Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hadden jullie gelijk een vaste baan na je opleiding?

+26
Ugly Betty
Roze Roos
Hoochie
Laquisia
Bruintje Beer
Rouxxxe
Dennenappel
Flip Fluitketel
Zininzon
Highway
Flinder
silly-one
Cheesegirl
SarahKey
Mizz_S
Ella
Jeanette
Serena
SoGood
minoessepoes
Japie
waterkers
Rovine
kimz
Caro
SleepingBeauty
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hadden jullie gelijk een vaste baan na je opleiding? Empty Hadden jullie gelijk een vaste baan na je opleiding?

Bericht  SleepingBeauty zo 9 jan 2011 - 22:08

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die net als ik eerst de uurtjes bij elkaar aan het sprokkelen waren.
Bij mij komt het deels omdat ik graag naar het ziekenhuis wil en daar nu een 0 uren contract heb, alleen nog erg weinig kan werken omdat ik geen ervaring heb!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie gelijk een vaste baan na je opleiding? Empty Re: Hadden jullie gelijk een vaste baan na je opleiding?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:12

Nee ik zit nu een half jaar zonder werk. Er zijn bijna geen banen in het veld waar ik wil werken (literatuur/cultuur) en al helemaal niet in Overijssel (en als ze er zijn mis ik ervaring). Overigens zitten bijna al mijn studiegenoten momenteel in dezelfde situatie. Maar ja, wie gaat er dan ook Engels studeren!

Gast
Gast

Hadden jullie gelijk een vaste baan na je opleiding? Empty Re: Hadden jullie gelijk een vaste baan na je opleiding?

Bericht  Caro zo 9 jan 2011 - 22:15

Ik heb vijf maanden gezocht en toen een vaste baan gekregen. Ik had HBO communicatie en een master communicatiewetenschappen gestudeerd en dat was ook niet het makkelijkste beroepenveld om werk in te vinden.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  kimz zo 9 jan 2011 - 22:20

Ik heb Logistiek gestudeerd en had eigenlijk al vóór mijn afstuderen een vaste baan.
Heb namelijk mijn afstudeerscriptie bij een bedrijf geschreven waar ik ook een vaste baan aangeboden kreeg.
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Rovine zo 9 jan 2011 - 22:21

Een jaar lang niet-relevante klussen gedaan, terwijl de techniek over het algemeen niet zo'n dramatische branche is. Maar productontwikkeling is wel veel stilgezet tijdens de crisis, dus was even moeilijk. Maar toen dat eenmaal weer een beetje aantrok was ik binnen een vloek en een zucht alweer aan het werk. 3 maanden later ging dat bedrijf failliet en ik kon toen kiezen uit verschillende aanbiedingen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:22

Na mijn eerste MBO-opleiding had ik meteen een fulltimebaan en na mijn tweede MBO-opleiding heb ik twee jaar lang aangerommeld voor ik een plekje had. Nu werk ik inmiddels ruim 3,5 jaar fulltime.

Laatst aangepast door Maple op zo 9 jan 2011 - 22:22; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  waterkers zo 9 jan 2011 - 22:22

Ik heb heel erg geluk gehad!
Ik ben momenteel mijn afstudeeronderzoek aan het afronden en heb eind januari mijn eindgesprek en ben dan als het goed is afgestudeerd.
Nu kwam ik laatst een vacature tegen in mijn vakgebied (jeugdzorg) en heb hier toen op gesolliciteerd en ben aangenomen voor 36 uur in de week! Ze zochten iemand zonder ervaring...
Ik heb wat dat betreft echt mazzel gehad want hier in de buurt is er bijna geen vacature vrij voor in mijn vakgebied. Veel worden er intern opgevuld en ze worden dus niet eens naar buiten gebracht..

Ik had eerste het plan om rustig aan te doen na mijn opleiding, maar deze baan kan ik eingelijk niet laten gaan, en waarschijnlijk begin ik begin februari al.
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:23

Praat me er niet over haha.
Ik probeer nu maar voor tijdelijk oppasbaantjes te vinden ofzo zodat ik voorlopig wel een inkomen heb.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:30

Ik ben sinds eind augustus afgestudeerd en ben het werk wat ik tijdens mijn studie al deed fulltime gaan doen. Leuk vind ik het niet en ik heb gewoon het gevoel dat het nog een bijbaantje is en ik gewoon lang geen colleges heb gehad ofzo... Maar ja, het is werk. Leuk is anders.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:34

Ja, ik heb de opleiding verzorgende IG gedaan, en ben begonnen met 29 uur per week, later werd dat 32 uur.

Gast
Gast

Bericht  Japie zo 9 jan 2011 - 22:38

Ik heb eerst 3 jaar een nul urencontract gehad, maar ik had wel elke week voor minimaal 20 uur werk. Na 3 jaar ben ik ergens anders gaan werken waar ik eerst 12 uur kreeg, toen 24 uur en nu heb ik 36 uur vast. Heeft dus wel even geduurd voordat ik vast werk had fulltime. Ik werk trouwens op een kinderdagverblijf.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 22:43

Het was een mijl op zeven, maar ik heb uiteindelijk wel een baan gevonden ja. Nog voor de start van het nieuwe schooljaar. Helaas niet in de buurt, daar kreeg ik inderdaad overal te horen dat ik geen ervaring had. Maar die ervaring doe ik nu mooi op. Oh en het is binnen m'n eigen werkveld.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 9 jan 2011 - 22:43

Nee ik heb eerst een maand of 9 als gastouder gewerkt en daarnaast was ik aan het solliciteren. Was een prima overbrugging zo!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  SoGood zo 9 jan 2011 - 22:46

N E E !
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Serena zo 9 jan 2011 - 22:52

Nobucta schreef:Een jaar lang niet-relevante klussen gedaan, terwijl de techniek over het algemeen niet zo'n dramatische branche is. Maar productontwikkeling is wel veel stilgezet tijdens de crisis, dus was even moeilijk. Maar toen dat eenmaal weer een beetje aantrok was ik binnen een vloek en een zucht alweer aan het werk. 3 maanden later ging dat bedrijf failliet en ik kon toen kiezen uit verschillende aanbiedingen.

Hoe heb jij gezocht in je branche en werk gevonden? Ik studeer namelijk dit jaar nog af in hetzelfde (product ontwerp) maar ik kan eigenlijk geen vacatures vinden op bekende vacature sites... Dus ben wel benieuwd! Of heb je overal open sollicitaties naar gestuurd?

Edit: je mag ook PMen hoor :P
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Rovine zo 9 jan 2011 - 23:05

Zal even PM-en, omdat ik nu vrij specifiek werk doe. Wink
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jeanette zo 9 jan 2011 - 23:06

Na mijn studie heb ik eerst 2 maanden met een 0-uren contract gewerkt. Daar maakte ik echter wel circa 32 uur in de week. Na die 2 maanden kreeg ik van de manager een vast contract voor onbepaalde tijd aangeboden voor min.32-max.36 uur in de week.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Ella zo 9 jan 2011 - 23:13

Ja ik had 2 maal gelijk tijdens een opleiding een vaste baan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Mizz_S zo 9 jan 2011 - 23:15

Ik had heel erg geluk want ik had mijn baan al ruim voor ik was afgestudeerd. Maar nu ben ik wel op zoek naar wat anders en dat is wel echt lastig.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  SarahKey zo 9 jan 2011 - 23:22

Ik ben in juli 2005 'afgestudeerd'. Kon geen werk vinden in de kinderopvang. Heb toendertijd wel 80 brieven verstuurd. Toen bij action gaan werken, want ja moest toch geld binnen brengen omdat we toen zijn gaan samenwonen. Uiteindelijk na 2,5 jaar weer begonnen met solliciteren en toen meteen ergens aangenomen. Werk nog steeds in de kinderopvang. Heb nooit een 0 uren contract gehad, meteen 12 uur later werden dat er meer. Zit nu op 11 uur in de week, (andere werkplek als in het begin) maar ben ernaast ook gastouder. Ik maak mijn uurtjes wel.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Cheesegirl zo 9 jan 2011 - 23:25

Op dit moment ben ik nog aan het studeren, studeer als het goed is in juni af.
Ik werk er nu we 2 dagen bij.
Als ik deze opleiding afgerond heb, ga ik nog verder maar dan wel deeltijd.
Ik hoop dat ik er dan snel een baan bij kan vinden voor 3-4 dagen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:02

SarahKey schreef:Ik ben in juli 2005 'afgestudeerd'. Kon geen werk vinden in de kinderopvang. Heb toendertijd wel 80 brieven verstuurd. Toen bij action gaan werken, want ja moest toch geld binnen brengen omdat we toen zijn gaan samenwonen. Uiteindelijk na 2,5 jaar weer begonnen met solliciteren en toen meteen ergens aangenomen. Werk nog steeds in de kinderopvang. Heb nooit een 0 uren contract gehad, meteen 12 uur later werden dat er meer. Zit nu op 11 uur in de week, (andere werkplek als in het begin) maar ben ernaast ook gastouder. Ik maak mijn uurtjes wel.

als ik dit zo zie dan weet ik dat me nog heel wat te wachten staat haha (ben ook afgestudeerd als pedagogisch medewerker)

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 10 jan 2011 - 0:54

Ik sta voor de klas, maar ik heb nog geen vast aanstelling. In deze regio zit het eigenlijk vol. Ik val nu in en dat gaat redelijk. Beetje afhankelijk van hoeveel mensen er ziek zijn etc.
Ik heb wel twee keer een langdurige vervaging gehad en nu nog een sollicitatie lopen. Ik wacht dus af. Ik weet dat het hier heel er moeilijk is om een baan te vinden, maar aan de andere kant de stad is te leuk om in te wonen. Eigenlijk wil ik niet weg hier.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Flinder ma 10 jan 2011 - 4:28

Helaas niet, ik ben nu bijna een jaar afgestudeerd en heb nog geen vaste baan kunnen vinden. Ik werk nu als oproepkracht.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  Cheesegirl ma 10 jan 2011 - 6:10

flinder85 schreef:Helaas niet, ik ben nu bijna een jaar afgestudeerd en heb nog geen vaste baan kunnen vinden. Ik werk nu als oproepkracht.

Waarin ben je afgestudeerd? En als wat ben je nu oproepkracht?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: