat het niet kan, maar ik vind het niet terecht om er rotopmerkingen over te maken. Je kunt niet verwachten dat mensen hun plannen afzeggen omdat dat voor jou handiger uitkomt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Ella di 3 apr 2012 - 7:34

Megara schreef:Dan gaat ze toch lekker in de tussentijd wat anders doen. Stad in, ergens een hapje eten, bioscoop. Woont er geen andere familie in de buurt? Ik zou er ook niet voor thuis blijven als de afspraak voor de avond staat.

+1, dat was het eerste wat ik ook dacht, gaan ze toch ergens anders even heen. De stad en en ergens een hapje eten en het is zo half 9
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  MissBlunt di 3 apr 2012 - 7:39

Het is niet handig dat ze het niet vraagt maar als mededeling doorgeeft.

Ik zou zelf altijd kijken of iemand niet kan aansluiten bij wat het is dat je wilt gaan doen.

Dus ik zou zeggen: leuk dat je al s'middags wilt komen, geen probleem maar wij zijn dan in de speeltuin/een borrel drinken/naar de dierentuin. Zin om mee te gaan?
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 7:40

Ja, maar misschien wil zij wel gewoon iets met haar eigen gezin doen. Er komt 's avonds natuurlijk al visite.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:48

Ik snap niet waarom ze zichzelf niet even kan vermaken of lees ik daar overheen? Ik neem aan dat ze wel iets eerder dan half 9 mag komen. Das ook handig voor het maken van hapjes;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:50

Als ik ergens 1,5 uur voor moet rijden dan zou ik een verjaardag om half 9 uberhaupt al laat vinden, maar dat terzijde.

Niet handig dat ze het zo brengt, maar ik begrijp het wel. Als ik haar was zou ik dan ook niet 2 keer gaan rijden, maar een nieuwe afspraak maken.

Ik heb overigens vriendinnen die ook zo ver weg wonen en die zijn altijd al eerder welkom, ben allang blij dat ze de moeite nemen om te komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:53

_Leaf_ schreef:Als ik ergens 1,5 uur voor moet rijden dan zou ik een verjaardag om half 9 uberhaupt al laat vinden, maar dat terzijde.

Niet handig dat ze het zo brengt, maar ik begrijp het wel. Als ik haar was zou ik dan ook niet 2 keer gaan rijden, maar een nieuwe afspraak maken.

Ik heb overigens vriendinnen die ook zo ver weg wonen en die zijn altijd al eerder welkom, ben allang blij dat ze de moeite nemen om te komen!
Maar studiebol heeft al iets met haar gezin en volgens mij is haar vriend vaak voor langer weg. Dan is samen met gezin ook fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 8:05

Lorna mercedez schreef:
_Leaf_ schreef:Als ik ergens 1,5 uur voor moet rijden dan zou ik een verjaardag om half 9 uberhaupt al laat vinden, maar dat terzijde.

Niet handig dat ze het zo brengt, maar ik begrijp het wel. Als ik haar was zou ik dan ook niet 2 keer gaan rijden, maar een nieuwe afspraak maken.

Ik heb overigens vriendinnen die ook zo ver weg wonen en die zijn altijd al eerder welkom, ben allang blij dat ze de moeite nemen om te komen!
Maar studiebol heeft al iets met haar gezin en volgens mij is haar vriend vaak voor langer weg. Dan is samen met gezin ook fijn.

Ja, dat is waar, dat is ook anders. Daar kan ik me, als kinderloze, natuurlijk ook niet echt een voorstelling van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  studiebol di 3 apr 2012 - 8:35

Als zij had gevraagd of ze hier om 7 uur mocht komen ofzo helemaal prima, totaal geen probleem. Maar 4 uur is voor mij in de middag en ik wil dan niet verplicht thuis zijn terwijl ik andere plannen had.

Leaf ik ken mijn zwager en schoonzus nu wel vrij goed en normaal gesproken is het voor hun nooit een probleem hoe laat ze hier zijn. Ze rijden ook snachts om 3 uur weer naar huis terwijl ze hier altijd kunnen blijven pitten.

Ik had me hier niet zo druk om gemaakt als zij er niet zo'n issue van had gemaakt en omdat zij dat nu doet voel ik me lullig. Terwijl ik er niks aan kan doen hoe zij haar werkafspraken plant en dat dat dan toevallig met mijn verjaardag samen valt..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  studiebol di 3 apr 2012 - 8:38

Lorna mercedez schreef:Ik snap niet waarom ze zichzelf niet even kan vermaken of lees ik daar overheen? Ik neem aan dat ze wel iets eerder dan half 9 mag komen. Das ook handig voor het maken van hapjes;-)



Nou ja ze wilde ook haar vriend van het station oppikken dus ze kan ook met hem wat kunnen gaan doen, als in winkelen, gezellig eten. Ze hebben vaak wel die levenstijl dus het is ook niet dat ze vanwege financieen niet doen. Maar goed ik vind ook niet dat ik haar ideeen moet gaan aandragen die ze kan doen, ze is bijna 30 dat kan ze ook wel zelf bedenken denk ik dan.

En tuurlijk mag ze eerder dan half 9 komen zo strikt is die tijd helemaal niet.. maar ja er is wel een verschil tussen 4 uur en 7 uur ofzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 8:54

Ik snap jullie beiden wel. Maar je moet het zo zien:

Als je haar eerder laat komen, dus rond 4 uur dan zit jij er eigenlijk met een gevoel van: eigenlijk had ik andere plannen en zij heeft het gevoel van: wat fijn dat ik nu niet nog een keer extra hoef te rijden en wat aardig van haar dat ik eerder mag komen.
Dus eigenlijk is dat geen optie denk ik dan, omdat je toch een beetje pissig bent misschien dat je eigenlijke plannen niet door konden gaan.
Kan je niet voorstellen dat ze rond etenstijd komt, dat jullie samen koken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 9:27

Ik snap beide kanten wel. Ik zou er zelf geen zin in hebben me van 16.00 tot 20:30 te vermaken. Dan ga ik gewoon naar huis en kom ik een andere keer wel. Ik vind het zelf trouwens ook vervelend als mensen eerder op mijn verjaardag komen. Ik ben dan aan het rennen en vliegen in huis om alles af te krijgen, schoon te maken. Heb dan zoveel andere dingen te doen. Maar sommige vriendinnen komen soms wat eerder die ver weg wonen en eten dan mee. Dat vind ik dan niet zo erg. Maar een beetje onhandig vind ik het wel Very Happy Hoewel ik het goed begrijp hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik vind dit altijd van die moeilijke dingen.. Empty Re: ik vind dit altijd van die moeilijke dingen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum