Zondagopenstelling supermarkten?
+34
Ugly Betty
redd
mosio
Zora
Atelier Madame
Printje
Highway
Jordana
patjuhhh
Rovine
SuperGrover
Caroow
Ooh La La!
Pompoen
Rush
Parisienne
Caramba
Sarah1985
Summerlovin
Vanilla Queen
Shisha
Siem
loura
Susan
Monte
Toet
Dennenappel
Bacio
Lenthe
Vlegel
Barbabella
TukTuk
Ibbeltje
Marin
38 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zondagopenstelling supermarkten?
Ik ga liever niet op zondag boodschappen doen i.v.m. de drukte maar ik vind het wel handig voor als ik echt wat moet hebben.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Lijkt me heerlijk. Hier mag 1 supermarkt open van 16 uur tot 19 uur. Verder mag het niet van de beambten.
Gast- Gast
Nee die man werkt inderdaad niet meer uren, maar er is geen andere groenteman. Hij is er niet altijd, maar wordt nu wel verplicht om op zondag te werken, omdat ze verwachten dat het een drukkere dag wordt als doordeweeks. Maar hem gaat het niet om het vrij zijn, maar om zijn weekend.Bacio schreef:Dit vind ik echt een non-reden. Je werkt toch een x aantal uur? Ze kunnen de groentenman echt niet verplichten ineens een volle werkdag meer te werken. Daarbij neem ik aan dat dit niet de enige groentenman is die jullie supermarkt heeft, sinds ze nu al 6 dagen per week meer dan 12 uur per dag open zijn.Monte schreef:Ik ben tegen en wel om 3 redenen:
- religieus, dat lijkt me een punt wat wel duidelijk is al snap dat anderen die niet gelovig zijn wel graag willen winkelen. Dus alleen om die reden zou ik het niet vinden.
- Erg voor werknemers. Ik sprak laatst met de groenteman in de supermarkt bij ons en die vertelde dat ze ook op zondag open gingen en dat vond hij vreselijk. Maar hij moest toch werken.
- Vanwege de drukte. Ik woon aan de route die naar de supermarkt loopt en sinds de openstelling is het veel drukker in de straat. Het was juist heerlijk om 1 dag in de week een beetje rust te hebben. Ik denk dat mensen die bij de supermarkt wonen ook geen rust meer zullen hebben en dat niet prettig gaan vinden. En zij kunnen er niets aan doen(maar mogen die mensen na een hele week werken ook eens een vrije rustige dag zonder al die mensen?)
En punt 2: Als je niet van drukte houdt moet je niet naast een winkel gaan wonen.
En mijn argument over wonen blijf ik ook bij. Ja die mensen wonen daar, maar die hebben niet gevraagd om een zondag openstelling. Dat is juist de enige dag waarop ze rust hebben en nu dus ook niet meer. Er is een supermarkt bij ons die binnenkort ook op zondag gaat en deze staat midden in de wijk. De parkeerplaatsen voor de winkel liggen direct aan hun huizen en die mensen krijgen dus de hele dag auto's in en uit parkeren voor hun woonkamer.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Bloempie schreef:Helaas zijn ze hier dicht, vind het echt een gemis
Jeej zo erg? Hoezo is het zo'n gemis?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Zero schreef:Toet schreef:Vanuit mijn eigen perspectief zou ik zeggen voor, ik vind het alleen zo jammer dat daar wederom de horeca onder komt te lijden.
.... omdat we nu geen toiletpapier meer aan de bar kopen...?
Hoezo kort door de bocht Denk bijvoorbeeld aan een simpele snackbar, waar mensen snel een broodje halen of een blikje frisdrank. Of een barretje waar mensen een biertje gaan drinken, een eetcafé waar mensen wat gaan eten etc. etc. Zondag is niet voor niets bij veel horecagelegenheden de druktste dag. Omdat veel mensen vrij zijn, maar dat er verder weinig open is heeft daar ook een groot aandeel in.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vind het nog steeds zo raar dat winkels op zondag in veel plaatsen niet open mogen. Dat geloofsovertuiging en dat soort zaken nog niet gescheiden worden terwijl de rest al wel gescheiden is. Het lijkt mij dus heerlijk om op zo dag boodschappen te kunnen doen. We zijn op zaterdag vaak al zo druk, gewoon even relaxed boodschappen doen op zondag lijkt me heerlijk.. Maar dat gaat hier niet gebeuren vrees ik. Hier worden er al protestbrieven geschreven als de gemeente een slenterorkestfestival wil houden op zondag. Dan denk ik: joh, als je er om religieuze redenen zo'n last van hebt, dan ga je toch niet? Waarom het voor de mensen verpesten die het wel graag zouden willen?
Gast- Gast
Ibbeltje schreef:Bloempie schreef:Helaas zijn ze hier dicht, vind het echt een gemis
Jeej zo erg? Hoezo is het zo'n gemis?
Ik studeer, dus zodra ik een weekend naar mijn ouders ga en ik terugkom kan ik niet nog eten voor die avond gaan halen. Verder geen tijd om nog iets te ontdooien of iets dergelijks en hou er nu eenmaal van om met verse producten te koken.
Daarnaast is het gewoon handig zodat je die dag alvast een groot deel van de weekboodschappen kunt doen, aangezien ik meestal pas 's avonds in de gelegenheid ben om naar de supermarkt te gaan en producten zoals brood zijn dan niet meer of niet meer voldoende aanwezig
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Even rustig boodschappen doen zit er hier op zondag ook niet echt in hoor, dan is het heel erg druk, maar dat komt misschien doordat de supermarkt pas om 16.00uur opengaat (tot 20.00uur of 22.00uur, verschilt per supermarkt).
Gast- Gast
Ik vind de zondagsrust zoals deze uit het Christendom is eigenlijk wat achterhaald voor de multiculturele samenleving zoals deze nu is. Naar mijn idee is dat niet meer toepasbaar op het dagelijks leven, zeker niet wat betreft het wel of niet open zijn van winkels. Natuurlijk kan je als individu zelf bepalen of je hier wel of niet aan mee doet, maar ik vind dat die keuze er dan ook wel echt moet zijn en dat het geen standaard uitgangspunt mag zijn dat het dicht moet omdat werken op zondag taboe is.
Gast- Gast
Toet schreef:Zero schreef:Toet schreef:Vanuit mijn eigen perspectief zou ik zeggen voor, ik vind het alleen zo jammer dat daar wederom de horeca onder komt te lijden.
Hoezo kort door de bocht Denk bijvoorbeeld aan een simpele snackbar, waar mensen snel een broodje halen of een blikje frisdrank. Of een barretje waar mensen een biertje gaan drinken, een eetcafé waar mensen wat gaan eten etc. etc. Zondag is niet voor niets bij veel horecagelegenheden de druktste dag. Omdat veel mensen vrij zijn, maar dat er verder weinig open is heeft daar ook een groot aandeel in.
Nou ja ik weet het niet, als jij het zegt...
Ik zie niet in dat de horeca hier echt problemen mee gaat krijgen, maar ik kom ook uit een klein dorp. Mensen die altijd naar de kroeg gaan, gaan toch wel naar de kroeg en mensen die elke zondag avond bij de patatboer staan zullen dat ook niet laten omdat de supermarkt open is.
Daarvoor is de supermarkt ook te kort open.
Maar goed als jij zegt dat ze daar last van zullen krijgen dan wil ik je best geloven hoor.
Gast- Gast
Jolicious - Mijn gemeente is dusdanig christelijk, dat er niets mag op zondag. Evenementen op zondag zijn ondenkbaar. Maar de kroegen mogen daarentegen wel gewoon open zijn. Kijk, als we dan toch één lijn gaan trekken, dan de kroegen ook maar dicht op zondag. Prima als ik ben neergestreken in een christelijk dorp, respect voor iederen die geloofd, maar dan wel zoals in een buurdorp; Daar sluit ALLES op zaterdagnacht/zondermorgen om 00.00u. En gaat niet eerder weer open dan op maandag.
Gast- Gast
oh my... maura! lijkt me echt helemaal niks zo'n dorp.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Hier precies zo. Alleen de kroegjes en snackbars zijn open. Maar voor de rest wordt er niks georganiseerd. Zo achterhaald allemaal..
Gast- Gast
Bacio schreef:oh my... maura! lijkt me echt helemaal niks zo'n dorp.
Ik neem aan dat je dan het buurdorp/gemeente bedoeld?
Ik ken dat dorp niet anders. We gingen er vroeger, als kinderen, weleens stappen. Ouders kwamen ons dan om 00.00u ophalen. Eenmaal werd het later. Daar stonden we zonder alles wat we nu hebben, zoals mobiele telefoons, maar daarentegen waren alle kroegen, snackbars e.d. ook al dicht. Voelt best eenzaam in zo'n dorp.
Gast- Gast
Zero schreef:Toet schreef:Zero schreef:Toet schreef:Vanuit mijn eigen perspectief zou ik zeggen voor, ik vind het alleen zo jammer dat daar wederom de horeca onder komt te lijden.
Ik zie niet in dat de horeca hier echt problemen mee gaat krijgen, maar ik kom ook uit een klein dorp. Mensen die altijd naar de kroeg gaan, gaan toch wel naar de kroeg en mensen die elke zondag avond bij de patatboer staan zullen dat ook niet laten omdat de supermarkt open is.
Maar goed als jij zegt dat ze daar last van zullen krijgen dan wil ik je best geloven hoor.
Het zal nou ook heus niet zo zijn dat de omzet in eens met hoge percentagens naar beneden gaat, maar ze merken het wel. De horeca heeft wat dat betreft sowieso al last van de supermarkten, omdat de inkoopprijzen voor bijvoorbeeld alcoholische dranken bij de groothandel bijna net zo hoog zijn als de verkoopprijs daarvan bij de supermarkt. In verhouding is alcohol in de supermarkt eigenlijk veel te goedkoop (of de groothandel te duur, net hoe je het bekijkt) Net zoals cafés en het uitgaanscircuit onder de zogenaamde 'zuipketen' voor jongeren lijden. Heel logisch, in de supermarkt kun je een biertje halen voor 40 cent, in de horeca betaal je er al gauw 2 euro voor. Zelfde geldt voor broodjes/snacks/ijsjes.. Die optie is op zondag beperkter als de supermarkt dicht is, dus in die zin lijdt de horeca er zeker onder, snappie?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Moet eerlijk zeggen dat het mij niet zo heel veel uit maakt. Bij ons in het dorp is de super nooit open op zondag. En ik heb speciaal op zondag eigenlijk ook nooit echt nodig ofzo. Als ie wel open is dan vind ik het ook best
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het heerlijk dat altijd alles open is hier in de stad! Dus zeker open houden de supermarkten etc. op zondag.
Gast- Gast
Marin schreef:Hartstikke handig. Ik ben het zo gewend, dat ik het echt vergeet dat dat niet overal is.
zo ontzettend +1!
Gast- Gast
Hier mag van iedere supermarkt 1 filiaal open zijn. Dus 1 ah van de 3, 1 dekamarkt van de 2 en 1 vomar van de 2. En dan zijn ze ook open van 16 tot 20. Ik vind het ideaal voor de vergeten boodschappen.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Toet schreef:Zero schreef:Toet schreef:Zero schreef:Toet schreef:Vanuit mijn eigen perspectief zou ik zeggen voor, ik vind het alleen zo jammer dat daar wederom de horeca onder komt te lijden.
Het zal nou ook heus niet zo zijn dat de omzet in eens met hoge percentagens naar beneden gaat, maar ze merken het wel. De horeca heeft wat dat betreft sowieso al last van de supermarkten, omdat de inkoopprijzen voor bijvoorbeeld alcoholische dranken bij de groothandel bijna net zo hoog zijn als de verkoopprijs daarvan bij de supermarkt. In verhouding is alcohol in de supermarkt eigenlijk veel te goedkoop (of de groothandel te duur, net hoe je het bekijkt) Net zoals cafés en het uitgaanscircuit onder de zogenaamde 'zuipketen' voor jongeren lijden. Heel logisch, in de supermarkt kun je een biertje halen voor 40 cent, in de horeca betaal je er al gauw 2 euro voor. Zelfde geldt voor broodjes/snacks/ijsjes.. Die optie is op zondag beperkter als de supermarkt dicht is, dus in die zin lijdt de horeca er zeker onder, snappie?
Hmsja toch zie ik voornamelijk gehaaste huismoeders op zondagen, of warhoofdige singles zo als ik. Geen jeugd, want die zit of op het sportveld, of huiswerk te maken op zondag middag.
Maar goed, dat zal in de stad wel anders zijn.
Gast- Gast
Ik zou het wel fijn vinden als er wat meer supermarkten op zondag open zijn in Groningen. Nu is dat (buiten de koopzondagen om) alleen de mega Jumbo. Maar het is daar dan ook zoooo druk! Laatst moesten wij er heen omdat we iets vergeten waren.. Dat was niet grappig.
Gast- Gast
Hier is op zondag niks open.maar in de stad 15 km verder eens in de maand en dat vind ik ideaal. Zo was mijn man het weekend ziek buikgriep had die dus wc papier vloog er doorheen. Dus was hét ideaal dat het koopzondag was. Dus ik ben zeker een voorstande
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Hier is de supermarkt alleen in de zomermaanden op zondag open, wel van 16.00 tot 19.00.
Ik heb er amper gebruik van gemaakt. Het boeit me eerlijk gezegd niet zo.
Dus open of dicht, het maakt niet uit.
Ik heb er amper gebruik van gemaakt. Het boeit me eerlijk gezegd niet zo.
Dus open of dicht, het maakt niet uit.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Sinds ik in de grote stad woon ben ik niet anders gewend dan dat ik op zondag even boodschappen kan doen, even naar de Hema voor iets wat ik nodig heb of naar wat andere winkels. Ik denk er niet altijd bij na dat niet overal in ieder geval een supermarkt open is. Ik vind het dus wel erg handig en maak er vaak gebruik van.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier zijn sinds enkele maanden ook de supermarkten open in een nabijlegen dorp. Maar ik moet zeggen ik vind het maar wat veel, afgelopen zondag waren de Jumbo, AH, C1000 en Aldi open. Ik heb zoiets van rouleer dan dat lijkt me ook beter voor de klandizie ipv allemaal elke zondag open. Ik persoonlijk maak er niet echt gebruik van, alleen als het zondag mooi weer is en we willen bbqen en er is niet veel meer in huis.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: