Zondagopenstelling supermarkten?
+34
Ugly Betty
redd
mosio
Zora
Atelier Madame
Printje
Highway
Jordana
patjuhhh
Rovine
SuperGrover
Caroow
Ooh La La!
Pompoen
Rush
Parisienne
Caramba
Sarah1985
Summerlovin
Vanilla Queen
Shisha
Siem
loura
Susan
Monte
Toet
Dennenappel
Bacio
Lenthe
Vlegel
Barbabella
TukTuk
Ibbeltje
Marin
38 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zondagopenstelling supermarkten?
June, waar is je avatar dan?!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er geen problemen mee als de supermarkten op zondag open zijn. Maar ik zal er zelf niet heen gaan. Deels uit religieuze overtuiging maar ook deels omdat ik de zondag zo'n heerlijke dag vind waarin niets hoeft.
Al snap ik wel dat er genoeg mensen zijn voor wie het handig is dat ze op zondag boodschappen kunnen doen.
Wat ik me afvraag in die hele gelovige dorpen heeft het voor de supermarkt dan wel zin om op zondag open te gaan? Want het lijkt me dat het overgrote gedeelte er waarschijnlijk op tegen is en dus niet gaat. Lijkt me dat de supermarkten dan die dag niet zo veel omzet halen. Of zie ik dat verkeerd?
Al snap ik wel dat er genoeg mensen zijn voor wie het handig is dat ze op zondag boodschappen kunnen doen.
Wat ik me afvraag in die hele gelovige dorpen heeft het voor de supermarkt dan wel zin om op zondag open te gaan? Want het lijkt me dat het overgrote gedeelte er waarschijnlijk op tegen is en dus niet gaat. Lijkt me dat de supermarkten dan die dag niet zo veel omzet halen. Of zie ik dat verkeerd?
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Ondanks dat ik een gemeente woon waar het geloof hoog in het vaandel staat, waar het CDA jaren het alleenrecht heeft gehad, geloof ik dat hier net zoveel ongelovigen als gelovigen wonen. Daarnaast wonen er ook geloven, waaronder een vriend, die zich niet houden aan de zondagsrust. In dat opzicht geloof ik dat een supermarkt er baat bij heeft om op zondag open te gaan.
Gast- Gast
Bij ons is hier op zondag alles dicht, behalve de cafés en restaurants.
Ik zou willen dat de winkels 7 dagen per week open waren, en ook tot laat. Maar ja ik woon in een dorp wat deel uit maakt van een gemeente, en dat andere deel van de gemeente is nogal conservatief. Er ging een wereld voor me open toen ik in de randstad kwam, een Albert Heijn die op zondag tot laat open is? Wow!
Ik zou willen dat de winkels 7 dagen per week open waren, en ook tot laat. Maar ja ik woon in een dorp wat deel uit maakt van een gemeente, en dat andere deel van de gemeente is nogal conservatief. Er ging een wereld voor me open toen ik in de randstad kwam, een Albert Heijn die op zondag tot laat open is? Wow!
Gast- Gast
Voor!
Is wel handig voor als je wat vergeten bent....
Is wel handig voor als je wat vergeten bent....
redd- Fluisteraar
- Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11
Hier zijn er wel een aantal open op zondag.
Eerst was de AH XL open maar die buurtbewoners hebben geklaagd dat ze dan nooit rust hebben. Nu is er in de buurt een coop open. Die is niet zo groot maar werkt prima. Hij is hier open van 16:00 tot 19:00 uur.
Ik maak er niet veel gebruik van maar ik vind het wel handig dat als ik iets vergeet of even geen zin heb ik de kans heb om op zondag iets te kunnen kopen.
Eerst was de AH XL open maar die buurtbewoners hebben geklaagd dat ze dan nooit rust hebben. Nu is er in de buurt een coop open. Die is niet zo groot maar werkt prima. Hij is hier open van 16:00 tot 19:00 uur.
Ik maak er niet veel gebruik van maar ik vind het wel handig dat als ik iets vergeet of even geen zin heb ik de kans heb om op zondag iets te kunnen kopen.
Gast- Gast
In mijn woonplaats zijn de winkels gesloten op zondag, ik vind dat prima, ik heb nog nooit iets perse willen kopen op zondag. Van mij mogen ze ook open zijn, maar zelf zou ik er niet heen gaan.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben voor, al snap ik wel waarom sommige kleine plaatsen dit niet willen. In het durpie waar mijn ouders wonen is het heel erg rustig op zondag (bijna autovrij) dus ik denk niet dat het echt nodig is. En als je echt boodschappen wilt doen op zondag kan je ook naar de dichtsbijzijnde supermarkt die wel open is, toch?
In mijn woonplaats zijn sommige supermarkten 24/7 open, heb wel eens om 4u 's ochtends boodschappen gedaan; heerlijk rustig
In mijn woonplaats zijn sommige supermarkten 24/7 open, heb wel eens om 4u 's ochtends boodschappen gedaan; heerlijk rustig
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Hier zijn de supermarkten ook gewoon open en ik ben er zo aan gewend dat ik me niet meer kan voorstellen dat ze niet open zijn. Toen dat nog niet het geval was, was het ook prima, deed ik gewoon op zaterdag de boodschappen voor zondag.
Nu ga ik eigenlijk elke zondag wel boodschappen doen. Eerst gingen ze hier pas om 16 uur open en dan was het echt ontzettend druk, nu gaan ze al om 12 uur open en dan is het nog lekker rustig.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
Nu ga ik eigenlijk elke zondag wel boodschappen doen. Eerst gingen ze hier pas om 16 uur open en dan was het echt ontzettend druk, nu gaan ze al om 12 uur open en dan is het nog lekker rustig.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Hier zijn de supermarkten gewoon open. Bij mijn ouders in het dorp ook. Ik vind het wel handig:)
Gast- Gast
Ik ben eigenlijk best verbaasd om te lezen dat er genoeg mensen zijn die een supermarkt gesloten willen houden uit religieuze overtuiging. Dan blijf je toch gewoon thuis op zondag?
Ik vind het zelf op zich wel handig om gewoon op ieder moment naar de winkel te kunnen, maar als ik in een klein dorp woon dan houd ik er vanzelf rekening mee dat de supermarkt niet altijd open is.
Sowieso vind ik een zondag niet specialer dan een willekeurige andere dag.
Ik vind het zelf op zich wel handig om gewoon op ieder moment naar de winkel te kunnen, maar als ik in een klein dorp woon dan houd ik er vanzelf rekening mee dat de supermarkt niet altijd open is.
Sowieso vind ik een zondag niet specialer dan een willekeurige andere dag.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Wij werken beide fulltime en gaan vaak op zaterdag een dagje weg of bij familie op bezoek, dan doen we op zondag boodschappen. Ik denk dat dat net zo vaak gebeurd als op zaterdag.
Hier zijn gewoon alle supermarkten de hele dag open en is het ook niet drukker dan een andere dag. Ik denk er eigenlijk ook niet over na, ik ben er al zo aan gewend gewoon de hele week mijn boodschappen te kunnen doen. Kleding winkels zijn hier ook gewoon open en daar ben ik blij om. Prima dat je voor je geloofsovertuiging aan zondagsrust doet, maar ik heb die geloofsovertuiging niet. Mijn vrije tijd is kostbaar en dan wil ik niet 1 van die dagen "verplicht" worden om zondagsrust te houden.
Ik kan me nog herinneren van vroeger, toen wij nog klein waren en mijn ouders beide werkte en de winkels 's avonds niet open waren dat het een hele logistieke onderneming was om boodschappen te doen. Dat moest altijd op zaterdagochtend terwijl het superdruk was in de supermarkt en op vrijdag moesten we altijd uit de vriezer eten omdat je nou eenmaal maar weinig dingen een week goed kan houden. Later gingen mijn ouders dan op vrijdagavond (koopavond) boodschappen doen.
Hier zijn gewoon alle supermarkten de hele dag open en is het ook niet drukker dan een andere dag. Ik denk er eigenlijk ook niet over na, ik ben er al zo aan gewend gewoon de hele week mijn boodschappen te kunnen doen. Kleding winkels zijn hier ook gewoon open en daar ben ik blij om. Prima dat je voor je geloofsovertuiging aan zondagsrust doet, maar ik heb die geloofsovertuiging niet. Mijn vrije tijd is kostbaar en dan wil ik niet 1 van die dagen "verplicht" worden om zondagsrust te houden.
Ik kan me nog herinneren van vroeger, toen wij nog klein waren en mijn ouders beide werkte en de winkels 's avonds niet open waren dat het een hele logistieke onderneming was om boodschappen te doen. Dat moest altijd op zaterdagochtend terwijl het superdruk was in de supermarkt en op vrijdag moesten we altijd uit de vriezer eten omdat je nou eenmaal maar weinig dingen een week goed kan houden. Later gingen mijn ouders dan op vrijdagavond (koopavond) boodschappen doen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: