Het consultatiebureau
+24
Thunder
miss22
studiebol
RYW
SarahKey
mickey
Mamsie
SparklingEyes
Darius
Happydobby
Lejow
Ayla
Parisienne
pitbullgup
PapillonRose
minoessepoes
Tania
Susan
frolic
Liadan
Twellie
Teddyaapje
Novalee
Aimee
28 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Het consultatiebureau
@lejow, ooit zal je wel overgenomen worden door het CB.
Als je niet meer naar de KA hoeft.
Hier zit steeds iemand anders, nog geen 2 keer dezelfde art of vpk gehad.
Ze weten bij die van ons vrij weinig ben ik achter. Maar ik ga gewoon voor de gezelligheid.
Ze weten bij die van ons vrij weinig ben ik achter. Maar ik ga gewoon voor de gezelligheid.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:@lejow, ooit zal je wel overgenomen worden door het CB.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Happydobby schreef:@lejow, ooit zal je wel overgenomen worden door het CB.
De eerste 2 jaar in ieder geval niet.
Moet je daarna nog naar t CB?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ja met twee jaar, drie jaar en drie jaar en negen maanden. Daarna ga je nog een aantal keer naar de schoolarts.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier ook al tig keer een andere arts gehad, wel dezelfde wijkverpleegkundige. Ik ben eepaar keer terug heel boos geworden. Al vanaf het eerste (thuis) consult, zeuren ze over het gewicht van mijn oudste. Ja hijis aan de zware kant, maar als er iemand in de gaten houdt wat hij eet en drinkt, ben ik het wel. Als je kijkt naar zijn curve, groeit hij heel mooi met het lijntje mee, alleen wat erboven.
Toen ze er toen weerr over begonnen te zeiken (sorry hoor, zo kwam hetover), heb ik gezegd dat ze er overop moeten houden als ze me nog vaker willen zien met hem, behalve voor de inentingen. Daar schrok ze wel van.
Daarbij hebik een gruwelijke hekel aa. Het zinnetje ' een gemiddeld kind' ... Ik heb al een paar keer gevraagd hoeveel gemiddelde kinderen er nou eigenlijk zijn, volgens mij niet een, maar ok.
Ik ben ook helemaal niet blij met de ( net afgestudeerde) arts die er nu weer is. Ze ontwijkt mijn vragen en geefft halve of compleet onbegrijpelijke antwoorden. Ik hou nog even een paar maanden vol, dan ga ik naar een andere wijk en hopelijk krijg ik dan een andere arts!
Sorry ik kan ook niet heel positief zijn, maar daar werkt het cb zelf goed aan mee, die van mij dan!
Toen ze er toen weerr over begonnen te zeiken (sorry hoor, zo kwam hetover), heb ik gezegd dat ze er overop moeten houden als ze me nog vaker willen zien met hem, behalve voor de inentingen. Daar schrok ze wel van.
Daarbij hebik een gruwelijke hekel aa. Het zinnetje ' een gemiddeld kind' ... Ik heb al een paar keer gevraagd hoeveel gemiddelde kinderen er nou eigenlijk zijn, volgens mij niet een, maar ok.
Ik ben ook helemaal niet blij met de ( net afgestudeerde) arts die er nu weer is. Ze ontwijkt mijn vragen en geefft halve of compleet onbegrijpelijke antwoorden. Ik hou nog even een paar maanden vol, dan ga ik naar een andere wijk en hopelijk krijg ik dan een andere arts!
Sorry ik kan ook niet heel positief zijn, maar daar werkt het cb zelf goed aan mee, die van mij dan!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Parisienne schreef:Heb overigens wel het idee dat ze mij misschien iets meer in de gaten houden of iets meer adviezen geven omdat ik vrij jong ben. Ze vragen wel erg veel af en toe...
Dat idee heb ik dus ook, de laatste keer stelde de vervangende verpleegkundige vragen alsof ze me ergens op probeerde te betrappen, zoals: 'Laat je haar wel eens op de buik slapen?'
Nou ben ik niet meer zo heel jong , maar ik vraag me dan af of er een aantekening in mijn dossier staat dat ik eigengereid ben of zo, omdat ik er in het verleden nog wel eens in discussie ging.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier gelukkig geen gezeur. Bij de 1e en 2e was dat nog wel is het geval (tja jong he, haha). Ze vroegen me toen elke keer of de wijkverpleegkundige op huisbezoek moest komen?
Nu hebben ze geloof ik zoiets van ze weet het allemaal wel. (mag hopen van wel).
Nu hebben ze geloof ik zoiets van ze weet het allemaal wel. (mag hopen van wel).
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Hoewel ik hier wel al een paar minder leuke dingen heb meegemaakt, vind ik het niet vervelend om te gaan. Ik vind het toch wel fijn om daar mijn vragen te kunnen stellen.
Wat hier "mis" is gegaan:
- Ik had gebeld om extra te komen wegen. F was toen 7 weken oud. Bij ons CB is het zo dat je dan moet bellen naar een centraal nummer, en het CB belt je dan terug om een afspraak te maken. Ik heb de volgende dag zelf wéér gebeld, want ze waren me vergeten...
- Toen ik dus ging meten, was F best veel aangekomen op korte tijd. Hij was toen bijna 1 kilo bijgekomen op 2,5 week tijd. Toen vroeg ze: "Wat geef je hem allemaal?". "Eh... borstvoeding?". Wist ff niet wat ik moest zeggen. "Wat geef je hem ALLEMAAL?".
- F zijn hoofd was te snel gegroeid was de conclusie van de VPK én de arts die het kwam controleren. Ik moest daarom 2 weken later nog eens terug om te meten, anders zou het kunnen inhouden dat F een waterhoofd had. Toen ik na 2 weken terug kwam en de meetmuts (sorry, weet het ff niet anders te zeggen) zijn gegevens in de pc wilde zetten zei ze: "Huh? Van 43,2 naar 42,8? Hoe kan dat nou?". Had de andere meetmuts het de vorige keer verkeerd in de pc gezet. Het was toen namelijk 42,2 en niet 43,2. Was dus voor niks extra gegaan. Rare vind ik wel dat de VPK en de arts het beide hebben nagemeten, maar niet in de pc hebben gekeken wat daarin stond. Ze keken alleen naar de grafiek en niet naar de cijfertjes...
Wat hier "mis" is gegaan:
- Ik had gebeld om extra te komen wegen. F was toen 7 weken oud. Bij ons CB is het zo dat je dan moet bellen naar een centraal nummer, en het CB belt je dan terug om een afspraak te maken. Ik heb de volgende dag zelf wéér gebeld, want ze waren me vergeten...
- Toen ik dus ging meten, was F best veel aangekomen op korte tijd. Hij was toen bijna 1 kilo bijgekomen op 2,5 week tijd. Toen vroeg ze: "Wat geef je hem allemaal?". "Eh... borstvoeding?". Wist ff niet wat ik moest zeggen. "Wat geef je hem ALLEMAAL?".
- F zijn hoofd was te snel gegroeid was de conclusie van de VPK én de arts die het kwam controleren. Ik moest daarom 2 weken later nog eens terug om te meten, anders zou het kunnen inhouden dat F een waterhoofd had. Toen ik na 2 weken terug kwam en de meetmuts (sorry, weet het ff niet anders te zeggen) zijn gegevens in de pc wilde zetten zei ze: "Huh? Van 43,2 naar 42,8? Hoe kan dat nou?". Had de andere meetmuts het de vorige keer verkeerd in de pc gezet. Het was toen namelijk 42,2 en niet 43,2. Was dus voor niks extra gegaan. Rare vind ik wel dat de VPK en de arts het beide hebben nagemeten, maar niet in de pc hebben gekeken wat daarin stond. Ze keken alleen naar de grafiek en niet naar de cijfertjes...
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Lejow als jij naar hetzelfde cb als mijn zwager moet wens ik je succes, die schijnen niet makkelijk te zijn.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Minoesepoes: Ik ben het wel met je eens hoor, dat ze adviezen geven en dat je zelf moet weten wat je er mee wilt doen. Maar de manier waarop het gebracht wordt, is het niet een advies, maar alsof je iets opgelegd wordt ('ALs hij 3 maanden is, moet hij wel minimaal 3 uur tussen voedingen laten' en 'inbakeren had je met ons moeten overleggen'). Daarnaast weet ik ook dat ze werken volgens richtlijnen, maar volgens mij zijn tegenwoordig de algemene richtlijnen rondom borstvoeding dat je dat op verzoek moet geven. Naar mijn idee zit er dan geen minimum of maximum aan de hoeveelheid die hij mag drinken en ook niet aan de tijd die hij er tussen laat.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb er nog geen problemen gehad. Hier is op maandagochtend het weeguurtje en mag je zo binnen komen lopen.
Alleen de kinderarts vind ik niet fijn. Zij is buitenlandse en ik versta haar niet goed. Dat weerhoud me ervan om dingen aan te kaarten.
Alleen de kinderarts vind ik niet fijn. Zij is buitenlandse en ik versta haar niet goed. Dat weerhoud me ervan om dingen aan te kaarten.
Hier valt het gelukkig wel mee.
Sommige dingen moet je het ene oor in laten gaan en het andere uit.
En vooral je eigen gevoel volgen.
Sommige dingen moet je het ene oor in laten gaan en het andere uit.
En vooral je eigen gevoel volgen.
Gast- Gast
Ik heb ook nog geen echt nare dingen gehad. Wel vragen over mijn thuissituatie, maar dat is logisch. En adviezen die voor mij niet geschikt zijn leg ik naast me neer.
Ik vind soms ook wel net als minoessepoes dat het CB soms zo gestigmatiseerd wordt neergezet. Die mensen doen allemaal hun best en hebben het beste voor met de kindjes, ookal past het misschien niet bij je eigen stijl.
Ik vind soms ook wel net als minoessepoes dat het CB soms zo gestigmatiseerd wordt neergezet. Die mensen doen allemaal hun best en hebben het beste voor met de kindjes, ookal past het misschien niet bij je eigen stijl.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Het is zo jammer dat het CB hun adviezen als waarheid en enige manier neerzet, terwijl er nog tig andere manieren zijn die ook prima kunnen werken. Als hun adviezen niet bij je passen is het al snel een gevalletje van: jammer dan, dan kunnen wij je niet helpen.
Wij gaan hier alleen nog voor de belangrijkste medische controle's (heupjes, ogen). Vlak na de geboorte van de tweede gaan wij naar een andere plaats verhuizen en zullen we ook naar een ander CB gaan, dat geef ik wel weer een kans, ik ga direct vertellen hoe ik ons oude CB heb ervaren en de keuze om nog maar minimaal te gaan. Afhankelijk van hun reactie daarop beslis ik of ik in onze nieuwe woonplaats wel vaker wil gaan.
Wij gaan hier alleen nog voor de belangrijkste medische controle's (heupjes, ogen). Vlak na de geboorte van de tweede gaan wij naar een andere plaats verhuizen en zullen we ook naar een ander CB gaan, dat geef ik wel weer een kans, ik ga direct vertellen hoe ik ons oude CB heb ervaren en de keuze om nog maar minimaal te gaan. Afhankelijk van hun reactie daarop beslis ik of ik in onze nieuwe woonplaats wel vaker wil gaan.
Gast- Gast
Wij gaan naar de kinderarts, de Cbarts en de wijkverpleegkundige..
Nu komt de wijkverpleegkundige hier aan huis, hele aardige vrouw, heel nuchter en heeft vaak zoiets van lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Gewoon leuk mens.
Kinderarts ook prima vrouw.. heel tevreden hoe de meiden het doen maar geeft ook vaak duidelijk aan dat ze vind dat ik/wij het goed doen dat is ook leuk om te horen...
Tja de CBarts... twee weken geleden voor het eerst geweest, ze was heeeeel negatief over heel veel dingen. Erg vervelend juist ook omdat de kinderarts 3 weken daarvoor nog super tevreden was. Maar goed omdat ze zo negatief was kreeg ik voor het eerst een heel naar gevoel. Zo was bijvoorbeeld V haar hoofd te snel gegroeid, haar conclusie vocht in haar hoofd. Mijn conclusie je hebt verkeerd gemeten(V vind dat vreselijk dus het is atlijd ff gedoe) Nee ze moest terug komen en dan kon ze ook al die andere dingen weer op nieuw controleren. Dus is ze afgelopen woensdag langs geweest.... niks mis met het hoofd. Wat ik zoooo irritant vond is dat ze zei " nou dan is die cm van het ziekenhuis niet goed" Pff geef dan gewoon toe dat je verkeerd hebt gemeten. Dus ik zei tegen haar dat ze die dan maar gauw weg moest gooien voordat er meer kinderen ineens een te groot hoofd hadden
Ook de andere dingen die de vorige keer niet goed waren, waren nu prima, nou in mijn ogen deden ze niks anders dan toen. Dus zegt ze " ik heb eigenlijk geen idee waar voor ik kom " Tja..
Nee zij en ik gaan geen vrienden worden en als de volgende keer weer zo negatief is gaat dat mijn ene oor in en mijn andere oor uit.
Nu komt de wijkverpleegkundige hier aan huis, hele aardige vrouw, heel nuchter en heeft vaak zoiets van lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Gewoon leuk mens.
Kinderarts ook prima vrouw.. heel tevreden hoe de meiden het doen maar geeft ook vaak duidelijk aan dat ze vind dat ik/wij het goed doen dat is ook leuk om te horen...
Tja de CBarts... twee weken geleden voor het eerst geweest, ze was heeeeel negatief over heel veel dingen. Erg vervelend juist ook omdat de kinderarts 3 weken daarvoor nog super tevreden was. Maar goed omdat ze zo negatief was kreeg ik voor het eerst een heel naar gevoel. Zo was bijvoorbeeld V haar hoofd te snel gegroeid, haar conclusie vocht in haar hoofd. Mijn conclusie je hebt verkeerd gemeten(V vind dat vreselijk dus het is atlijd ff gedoe) Nee ze moest terug komen en dan kon ze ook al die andere dingen weer op nieuw controleren. Dus is ze afgelopen woensdag langs geweest.... niks mis met het hoofd. Wat ik zoooo irritant vond is dat ze zei " nou dan is die cm van het ziekenhuis niet goed" Pff geef dan gewoon toe dat je verkeerd hebt gemeten. Dus ik zei tegen haar dat ze die dan maar gauw weg moest gooien voordat er meer kinderen ineens een te groot hoofd hadden
Ook de andere dingen die de vorige keer niet goed waren, waren nu prima, nou in mijn ogen deden ze niks anders dan toen. Dus zegt ze " ik heb eigenlijk geen idee waar voor ik kom " Tja..
Nee zij en ik gaan geen vrienden worden en als de volgende keer weer zo negatief is gaat dat mijn ene oor in en mijn andere oor uit.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik kan het me wel voorstellen Minoessepoes. Hier kreeg ik van schoonzussen ook te horen dat ik 'maar op moest passen' en 'vooral niet moest luisteren naar 'die lui daar'". Mijn schoonmoeder zei ook meteen: "oh en ga je naar hun luisteren of vertel je meteen dat je het zelf bepaald?". Dat was nog voor ik er zelf voor het eerst heen moest. Ik verwachte dus een soort van kenau's die mijn baby uit mijn handen griste en zouden vertellen dat álles verkeerd ging. Wat blijkt? In praktijk is de wvk een hartstikke jonge meid die borstvoeding op verzoek prima vindt en vooral vindt dat wij naar ons kindje moeten luisteren. Een hartstikke fijne plek dus om tijdens het weeguurtje af en toe even binnen te stappen.
Ik begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt. Als ze wel iets zeggen waar je het niet mee eens bent dan hoef je er toch niet iets mee te doen?
Ik begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt. Als ze wel iets zeggen waar je het niet mee eens bent dan hoef je er toch niet iets mee te doen?
Gast- Gast
Ik heb ook geen goede ervaringen met dit CB. Ze bedoelen het allemaal wel goed maar af en toe heb ik het idee dat ze het allemaal uit een boekje lezen en niet naar het kind zelf kijken. Ieder kind is gewoon anders. Veel dingen gaat ook het ene oor in en het andere oor weer uit. Ik heb af en toe wel goede adviezen gehad maar vaak ook niet
Gast- Gast
Nicci schreef:Ik kan het me wel voorstellen Minoessepoes. Hier kreeg ik van schoonzussen ook te horen dat ik 'maar op moest passen' en 'vooral niet moest luisteren naar 'die lui daar'". Mijn schoonmoeder zei ook meteen: "oh en ga je naar hun luisteren of vertel je meteen dat je het zelf bepaald?". Dat was nog voor ik er zelf voor het eerst heen moest. Ik verwachte dus een soort van kenau's die mijn baby uit mijn handen griste en zouden vertellen dat álles verkeerd ging. Wat blijkt? In praktijk is de wvk een hartstikke jonge meid die borstvoeding op verzoek prima vindt en vooral vindt dat wij naar ons kindje moeten luisteren. Een hartstikke fijne plek dus om tijdens het weeguurtje af en toe even binnen te stappen.
Ik ben behoorlijk negatief in mijn begingpost, maar dat komt omdat ik gister gewoon weer met een rotgevoel naar huis ging na het CB bezoek. Ik vind het echt heel goed dat het CB bestaat, met hun signalerende functie en dat je ze altijd kan bellen of binnenstappen voor vragen. Maar ik vind het wel heel vervelend dat zij adviezen geven, die compleet in gaan tegen de adviezen die je krijgt van verloskundige en lactatiekundige zoals over het voeden op verzoek, of slapen op het eigen kamertje(bij mijn bureau dan).
Ik denk dat dit bij onzekere nieuwe moeders alleen maar zorgt voor meer onzekerheid. Dan gaat het niet over ergens niet mee eens zijn, maar niet meer weten welk advies nou op te volgen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Nicci schreef:Ik kan het me wel voorstellen Minoessepoes. Hier kreeg ik van schoonzussen ook te horen dat ik 'maar op moest passen' en 'vooral niet moest luisteren naar 'die lui daar'". Mijn schoonmoeder zei ook meteen: "oh en ga je naar hun luisteren of vertel je meteen dat je het zelf bepaald?". Dat was nog voor ik er zelf voor het eerst heen moest. Ik verwachte dus een soort van kenau's die mijn baby uit mijn handen griste en zouden vertellen dat álles verkeerd ging. Wat blijkt? In praktijk is de wvk een hartstikke jonge meid die borstvoeding op verzoek prima vindt en vooral vindt dat wij naar ons kindje moeten luisteren. Een hartstikke fijne plek dus om tijdens het weeguurtje af en toe even binnen te stappen.
Ik ben behoorlijk negatief in mijn begingpost, maar dat komt omdat ik gister gewoon weer met een rotgevoel naar huis ging na het CB bezoek. Ik vind het echt heel goed dat het CB bestaat, met hun signalerende functie en dat je ze altijd kan bellen of binnenstappen voor vragen. Maar ik vind het wel heel vervelend dat zij adviezen geven, die compleet in gaan tegen de adviezen die je krijgt van verloskundige en lactatiekundige zoals over het voeden op verzoek, of slapen op het eigen kamertje(bij mijn bureau dan).
Ik denk dat dit bij onzekere nieuwe moeders alleen maar zorgt voor meer onzekerheid. Dan gaat het niet over ergens niet mee eens zijn, maar niet meer weten welk advies nou op te volgen.
Ik denk dat ook bij CB-artsen en verpleegkundige, een grote werkdruk is. Daardoor hebben ze waarschijnlijk ook geen tijd om een uitgebreid gesprek aan te gaan. Ik heb een flink altijd communicatiecursussen en gesprekstechnieken gevolgd voor mijn werk, en ik merk dat men dat op het CB volgens mij niet heeft gedaan. Ik vind het altijd wat akelige gesprekken, veel te snel, en ik heb niet het idee dat er naar mij wordt geluisterd.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Darius schreef:Aimee schreef:Nicci schreef:Ik kan het me wel voorstellen Minoessepoes. Hier kreeg ik van schoonzussen ook te horen dat ik 'maar op moest passen' en 'vooral niet moest luisteren naar 'die lui daar'". Mijn schoonmoeder zei ook meteen: "oh en ga je naar hun luisteren of vertel je meteen dat je het zelf bepaald?". Dat was nog voor ik er zelf voor het eerst heen moest. Ik verwachte dus een soort van kenau's die mijn baby uit mijn handen griste en zouden vertellen dat álles verkeerd ging. Wat blijkt? In praktijk is de wvk een hartstikke jonge meid die borstvoeding op verzoek prima vindt en vooral vindt dat wij naar ons kindje moeten luisteren. Een hartstikke fijne plek dus om tijdens het weeguurtje af en toe even binnen te stappen.
Ik denk dat ook bij CB-artsen en verpleegkundige, een grote werkdruk is. Daardoor hebben ze waarschijnlijk ook geen tijd om een uitgebreid gesprek aan te gaan. Ik heb een flink altijd communicatiecursussen en gesprekstechnieken gevolgd voor mijn werk, en ik merk dat men dat op het CB volgens mij niet heeft gedaan. Ik vind het altijd wat akelige gesprekken, veel te snel, en ik heb niet het idee dat er naar mij wordt geluisterd.
Wat darius zegt dus. Ik heb eens bij de WVK binnen gezeten en zij stelde me de vraag of mijn dochter al kon rollen. Die vraag beantwoordde ik met: ja, heen en terug, waarop zij zei: 'aah, komt vanzelf'
Of je dochter steeds aan spreken met 'hij'. Dan weet je duidelijk niet wat voor kindje je voor je hebt zitten.
En toen het (weer eens) ruim een half uur uitliep en de WVK het ook nog voor elkaar kreeg om 'even iemand tussendoor te doen' die bij het inloopspreekuur kwam en die moeder adviseerde om haar kind van voeding tot voeding alleen te laten huilen in bed, waarop die moeder verbaasd vroeg of ze haar dochter dan twee uur moest laten huilen, waarop de WVK instemmend antwoordde (en iets met leren alleen slapen) was ik klaar met ons CB.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:[Wat darius zegt dus. Ik heb eens bij de WVK binnen gezeten en zij stelde me de vraag of mijn dochter al kon rollen. Die vraag beantwoordde ik met: ja, heen en terug, waarop zij zei: 'aah, komt vanzelf'
Of je dochter steeds aan spreken met 'hij'. Dan weet je duidelijk niet wat voor kindje je voor je hebt zitten.
En toen het (weer eens) ruim een half uur uitliep en de WVK het ook nog voor elkaar kreeg om 'even iemand tussendoor te doen' die bij het inloopspreekuur kwam en die moeder adviseerde om haar kind van voeding tot voeding alleen te laten huilen in bed (met iets over leren alleen slapen) was ik klaar met ons CB.
Tjezus wat erg zeg. Ze luisteren gewoon niet eens. En dat wachten en dan nog iemand voor laten gaan nou dat ging er bij mij dan echt niet in. Wat een ballentent zeg !
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Darius schreef:Aimee schreef:Nicci schreef:Ik kan het me wel voorstellen Minoessepoes. Hier kreeg ik van schoonzussen ook te horen dat ik 'maar op moest passen' en 'vooral niet moest luisteren naar 'die lui daar'". Mijn schoonmoeder zei ook meteen: "oh en ga je naar hun luisteren of vertel je meteen dat je het zelf bepaald?". Dat was nog voor ik er zelf voor het eerst heen moest. Ik verwachte dus een soort van kenau's die mijn baby uit mijn handen griste en zouden vertellen dat álles verkeerd ging. Wat blijkt? In praktijk is de wvk een hartstikke jonge meid die borstvoeding op verzoek prima vindt en vooral vindt dat wij naar ons kindje moeten luisteren. Een hartstikke fijne plek dus om tijdens het weeguurtje af en toe even binnen te stappen.
Wat darius zegt dus. Ik heb eens bij de WVK binnen gezeten en zij stelde me de vraag of mijn dochter al kon rollen. Die vraag beantwoordde ik met: ja, heen en terug, waarop zij zei: 'aah, komt vanzelf'
En toen het (weer eens) ruim een half uur uitliep en de WVK het ook nog voor elkaar kreeg om 'even iemand tussendoor te doen' die bij het inloopspreekuur kwam en die moeder adviseerde om haar kind van voeding tot voeding alleen te laten huilen in bed, waarop die moeder verbaasd vroeg of ze haar dochter dan twee uur moest laten huilen, waarop de WVK instemmend antwoordde (en iets met leren alleen slapen) was ik klaar met ons CB.
Dat is hier ook wel een paar keer gebeurd inderdaad (maar dan andersom natuurlijk). Ook een keer bij die assistente die altijd weegt en meet terwijl J. op de weegschaal lag zonder luier
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Hier is het CB prima.
Ze zijn allemaal erg aardig en denken goed mee en staan voor alles open.
Ik hoor overal dat de CB's bijvoorbeeld erg tegen ostepathie zijn terwijl ze ze bij ons in veel gevallen juist adviseren en ook in contact staan met 1 van de betere osteopaten in de omgeving.
Soms zeggen ze weleens rare dingen als: Goh, ze begint nu wel erg lang te worden hoor.
En dan heel afkeurend kijken. Tja, wat moet ik dan? Er elke avond met een hamertje op slaan??
En als ze een beetje naar mijn man en mij kijken dan heeft (hebben ze) het niet van een vreemde.
Maar verder heb ik echt geen klagen over het CB hier.
Ze zijn allemaal erg aardig en denken goed mee en staan voor alles open.
Ik hoor overal dat de CB's bijvoorbeeld erg tegen ostepathie zijn terwijl ze ze bij ons in veel gevallen juist adviseren en ook in contact staan met 1 van de betere osteopaten in de omgeving.
Soms zeggen ze weleens rare dingen als: Goh, ze begint nu wel erg lang te worden hoor.
En dan heel afkeurend kijken. Tja, wat moet ik dan? Er elke avond met een hamertje op slaan??
En als ze een beetje naar mijn man en mij kijken dan heeft (hebben ze) het niet van een vreemde.
Maar verder heb ik echt geen klagen over het CB hier.
Gast- Gast
Wij gaan alleen heen als J zijn prikjes moet hebben,
Voor de rest komen wij daar absoluut niet.
De laatste keer kwam ik daar met J voor zijn prikjes, kreeg ik
de opmerking dat J niet elke dag een toetje mocht, en als we dan wel een toetje
gaven, moest het maar kwark met siroop zijn want dat was beter voor onze portomonnee :affraid:
Van die bemoeizuchtigheid houden wij absoluut niet, en om dus conflicten tussen ons en het consultatiebureau
te voorkomen houden wij het netjes bij de prikken.
Voor de rest komen wij daar absoluut niet.
De laatste keer kwam ik daar met J voor zijn prikjes, kreeg ik
de opmerking dat J niet elke dag een toetje mocht, en als we dan wel een toetje
gaven, moest het maar kwark met siroop zijn want dat was beter voor onze portomonnee :affraid:
Van die bemoeizuchtigheid houden wij absoluut niet, en om dus conflicten tussen ons en het consultatiebureau
te voorkomen houden wij het netjes bij de prikken.
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn CB, ze zijn altijd, zéker sinds het nieuws van S., oprecht geïnteresseerd. Ik kan me niet heugen dat ik ooit een aanvaring of iets heb gehad.
Bij de situaties zoals hierboven geschetst zou ik er ook allang klaar mee zijn.
Bij de situaties zoals hierboven geschetst zou ik er ook allang klaar mee zijn.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Consultatiebureau
» consultatiebureau
» Consultatiebureau
» afspraken consultatiebureau
» Huisbezoek consultatiebureau
» consultatiebureau