paspoort/id voor baby
+6
Novalee
Rush
TukTuk
Ayla
Floor
Clapperdie
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
paspoort/id voor baby
Ik heb even een vraag over een paspoort/id voor een baby. Is deze even lang geldig als een paspoort/id van volwassenen?
En zijn we nu al verplicht om een paspoort/id aan te vragen of pas als we reisplannen hebben?
En zijn we nu al verplicht om een paspoort/id aan te vragen of pas als we reisplannen hebben?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: paspoort/id voor baby
de id kaart van onze zoon is 5 jaar geldig.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ja zijn net zolang geldig, en ik zou hem pas aanvragen als je reisplannen hebt.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ook gek eigenlijk. Dan heeft T. zometeen een reisdocument met een babyfoto. Lijkt ie toch helemaal niet meer op dan. Aan het eind van het jaar dan maar paspoort aanvragen want wil toch wel weer graag een x op vakantie
Clapperdie- Kletskop
Als je deze zomer nog naar het buitenland wilt, moet hij voor 1 mei aangevraagd zijn, anders kom je het land niet uit.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
heeft hij hier ook een id met foto van december, hij lijkt er nu al niet meer op.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Plus je kan de kosten van je reis gedag zeggen.AngelNyn schreef:Als je deze zomer nog naar het buitenland wilt, moet hij voor 1 mei aangevraagd zijn, anders kom je het land niet uit.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Plus je kan de kosten van je reis gedag zeggen.AngelNyn schreef:Als je deze zomer nog naar het buitenland wilt, moet hij voor 1 mei aangevraagd zijn, anders kom je het land niet uit.
Idd, je krijgt de kosten niet terug.
Kind zonder pas niet weg
Van onze verslaggevers
DEN HAAG - Voor een paar honderdduizend gezinnen met kinderen dreigt deze zomer een wel heel abrupt en voortijdig einde van de vakantie. Ouders bij wie de kinderen nog staan bijgeschreven in hun eigen paspoort, komen namelijk met hun kroost het land niet uit. En naar het geld dat ze voor de vakantie hebben neergelegd, kunnen ze vervolgens volgens de ANVR fluiten.
Vanaf 26 juni mogen kinderen alleen nog maar de grens over als ze een eigen paspoort hebben. Hoewel minister Spies (Binnenlandse Zaken) alle ouders die het aangaat onlangs een waarschuwingsbrief stuurde waarin ze hen aanspoort om uiterlijk vóór 1 mei de reisdocumenten voor hun kinderen te regelen, heeft het overgrote deel dat nog niet gedaan.
TukTuk- Ratel
Je hebt er inderdaad pas één nodig als je gaat reizen, een kind onder de 13 (correct me if I'm wrong) heeft nog geen identificatieplicht.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
AngelNyn schreef:Rush schreef:Plus je kan de kosten van je reis gedag zeggen.AngelNyn schreef:Als je deze zomer nog naar het buitenland wilt, moet hij voor 1 mei aangevraagd zijn, anders kom je het land niet uit.
Idd, je krijgt de kosten niet terug.
Kind zonder pas niet weg
Van onze verslaggevers
DEN HAAG - Voor een paar honderdduizend gezinnen met kinderen dreigt deze zomer een wel heel abrupt en voortijdig einde van de vakantie. Ouders bij wie de kinderen nog staan bijgeschreven in hun eigen paspoort, komen namelijk met hun kroost het land niet uit. En naar het geld dat ze voor de vakantie hebben neergelegd, kunnen ze vervolgens volgens de ANVR fluiten.
Vanaf 26 juni mogen kinderen alleen nog maar de grens over als ze een eigen paspoort hebben. Hoewel minister Spies (Binnenlandse Zaken) alle ouders die het aangaat onlangs een waarschuwingsbrief stuurde waarin ze hen aanspoort om uiterlijk vóór 1 mei de reisdocumenten voor hun kinderen te regelen, heeft het overgrote deel dat nog niet gedaan.
Bij radar zag ik laatst dat dit telt voor kinderen die zijn bijgeschreven in een paspoort en niet voor baby's die voor het eerst een id bewijs aanvragen. Daarvoor zou wel de normale tijd aangehouden worden. Anders zou het betekenen dat je niet op vakantie kan als je kind op bijvoorbeeld twee mei geboren wordt.
(Al zou ik het risico niet nemen als je echt weg wil en het gewoon zo snel mogelijk aanvragen)
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
We hebben deze zomer nog geen vakantieplannen maar waarschijnlijk begin volgend jaar. Dan wacht ik nog even met aanvragen tot hij iets groter is.
Wel een gedoe hoor voor de gezinnen die wel deze zomer weg willen. Bijschrijven was toch veel makkelijker.
Wel een gedoe hoor voor de gezinnen die wel deze zomer weg willen. Bijschrijven was toch veel makkelijker.
Clapperdie- Kletskop
Clapperdie schreef:We hebben deze zomer nog geen vakantieplannen maar waarschijnlijk begin volgend jaar. Dan wacht ik nog even met aanvragen tot hij iets groter is.
Hoezo een gedoe?
Er wordt al maanden reclame gemaakt over het feit dat ze voor 1 mei een paspoort moeten aanvragen omdat anders de kans groot is dat het paspoort niet op tijd klaar is.
Ik denk juist dat het ook wel een stuk makkelijker is. Stel je kind is bij jou bijgeschreven, zou betekenen dat je man nooit met alleen jullie kindje de grens over kan?
Natuurlijk zal het niet vaak voorkomen, maar het kan natuurlijk ook wel zijn voordelen hebben.
Al is het grootste nadeel natuurlijk de kosten voor een paspoort, weet niet hoe groot het verschil tussen bijschrijven en een paspoort is?
Maar je kan ook een ID kaart aanvragen als je alleen binnen europa blijft. Is ook weer goedkoper.
TukTuk- Ratel
een gedoe voor de mensen die deze meivakantie/zomervakantie weg gaan en nog snel een id moeten halen.
als we op vakantie gaan is dat waarschijnlijk buiten europa dus maar een paspoort, kost wat meer maar dan zijn we meteen maar klaar
als we op vakantie gaan is dat waarschijnlijk buiten europa dus maar een paspoort, kost wat meer maar dan zijn we meteen maar klaar
Clapperdie- Kletskop
Clapperdie schreef:een gedoe voor de mensen die deze meivakantie/zomervakantie weg gaan en nog snel een id moeten halen.
Ja maar hoezo snel? Ik hoor al wéken op de radio etc dat je voor 1 mei een paspoort voor je kindje moet aanvragen.. Dus je hebt daar sowieso al 2 tot 3 maanden de tijd voor gehad?
TukTuk- Ratel
Wij hebben vorig jaar mei een ID kaart voor B. aangevraagd (tegelijk met mijn ID en verlenging van mijn rijbewijs). We zijn in december op vakantie geweest (vliegen) dus hadden hem wel nodig. Hij is idd 5 jaar geldig, maar je moet wel rekening houden dat als je bijvoorbeeld naar een land als Turkije gaat, je dan wel een wat meer recentere pasfoto nodig hebt (dus geen babyfoto als je kind 4 jaar oud is). Ons werd verteld dat je dan voor die 9 euro weer een nieuwe kunt laten maken.. Al is die prijs ook niet meer zo goedkoop, inmiddels 30 euro!!
Gast- Gast
Ik heb vanochtend F.'s eerste paspoort opgehaald. Zag er stoer uit, met zo'n babyfoto
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
_Nera_ schreef:Wij hebben vorig jaar mei een ID kaart voor B. aangevraagd (tegelijk met mijn ID en verlenging van mijn rijbewijs). We zijn in december op vakantie geweest (vliegen) dus hadden hem wel nodig. Hij is idd 5 jaar geldig, maar je moet wel rekening houden dat als je bijvoorbeeld naar een land als Turkije gaat, je dan wel een wat meer recentere pasfoto nodig hebt (dus geen babyfoto als je kind 4 jaar oud is). Ons werd verteld dat je dan voor die 9 euro weer een nieuwe kunt laten maken.. Al is die prijs ook niet meer zo goedkoop, inmiddels 30 euro!!
Ja, dat is toch debiel??
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:_Nera_ schreef:Wij hebben vorig jaar mei een ID kaart voor B. aangevraagd (tegelijk met mijn ID en verlenging van mijn rijbewijs). We zijn in december op vakantie geweest (vliegen) dus hadden hem wel nodig. Hij is idd 5 jaar geldig, maar je moet wel rekening houden dat als je bijvoorbeeld naar een land als Turkije gaat, je dan wel een wat meer recentere pasfoto nodig hebt (dus geen babyfoto als je kind 4 jaar oud is). Ons werd verteld dat je dan voor die 9 euro weer een nieuwe kunt laten maken.. Al is die prijs ook niet meer zo goedkoop, inmiddels 30 euro!!
Ja, dat is toch debiel??
klopt werd hier ook gezegd, is idd 5 jaar geldig MAAR er moet wel een lijkende pasfoto opzitten:?:
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Soortgelijke onderwerpen
» Sh*tttttt! Paspoort voor E!
» Geschikt voor baby?
» Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...
» Boerenkool voor baby?
» Winterjas voor een baby?
» Geschikt voor baby?
» Voor de mama's die nog een ID-kaart/paspoort moeten...
» Boerenkool voor baby?
» Winterjas voor een baby?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: