kinderopvangtoeslag en geen werk meer
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
kinderopvangtoeslag en geen werk meer
Volgende week gaan we kijken bij een kdv voor F per februari 2012. Nu heb ik net een half jaar contract gekregen tot mei 2012 en ben eigenlijk benieuwd hoe het gaat als mijn contract niet verlengd zou worden. Het kdv heeft immers een opzegtermijn van 2 maanden en helemaal opzeggen is dan ook niet echt een optie omdat ik na 3 maanden misschien wel weer een baan heb. Word dit gecompenseerd via de belastingdienst oid? Of is dat gewoon het eigen risico? Ben gewoon even benieuwd hoe dat zit.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: kinderopvangtoeslag en geen werk meer
Op de site vd Belastingdienst staat dit vrij duidelijk beschreven. Volgens mij is het zo dat wanneer je verwacht binnen een x aantal maanden weer aan het werk te zijn dat je het nog wel gewoon krijgt, anders krijg je het niet meer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Volgend jaar krijg je na drie maanden geen baan geen toeslag meer. Dus moet je of het risico nemen dat je weer een baan hebt of het kinderdagverblijf opzeggen. Wij hebben ook een probleem want mijn man heeft sinds deze maand geen baan meer dus als hij niet snel iets vindt moeten we onze gastouder opzeggen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb vandaag nog ergens gelezen dat je gedurende 3 maanden nog kinderopvangtoeslag vergoed krijgt om zo de kans op een baan te bevorderen, daarna stopt het en moet je ook je plekje opgeven.
Gast- Gast
Dat is wel naar zeg!
Kdv kost ons bijna 500,- per maand voor 3 dagen (en dan is de toeslag er dus al af) dus dat wil ik echt niet betalen als ik geen werk heb, maar ja om mn ouders nu nog 4 dagen per week op te laten passen tot mei omdat ik dan weet of mijn contract verlengd wordt is ook weer zo bezwaarlijk.
Ga even lezen op de website van de BD.
Kdv kost ons bijna 500,- per maand voor 3 dagen (en dan is de toeslag er dus al af) dus dat wil ik echt niet betalen als ik geen werk heb, maar ja om mn ouders nu nog 4 dagen per week op te laten passen tot mei omdat ik dan weet of mijn contract verlengd wordt is ook weer zo bezwaarlijk.
Ga even lezen op de website van de BD.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ja aan de ene kant is het natuurlijk wel logisch dat je alleen toeslag krijgt als je werkt. Maar als je je opvang opzegt is het ook wel weer lastig als je weer werk vindt want dan heb je dus geen opvang meer. Dan moet je maar weer zien dat je snel andere opvang gevonden hebt. En vooral als je 500 euro moet betalen als je geen baan meer hebt kan ik me voorstellen dat tijdelijk zelf betalen geen optie is.
Mijn man is net een eigen bedrijf begonnen dus ik moet nog even uitzoeken of we dan op basis daarvan de toeslag kunnen behouden. Ik hoop het wel want we hebben echt een lieve en flexibele gastouder.
Mijn man is net een eigen bedrijf begonnen dus ik moet nog even uitzoeken of we dan op basis daarvan de toeslag kunnen behouden. Ik hoop het wel want we hebben echt een lieve en flexibele gastouder.
Tania- Ratel
Parels schreef:Ik heb vandaag nog ergens gelezen dat je gedurende 3 maanden nog kinderopvangtoeslag vergoed krijgt om zo de kans op een baan te bevorderen, daarna stopt het en moet je ook je plekje opgeven.
Ook als je het helemaal zelf betaalt?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Parels schreef:Ik heb vandaag nog ergens gelezen dat je gedurende 3 maanden nog kinderopvangtoeslag vergoed krijgt om zo de kans op een baan te bevorderen, daarna stopt het en moet je ook je plekje opgeven.
Nee als je zelf betaalt mag je kindje gewoon op de opvang blijven.
Tania- Ratel
Susan schreef:Parels schreef:Ik heb vandaag nog ergens gelezen dat je gedurende 3 maanden nog kinderopvangtoeslag vergoed krijgt om zo de kans op een baan te bevorderen, daarna stopt het en moet je ook je plekje opgeven.
Nee, idd, dan niet, maar denk dat geen mens daar vrolijk van wordt!
Bij ons kan je trouwens wel weer gelijk terug op de wachtlijst, of even een paar maanden een time-out nemen.
Gast- Gast
Parels schreef:Susan schreef:Parels schreef:Ik heb vandaag nog ergens gelezen dat je gedurende 3 maanden nog kinderopvangtoeslag vergoed krijgt om zo de kans op een baan te bevorderen, daarna stopt het en moet je ook je plekje opgeven.
Nee, idd, dan niet, maar denk dat geen mens daar vrolijk van wordt!
Bij ons kan je trouwens wel weer gelijk terug op de wachtlijst, of even een paar maanden een time-out nemen.
Nee nou ja, er zijn natuurlijk wel mensen die zich dat kunnen veroorloven. Zou krom zijn als je je kind alleen mag brengen als je allebei werkt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Soortgelijke onderwerpen
» Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!
» Er is geen werk, of toch?
» Geen zin meer in.
» HELP! Geen (pap)fles meer..
» Geen baby meer...
» Er is geen werk, of toch?
» Geen zin meer in.
» HELP! Geen (pap)fles meer..
» Geen baby meer...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: