Meisjes balen van 'bangalijst'
+7
Caroow
Susan
Blond
Lenthe
Kerel
SuperGrover
Makamba
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Meisjes balen van 'bangalijst'
Een nieuw fenomeen onder jongeren: de zogeheten bangalijst. 'Banga' betekent slet in straattaal. Scholieren sturen elkaar lijstjes door met een top tien van meisjes die volgens hen de grootste sletten zijn.
Dit meldt Sp!ts vandaag. Regelmatig staat bij de meisjes op de bangalijst daarbij de toevoeging hoe makkelijk het meisje te versieren zou zijn en of ze eventueel naaktfoto's verstuurt.
Meisjes die op de lijst voorkomen balen daar flink van, want vaak hebben ze geen enkele aanleiding gegeven en is het lastig van het stigma af te komen.
--------------------------------------------
Erg triest. Het moet niet gekker worden allemaal. Ookal is het (vaak) helemaal niet waar wat er staat, het lijkt me niet makkelijk om ervan af te komen als je imago zo is aangestast. De meisjes worden er namelijk vaak opgezet met naam en toenaam.
Op tv werd overigens ook vermeld dat er vaak ook nog bij staat welke handelingen de meisjes verrichten en (in ruil) waarvoor.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3231119/2012/03/26/Meisjes-balen-van-Banga-lijst.dhtml
Dit meldt Sp!ts vandaag. Regelmatig staat bij de meisjes op de bangalijst daarbij de toevoeging hoe makkelijk het meisje te versieren zou zijn en of ze eventueel naaktfoto's verstuurt.
Meisjes die op de lijst voorkomen balen daar flink van, want vaak hebben ze geen enkele aanleiding gegeven en is het lastig van het stigma af te komen.
--------------------------------------------
Erg triest. Het moet niet gekker worden allemaal. Ookal is het (vaak) helemaal niet waar wat er staat, het lijkt me niet makkelijk om ervan af te komen als je imago zo is aangestast. De meisjes worden er namelijk vaak opgezet met naam en toenaam.
Op tv werd overigens ook vermeld dat er vaak ook nog bij staat welke handelingen de meisjes verrichten en (in ruil) waarvoor.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3231119/2012/03/26/Meisjes-balen-van-Banga-lijst.dhtml
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Meisjes balen van 'bangalijst'
Een officieuze bangalijst was er in ons dorp altijd al hoor.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Een officieuze bangalijst was er in ons dorp altijd al hoor.
Ik heb daar nooit last van gehad/iets van meegekregen en mijn vriendinnen voor zover ik weet ook niet. Natuurlijk werd er wel es e.e.a. gezegd, maar bovenstaande dingen kwamen nooit te sprake.
Ook niet op internet of iet dergelijks.
Het lijkt me ook niet fijn voor een werkgever om je naam op deze manier aan te treffen op internet.
Makamba- Kletskop
Dat is toch niets nieuws. Toevallig dat de media het oppakt en er weer een hype van maakt.
Gast- Gast
Hmm, nou ja er was ook geen lijst of een internetsite. Het was gewoon algemene kennis dat Linda van nummer 12 heel makkelijk was, en laatst nog met twee jongens tegelijk was en dat Suzanne-de-ex-van-Martin vooral in beschonken toestand makkelijk mee gaat naar je huis.Makamba schreef:SuperGrover schreef:Een officieuze bangalijst was er in ons dorp altijd al hoor.
Ik heb daar nooit last van gehad/iets van meegekregen en mijn vriendinnen voor zover ik weet ook niet. Natuurlijk werd er wel es e.e.a. gezegd, maar bovenstaande dingen kwamen nooit te sprake.
Ook niet op internet of iet dergelijks.
Het lijkt me ook niet fijn voor een werkgever om je naam op deze manier aan te treffen op internet.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het toch wel net iets anders als dat soort verhalen over je rond gaan dan om er een daadwerkelijke lijst van te maken. Maar ach, dat soort roddels/kennis gaan overal rond toch?
Over mij werd, in het dorp waar ik vandaan kom, ook eens door een chick die ik alleen van naam en gezicht kende, gezegd dat ik de slet uithing in Amsterdam en dat ik helemaal van god los was hahahaha.
Over mij werd, in het dorp waar ik vandaan kom, ook eens door een chick die ik alleen van naam en gezicht kende, gezegd dat ik de slet uithing in Amsterdam en dat ik helemaal van god los was hahahaha.
Gast- Gast
Megara schreef:Dat is toch niets nieuws. Toevallig dat de media het oppakt en er weer een hype van maakt.
Zoals ik al eerder zei, ik heb er nog nooit van gehoord! En ben dan ook echt verbaasd dat je letterlijk met naam en toenaam op internet wordt gezet en er dan ook nog bij wordt gezet doet ... voor een pakje sigaretten!
Makamba- Kletskop
Ik ken de lijsten ook niet.. maar dat je sekst in ruil voor drank of sigaretten ofzo, dat was een paar jaar geleden al eens op 't journaal. Levendige handel toen in Amsterdam Zuidoost. Tsja, 't moet je lol maar zijn.
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Powerbabe schreef:Ik vind het toch wel net iets anders als dat soort verhalen over je rond gaan dan om er een daadwerkelijke lijst van te maken. Maar ach, dat soort roddels/kennis gaan overal rond toch?
Oh Powerbabe, wat triest dat zoiets dan de ronde gaat. Al herken ik zo'n soort situaties (helaas) wel. Het feit dat je op internet wordt gezet met je naam (met eventueel de handeling die je verricht) en foto/filmpje.. dat gaat echt heel erg ver en daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Makamba- Kletskop
Dit ken ik ook niet.
Ik denk ook dat het tegenwoordig wel wat verder gaat, aangezien de social media behoorlijk aangetrokken is binnen een paar jaar. Lullig als je op zo'n lijst staat. Het kan je kansen op de arbeidsmarkt wel eens vergallen.
Ik denk ook dat het tegenwoordig wel wat verder gaat, aangezien de social media behoorlijk aangetrokken is binnen een paar jaar. Lullig als je op zo'n lijst staat. Het kan je kansen op de arbeidsmarkt wel eens vergallen.
Gast- Gast
Youandi schreef:Dit ken ik ook niet.
+1
Makamba- Kletskop
Overal is toch wel zo'n officieuze lijst? Hier is inderdaad ook wel bekend wie een slet is, wie er veel heeft gehad/op 1 avond heeft, wie makkelijk "te scoren" is. Misschien niet op papier, maar iedereen weet wel over welke namen er wordt gepraat
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Serieus? Dan ben ik zeker de enige die zo'n ljist niet kent.. al zou ik denk ik ook geen belangstelling hebben voor de dames die er op staan, maar dat is wat anders
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Kerel schreef:Serieus? Dan ben ik zeker de enige die zo'n ljist niet kent.. al zou ik denk ik ook geen belangstelling hebben voor de dames die er op staan, maar dat is wat anders
Ik ook niet. Wij leven kennelijk in de enig overgebleven beschaafde stukjes Nederland
Gast- Gast
Echte lijsten hadden wij ook niet, maar de hele school wist wel 'van horen zeggen' welke meiden 'de makkelijken' waren en welke met de halve school hadden staan zoenen en rotzooien.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Pff ik heb vroeger na een feestje eens bij mijn (toen) vriendje geslapen. Er bleven ook 5 vrienden van hem slapen. Allemaal in dezelfde kamer. De week erop ging er door de school rond dat ik ze allemaal gepijpt had.. Ik denk het ook ja.. Ik wil zoo ontzettend graag 6 puberalen piemels in mijn mond hebben
Gelukkig trok ik mij er toen ook al niets van aan.
Dus alle meiden die erop staan (en die dit lezen.. zullen er vast heel veel zijn hahaha).. Don't mind it! Je kent jezelf beter dan al die blagen die maar roepen.
Gelukkig trok ik mij er toen ook al niets van aan.
Dus alle meiden die erop staan (en die dit lezen.. zullen er vast heel veel zijn hahaha).. Don't mind it! Je kent jezelf beter dan al die blagen die maar roepen.
Gast- Gast
Ik kende het ook niet, ook van mijn middelbare schooltijd niet. Ik vind het in- en in triest.Kerel schreef:Serieus? Dan ben ik zeker de enige die zo'n ljist niet kent.. al zou ik denk ik ook geen belangstelling hebben voor de dames die er op staan, maar dat is wat anders
Gast- Gast
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het je kansen op de arbeidsmarkt verkleint. Ten eerste zullen werkgevers zelf ook wel zo snugger zijn om te snappen dat jongens ook namen noemen uit andere motieven dan puur uit drang naar het verspreiden van de waarheid, ten tweede is je seksleven een privézaak die niks met je werk te maken heeft. Als iemand anders besluit zo'n privézaak openbaar te maken, zegt dat nog steeds niks over jouw professionele kwaliteiten, eerder over die van die ander.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hahaha, Punk'd. Ik zou me daar wel klote onder voelen, maar vind het stoer van je dat je je er niks van aantrok.
Ik hoor nu van mensen dat ze dachten dat ik wel van wanten wist, terwijl ik nooit rare dingen heb gedaan en juist heel braaf was. Kennelijk had ik een bepaalde uitstraling i.c.m. een grote bek (tussen mijn 16e en 20e)
Ik hoor nu van mensen dat ze dachten dat ik wel van wanten wist, terwijl ik nooit rare dingen heb gedaan en juist heel braaf was. Kennelijk had ik een bepaalde uitstraling i.c.m. een grote bek (tussen mijn 16e en 20e)
Gast- Gast
Youandi schreef:Kerel schreef:Serieus? Dan ben ik zeker de enige die zo'n ljist niet kent.. al zou ik denk ik ook geen belangstelling hebben voor de dames die er op staan, maar dat is wat anders
Ik ook niet. Wij leven kennelijk in de enig overgebleven beschaafde stukjes Nederland
Sluit me bij jullie aan.
Makamba- Kletskop
Susan schreef:Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het je kansen op de arbeidsmarkt verkleint. Ten eerste zullen werkgevers zelf ook wel zo snugger zijn om te snappen dat jongens ook namen noemen uit andere motieven dan puur uit drang naar het verspreiden van de waarheid, ten tweede is je seksleven een privézaak die niks met je werk te maken heeft. Als iemand anders besluit zo'n privézaak openbaar te maken, zegt dat nog steeds niks over jouw professionele kwaliteiten, eerder over die van die ander.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ken genoeg verhalen van afwijzingen vanwege foto's of uitspraken op bijvoorbeeld facebook, die helemaal niet zo raar waren, maar kennelijk toch een bepaalde negatieve indruk achterlieten op werkgevers.
Gast- Gast
Nou goed dan, ik zou het in ieder geval heel raar vinden. Ergens vind ik het sowieso belachelijk dat het privéleven van sollicitanten wordt nagetrokken op social media. Dat je een globale indruk van iemand wil, oké, dat je een sollicitant die je op Facebook een lijntje ziet snuiven afwijst, oké, maar hele pagina's uitspitten en iemand daarop beoordelen, dat vind ik echt heel triest. Je gaat toch ook niet bij iemands voordeur staan posten om te kijken wat voor indruk diegene dan maakt?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Youandi schreef:Hahaha, Punk'd. Ik zou me daar wel klote onder voelen, maar vind het stoer van je dat je je er niks van aantrok.
Ik was wel een heel open persoon, die alles eigenlijk met iedereen deelde en niet echt geheimen had. Dus als ik zei dat iets niet gebeurd was hoefden mensen ook niet te twijfelen .. 2 dagen later hoorde je er niemand meer over.
Gast- Gast
Susan schreef:Nou goed dan, ik zou het in ieder geval heel raar vinden. Ergens vind ik het sowieso belachelijk dat het privéleven van sollicitanten wordt nagetrokken op social media. Dat je een globale indruk van iemand wil, oké, dat je een sollicitant die je op Facebook een lijntje ziet snuiven afwijst, oké, maar hele pagina's uitspitten en iemand daarop beoordelen, dat vind ik echt heel triest. Je gaat toch ook niet bij iemands voordeur staan posten om te kijken wat voor indruk diegene dan maakt?
Dat vind ik inderdaad ook erg triest.
Gast- Gast
Ik had lijsten met nog-te-scoren jongens, beste zoeners, knapste jongens en ga zo maar door. Ik kijk er niet raar van op als mijn mannelijke klasgenoten iets soortgelijks hadden.
Het is natuurlijk niet leuk om als slet bekend te staan, maar ik denk dan, zolang je zelf maar beter weet.
Het is natuurlijk niet leuk om als slet bekend te staan, maar ik denk dan, zolang je zelf maar beter weet.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: