Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wensen bevalling

+11
sheila123
Happydobby
PapillonRose
Parisienne
Liadan
nisavi
meisjesmama
Vancity_girl
Flip Fluitketel
Susan
Huppekee
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Happydobby do 13 jan 2011 - 11:30

@lidian, wat bedoel je met de navelstreng uitkloppen?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  sheila123 do 13 jan 2011 - 19:51

Ik wilde heel heel graag thuis bevallen en dat is dan ook gelukt. Verder had ik geen wensen. Rest heb ik dan allemaal gewoon over me heen laten komen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 20:58

Had bij de eerste niet specifieke wensen behalve dat ik graag thuis wilde bevallen. Ik heb het allemaal maar op me af laten komen..

Bij de 2e hadden we wel wensen,, Sander wilde de bevalling zelf doen en dit heeft ook zo mogen zijn! De verloskundige heeft er alleen naar gekeken en wel de nageboorte helpen bevallen zeg maar. En zij heeft de apgar score gedaan uiteraard. Verder wilde ik foto's van de bevalling en dit heeft de verloskundige kunnen doen. Het gebeurde allemaal zo snel dat de kraamverzorgster er nog niet was namelijk!
Verder wilde ik zelf de navelstreng doorknippen en heb dit ook gedaan.

Al met al hele goede bevalling en al mijn wensen zijn uitgekomen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 21:07

Happydobby schreef:@lidian, wat bedoel je met de navelstreng uitkloppen?

Wachten tot er geen hartslag meer in te voelen is. Maar volgens mij knippen ze het sowieso niet eerder door, het 'leven' moet er eerst uit zijn, en dan pas gaan ze knippen, in normale situaties dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Liadan do 13 jan 2011 - 21:25

_MamaRosa_ schreef:
Happydobby schreef:@lidian, wat bedoel je met de navelstreng uitkloppen?

Wachten tot er geen hartslag meer in te voelen is. Maar volgens mij knippen ze het sowieso niet eerder door, het 'leven' moet er eerst uit zijn, en dan pas gaan ze knippen, in normale situaties dan.

Bij mijn dochter hebben ze 'm niet uit laten kloppen en toen had ik daar zelf ook nog niet over nagedacht, dus ik geef het voor de zekerheid toch maar wel aan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 21:39

Ik heb bij een eventuele tweede kindje ook wel wat wensen hoor, zo zou ik graag een onderwaterbevalling willen en zelf mijn kindje aan willen pakken, dat lijkt me zo bijzonder.
En inderdaad gelijk aanleggen en op de blote huid, maar dat is bij mijn bevalling ook gebeurd, gelukkig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Teddyaapje vr 14 jan 2011 - 1:52

Ik wilde graag bevallen op een baarkruk, hier had ik veel positieve verhalen over gehoord en gelezen maar helaas lag ik de gehele bevalling aan het ctg apparaat in het ziekenhuis en moest ik op bed bevallen maar dat is me eigenlijk niet tegen gevallen.

De "wensen" die ik had: Ik wilde;
- de kleine meteen op mn buik
- dat mn vriend erbij was en dat hij de navelstreng zou doorknippen
- een foto van de kleine die eruit kwam (dit heeft een co-assistente echt super mooi gedaan, ben er heel blij mee!!)
- borstvoeding geven en de kleine meteen aanleggen
- de placenta zien en hier een foto van hebben
- niet dat mn vriend iemand zou inlichten dat ik bezig was, ik wilde het pas laten weten als de kleine geboren zou zijn.

In geval van een keizersnede (die kans zit er altijd in, dus hier had ik ook al wensen voor):
- dat mijn vriend de kleine op zijn blote buik zou pakken (als dat mogelijk zou zijn)
- dat buiten mijn vriend en het ziekenhuispersoneel niemand de kleine al zou zien voordat ik van de uitrustkamer zou zijn
- ik had ook graag foto's/ een film gehad van de geboorte omdat je er zelf niets van ziet

Na de bevalling wilde ik:
- op de kraamsuite verblijven met mn vriend en de kleine, helaas was deze al bezet
- dat de kleine bij mij op de kamer zou slapen
- geholpen worden de borstvoeding goed opgang te krijgen

Wat ik nu achteraf nog graag gewild had: Een foto van de gyn die de kleine uiteindelijk ter wereld heeft geholpen.

xx teddy





Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 1:56

Achteraf had ik graag meer foto's willen hebben van de bevalling zelf, nu heb ik alleen foto's van dat ze net geboren is en bij mij ligt. Een eventuele volgende keer wil ik dat er van de hele bevalling foto's worden gemaakt en ook van het moment dat de baby geboren wordt. (ik meen me heeeeeeel vaag te herinneren dat me gevraagd is of ik foto's wilde van dat moment, maar blijkbaar heb ik toen nee gezegd, stomstomstom!! Mad )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Fiwen vr 14 jan 2011 - 2:30

- Ik wilde haar zelf aanpakken en op mijn buik leggen (ik heb al zo veel kindjes van anderen op de wereld geholpen, dus dat wilde ik bij mijn eigenste ook.)
- Ik wilde dat mijn beste vriendin als verloskundige de bevalling zou begeleiden.
- Ik wilde geen verloskunde stagiaire omdat dit directe studiegenoten van mij zijn (opleiding met maar 150 studenten dus dat vond ik niks) een co-assistent had ik geen probleem gevonden.
- Ik wilde fotos van de hele bevalling, puur voor mezelf. Ik had zoiets van ik kan ze altijd nog wissen als ik ze niet wil, maar als ik ze niet laat maken en ze straks wel wil heb ik er spijt van.
- Ik wilde haar zo lang mogelijk bloot bij me hebben (ze heeft uiteindelijk ruim 3 uur bij me gelegen voordat ze aangekleed werd)
- En mijn man wilde haar graag zelf (als eerste) aankleden na de bevalling.

Gelukkig is dit allemaal gelukt, ik moest helaas wel in het ziekenhuis bevallen door mijn hoge bloeddruk en omdat ik ingeleid ben maar de rest is allemaal heel prettig verlopen. Ik ben er vooral heel blij mee dat mijn vriendin bij 8 cm kon komen en me de laatste 1,5 uur van de bevalling en de eerste uren erna geholpen heeft (ondanks dat ze al een hele nacht gewerkt had en net een half uur sliep toen ik belde).

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Dora vr 14 jan 2011 - 7:11

- Ik wil of een onderwaterbevalling (als dit mogelijk is) en anders op de baarkruk
- wil graag thuis bevallen
- dat de kleine meteen bij mij gelegd wordt
- eerst aanleggen voordat de kleine aangekleed wordt
- dat de bevalling gefilmd wordt en veel foto's gemaakt worden.
- ik twijfel alleen nog of ik mijn moeder erbij wil hebben, ergens lijkt me dat heel fijn, maar aan de andere kant wil ik het liever met zijn 2-tjes doen
- ons dochtertje mag als eerst haar broertje of zusje bekijken. En niet eerst een ander (uitgezonderd natuurlijk als mijn moeder erbij is)
- als het mogelijk is willen we dat onze dochter gewoon thuis blijft tijdens de bevalling
- Als de katten de behoefte voelen om bij mij aanwezig te zijn (op of onder bed ofzo) wil ik niet dat ze weg gestuurd worden (als ik geen last van ze heb)


Mijn vrouw wilde ook graag op de baarkruk bevallen in het ziekenhuis, en dat mocht op zich ook wel, alleen adviseerde ze het niet te doen omdat het op een gegeven moment zo snel ging dat het juist zou kunnen stagneren.
Ook werd eerst de kleine aangekleed alvorens ze aangelegd werd. Dat vonden we achteraf wel erg jammer.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 11:21

Ik geloof niet dat ik veel wensen had. Ja, dat ik pijnstilling kreeg als het te gortig werd en dat kreeg ik. Voor de rest kan je het toch niet plannen dus dat heb ik ook vooral niet geprobeerd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  shadow za 15 jan 2011 - 3:29

ik had er om eerlijk te zijn nog niet heel hard over nagedacht hoe of wat ik wilde. Mijn voorkeur was om thuis te bevallen. Maar op het moment dat mijn vliezen braken was ik echter blij dat ik naar het ziekenhuis mocht.

Volgende keer moet ik in het ziekenhuis bevallen, en ik vind het prima. Heb altijd gezegd ik wil thuis bevallen maar als ook maar enigszins een reden is dat het verstandiger is om in het ziekenhuis te bevallen, dan kies ik daarvoor.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling - Pagina 2 Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum