Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind (1,5) houdt niets binnen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  snoezel di 27 maa 2012 - 5:42

Gisteravond heeft L al haar drinken en avondeten eruit gekotst. Na een goede nacht, begon ze vanochtend met flinke poepbroeken. Nou ja, soepbroeken, want het zat meteen van haar nek tot enkels. Na 8 van die luiers waren haar darmpjes wel leeg geloof ik, en alles wat ik erna bij haar erin kreeg lag een kwartier later in haar luier. (In totaal een poepbroek of 18 gehad...). Al waren het een paar slokjes drinken... Ook de pap die ik haar gegeven had heeft ze eruit gekotst.
Ze heeft weinig tot niks binnengekregen, amper geplast. Iedereen begint tegen me over- let je wel op dat ze niet uitdroogt? Maar goed, wanneer is dat? Hoe lang mag dit aanhouden? Waar moet ik op letten?
Ik begin me toch beetje zorgen te maken.. Ik heb ook geen idee waar ik op moet letten. Ze oogt vrolijk, wel moe (maar niet raar, want ze heeft amper geslapen vandaag overdag), geen koorts...

Alvast bedankt!

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  tweeling di 27 maa 2012 - 5:47

Wat naar! Zo lang ze goed alert etc is zou ik het nog even aankijken, volgens mij houden ze altijd wel iets van vocht binnen ook al spugen ze daarna weer. Anders bel je morgen even de huisarts? Heb je ook ORS in huis? Dat kun je ook nog geven anders.

Ik hoop dat ze snel weer opknapt!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  Twellie di 27 maa 2012 - 5:53

Kleine kinderen drogen snel uit, dus ik zou puur voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen.

Je kunt ook even het velletje van de bovenkant van haar hand pakken tussen je vingers en omhoog trekken: als het snel terug veert is het oke, blijft het even staan, is dat een teken van uitdroging.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 6:04

Bij twijfel en vooral aankomende nacht misschien toch even met de HA-Post overleggen? Beterschap voor L!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  Nana di 27 maa 2012 - 6:24

Drinken geven met ors, ook al spuugt ze het meteen weer uit blijft er toch een deel in haar lichaam. Sterkte!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 6:44

Het heerst, hier is het ook al dagen spugen en diarree, ben er inmiddels moedeloos van. Alles wat ik er met moeite in krijg komt er al snel weer uit met spugen of dunne luiers.
Ze houden net genoeg binnen vlg mij, want blijven alert en vertonen geen tekenen van uitdroging. Ik bied heel veel kleine beetjes aan, laat ze spelen met een fles, dan nemen ze af en toe een slokje. ORS geven is altijd goed.

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  PapillonRose di 27 maa 2012 - 6:47

Hier hebben we het een tijdje terug ook gehad. Eerst spugen en daarna de ene spuitluier na de andere. Heb toen voor de zekerheid even overlegd met de huisarts. Ik moest haar zoveel mogelijk laten drinken en ORS geven. En haar plasluiers in de gaten houden.

Hier ging het met een dag al weer een eind beter gelukkig, wat betreft vocht. Ze had nog wel flinke diarree, maar plaste ook wel en was goed alert. Had het niet beter gegaan dan had ik langs de huisarts gemoeten om te laten testen of ze uitgedroogd zou zijn. Dat kunnen ze met een urinetest vaststellen (al vraag ik me af hoe dat werkt als een kindje al amper plast dan).

Veel beterschap in ieder geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 6:48

Ik zou even overleggen en ors geven .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind (1,5) houdt niets binnen Empty Re: Kind (1,5) houdt niets binnen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum