Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ID Kaart/Paspoort?

+8
PiP
Flower_L
Twellie
Aagje!
Sun88
Didi
smooch
Liadan
12 plaatsers

Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Sun88 zo 18 nov 2012 - 8:24

Heey heey..

Even een vraagje; Weet iemand of het verplicht is voor baby's om een ID kaart of Paspoort te hebben, als zij niet naar het buitenland gaan?
Wij hadden zoiets, die vragen we ooit wel aan als we naar het buitenland gaan met hem, maar morgen hebben we een afspraak in het ziekenhuis en in de folder staat dat kinderen naast een verzekeringsbewijs ook een identiteitsbewijs nodig hebben. Nu is ons zoontje 4 weken oud, dus neem aan dat ze niet serieus ervan uitgaan dat mensen dat dan al geregeld hebben (Verzekering hebben we wel geregeld uiteraard) maar moeten wij dit aanvragen voor hem, of pas als we naar het buitenland zouden gaan?

Oh ja en als jullie wel een IDkaart/paspoort hebben voor jullie baby, hoe hebben ze ooit een goede pasfoto kunnen maken?

Thnx alvast!
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Liadan zo 18 nov 2012 - 8:27

Nee, dat is niet verplicht, volgens mij pas vanaf een jaar of 10/12? Mijn zoon was ongeveer 7 maanden toen we pasfoto's gingen laten maken, ik zat naast de kruk en hield hem gewoon vast. Bij een kleiner kindje lijkt me het ook wel lastig.

edit, wij zijn met onze zoon regelmatig in het ziekenhuis geweest toen hij heel klein was en er is nooit naar een identiteitsbewijs gevraagd voor hem. Ook voor het ponsplaatje hoefden ze geen foto van hem (het is hier normaal dat er een foto op het ponsplaatje staat).


Laatst aangepast door Liadan op zo 18 nov 2012 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Twellie zo 18 nov 2012 - 8:27

Onze oudste heeft een paspoort, over de jongste nog nooit nagedacht en die heeft dus ook niks bedenk ik me nu. Nog nooit over nagedacht, dus ben benieuwd naar de antwoorden.

Mijn dochter staat als baby van een paar maanden op de pasfoto, het was niet moeilijk een goede foto te nemen. Ze is nu drie jaar, maar haar paspoort is nog steeds geldig ondanks dat ze dus totaal niet meer op de foto lijkt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  smooch zo 18 nov 2012 - 8:37

Wij hebben van de week een paspoort gemaakt voor onze dochter.
Tijdens het maken van de pasfoto zat mijn vriend gehurkt naast de kruk en zijn handen om haar middel. En ze lachte breeduit maar toen de camera erbij werd gehaald keek ze heel serieus haha. Maar het is wel een leuke foto geworden.

Alleen wel een beetje raar dat ze 5 jaar met haar paspoort kan doen met een foto van toen ze 3 maanden was. Baby's veranderen nog zoveel!
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Flower_L zo 18 nov 2012 - 8:41

L stond met een paar weken op de foto :-) en nu is hij bijba 2 1/2....lijkt voor geeen meter meer op dus. Handje achter zn truitje im hoofdje te ondersteunen. Ik had veel bekijks met l toen in het fotograafhokje.

we gaan vrij vaak op vakantie, meteen voor paspoort gekozen ivm buiten europa.
Dit jaar naar amerika deden ze niet moeilijk over babyfoto, maar sommige landen kunnen er wel moeilijk over doen. Voor deze baby waarschijblijk ook meteen paspoort.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Didi zo 18 nov 2012 - 8:44

Ik ben vorige week ook met mijn zoontje naar het ziekenhuis geweest en ik heb voor hem ook nog geen identiteitskaart. Ik moest mijn eigen identiteitskaart meenemen en zijn pasje van de zorgverzekering en toen kon ze een ponskaartje voor hem aanmaken.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Sun88 zo 18 nov 2012 - 8:47

Dat is inderdaad wel bijzonder ja, dat kindjes er 5 jaar mee kunnen doen. Net of je het kindje er dan nog uit kan halen. Maar ja aan de andere kant, voorheen werden kinderen in het paspoort van de ouders bijgeschreven, volgens mij was dat alleen met naam en geboortedatum en geen foto?

Maar het heeft dus geen haast voor ons. In de loop van dit jaar zullen we vast wel een van de twee aanvragen, aangezien we ook dicht bij de Duitse grens wonen. Of misschien dat we van de zomer gaan vliegen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Twellie zo 18 nov 2012 - 9:18

Flower_L schreef:L stond met een paar weken op de foto :-) en nu is hij bijba 2 1/2....lijkt voor geeen meter meer op dus. Handje achter zn truitje im hoofdje te ondersteunen. Ik had veel bekijks met l toen in het fotograafhokje.

we gaan vrij vaak op vakantie, meteen voor paspoort gekozen ivm buiten europa.
Dit jaar naar amerika deden ze niet moeilijk over babyfoto, maar sommige landen kunnen er wel moeilijk over doen. Voor deze baby waarschijblijk ook meteen paspoort.

Ja echt? Want wij willen zomer 2013 ook weer op pad met haar paspoort met babyfoto dus. Het is gewoon een geldig paspoort, dus uiteindelijk kan er toch niets geweigerd worden lijkt me?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Aagje! zo 18 nov 2012 - 9:21

Ze kunnen het wel degelijk weigeren als hij te veel afwijkt. Wat al snel is met een baby foto, vind het daarom nog steeds raar dat het niet bv voor 1 of 2 jaar geldig is,

Tenminste dat is mij verteld toen we ons id lieten maken voor D
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Twellie zo 18 nov 2012 - 9:26

Goed dat ik het nu lees en er niet op Schiphol achter kom. Wel jammer dat dat me van tevoren niet is gemeld door de ambtenaar bij de gemeente, want dan had ik wel wat geld kunnen besparen door voor een IDkaart te gaan Neutral.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Flower_L zo 18 nov 2012 - 9:34

Twellie schreef:
Flower_L schreef:L stond met een paar weken op de foto :-) en nu is hij bijba 2 1/2....lijkt voor geeen meter meer op dus. Handje achter zn truitje im hoofdje te ondersteunen. Ik had veel bekijks met l toen in het fotograafhokje.

we gaan vrij vaak op vakantie, meteen voor paspoort gekozen ivm buiten europa.
Dit jaar naar amerika deden ze niet moeilijk over babyfoto, maar sommige landen kunnen er wel moeilijk over doen. Voor deze baby waarschijblijk ook meteen paspoort.

Ja echt? Want wij willen zomer 2013 ook weer op pad met haar paspoort met babyfoto dus. Het is gewoon een geldig paspoort, dus uiteindelijk kan er toch niets geweigerd worden lijkt me?

weet niet zo 123 welke landen hoor. Vond al beetje eng toen we in amerika bij de douane meneer stonden. Wij willen over twee jaar ong. misschien naar azie maar dan check ik wel vantevoren.

Wat trouwens ook aan te raden was volgens mevrouw van gemeentebalie hier. Een regel toe laten voegen 'partner van blabla', voor tunesie etc. Zonder kan voor problemen zorgen in e.g. Tunesie als er iets voorvalt. Vooral met kinderen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Twellie zo 18 nov 2012 - 10:10

Wauw, naar Azie! Zuidoost Azie? Voordat mijn oudste er was, dacht ik ook dat ik wel met haar naar Thailand zou gaan maar ik durf het nog niet zo goed aan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Flower_L ma 19 nov 2012 - 0:24

Twellie schreef:Wauw, naar Azie! Zuidoost Azie? Voordat mijn oudste er was, dacht ik ook dat ik wel met haar naar Thailand zou gaan maar ik durf het nog niet zo goed aan.

dan zou het idd zo azie worden. Zijn in 2008 met zn 2en 3mnd geweest. Dit zal uiteraard heeeeeeeeel anders worden, maar het blijft trekken.
Als, dan voordat deze baby 2 wordt. Wil eerst ook afwachten hoe l zich ontwikelt. moet er nu bijvoorbeeld echt niet aan denken on met l ver weg te gaan. Hij zit echt in een 'fijne' fase.
Maar ach...we hebben nog even smile

Zou je het aandurven met je 2 meiden? Je bent er toch ook geweest meen ik keer gelezen te hebben.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  PiP ma 19 nov 2012 - 3:13

Een id is in principe 5 jaar geldig, maar niet meer als je niet meer op de foto lijkt.
Een id-kaart van een 3 maanden oude baby zou dus met een jaar ofzo al niet meer geldig zijn..

Onze dochter is met anderhalf jaar op de foto gegaan, denk dat hij van het zomer ook nog wel kan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Fiwen ma 19 nov 2012 - 3:43

We hebben voor J een ID kaart laten maken toen ze 10 maanden was. Met ruim 1,5 zijn we nog een keer op vakantie geweest en totaal geen problemen gehad terwijl ze er toch niet meer op leek.
Ik moet volgend jaar een nieuw paspoort en dan laat ik er ook meteen in zetten "echtgenote van ..." voor de zekerheid, ze kunnen inderdaad moeilijk doen als er iets met je man gebeurd in het buitenland en je nergens officieel hebt staan dat je getrouwd bent. En ik wil al helemaal niet het risico lopen dat ik J niet mee naar NL mag nemen als er in het buitenland iets zou gebeuren met mijn man :O
En als we volgend jaar met het vliegtuig op vakantie gaan laat ik voor J ook een nieuwe ID kaart maken, dan is ze bijna 3 en dan vind ik het toch wel spannend worden of ze het accepteren met een foto van 10 maanden.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  MamaDaan ma 19 nov 2012 - 6:29

Ik was laatst met mijn zoontje van toen 9 maanden in het ziekenhuis en hij moest een identiteitskaart of paspoort laten zien, maar die heeft hij nog niet. Toen deden ze op dat moment niet moeilijk maar vertelde erbij dat je jezelf, maar ook baby moet kunnen identificeren.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Clapperdie ma 19 nov 2012 - 7:03

Wij hebben met 3 maanden een pasfoto laten maken voor T. zijn paspoort. Wij hielden hem van achter vast. Over 2 maanden gaan wij naar Thailand! Nu lijkt T er nog op gelukkig. Maar wat laten jullie precies bijschrijven over echtgenoot?

ID Kaart/Paspoort? Foto-T86CR7QS
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  CCC ma 19 nov 2012 - 10:32

Hier nog geen ID/ paspoort voor N. De eerste keer bij de KA moesten we het bewijs van inschrijving van de gemeente meenemen, dat voldeed toen prima. Nu staat het in de computer en hoeven we niks mee te nemen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Twellie ma 19 nov 2012 - 11:54

Flower_L schreef:
Twellie schreef:Wauw, naar Azie! Zuidoost Azie? Voordat mijn oudste er was, dacht ik ook dat ik wel met haar naar Thailand zou gaan maar ik durf het nog niet zo goed aan.

dan zou het idd zo azie worden. Zijn in 2008 met zn 2en 3mnd geweest. Dit zal uiteraard heeeeeeeeel anders worden, maar het blijft trekken.
Als, dan voordat deze baby 2 wordt. Wil eerst ook afwachten hoe l zich ontwikelt. moet er nu bijvoorbeeld echt niet aan denken on met l ver weg te gaan. Hij zit echt in een 'fijne' fase.
Maar ach...we hebben nog even ID Kaart/Paspoort? 561177

Zou je het aandurven met je 2 meiden? Je bent er toch ook geweest meen ik keer gelezen te hebben.

Nee, ik durf het nog niet goed aan om een aantal redenen. En ik moet mijn vriend maar eens mee zien te krijgen smile. Ik ben vaak in Zuidoost Azie geweest, Thailand zelfs drie keer I love you. Mij blijft het ook trekken, ik wil zoooo graag terug. Af en toe ga ik een avondje goedkope tickets bekijken en ga ik bedenken dat ik ook wel in een weekje heen en terug kan en dat mijn vriend dan wel bij de kinderen kan blijven en ik lekker even kan rondkijken in en rond Bangkok. Maar tot nu toe zijn het alleen plannen en dan nog zonder de kinderen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ID Kaart/Paspoort? Empty Re: ID Kaart/Paspoort?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum