Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand verstand van kaken?

+6
lyke
Pompoen
Angela_1986
Rush
Monte
Snoopy
10 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Iemand verstand van kaken?

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 0:48

Ik heb vanochtend een immense kopstoot gekregen van mijn dochter tijdens het aankleden (ik bukte net omlaag, zij sprong omhoog tegen mijn kin aan). Gevolg was dat mijn mond met een flinke kracht dichtsloeg en ik sindsdien last heb van mijn kaakgewrichten.

Maar de pijn wordt nu steeds erger, en ik heb het idee dat er iets is verschoven (mijn tanden staan zeg maar anders op elkaar dan normaal, alsof mijn onderkaak naar voren is gekomen t.o.v mijn bovenkaak). Bovendien gaat mijn mond nog maar gedeeltelijk open.

Zou ik hier iets mee moeten doen? (Tandarts, huisarts?) Of zou het vanzelf weer overgaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Snoopy vr 30 maa 2012 - 0:52

Auw! Volgens mij kan je kaak best wel uit de kom zijn. Zou maar even de huisarts bellen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Monte vr 30 maa 2012 - 0:52

Ik zou dan toch even de tandarts bellen, vooral omdat je ook het gevoel hebt dat het anders staat en je mond niet goed open kan doen. De tandarts kan dan advies geven of even een foto maken.

Edit: ik zou zelf niet de huisarts bellen, maar de tandarts. Die heeft daar meer verstand van en kan ook eventueel een foto maken of doorverwijzen naar de kaakchirurg/poli.


Laatst aangepast door Monte op vr 30 maa 2012 - 0:54; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Rush vr 30 maa 2012 - 0:53

Ik zou persoonlijk eerder naar de huisarts gaan dan naar de tandarts.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Monte vr 30 maa 2012 - 0:54

Rush schreef:Ik zou persoonlijk eerder naar de huisarts gaan dan naar de tandarts.
Hoezo dat dan?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Angela_1986 vr 30 maa 2012 - 0:54

Ik heb niet echt verstand van kaken maar je kaak is natuurlijk wel 'n gewricht dus die kan best verschoven zijn ofzo.

Als je er veel pijn aan hebt en niet goed kunt bewegen dan zou ik toch even bellen maar ja, wie dan? De tandarts of huisarts... Question

Lijkt me heel vervelend!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Pompoen vr 30 maa 2012 - 0:55

Tandarts gaat over tanden, ik denk dat dit eerder iets met je kaak is. Ik zou naar je huisarts gaan, klinkt allemaal niet alsof het helemaal lekker zit, vooral dat je tanden niet goed op elkaar kunnen lijkt me niet echt een heel goed teken. Lijkt me ook niet iets waar je lang mee door moet lopen, zeker even bellen al is het maar voor advies!
Auw, lijkt me echt pijnlijk! Beterschap!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  lyke vr 30 maa 2012 - 0:55

Ik zou de tandarts bellen! die kan er een foto van maken om te kijken wat er aan de hand is..
Huisarts gaat waarschijnlijk alleen even voelen en geeft je pijnstilling mee.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Monte vr 30 maa 2012 - 0:56

тыквашка schreef:Tandarts gaat over tanden, ik denk dat dit eerder iets met je kaak is. Ik zou naar je huisarts gaan, klinkt allemaal niet alsof het helemaal lekker zit, vooral dat je tanden niet goed op elkaar kunnen lijkt me niet echt een heel goed teken. Lijkt me ook niet iets waar je lang mee door moet lopen, zeker even bellen al is het maar voor advies!
Auw, lijkt me echt pijnlijk! Beterschap!
Maar de tandarts kan gelijk een foto maken of door naar de kaakchirurg sturen. Ik weet niet beter als dat ik voor dit soort problemen de tandarts bel(of ik moet het fout hebben)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Snoopy vr 30 maa 2012 - 0:58

Ik zou de huisarts bellen voor advies. Die zal heus wel aangeven of je hiervoor bij de tandarts moet zijn. Hoewel ik denk van niet, aangezien die over tanden gaat, zou dan errder de kaakchirurg worden denk ik.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Rush vr 30 maa 2012 - 0:59

Monte schreef:
Rush schreef:Ik zou persoonlijk eerder naar de huisarts gaan dan naar de tandarts.
Hoezo dat dan?
Uhm, omdat ik een tandarts alleen zou bellen als er iets met m`n gebit is. Toen ik m`n bovenkaak en jukbeen gebroken had, moest ik ook naar de huisarts.

Het zou in ieder geval niet in me op komen om te tandarts te bellen, maar dat is dus voor iedereen anders, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Monte vr 30 maa 2012 - 1:02

Rush schreef:
Monte schreef:
Rush schreef:Ik zou persoonlijk eerder naar de huisarts gaan dan naar de tandarts.
Hoezo dat dan?
Uhm, omdat ik een tandarts alleen zou bellen als er iets met m`n gebit is. Toen ik m`n bovenkaak en jukbeen gebroken had, moest ik ook naar de huisarts.

Het zou in ieder geval niet in me op komen om te tandarts te bellen, maar dat is dus voor iedereen anders, haha.
haha ja dat blijkt, maar misschien heb ik het wel fout hoor. Ik denk de tandarts zal toch ook wel wat van de stand van de kaken weten. Maar misschien weet de huisarts dat ook wel(al ben ik dan inderdaad bang dat je zo makkelijk wordt wegstuurt met pijnstilling, dat doe die van mij namelijk)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 1:04

Hmm, ik wacht het even af, ben nu toch aan het werk. Misschien is het gewoon een soort kramp als reactie op die knal en gaat het gewoon weer zo over.

Maar ik vroeg me dus ook af of dit meer iets was voor de huisarts of voor de tandarts Iemand verstand van kaken? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Sterre vr 30 maa 2012 - 1:04

Vorig jaar heb ik een paar keer gehad dat ik nadat ik een hap uit bijv. een appel nam, mijn kaak verschoof en een tijdje scheef bleef staan. Ik kreeg mijn mond toen ook niet meer helemaal dicht. Deed immens pijn! Hier ben ik ook mee naar de huisarts gegaan. Het bleek een soort kramp te zijn, en het is vanzelf weer recht gaan zitten. Wel heb ik speciale kaak fysiotherapie gehad zodat het niet nog vaker gebeurde.

Dat van jou klinkt niet hetzelfde, maar omdat ik toen door de huisarts goed geholpen ben zou ik ook eerder daar heen gaan dan naar de tandarts. Sterkte!!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 1:08

Eerder huisarts dan tandarts. Bedoel als er iets met je kaak is kan de tandarts weinig doen. Misschien is er iets verrekt of een kneuzing. Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  minoessepoes vr 30 maa 2012 - 2:35

Huisarts inderdaad als je het niet vertrouwd, ik heb mijn kaakkopje afgebroken gehad en ben daar helemaal nooit mee bij een tandarts geweest, de tandarts kijkt daar ook nooit naar als ik gewoon op controle ben, dat laten zij volledig over aan de kaakchirurg. Dus naar de huisarts en indien nodig je door laten sturen om een foto te maken/ naar de kaakchirurg.

Het kan natuurlijk ook een soort van pijn in de spieren of kapsels van het kaakgewricht zijn door de harde klap.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 3:12

Een duidelijke tip kan ik je niet geven, want ik twijfel ook. Mijn gevoel gaat uit naar de tandarts. Die heeft wel degelijk verstand van kaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Minx vr 30 maa 2012 - 5:18

Optie 3 de kaakfysio, en anders zou ik denk ik even de tandarts voor advies vragen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  mzcharlotte vr 30 maa 2012 - 5:42

Buiten het hele probleem: Een vriendin van mij is met een zenuwprobleem op haar onderkaak naar de tandarts gestuurd door het ziekenhuis. Het is dus niet zo dat de tandarts alleen wat van het gebit afweet.

Dat terzijde, ik denk dat ik ze gewoon allebei zou bellen. Of inderdaad een kaakfysio.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van kaken? Empty Re: Iemand verstand van kaken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum