Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wensen bevalling

+11
sheila123
Happydobby
PapillonRose
Parisienne
Liadan
nisavi
meisjesmama
Vancity_girl
Flip Fluitketel
Susan
Huppekee
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Wensen bevalling

Bericht  Huppekee do 13 jan 2011 - 5:52

Gewoon uit interesse, omdat ik hier wel eens over nadenk Wink

Hadden jullie bepaalde 'wensen' voor de bevalling? Iets wat je absoluut wel/niet wilde?
(Zelf je kindje aanpakken, muziek aan, enz.)
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 5:59

Nee, helemaal niets ik zag op dat moment wel hoe en wat, sommige dingen vallen nu eenmaal niet van te voren te plannen. Ik wilde gewoon mijn vriend bij me hebben en dat was alles o ja en natuurlijk een camera voor de eerste foto's als ze uit mijn buik werd gehaald, dit wilde ik wel graag en mijn vriend mocht achter het doek tijdens e keizersnede foto's maken en kijken hoe zijn kind geboren werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Susan do 13 jan 2011 - 6:01

Bij de eerste had ik dat wel, maar daar is weinig van terechtgekomen aangezien het een erg gecompliceerde bevalling was en daardoor had ik automatisch wat minder noten op mijn zang en ging het gewoon zoals het ging. De tweede keer heb ik het ook maar gewoon op me af laten komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 6:18

ik had wel wat dingen die ik graag wilde, zoals thuis bevallen, dat mijn man de navelstreng door zou knippen, maar pas als deze uitgeklopt was, dat ze direct bij me kwam liggen en direct aangelegd zou worden. Dit is allemaal vanzelf zo verlopen, ik heb een bevalling gehad zonder complicaties, dus ik had het geluk dat ze bij me op de buik mocht liggen, direct aangelegd kon worden en dat ik thuis kon bevallen.

Het is goed om te bedenken wat je graag zou willen en wat niet, maar bedenk je heel goed dat een bevalling totaal niet te plannen is. Je kunt nog zo mooi bedenken dat je zelf je kindje aan wil pakken, of dat je man de navelstreng door moet knippen en dat het kindje direct aangelegd moet worden, maar als jij een gecompliceerde bevalling hebt of het kindje het moeilijk heeft komt er niks van je wensen terecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 6:31

Ik wilde heel graag thuis bevallen, in de rust van mijn eigen huis. Dat zit er niet in, en vind het nu ook niet eens zo erg...

De rest zie ik dan wel, eerst maar afwachten hoe de rest van de zwangerschap gaat verlopen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Huppekee do 13 jan 2011 - 6:46

Dromertje schreef:

Het is goed om te bedenken wat je graag zou willen en wat niet, maar bedenk je heel goed dat een bevalling totaal niet te plannen is. Je kunt nog zo mooi bedenken dat je zelf je kindje aan wil pakken, of dat je man de navelstreng door moet knippen en dat het kindje direct aangelegd moet worden, maar als jij een gecompliceerde bevalling hebt of het kindje het moeilijk heeft komt er niks van je wensen terecht.

Oh, maar dat snap ik heel goed hoor Wink Ben alleen wel eens benieuwd of er meer mensen zijn die hier over denken en wat ze dan zouden willen Wink
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 7:03

Ik had alle drie de keren gehoopt dat ik thuis kon bevallen, maar dat werd hem bij allemaal niet.
Voor de rest had ik geen wensen wat ik wel wilde, maar ze mochten iig niet meepuffen want dat vind ik helemaal niks.
Bij Amé ging een verpleegkundige meepuffen, toen heb ik vriendelijk gevraagd of ze dat niet wilde doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Flip Fluitketel do 13 jan 2011 - 7:10

Ik wilde heel graag thuis bevallen. Het is wel thuis allemaal begonnen maar door complicaties uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen. En verder ging het aanleggen van de borst niet zoals gewenst, maar of dat later ook van toepassing is geweest omdat m'n dochter moeilijk aan de borst drinkt denk het niet.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Vancity_girl do 13 jan 2011 - 8:07

Ik heb wel wat dingen die ik graag zou willen, maar ben me ervan bewust dat het misschien niet zo zal gaan.
Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis blijven ( tot een cm of 8 ) en dan in het ziekenhuis bevallen.
Verder de standaard dingen als baby op de buik, man die navelstreng doorknipt, baby snel aanleggen. Die dingen worden in het ziekenhuis waar ik ga bevallen gestimuleerd dus als alles gaat zoals het hoort te gaan zal het vanzelf gebeuren.
En verder, tja we zien wel.
De grootste wens mbt bevallen die ik momenteel heb is dat het snel gaat gebeuren angel
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:22

Vancity_girl schreef:Ik heb wel wat dingen die ik graag zou willen, maar ben me ervan bewust dat het misschien niet zo zal gaan.
Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis blijven ( tot een cm of 8 ) en dan in het ziekenhuis bevallen.Verder de standaard dingen als baby op de buik, man die navelstreng doorknipt, baby snel aanleggen. Die dingen worden in het ziekenhuis waar ik ga bevallen gestimuleerd dus als alles gaat zoals het hoort te gaan zal het vanzelf gebeuren.
En verder, tja we zien wel.
De grootste wens mbt bevallen die ik momenteel heb is dat het snel gaat gebeuren angel
Dat lijkt me juist zo erg, zoveel cm ontsluiting en dan nog naar het ziekenhuis... is het dichtbij of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  meisjesmama do 13 jan 2011 - 8:24

Beauty Addict schreef:
Vancity_girl schreef:Ik heb wel wat dingen die ik graag zou willen, maar ben me ervan bewust dat het misschien niet zo zal gaan.
Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis blijven ( tot een cm of 8 ) en dan in het ziekenhuis bevallen.Verder de standaard dingen als baby op de buik, man die navelstreng doorknipt, baby snel aanleggen. Die dingen worden in het ziekenhuis waar ik ga bevallen gestimuleerd dus als alles gaat zoals het hoort te gaan zal het vanzelf gebeuren.
En verder, tja we zien wel.
De grootste wens mbt bevallen die ik momenteel heb is dat het snel gaat gebeuren angel
Dat lijkt me juist zo erg, zoveel cm ontsluiting en dan nog naar het ziekenhuis... is het dichtbij of niet?
Ik ben met de 1ste met 8cm naar het ziekenhuis gereden (laten rijden) en toen ik aan kwam bij het ziekenhuis had ik dus al volledige ontsluiting. Terwijl het maar 5 minuten hoogstens rijden is...
Voor de rest wilde ik geen spiegel, in het ziekenhuis bevallen en de kleine zelf pakken.


Laatst aangepast door meisjesmama op do 13 jan 2011 - 8:31; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  nisavi do 13 jan 2011 - 8:27

Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen en dit is ook gebeurd. Verder wilde ik niet via een spiegel kijken naar de geboorte van mijn dochter. Dit heeft mijn man wel gefilmd, dus heb het wel terug gekeken :-)

Verder had ik niet veel wensen, ik heb het maar over me heen laten komen.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Susan do 13 jan 2011 - 8:32

Ik ben toen ik van Yrsa ging bevallen ook met 8 centimeter ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan en ik vond het eigenlijk wel lekker, even die koele donkere stille auto. Het was wel erg dichtbij, dat scheelt natuurlijk wel. Toen ik daar aankwam had ik er een centimeter bij, de verloskundige heeft toen mijn vliezen gebroken en toen had ik vrijwel direct daarna volledige ontsluiting.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Vancity_girl do 13 jan 2011 - 8:47

Beauty Addict schreef:
Vancity_girl schreef:Ik heb wel wat dingen die ik graag zou willen, maar ben me ervan bewust dat het misschien niet zo zal gaan.
Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis blijven ( tot een cm of 8 ) en dan in het ziekenhuis bevallen.Verder de standaard dingen als baby op de buik, man die navelstreng doorknipt, baby snel aanleggen. Die dingen worden in het ziekenhuis waar ik ga bevallen gestimuleerd dus als alles gaat zoals het hoort te gaan zal het vanzelf gebeuren.
En verder, tja we zien wel.
De grootste wens mbt bevallen die ik momenteel heb is dat het snel gaat gebeuren angel
Dat lijkt me juist zo erg, zoveel cm ontsluiting en dan nog naar het ziekenhuis... is het dichtbij of niet?

Het ziekenhuis is maar 5 min met de auto. Ik weet ook niet hoe het zal gaan lopen hoor. De verloskundige zei het liefst wil je pas in het ziekenhuis aankomen als je niet meer in staat bent om te praten. smile
Ach we zien wel hoe het loopt. Nu heb ik het idee dat ik thuis het beste de weeën op kan vangen enz, wie weet verander ik tijdens de weeën wel van gedachte.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  meisjesmama do 13 jan 2011 - 8:56

Vancity_girl schreef:
Beauty Addict schreef:
Vancity_girl schreef:Ik heb wel wat dingen die ik graag zou willen, maar ben me ervan bewust dat het misschien niet zo zal gaan.
Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis blijven ( tot een cm of 8 ) en dan in het ziekenhuis bevallen.Verder de standaard dingen als baby op de buik, man die navelstreng doorknipt, baby snel aanleggen. Die dingen worden in het ziekenhuis waar ik ga bevallen gestimuleerd dus als alles gaat zoals het hoort te gaan zal het vanzelf gebeuren.
En verder, tja we zien wel.
De grootste wens mbt bevallen die ik momenteel heb is dat het snel gaat gebeuren angel
Dat lijkt me juist zo erg, zoveel cm ontsluiting en dan nog naar het ziekenhuis... is het dichtbij of niet?

Het ziekenhuis is maar 5 min met de auto. Ik weet ook niet hoe het zal gaan lopen hoor. De verloskundige zei het liefst wil je pas in het ziekenhuis aankomen als je niet meer in staat bent om te praten. smile
Ach we zien wel hoe het loopt. Nu heb ik het idee dat ik thuis het beste de weeën op kan vangen enz, wie weet verander ik tijdens de weeën wel van gedachte.

Hier was het ook maar 5 minuten maar ik vertrok rond de spitstijd dus het was druk op de weg en heel veel auto's terwijl ik op de achterbank aan het puffen was haha
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Vancity_girl do 13 jan 2011 - 9:02

meisjesmama schreef:
Hier was het ook maar 5 minuten maar ik vertrok rond de spitstijd dus het was druk op de weg en heel veel auto's terwijl ik op de achterbank aan het puffen was haha

Ja daar zie ik ook wel een beetje tegenop, puffend in de auto. We'll see what happens....
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  meisjesmama do 13 jan 2011 - 9:12

Vancity_girl schreef:
meisjesmama schreef:
Hier was het ook maar 5 minuten maar ik vertrok rond de spitstijd dus het was druk op de weg en heel veel auto's terwijl ik op de achterbank aan het puffen was haha

Ja daar zie ik ook wel een beetje tegenop, puffend in de auto. We'll see what happens....

Komt vanzelf goed hoor!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Liadan do 13 jan 2011 - 9:41

Ik heb wel wat wensen, hopelijk komen ze ook uit.
Ik wil graag weer thuis bevallen, ik wil geen stagiaire bij mijn bevalling, ik wil dat de navelstreng pas doorgeknipt wordt als deze is uitgeklopt. Ik wil alles na de geboorte graag op film. Verder wil ik dat ons kindje eerst bij mij drinkt en dat daarna pas de controles worden gedaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Parisienne do 13 jan 2011 - 9:43

Ik had eerlijk gezegd weinig 'wensen' met betrekking tot de bevalling. Wel wilde ik de eerste tijd na de bevalling met z'n 3-en zijn, mits dit wat betreft de gezondheid van mijn kindje mogelijk was uiteraard. Als het aan mijn vriend lag wilde hij een paar minuten na de geboorte al familie in de kamer, met name zijn moeder. Dit wilde ik absoluut niet! Ik wilde eerst zelf weer helemaal opgefrist zijn e.d., daarna mocht de naaste familie komen. Ze werden ook pas gebeld toen N. geboren was, eerder wilde ik niet hebben.

Verder had ik mezelf al voorgenomen niet teveel 'wensen' of verwachtingen te hebben van de bevalling. Zoals al gezegd werd; het loopt toch bijna nooit zoals je het zelf zo mooi in je hoofd heb. Ik heb het allemaal over me heen laten komen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  PapillonRose do 13 jan 2011 - 9:59

Ik had wel wat wensen, maar de meesten daarvan waren ook vrij normaal en goed uitvoerbaar. Zo wilde ik graag dat de bevalling gefilmd werd en dat mijn moeder erbij zou zijn. En ik wilde mijn dochtertje eerst op mijn buik voordat er ook maar iets anders zou gebeuren, hoewel ik al wel rekening hield met het feit dat dit misschien niet zou kunnen als er iets mis zou zijn.

Verder wilde ik het graag rustig hebben, dat er niet teveel onnodig in en uitgelopen werd en ik wilde geen stagiaires aan mijn lijf (omdat mijn baarmoedermond heel ver naar achteren ligt was toucheren al vervelend zat, laat staan als de stagiaire ook nog even moet voelen). Daar hebben ze in het ziekenhuis netjes rekening mee gehouden.

Ik wilde trouwens ook een spiegel gebruiken, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik te gaar was om er ook maar in te kijken. Het persen deed zo'n zeer dat ik het allemaal wel best vond en niet meer hoefde te kijken (heb later de film teruggekeken dus heb het toch nog gezien). Maar hij was wel aanwezig als ik wel had willen kijken.

Wensen hebben is niks mis mee, maar zoals de meesten al zeggen moet je wel bedenken dat dingen anders kunnen lopen dan je misschien zou willen of verwachten. Maar dat besef hebben de meeste mensen gelukkig wel, lijkt me zo rot als het anders loopt en je daar geen rekening mee had gehouden..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Vancity_girl do 13 jan 2011 - 11:00

Hm, kans dat er van mijn wensen niets terecht komt. Net naar de Vk geweest en ( weer) een te hoge bloeddruk. Over 1,5u moet ik me melden in het ziekenhuis. Spannend!!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Susan do 13 jan 2011 - 11:13

Vancity_girl schreef:Hm, kans dat er van mijn wensen niets terecht komt. Net naar de Vk geweest en ( weer) een te hoge bloeddruk. Over 1,5u moet ik me melden in het ziekenhuis. Spannend!!

Oh, je zit natuurlijk in het buitenland, ik dacht al, wat een rare tijd om naar de verloskundige te gaan. Spannend hoor, veel succes!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Vancity_girl do 13 jan 2011 - 11:22

Susan schreef:
Vancity_girl schreef:Hm, kans dat er van mijn wensen niets terecht komt. Net naar de Vk geweest en ( weer) een te hoge bloeddruk. Over 1,5u moet ik me melden in het ziekenhuis. Spannend!!

Oh, je zit natuurlijk in het buitenland, ik dacht al, wat een rare tijd om naar de verloskundige te gaan. Spannend hoor, veel succes!

Haha ja ik zit in Canada het is hier 9 uur vroeger dus nu half 3 in de middag.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  PapillonRose do 13 jan 2011 - 11:23

Vancity_girl schreef:Hm, kans dat er van mijn wensen niets terecht komt. Net naar de Vk geweest en ( weer) een te hoge bloeddruk. Over 1,5u moet ik me melden in het ziekenhuis. Spannend!!

Spannend hoor! Veel succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Happydobby do 13 jan 2011 - 11:29

Ik wil graag thuisbevallen in bad.
En ik wil zelf het kindje pakken.
Geen idee of er wat van terecht komt maar ok.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wensen bevalling Empty Re: Wensen bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum