Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sporten met beperkt lichaam..

+2
Beachgirl
Blond
6 plaatsers

Ga naar beneden

Sporten met beperkt lichaam.. Empty Sporten met beperkt lichaam..

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 9:00

.. welke sport zal dan goed zijn? En hoe vaak sporten? Wie heeft er ervaringen, wellicht iemand met Fibromyalgie?

Ik ga sowieso 1x per week zwemmen met mijn leidinggevende, baantje trekken. Ook heb ik fitness schoenen gekocht, en zal ik op zoek gaan naar een school die me kan begeleiden, zodat ik niet te ver kan gaan met mijn lichaam en daar de dupe van word. Ook fiets ik elke dag 50 minuten op werkdagen!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporten met beperkt lichaam.. Empty Re: Sporten met beperkt lichaam..

Bericht  Blond zo 25 maa 2012 - 9:05

Sporten als Pilates, Hatha Yoga en Thai Hong misschien? Zwemmen is ook geschikt, maar dat ga je dus al doen smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 9:06

_Chance schreef:Sporten als Pilates, Hatha Yoga en Thai Hong misschien? Zwemmen is ook geschikt, maar dat ga je dus al doen smile

Pilates is (veel) te zwaar voor me. Daar heb ik een keer een proefles van gehad, maar toen kon ik de dag daarna niet meer lopen van de pijn Sad Wat is Hatha Yoga & Thai Hong, is dat minder intensief?

Gast
Gast

Bericht  Blond zo 25 maa 2012 - 9:10

Hatha yoga is op mijn sportschool de lichte variant van yoga (je hebt bijvoorbeeld ook Power Yoga en Birkam Yoga, maar dat is veel intensiever). Thai gong wordt ook op mijn sportschool gegeven als een soort meditatie/rust achtig iets. Met rustige, kalme bewegingen waarbij gefocust wordt op ademhaling. Ik heb beide nog nooit geprobeerd (ik ben meer van de uitputting en zweet lessen), maar je kan het allicht een keer proberen.

En hoe vaak, ik zou kijken hoe goed je lichaam het kan. Rustig opbouwen, 1x per week. Gaat het goed, dan kan je altijd twee of drie keer gaan.

Succes smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Beachgirl zo 25 maa 2012 - 9:17

Iets anders dan banen zwemmen maar wel in t water?

aquajoggen, aquarobics, aquazumba? Weet niet of ze dat bij jou in t zwembad doen... maar (warm) water is wel goed voor je spieren en een stuk lichter dan "op t land" sporten.

Mijn moeder doet al jaren aan aquarjoggen en heeft ook fibromyalgie.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jerry zo 25 maa 2012 - 9:28

Teamsporten zou ik niet aan beginnen als ik jou was: daarin kun je niet naar je eigen lichaam/grenzen luisteren, omdat je rekening moet houden met je teamgenoten...

Zwemmen is een hele goede! Wellicht is aquajoggen ook iets voor je.

Bij fitness (desnoods fysiofitness onder leiding van een fysiotherapeut) kun je goed zelf bepalen hoe lang, ver, zwaar je gaat en kun je heel duidelijk en gestructureerd op gaan bouwen. Luister daarbij naar het advies van een fitnessinstructeur, maar luister vooral ook goed naar je eigen lijf! Vaak hebben ze op een sportschool vooral ervaring met 'gezonde lichamen' en geven ze misschien af en toe adviezen die juist voor jou niet handig zijn...

Heb je ooit een revalidatietraject doorlopen? Kan me herinneren dat je dat hier een keer gepost hebt (of heb ik de verkeerde nou voor me..?) Ben je daarbij ook behandeld door een bewegingsagoog? Het is (o.a.) namelijk hun werk om iemand met een beperking te begeleiden in het vinden van een sport! Mocht je die niet hebben gezien en heb je wel een revalidatiearts, dan zou je hem/haar daar eens naar kunnen vragen!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:17

Jerry schreef:
Heb je ooit een revalidatietraject doorlopen? Kan me herinneren dat je dat hier een keer gepost hebt (of heb ik de verkeerde nou voor me..?) Ben je daarbij ook behandeld door een bewegingsagoog? Het is (o.a.) namelijk hun werk om iemand met een beperking te begeleiden in het vinden van een sport! Mocht je die niet hebben gezien en heb je wel een revalidatiearts, dan zou je hem/haar daar eens naar kunnen vragen!

Ja, ik heb 4 van de 6 weken gevolgd en het was een en al drama, dus heb 30 minuten de bewegingsagoog gezien, waar ik echt niks aan had. Ik moest zelf vertellen wat ik wel en niet kon en heb er totaal niks aan gehad. Midden april nog een gesprek over mijn klacht van het hele revalidatietraject maar ik ga er niet meer na toe, ze hebben me achterlijk behandeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:17

Jerry schreef:.

Zwemmen is een hele goede! Wellicht is aquajoggen ook iets voor je.

Toevallig dat je dat zegt! Ik ga dinsdag een proefles Aquarobic volgen, en de week erop Aquajoggen proberen!

Gast
Gast

Bericht  Rovine za 31 maa 2012 - 8:20

Hier om de hoek zit een sportschool, speciaal voor mensen met een beperking, maar ook zonder ben je daar welkom. Er worden daar groepslessen gegeven met één of meerdere begeleiders die meehelpen en adviezen geven. Volgens mij hebben ze meerdere centra, kan wel even voor je zoeken als je wilt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:25

Als je doen wilt, graag!

Gast
Gast

Bericht  Rovine za 31 maa 2012 - 8:27

Hij zit toch alleen maar in Eindhoven.

http://www.gezondenbewegen.nl/index.php?page=home

Maar ik zie het woord medische fitness regelmatig terugkomen, misschien zou je daar eens op kunnen zoeken?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:44

Er zijn ook fysiotherapiepraktijken die fysiofitness geven aan groepen met fybromyalgie.

Gast
Gast

Bericht  Prosecco zo 1 apr 2012 - 18:16

Als je elke dag 50 minuten fietst en je zwemt 1 keer per week, is dat dan niet intensief genoeg?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  lief-boefje ma 2 apr 2012 - 7:32

Ha Pippa

Ik sport alweer sinds een maand of 8 nu 2x per week bij de de fysiotherapeut, fysiofitness dus:) de ene keer onder begeleiding van de fysio en de andere keer zelf. Ik sport 2 keer in de week, rustig opbouwen met alleen cardio en uiteindelijk willen we rustig wat krachtoefeningen gaan doen. Ik kreeg in het begin zoveel last van die hele lichte krachtoefeningen(zenuwsteken heel veel, zere rug, peesirritatie etc, toen zijn we dus alleen cardio gaan doen.

Het is erg fijn en gaat goed! ik kan alweer stukjes van 15 min fietsen zonder uitgeput te zijn, eerst lukte dit max 5 minuten.

Mocht je vragen hebben, je weet me te vinden!(op je msn.. ik heb ook fibro)

ik heb even gekeken bij jou in de buurt:

http://www.clubfysiotherapie.nl/fibromyalgie/

http://www.hagaziekenhuis.nl/a-tm-z/aandoeningen/fibromyalgie.aspx?i=behandelingen&be=4215

http://www.careforcompanies.nl/SC-contact.php

http://www.fysio-medsport.nl/index.php

en vast nog wel meer, heb je al op de FES site gekeken?staan vaak ook wel lijsten en tips!

Laatst aangepast door lief-boefje op ma 2 apr 2012 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : wilde er iets bij zetten)
lief-boefje
lief-boefje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 43

Bericht  Jerry ma 2 apr 2012 - 8:59

Hoe was het aquajoggen? Of heb je dat morgen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 19:09

Skeeleren?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: