Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

+13
Aagje!
Linda
Bruintje Beer
Parisienne
Teddyaapje
Supertalentje
Nana
Toet
Marin
Novalee
Printje
Miss G
Annie24
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Annie24 di 27 maa 2012 - 9:19

voor hun kindjes omdat die vanaf 26 juni niet meer bijgeschreven mogen staan in het paspoort van paps en/of mams.
Beetje lange titel Embarassed

Mijn vriend zijn ID-kaart was al afgelopen januari verlopen, maar omdat hij ook een rijbewijs heeft hadden we niet zo'n haast met verlengen. Vanmiddag dus even de gemeente gebeld om een afspraak te maken.

Het volgende kreeg ik daar te horen:
Alle ID-kaarten én paspoorten die ná 1 mei worden aangevraagd worden pas geleverd ná 1 september! Dit heeft niets te maken met de gemeente, maar met de producent van de kaarten/paspoorten; die kan de grote vraag niet aan.

Mochten er hier dus nog mama's zijn die 1 van de 2 nodig hebben voor de aankomende vakantie: snel aanvragen!

Oja...ze wisten mij ook te vertellen dat ondanks dat je het wel vóór 1 mei aanvraagt ze ook niet kunnen garanderen dat je ze al hebt voor de schoolvakanties.

Edit; even de titel wat uitgebreider neergezet Laughing


Laatst aangepast door Annie24 op di 27 maa 2012 - 19:38; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Miss G di 27 maa 2012 - 9:43

Klopt, ik heb toevallig gister een nieuw paspoort aangevraagd.
Ik kreeg te horen dat er (op dit moment) nog geen vertraging is, maar dat ze dit wel verwachten. Ze konden mij ook niet garanderen of mijn paspoort klaar zou zijn over 8 weken. Ik wacht rustig af, en anders vraag ik een nood paspoort aan!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Printje di 27 maa 2012 - 9:43

Klopt idd, verschillende ouders uit mijn klas hebben al een flink probleem hierdoor met het op vakantie gaan..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 9:45

Geldt deze lange termijn alleen voor mama's? laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Novalee di 27 maa 2012 - 9:45

Goed dat ik dit lees! Wij hebben namelijk ook nog een paspoort nodig voor N.

Off topic, sorry dat ik niet op je sms heb gereageerd Embarassed Was te druk aan het shoppen denk ik Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... 394967 Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... 166342
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Marin di 27 maa 2012 - 9:45

Niet lullig bedoeld, maar waarom staat dit topic in de Zwangerschap pijlers? Dit bericht heeft toch niets met ouderschap te maken, behalve dat het gerelateerd is aan schoolvakanties. Ik zou zoiets toch eerder bij Algemeen (of desnoods reizen) zetten, want misschien hebben andere forummers er ook wat aan. Desondanks fijn dat je het wilt delen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Toet di 27 maa 2012 - 9:50

Elodie schreef:Geldt deze lange termijn alleen voor mama's? laughcry

Inderdaad. laughcry Zet dit gewoon in Algemeen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Printje di 27 maa 2012 - 9:52

Voorheen mochten kinderen op het paspoort bijgeschreven worden, ik denk dat ze hierop doelt, nu moeten kinderen een eigen id/paspoort hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Nana di 27 maa 2012 - 9:54

Ik denk dat het hier staat omdat kinderen vanaf juni niet meer bijgeschreven mogen worden in het document van hun ouders maar een eigen reisdocument moeten hebben...
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Supertalentje di 27 maa 2012 - 9:58

Ik vind niet dat dit in algemeen moet. Vanaf 1 mei vervallen de bijschrijvingen in het paspoort, moeten alle kinderen dus een eigen id/paspoort hebben en de schoolvakantie komt eraan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Marin di 27 maa 2012 - 10:00

Nou ja, in de openingspost staat niets over die regeling met kinderen bijschrijven, dat haal ik alleen uit de reacties. Dus de OP zou ook goed passen in een algemeen topic als tip naar iedereen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Teddyaapje di 27 maa 2012 - 10:11

Ik ben blij dat het hier staat...anders had ik het waarschijnlijk niet gezien! Ik ga volgende week maar meteen een nieuw paspoort aanvragen!

Maar ik zou zeggen, open dan zelf even een topic in algemeen hierover...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Parisienne di 27 maa 2012 - 10:27

Bedankt voor het melden.. ga het gelijk regelen! :shock:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 10:34

Doordat die bijschrijving van kinderen niet meer is toegestaan vanaf juni, kan het zo zijn dat de wachttijd voor alle paspoorten oploopt tot 3 maanden of meer....puur omdat de fabriek het niet aankan.

Lijkt mij wel een topic in Algemeen waard...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Bruintje Beer di 27 maa 2012 - 13:27

Thanks. Wij moeten beide een nieuwe paspoort!!
Manlief gaat over 3 maanden naar de Filipijnen dus die moet hem nu gelijk maar aanvragen morgen!!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Linda di 27 maa 2012 - 18:58

Goed dat ik dit lees! Bedankt!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Aagje! di 27 maa 2012 - 19:01

oh het is maar goed dat ik hier mee lees smile... ik dacht toevallig gister nog dat ik tijd zat had hahaha..... vanmiddag maar even pasfoto's laten maken van D...
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Coco di 27 maa 2012 - 19:15

Ik las bet gelukkig nog net voordat ik tickets voor april wilde boeken. Daar wacht ik nu maar mee tot ik de paspoorten heb.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:24

Hier was het inderdaad al een lange tijd voordat ik Amé haar ID had, ik geloof dat het ruim 8 weken was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Annie24 di 27 maa 2012 - 19:31

Leuk, zo veel reacties op dit topic lol!

Een vriendin van mij is op 2 mei uitgerekend en heeft familie in het buitenland. Ze wilde graag de laatste week van haar verlof met de baby daar naartoe met het vliegtuig, maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat dus waarschijnlijk niet lukken.

@Novalee; joh, ik ben ook niet altijd even snel met terug sms-en laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:33

Geldt dit alleen voor kinderen? Aangezien het in zwangerschap&mama's staat. Of is dit voor iedereen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Printje wo 28 maa 2012 - 0:47

Jolee schreef:Geldt dit alleen voor kinderen? Aangezien het in zwangerschap&mama's staat. Of is dit voor iedereen?

Volwassenen hebben toch al een eigen id? Het gaat om de kinderen die nu nog in het paspoort bijgeschreven mochten staan maar dat is veranderd. Vndaar in deze pijler.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 0:50

Volwassenen moeten 'm ook wel verlengen hoor. Als je denkt dat hij voor eeuwig geldig is, dan moet je misschien even naar de verloopdatum kijken.

Prima dat mama's alleen hier kijken, maar het is natuurlijk wel bijzonder. Het is een forum met verschillende pijlers en de juiste dingen moeten bij de juiste pijlers. Eigenlijk hoort dit gewoon in algemeen. Het argument 'dan had ik het niet gelezen' van allerlei mama's slaat dan in feite nergens op. Dan kun je net zo goed het hele mama's & zwangerschappen deel af gaan scheiden van de rest, als je alles wat voor mama's ook belangrijk kan zijn ook hier geplaatst moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Printje wo 28 maa 2012 - 0:58

June schreef:Volwassenen moeten 'm ook wel verlengen hoor. Als je denkt dat hij voor eeuwig geldig is, dan moet je misschien even naar de verloopdatum kijken.

Prima dat mama's alleen hier kijken, maar het is natuurlijk wel bijzonder. Het is een forum met verschillende pijlers en de juiste dingen moeten bij de juiste pijlers. Eigenlijk hoort dit gewoon in algemeen. Het argument 'dan had ik het niet gelezen' van allerlei mama's slaat dan in feite nergens op. Dan kun je net zo goed het hele mama's & zwangerschappen deel af gaan scheiden van de rest, als je alles wat voor mama's ook belangrijk kan zijn ook hier geplaatst moet worden.

Snap niet zo goed waarom er zo moeilijk over gedaan wordt. Iedereen moet een id hebben en je krijgt tijdig bericht wanneer je hem moet verlengen, voor volwassenen zonder kinderen zie ik geen problemen. Met kinderen was het echter altijd zo dat ze bijgeschreven konden worden maar nogmaals dat kan dus niet meer. Ik denk dat het daarom in deze pijler staat, maar als het een probleem is open je toch zelf een nieuwe in algemeen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 1:03

In dat tijdige bericht staat niet dat je niet meer op vakantie kunt deze zomer als je 'm niet voor mei aanvraagt.

Lees jij verder mijn argumenten eigenlijk wel? Het is toch raar om twee dezelfde topics te openen? Ik wil het best doen, dat is het probleem niet, maar dat is toch het punt niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten... Empty Re: Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum