Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helemaal onder de indruk

+5
ShallY
Mamsie
Annemie
Teddyaapje
L!ND@
9 plaatsers

Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:16

Ik weet niet of het de goede pijler is maar aangezien de meeste mama's hier zijn denk ik dat ik hier wel goed zit.

Zojuist heb ik babyboom terug gekeken van gisteren en ik ben helemaal verslagen, onder de indruk en de tranen rollen over mijn wangen.
Opeens besef ik me als mama dat ik zoveel geluk hier heb. Een gezonde zoon die met medische hulp ter wereld is gekomen.
Stel je voor ik zat daar in Afrika. Dan had mijn kleine mannetje het niet overleefd omdat hij klem zat. En dat alleen omdat er geen geld is of geen goede omstandigheden.
Ik heb kippenvel op mijn armen staan en ik vind het zo erg om die beelden te zien !!
Nu besef ik me eens zo meer hoe goed wij het hier hebben.

Ik weet niet wat ik hiermee wil met dit topic maar wilde het gewoon even delen !!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  L!ND@ do 14 jul 2011 - 2:19

Ik herken je gevoel helemaal hoor, het deed mij ook pijn om al dat leed te zien. En dan een bevalling voor 10 euro en het niet kunnen betalen...Onbegrijpelijk he? Als ik daar had geleefd was mijn lieve meisje er nu ook niet meer geweest. Een ontzettend naar idee, waar ik even kippenvel van kreeg!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Teddyaapje do 14 jul 2011 - 2:36

Ik heb het ook gezien gistere...ook mijn zoontje en ik waren er waarschijnlijk niet meer geweest als ik daar zwanger was geweest...heftig als je je dat realiseert!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Annemie do 14 jul 2011 - 2:38

Het was inderdaad verschrikkelijk om te zien, toen ik zelf nog geen kind had keek daar altijd heel anders naar, natuurlijk vond ik het wel erg, maar nu ik zelf een kind heb vind het echt vele maler erger en raakt het mij echt, hebben jullie dat ook, dat je nu je zelf een kind hebt, je heel anders naar zulke dingen kijkt?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:39

Whaha ik heb ook zitten janken gisteren ! Vooral om dat kleine ventje van 14 maanden die zo ondervoed was. Als ik zelf in Afrika had gewoond hadden mijn zoon en ik het ook niet overleefd. S. zat ook klem en ik heb een keizersnede gehad. Best bizar eigenlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:40

@ Annemie, ik ben ook zo'n jankerd geworden na de bevalling en ik vind alles zielig wbt zielige kindjes, dierenleed etc. Voor dat ik S. had was dat toch wel iets minder

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Mamsie do 14 jul 2011 - 2:42

Daar ben ik ook elke dag nog blij om! Zeker dat het 3x goed is gegaan, ookal was de laatste ff spannend.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  ShallY do 14 jul 2011 - 2:43

Stuiterbal schreef:Ik weet niet of het de goede pijler is maar aangezien de meeste mama's hier zijn denk ik dat ik hier wel goed zit.

Zojuist heb ik babyboom terug gekeken van gisteren en ik ben helemaal verslagen, onder de indruk en de tranen rollen over mijn wangen.
Opeens besef ik me als mama dat ik zoveel geluk hier heb. Een gezonde zoon die met medische hulp ter wereld is gekomen.
Stel je voor ik zat daar in Afrika. Dan had mijn kleine mannetje het niet overleefd omdat hij klem zat. En dat alleen omdat er geen geld is of geen goede omstandigheden.
Ik heb kippenvel op mijn armen staan en ik vind het zo erg om die beelden te zien !!
Nu besef ik me eens zo meer hoe goed wij het hier hebben.

Ik weet niet wat ik hiermee wil met dit topic maar wilde het gewoon even delen !!

@ Stuiterbal, ik heb het ook zitten kijken vanmiddag en dan ben ik nog wel geen mama maar de tranen rolden over mijn wangen. Ik vond het zo erg om te zien. Dat jongentje van 1jaar en 2 maanden die 5,5 kilo weegt..die armpjes..tsjonge..echt verschrikkelijk gewoon.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Bruintje Beer do 14 jul 2011 - 2:44

Ik had al gereageerd in het topic van Babyboom maar sluit me helemaal bij jouw verhaal aan. Ik had mijn zoontje in de armen en daar zei ik tegen dat hij heel veel geluk had dat hij in zo'n welvarend land is geboren!!

Bij de oudste ben ik zelf 27uur bezig geweest waarbij 24u thuis en nog wilde ze niet komen met weeenopwekkers. Eenmaal eruit gelijk op het tafeltje omdat ze moeite had met ademen.
Bij de jongste heb ik w.s 120 uur met gebroken vliezen gelopen. En gelukkig is hij er zonder kleerscheuren ervan af gekomen maar wat als dat in Afrika gebeurd was.....

Wij hebben een sms gestuurd om ze te steunen. We zouden nog teruggebeld worden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:45

Nu ik zelf mama ben ervaar ik dat soort dingen veel en veel intenser. Het raakt me zo enorm diep ! Het liefst zou ik daar naar toe gaan om ze te helpen.
Dit gevoel had ik niet toen ik nog geen mama was. Ik vond het wel erg maar stond er verder eigenlijk niet echt bij stil.
Dus idd Annemie ik kijk er nu heel anders tegen aan !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Jelin do 14 jul 2011 - 2:57

Ik heb geen babyboom gekeken. Maar ik heb me altijd al gerealiseerd dat ik ook veel geluk heb gehad dat ik in Nederland woon en niet in Afrika. Mijn dochter is ook geboren met een keizersnede omdat ze vast zat.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  sheila123 do 14 jul 2011 - 3:50

Ik volg ook geen babyboom maar ben me er wel van bewust dat het zeker niet vanzelfsprekend is om een gezond kind te hebben. Ik had het vooral ook na het programma 'Jong' echt heftig allemaal!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 3:55

Ik heb deze week niet gezien, maar ik heb vorige week (of het was alweer de week ervoor) gekeken... Ik heb de hele aflevering met tranen in m'n ogen zitten kijken.
Al die stellen die moeite hebben met zwanger worden, of die het helemaal niet lukt. Dan besef je weer even heel hard hoeveel geluk je hebt als je zomaar zwanger wordt.

Ik ben heel snel aangeteld, en ik besef vanaf die tijd heel goed dat ik van geluk mag spreken... maar als je zo'n verhaal op tv ziet word je nog eens met je neus op de feiten gedrukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Annie24 do 14 jul 2011 - 4:33

Even off topic; Kruumel ik zit zo eens naar jouw onderschrift te kijken, maar jeetje wat moet jij vaak naar de vk toe zeg!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:40

Heb het niet gezien, maar zonder ziekenhuis was ik waarschijnlijk met 26 weken bevallen, en hadden mijn kindjes niet de zorg kunnen krijgen die ze nodig gehad zouden hebben.
Alleen bij het idee voel ik me al zo misselijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:48

Ik vond het ook erg heftig om te zien. Toen ze vertelden van de moeder die al 3 dagen bezig was en het kindje nu overleden was, hield ik het echt niet droog. En bij het reanimeren ook niet. Erg heftig.

Ik besef me dan ook pas goed dat we het hier toch wel erg goed hebben. En maar klagen dat het toch best wel duur is allemaal, de eigen bijdragen enz. (tenminste, ik baal daar soms echt wel eens van, spreek natuurlijk niet voor iedereen nu) Terwijl zij het gewoon helemaal niet kunnen betalen en er dus ook geen gebruik van kunnen maken daardoor. Vreselijk.

Bij de tweeling had de oudste het bijna zeker niet overleefd als ik geen spoedkeizersnee had gekregen, en dat is een vreselijke gedachte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:48

Annie24 schreef:Even off topic; Kruumel ik zit zo eens naar jouw onderschrift te kijken, maar jeetje wat moet jij vaak naar de vk toe zeg!

Klopt, ik heb in het begin al om de 2 weken controle gehad ipv om de 6 weken. Ik heb een heel slecht begin van de zwangerschap gehad, heb HG gehad en daarmee in het zkh gelegen. Daarom heb ik een hoop extra controles gehad. Na de 16 weken ging het pas wat beter, en heb ik 3 of 4 weken tussen de controles gehad. Nu de laatste weken natuurlijk elke week op controle.

Ik heb ook een hele envelop vol met echo-foto's. In het begin kreeg ik met elke controle een echo... I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 5:41

Jammer dat je op een gegeven moment de echo foto's niet meer krijgt. Al zijn ze dan ook niet zo leuk meer omdat ze niet volledig in beeld zijn.
Heb laatst wel gevraagd of ik het CTG mee mocht nemen, en dat mocht wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 5:48

ProudMama schreef:Jammer dat je op een gegeven moment de echo foto's niet meer krijgt. Al zijn ze dan ook niet zo leuk meer omdat ze niet volledig in beeld zijn.
Heb laatst wel gevraagd of ik het CTG mee mocht nemen, en dat mocht wel!

Ik kreeg nog een hele uitgebreide echo met 37 weken en 2 dagen, en die kreeg ik nog wel mee, en ik zat er laatst eens goed naar te kijken, en ik zie er nu gewoon de kinderen in terug, heel grappig om te zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 6:07

ProudMama schreef:Jammer dat je op een gegeven moment de echo foto's niet meer krijgt.

Ja vind ik ook. Alhoewel ik heb nog wel een foto van 35 weken... mooi met het snoetje erop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helemaal onder de indruk Empty Re: Helemaal onder de indruk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum