Meisjes balen van 'bangalijst'
+7
Caroow
Susan
Blond
Lenthe
Kerel
SuperGrover
Makamba
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Meisjes balen van 'bangalijst'
Caroow schreef:Ik had lijsten met nog-te-scoren jongens, beste zoeners, knapste jongens en ga zo maar door. Ik kijk er niet raar van op als mijn mannelijke klasgenoten iets soortgelijks hadden.
Het is natuurlijk niet leuk om als slet bekend te staan, maar ik denk dan, zolang je zelf maar beter weet.
Dat had ik ook, maar dat kwam niet buiten de muren van mijn ouderlijk huis (dagboek-materiaal)
Gast- Gast
Susan schreef:Nou goed dan, ik zou het in ieder geval heel raar vinden. Ergens vind ik het sowieso belachelijk dat het privéleven van sollicitanten wordt nagetrokken op social media. Dat je een globale indruk van iemand wil, oké, dat je een sollicitant die je op Facebook een lijntje ziet snuiven afwijst, oké, maar hele pagina's uitspitten en iemand daarop beoordelen, dat vind ik echt heel triest. Je gaat toch ook niet bij iemands voordeur staan posten om te kijken wat voor indruk diegene dan maakt?
Nou, in bepaalde beroepen snap ik dat wel degelijk. In mijn werkveld is het niet heel handig om bijv. een openbaar profiel te hebben. Heb je dat wel, dan geeft dat mi weer dat je je werk niet serieus genoeg neemt want het kan domweg gevaarlijk zijn voor jou en je gezin om dat soort zaken openbaar te maken.
Maar ik vind ook dat een weekendje doorzakken niets zegt over hoe je op je werk functioneert en dat met hoeveel mensen je in bed duikt niets zegt over je werk, eigenlijk.
Gast- Gast
Ik ken het fenomeen wel, op de school waar ik lesgeef kom ik het soms tegen. Een meisje uit m'n mentorklas staat op zo'n lijst.
Volgens mij is het iets wat vooral op middelbare scholen speelt en is het dus niet iets wat je carrière in de weg zal staan.
Volgens mij is het iets wat vooral op middelbare scholen speelt en is het dus niet iets wat je carrière in de weg zal staan.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Maar als je de baan nog niet hebt, en op dat moment ook geen andere baan waarin het gevaarlijk is om dat soort zaken openbaar te maken, dan kan je toch nog wel een openbaar profiel hebben? Op het moment van solliciteren zegt dat toch nog niks, je kan iemand die net wordt aangenomen toch ook vertellen dat het profiel verwijderd moet worden, of besloten moet worden gemaakt?Eucalypta schreef:
Nou, in bepaalde beroepen snap ik dat wel degelijk. In mijn werkveld is het niet heel handig om bijv. een openbaar profiel te hebben. Heb je dat wel, dan geeft dat mi weer dat je je werk niet serieus genoeg neemt want het kan domweg gevaarlijk zijn voor jou en je gezin om dat soort zaken openbaar te maken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Maar als je de baan nog niet hebt, en op dat moment ook geen andere baan waarin het gevaarlijk is om dat soort zaken openbaar te maken, dan kan je toch nog wel een openbaar profiel hebben? Op het moment van solliciteren zegt dat toch nog niks, je kan iemand die net wordt aangenomen toch ook vertellen dat het profiel verwijderd moet worden, of besloten moet worden gemaakt?Eucalypta schreef:
Daar ben ik het mee eens.
Verder vind ik het maar triest dat jongeren met van die lijsten bezig zijn.
FireButterfly- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Lees net dat er een meisje van 13 zelfmoord heeft gepleegd, omdat ze op zo'n lijst stond.. Heel triest
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3232860/2012/03/29/Meisje-uit-Pijnacker-pleegt-zelfmoord-om-bangalijst.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3232860/2012/03/29/Meisje-uit-Pijnacker-pleegt-zelfmoord-om-bangalijst.dhtml
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er gister toevallig een film over gezien. Het ging niet om zo'n lijst, maar wel over cyberpesten. Echt heel sneu
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
En alweer bedankt media. Mijn broertje en zijn vriendjes kenden dit helemaal niet. Drie keer raden waar ze nu naar vragen en wat opeens het gesprek van de dag is. En zo zet men weer een soort hype op die totaal zinloos is. De kracht van de media.
Gast- Gast
Nou, media. Soms zitten ze er irritant boven op, maar dit was toch gewoon een nieuwsitem zoals er zovelen zijn?
Erg triest dat er een meisje zelfmoord heeft gepleegd. Ik vind het zo erg dat sommige jongeren de gevolgen van hun daden niet kunnen overzien (zoals iemand dusonterecht op zo'n lijst zetten) en het leidt tot een meisje die zich daardoor van het leven beroofd. Erg hoor.
Erg triest dat er een meisje zelfmoord heeft gepleegd. Ik vind het zo erg dat sommige jongeren de gevolgen van hun daden niet kunnen overzien (zoals iemand dus
Laatst aangepast door Jolee op do 29 maa 2012 - 0:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Het is her en der opgepakt als een nieuwe trend en dat vind ik dan weer een ander uiterste.
Gast- Gast
dat meisje heeft geen zeldmoord gepleegd doordat ze op zo`n lijst stond tenminste dat was niet de enige reden. Ze werd ook al jarenlang gepest. En misschien dat in combinatie dat ze op zo`n lijst stond heeft ze besloten om zelfmoord te plegen.
Gast- Gast
Lily schreef:dat meisje heeft geen zeldmoord gepleegd doordat ze op zo`n lijst stond tenminste dat was niet de enige reden. Ze werd ook al jarenlang gepest. En misschien dat in combinatie dat ze op zo`n lijst stond heeft ze besloten om zelfmoord te plegen.
Ja, net zo erg toch. Allebei gevolg van dom stom gedrag van jongeren die dat niet overzien. Triest.
Gast- Gast
Ik zeg ook helemaal niet dat het niet erg is, natuurlijk is het heel erg. En tja moet zeggen dat de jeugd gewoon tegenwoordig veel doet en laat zonder over de gevolgen na te denken. Het is nu allemaal stoerdoenerij om erbij te horen. Als ik dat hier toch ook allemaal zie
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: