Zondagopenstelling supermarkten?
+34
Ugly Betty
redd
mosio
Zora
Atelier Madame
Printje
Highway
Jordana
patjuhhh
Rovine
SuperGrover
Caroow
Ooh La La!
Pompoen
Rush
Parisienne
Caramba
Sarah1985
Summerlovin
Vanilla Queen
Shisha
Siem
loura
Susan
Monte
Toet
Dennenappel
Bacio
Lenthe
Vlegel
Barbabella
TukTuk
Ibbeltje
Marin
38 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zondagopenstelling supermarkten?
Hier is niks open op zondag, we lopen achter.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben eigenlijk (een soort van) tegen zondagsopening, niet vanuit religieus standpunt maar vanwege de zondag als rustdag. Ik vind dat de wereld steeds gejaagder word, er moet van alles en 't leven is enorm gehaast vaak. De zondag is, doordat er (hier in de omgeving zeker) niets open is een rustpunt in de week. Een dag in de week waarin je eigenlijk gedwongen word rustiger aan te doen omdat je nu eenmaal geen boodschappen kunt gaan doen. Ik vind de zondag echt een heerlijke dag omdat al die verlokkingen van buitenaf er niet zijn, er is geen noodzaak om de deur uit te gaan. Ik zie zondag echt als rustpunt in de week.
En vergis je niet, ik heb wel degelijk op plaatsen gewoond waar op zondag alles open was (Amsterdam) en waar je altijd wel een open supermarkt had. Ik vond dat enorm wennen in het begin, maar het is echt slechts een kwestie van wennen. Boodschappen doen kun je prima plannen en dus op andere dagen doen en het gevolg is dat de zondag echt een dag is waarop de rust teruggevonden kan worden. Ik mis de hectiek totaal niet!
Dit is natuurlijk deels een standpunt vanuit persoonlijk oogpunt. Ik voel het zo. Maar ik ben wel écht van mening dat het goed zou zijn als die zondagsrust gehandhaafd word. Goed voor een samenleving waar steeds meer mensen tegen een burn out aanlopen omdat het tempo eigenlijk te hoog is.
Edit: maar het mag voor mij ook elke andere dag in de week zijn hoor...ik hecht niet aan de zondag als dag speciaal...
En vergis je niet, ik heb wel degelijk op plaatsen gewoond waar op zondag alles open was (Amsterdam) en waar je altijd wel een open supermarkt had. Ik vond dat enorm wennen in het begin, maar het is echt slechts een kwestie van wennen. Boodschappen doen kun je prima plannen en dus op andere dagen doen en het gevolg is dat de zondag echt een dag is waarop de rust teruggevonden kan worden. Ik mis de hectiek totaal niet!
Dit is natuurlijk deels een standpunt vanuit persoonlijk oogpunt. Ik voel het zo. Maar ik ben wel écht van mening dat het goed zou zijn als die zondagsrust gehandhaafd word. Goed voor een samenleving waar steeds meer mensen tegen een burn out aanlopen omdat het tempo eigenlijk te hoog is.
Edit: maar het mag voor mij ook elke andere dag in de week zijn hoor...ik hecht niet aan de zondag als dag speciaal...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Hartstikke handig. Ik ben het zo gewend, dat ik het echt vergeet dat dat niet overal is.
+1
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Lily schreef:Hier zijn sinds enkele maanden ook de supermarkten open in een nabijlegen dorp. Maar ik moet zeggen ik vind het maar wat veel, afgelopen zondag waren de Jumbo, AH, C1000 en Aldi open.
Maar wat maakt het jou uit dat het er zoveel zijn? Heb je daar last van?
Ik vind het ideaal, aangezien ik per dag boodschappen doe en nooit per week. Dan hoef ik op zaterdag nog niet na te denken over het eten voor zondag.
Alleen wat Jocilicous zei over even rustig boodschappen doen op zondag...dat zit er niet in. Zondag is wel echt de drukste dag in de supermarkt, nog drukker dan zaterdag.
Gast- Gast
Hier zijn twee supermarkten open op zondag, ik vind het echt heel handig! Mijn vriend en ik werken onregelmatig dus soms is op zondag boodschappen doen handiger. Er zijn al zoveel dingen open op zondag, zondagrust is toch een beetje achterhaald.
En, op zondag is het wel druk, maar er zijn geen treuzelende berjaarden
En, op zondag is het wel druk, maar er zijn geen treuzelende berjaarden
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Wat mij betreft mag alles gewoon open. Als je gelovig bent of je wilt de zondag als rustdag, nou dan ga je toch gewoon niet? Ik snap niet dat de persoonlijke voorkeuren van mensen bepalend moeten zijn voor álle mensen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Helemaal mee eens.SuperGrover schreef:Wat mij betreft mag alles gewoon open. Als je gelovig bent of je wilt de zondag als rustdag, nou dan ga je toch gewoon niet? Ik snap niet dat de persoonlijke voorkeuren van mensen bepalend moeten zijn voor álle mensen.
Gast- Gast
Ik ga zelf zelden op zondag, deels ook omdat de supermarkten pas om 4 uur opengaan. Plan er dan toch mijn hele dag omheen en zit te wachten tot het 4 uur wordt. Hoewel ik ongetwijfeld tot de doelgroep zal behoren als fulltime werkend-druk druk druk doe ik in de praktijk zelden boodschappen na 8 uur of op zondag. Dat heeft gewoon met plannen te maken en zondag is vaak brak-dag, dan wil ik niet aan hoeven kleden.
Wel is het handig en zorgt het voor wat extra werkgelegenheid. Gezien de drukte is er ook behoefte aan, hier in de stad zijn er meerdere supermarkten open, maar afgeladen. Waarom zou je iets waar zoveel vraag naar is tegenhouden?
Wel is het handig en zorgt het voor wat extra werkgelegenheid. Gezien de drukte is er ook behoefte aan, hier in de stad zijn er meerdere supermarkten open, maar afgeladen. Waarom zou je iets waar zoveel vraag naar is tegenhouden?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Jolee schreef:Lily schreef:Hier zijn sinds enkele maanden ook de supermarkten open in een nabijlegen dorp. Maar ik moet zeggen ik vind het maar wat veel, afgelopen zondag waren de Jumbo, AH, C1000 en Aldi open.
Maar wat maakt het jou uit dat het er zoveel zijn? Heb je daar last van?
Ik vind het ideaal, aangezien ik per dag boodschappen doe en nooit per week. Dan hoef ik op zaterdag nog niet na te denken over het eten voor zondag.
Alleen wat Jocilicous zei over even rustig boodschappen doen op zondag...dat zit er niet in. Zondag is wel echt de drukste dag in de supermarkt, nog drukker dan zaterdag.
Ow mij maakt het niet uit dat er zoveel open zijn hoor maar wat ik eronder ook post is het misschien verstandiger om elke week een andere supermarkt open te laten zijn, als er 4 supermarkten open zijn (en zo groot is het niet waar ik woon) dan krijgt elke winkel misschien een paar klanten. Als de ene week de C1000, dan weer de Jumbo en dan weer de AH dan wordt de consument verplicht om dan boodschappen te doen bij die ene supermarkt die open is, dat lijkt me beter voor de omzet.
En wat betreft die verplichte rustdag ja aan de ene kant snap ik het wel maar aan de andere kant als ik naar m`n zusje kijk die wil nu heel graag veel koopzondagen draaien want het is nu eenmaal dubbel betaald en ze vind het leuk en gezellig op het werk.
Gast- Gast
Bloempie schreef:Helaas zijn ze hier dicht, vind het echt een gemis
Maar waarom vind je het een groot gemis dan? Je bent toch niet anders gewend al je hele leven lang?
Hier is ook een supermarkt geopend op zondag. Merk er niet veel van omdat ik er eigenlijk nooit kom. Het is soms wel handig als je iets vergeten bent en het die dag nodig hebt. Verder kom ik nooit op zondag in de supermarkt eigenlijk.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Vorig jaar gingen wij bijna iedere zondag naar een andere stad om boodschappen te doen. We vinden het altijd leuk om samen boodschappen te doen en op zaterdag lukt dat meestal niet. Nu doe ik vaak alleen boodschappen op zaterdag, maar leuk is anderspatjuhhh schreef:Bloempie schreef:Helaas zijn ze hier dicht, vind het echt een gemis
Maar waarom vind je het een groot gemis dan? Je bent toch niet anders gewend al je hele leven lang?
Hier is ook een supermarkt geopend op zondag. Merk er niet veel van omdat ik er eigenlijk nooit kom. Het is soms wel handig als je iets vergeten bent en het die dag nodig hebt. Verder kom ik nooit op zondag in de supermarkt eigenlijk.
Rush- Lady Post-a-lot
Wat ik dan zo apart vind om te lezen zijn de openingstijden.
De c1000 is mijn dorp is van 10:00/17:00
De Ah van 09:00/17:00
Dan vind ik het raar om te lezen dat ze dan pas om 16:00 open gaan.
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Bij ons zijn ze ook van 16.00 tot volgens mij 20.00 open. Niet de ochtend iig.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
patjuhhh schreef:Bloempie schreef:Helaas zijn ze hier dicht, vind het echt een gemis
Zoals ik al had aangegeven, omdat ik het handig zou vinden als ik op zondag al de weekboodschappen kan doen. Ben student dus ben meestal pas tegen de avond in de gelegenheid om boodschappen te doen. Producten als brood zijn dan niet of niet voldoende meer aanwezig.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Bloempje> en zaterdags dan?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Bij ons in het dorp mag er maar 1 supermarkt open zijn van 4 tot 8. En om de 2 jaar (!) of 3 dan kan ook wordt er een loting gehouden wie er dan open mag op zondag. Nu is het de AH. Ik vind het wel prima zo. Ook de tijd is goed. Maar voor mij hoeven er niet meer supermarkten open hoor en ook zeker niet de hele dag. Als bedrijfsleider 7 dagen in de week volle dagen werken vind ik ook weer zo sneu. En dat zal niet altijd zo maar toch ben je er dan 7 dagen per week mee bezig
Gast- Gast
Jordana schreef:Wat ik dan zo apart vind om te lezen zijn de openingstijden.
Ik vind het ook vreemd, in mijn oude stad waren ze open van 12 tot 6 (3 jaar geleden), dat is voor mijn gevoel veel logischer en handiger. Gezien de rijen om 4 uur hier voor de supermarkt zou iets eerder best kunnen volgens mij.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Hier zijn er geloof ik 3 open op de zondag. Het is dan echt erg druk, ik woon tegenover een supermarkt en er staat meestal een groep mensen te wachten bij openingstijd. Zelf ga ik af en toe voor een boodschapje maar vind het prettiger mijn weekboodschappen op maandagavond te doen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ibbeltje schreef:Bloempje> en zaterdags dan?
Als mensen nou eens lezen.
Bloempje is vaak in het weekend bij haar ouders en zou het fijn vinden als ze dan op zondagavond de boodschappen kon doen als ze terug is.
Speciaal dik laten drukken.
Edit: het is waarschijnlijk dat ik geen avatar heb. Ik snap ineens hoe CBL zich voelt.
Gast- Gast
Ik snap het ook niet hoor. Als het op zaterdag zou kunnen dan deed ze dat wel.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik snap het ook niet hoor. Als het op zaterdag zou kunnen dan deed ze dat wel.
Hmm.. en jij hebt gewoon een avatar. Dat kan het dus niet zijn!
Gast- Gast
Haha.
Maar bloempje, waarom doe je dan geen boodschappen op zaterdag?
Maar bloempje, waarom doe je dan geen boodschappen op zaterdag?
Gast- Gast
Ibbeltje schreef:Op zondag zijn die winkels kei druk hiero hahah. Mensen staan voor de deur te wachten tot hij open gaat ook. Kom er vrijwel nooit maar ik was er ook op tijd maar er stonden er een hoop te wachten al hahaha.
Ik vind het wel prima maar maak er zelf erg weinig gebruik van.
Dat is hier ook, soms lijkt het wel alsof je normaal nooit naar de winkel kan. het is echt idioot druk, ik probeer het te vermijden om te gaan want er staat regelmatig een rij van het einde vd winkel tot aan de kassa...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik vind het gewoon zo stom dat mensen vanuit hun geloof andere mensen beperkingen opleggen, en dan zeker om zo iets onbenulligs als de openingstijden van winkels. Vanuit het standpunt van de kleine ondernemer kan ik het nog begrijpen, het is als kleine ondernemer gewoon bijna niet te doen om 7 dagen pre week je winkel open te houden. Maar vanuit een geloofdkwestie vind ik het onbegrijpelijk. Als je zelf niet wilt winkelen ga je maar niet.
In mijn eigen woonplaats van bijna 50.000 mensen is er op zondag dus geen supermarkt open. In de nabijgelegen stad is eentje per wijk open. Vind die regels overigens ook heel belachelijk. Of iedereen mag open of niemand. Maar geen eisen gaan stellen aan wie wel en niet mogen. Heb zelf een tijdje in een supermarkt gewerkt en het scheelde echt zo ongelovelijk veel in omzet als we op zondag open waren of dicht.
In mijn eigen woonplaats van bijna 50.000 mensen is er op zondag dus geen supermarkt open. In de nabijgelegen stad is eentje per wijk open. Vind die regels overigens ook heel belachelijk. Of iedereen mag open of niemand. Maar geen eisen gaan stellen aan wie wel en niet mogen. Heb zelf een tijdje in een supermarkt gewerkt en het scheelde echt zo ongelovelijk veel in omzet als we op zondag open waren of dicht.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
@ Lily, elke week een andere supermarkt open lijkt me niet slim. Ook niet nodig, want 4 tegelijk en je hebt er ook zeker weten 4 vol. Er gaan echt veel mensen op zondag naar de supermarkt, al is het maar voor 1 dingetje. Ik denk dat die omzetten wel goed komen, anders gooien ze de deuren niet
open hoor. Het is niet een idee van de gemeente ofzo, die moeten alleen
toestemming geven. Dus de supermarkten willen dat juist zelf.
Voor de klant lijkt het me ook niet zo handig. Ik moet even naar de supermarkt, uhhh welke week is het? Welke supermarkt is er deze week open?
open hoor. Het is niet een idee van de gemeente ofzo, die moeten alleen
toestemming geven. Dus de supermarkten willen dat juist zelf.
Voor de klant lijkt het me ook niet zo handig. Ik moet even naar de supermarkt, uhhh welke week is het? Welke supermarkt is er deze week open?
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: