Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Teleurgesteld*

+3
Angela_1986
Lejow
Justxme
7 plaatsers

Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Teleurgesteld*

Bericht  Justxme vr 30 maa 2012 - 3:31

Hai meiden,

Ben een beetje teleurgesteld in een 'kennis' van mij.
Ik had haar zo'n 3 weken geleden gevraagd of ze mij mee wilde helpen met een opdracht op school.
Ze zei dat ze elke keer al was volgepland wanneer zij mij zou kunnen helpen.
Nu kom ik er achter dat vandaag al de 2e keer is dat ze wel had gekund en geen plannen had.

Zouden jullie haar hiermee confronteren?

xx
Justxme
Justxme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 162
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Lejow vr 30 maa 2012 - 3:35

Nee, heeft ze toegezegd?
En daarbij, als ze dan vrije tijd heeft, kan ik me voorstellen dat je dat niet ook gelijk wil opofferen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 3:36

Ik zou eerder zoiets hebben van; laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

Is er iemand anders die je kan helpen?

Ik zou trouwens niet haar agenda 'bijhouden'. Misschien had ze niks ingepland, maar gezegd van wel omdat ze even tijd voor haar zelf nodig had?


Laatst aangepast door Jolee op vr 30 maa 2012 - 3:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Justxme vr 30 maa 2012 - 3:36

Lejow schreef:Nee, heeft ze toegezegd?
En daarbij, als ze dan vrije tijd heeft, kan ik me voorstellen dat je dat niet ook gelijk wil opofferen.

Het waren ongeveer 8 verschillende data en ik bedoel wanneer ze niet wilt moet ze het gewoon zeggen en niet eerst zeggen dat ze eventueel wel mee zou willen doen toch?

Wees gewoon eerlijk!
Justxme
Justxme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 162
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 3:37

Ik zou hetzelfde gevoel hebben als jij. Wees eerlijk en zeg gewoon dat je niet wilt!

Maar jij weet genoeg nu en ik zou haar niet meer vragen. Laat maar. Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Justxme vr 30 maa 2012 - 3:38

Jolee schreef:Ik zou eerder zoiets hebben van; laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

Is er iemand anders die je kan helpen?

Ik zou trouwens niet haar agenda 'bijhouden'. Misschien had ze niks ingepland, maar gezegd van wel omdat ze even tijd voor haar zelf nodig had?

Ik begrijp het als ze tijd voor zichzelf nodig heeft, tuurlijk! maar dan vind ik wel dat iemand dat gewoon eerlijk tegen mij moet durven te zeggen en niet een 'leugen' gaat verzinnen..
Justxme
Justxme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 162
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Angela_1986 vr 30 maa 2012 - 3:40

Misschien was haar plan wel om een vrije dag te hebben? Weet niet hoe haar agenda eruit ziet maar kan me voorstellen dat je soms erg blij kunt worden als je 'n dagje vrij hebt. Ik ben ook vrij vandaag en ben bewust geen 'verplichtingen' aan gegaan, wilde gewoon 'n dag voor mezelf en doen en laten waar ik zin in heb.

Als jij het gevoel krijgt dat ze geen zin heeft om je te helpen dan zou ik gewoon kijken of iemand anders je kan helpen. Begrijp wel dat, dat vervelend voor jou voelt en ze had dan inderdaad beter direct kunnen zeggen dat ze er geen zin in of tijd voor had.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 3:42

Justxme schreef:
Jolee schreef:Ik zou eerder zoiets hebben van; laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

Is er iemand anders die je kan helpen?

Ik zou trouwens niet haar agenda 'bijhouden'. Misschien had ze niks ingepland, maar gezegd van wel omdat ze even tijd voor haar zelf nodig had?

Ik begrijp het als ze tijd voor zichzelf nodig heeft, tuurlijk! maar dan vind ik wel dat iemand dat gewoon eerlijk tegen mij moet durven te zeggen en niet een 'leugen' gaat verzinnen..

Ja, snap ik wel. Maar misschien is het iets dat privé is? Je spreekt over een kennis, misschien wil ze het niet met je delen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Justxme vr 30 maa 2012 - 3:43

Jolee schreef:
Justxme schreef:
Jolee schreef:Ik zou eerder zoiets hebben van; laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

Is er iemand anders die je kan helpen?

Ik zou trouwens niet haar agenda 'bijhouden'. Misschien had ze niks ingepland, maar gezegd van wel omdat ze even tijd voor haar zelf nodig had?

Ik begrijp het als ze tijd voor zichzelf nodig heeft, tuurlijk! maar dan vind ik wel dat iemand dat gewoon eerlijk tegen mij moet durven te zeggen en niet een 'leugen' gaat verzinnen..

Ja, snap ik wel. Maar misschien is het iets dat privé is? Je spreekt over een kennis, misschien wil ze het niet met je delen.

Ze hoeft voor mij ook niets met haar te delen, maar als ze gewoon zegt dat ze liever een dagje vrij is, is dat prima voor mij.. Eerlijkheid is voor mij gewoon erg belangrijk, maar misschien denkt iedereen anders over zo'n situatie.. smile
Justxme
Justxme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 162
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 3:48

Ik vind dat ook belangrijk, maar in dit geval (als je spreekt over een kennis) zou ik er niet zo'n issue van maken. Wellicht heeft ze haar redenen ervoor, misschien ook niet. Dan zou ik het laten en proberen zonder haar te doen.

Maar als je er echt mee zit, zou je het haar kunnen vragen waarom ze er niet eerlijk over is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Angela_1986 vr 30 maa 2012 - 3:48

Justxme schreef:
Jolee schreef:
Justxme schreef:
Jolee schreef:Ik zou eerder zoiets hebben van; laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

Is er iemand anders die je kan helpen?

Ik zou trouwens niet haar agenda 'bijhouden'. Misschien had ze niks ingepland, maar gezegd van wel omdat ze even tijd voor haar zelf nodig had?

Ik begrijp het als ze tijd voor zichzelf nodig heeft, tuurlijk! maar dan vind ik wel dat iemand dat gewoon eerlijk tegen mij moet durven te zeggen en niet een 'leugen' gaat verzinnen..

Ja, snap ik wel. Maar misschien is het iets dat privé is? Je spreekt over een kennis, misschien wil ze het niet met je delen.

Ze hoeft voor mij ook niets met haar te delen, maar als ze gewoon zegt dat ze liever een dagje vrij is, is dat prima voor mij.. Eerlijkheid is voor mij gewoon erg belangrijk, maar misschien denkt iedereen anders over zo'n situatie.. smile

Ze heeft tegen jou gezegd dat ze al plannen had voor vandaag, heeft ze ook verteld wat voor plannen? Zo niet, dan wil dat toch niet zeggen dat ze niet eerlijk is geweest? Het plan voor vandaag kan ook 'n vrije dag zonder verplichtingen zijn geweest... Daar hoeft ze toch geen verantwoording voor af te leggen? Ik word 'n beetje kriegelig van dit soort dingen, zoals net al gezegd werd, je kunt iemand anders agenda niet bijhouden en ook niet bepalen wat 'n ander voor plannen heeft.

Daarnaast zou het natuurlijk ook nog kunnen dat de plannen die ze had, niet doorgegaan zijn en heeft ze er misschien niet meer aan gedacht dat ze dan vandaag jou zou kunnen helpen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  marjoleinnn vr 30 maa 2012 - 3:50

Natuurlijk is het niet leuk als je al een aantal keer gevraagd heeft of ze kan helpen en ze nooit tijd zegt te hebben terwijl ze dit wel heeft. Maar misschien zit ze er als ze vrij is niet op te wachten om je dan meteen te gaan helpen, kan ik ook best begrijpen. En het kan natuurlijk best lastig zijn om dit tegen iemand te zeggen die eigenlijk op hulp zit te wachten.
Maargoed, ik zou het hier gewoon bij laten en haar niet meer om hulp vragen en gewoon naar iemand anders gaan.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Justxme vr 30 maa 2012 - 3:52

Bedankt voor jullie mening in ieder geval!

xx
Justxme
Justxme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 162
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  ellibre vr 30 maa 2012 - 4:28

Als ik een paar drukke weken heb, en daarin maar 1 of 2x een middag geen verplichtingen heb, dan zeg ik ook gewoon dat ik geen tijd heb. Ook als het voorstel toevallig op die vrije middag valt. Nu weet ik niet hoe dat bij die vriendin zit, maar ik kan me dat goed voorstellen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Siem vr 30 maa 2012 - 4:29

Angela_1986 schreef:
Justxme schreef:
Jolee schreef:
Justxme schreef:
Jolee schreef:Ik zou eerder zoiets hebben van; laat maar, ik vraag het wel aan iemand anders.

Is er iemand anders die je kan helpen?

Ik zou trouwens niet haar agenda 'bijhouden'. Misschien had ze niks ingepland, maar gezegd van wel omdat ze even tijd voor haar zelf nodig had?

Ik begrijp het als ze tijd voor zichzelf nodig heeft, tuurlijk! maar dan vind ik wel dat iemand dat gewoon eerlijk tegen mij moet durven te zeggen en niet een 'leugen' gaat verzinnen..

Ja, snap ik wel. Maar misschien is het iets dat privé is? Je spreekt over een kennis, misschien wil ze het niet met je delen.

Ze hoeft voor mij ook niets met haar te delen, maar als ze gewoon zegt dat ze liever een dagje vrij is, is dat prima voor mij.. Eerlijkheid is voor mij gewoon erg belangrijk, maar misschien denkt iedereen anders over zo'n situatie.. Teleurgesteld* 561177

Ze heeft tegen jou gezegd dat ze al plannen had voor vandaag, heeft ze ook verteld wat voor plannen? Zo niet, dan wil dat toch niet zeggen dat ze niet eerlijk is geweest? Het plan voor vandaag kan ook 'n vrije dag zonder verplichtingen zijn geweest... Daar hoeft ze toch geen verantwoording voor af te leggen? Ik word 'n beetje kriegelig van dit soort dingen, zoals net al gezegd werd, je kunt iemand anders agenda niet bijhouden en ook niet bepalen wat 'n ander voor plannen heeft.

Daarnaast zou het natuurlijk ook nog kunnen dat de plannen die ze had, niet doorgegaan zijn en heeft ze er misschien niet meer aan gedacht dat ze dan vandaag jou zou kunnen helpen.

Ik sluit me hier helemaal bij aan, je beschuldigt iemand als het ware van liegen terwijl je dat helemaal niet weet.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  RYW vr 30 maa 2012 - 4:33

ellibre schreef:Als ik een paar drukke weken heb, en daarin maar 1 of 2x een middag geen verplichtingen heb, dan zeg ik ook gewoon dat ik geen tijd heb. Ook als het voorstel toevallig op die vrije middag valt. Nu weet ik niet hoe dat bij die vriendin zit, maar ik kan me dat goed voorstellen.

Ik ook. En ik zou het ook niet waarderen als iemand mijn tijd dan claimt. Mijn ik-tijd ik zeldzaam en dierbaar, en dit (in de rol van jouw kennis) zou mij ook kunnen gebeuren: in een bui van behulpzaamheid ja zeggen, maar wel ook tijd voor mezelf nodig hebben en soms gewoon eens lekker lummelen. En dat valt bij mij zeker onder 'plannen hebben', maar jij zou mij in dat geval dan niet eerlijk vinden. Ik denk dat je dat moet loslaten en OF concrete afspraken maken als je jezelf wil verzekeren van haar hulp op het koment dat jij het wil, OF het ok vinden als het loopt zoals nu.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teleurgesteld* Empty Re: Teleurgesteld*

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum