Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

+7
mzcharlotte
Paper Crown
Benthe
Bazinga
Mamsie
Twellie
RYW
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW zo 25 maa 2012 - 6:25

Maura schreef:Vroeg of laat, en het lijkt nu erg laat te worden, moet ze er toch aan geloven. En ik snap ook heus dat het voor haar ook moelijk is. Want er is een kind in het spel dat ze eigenlijk wilde gebruiken om een man aan haar te binden. Maar ze moet ook zover zijn dat ze onvoorwaardelijk houdt van haar kindje en hem ook het beste gunt. Als ze het dan niet doet voor de man die ze nog steeds wil, laat ze het dan doen voor haar kindje. Hij kan het niet helpen dat het zo is gelopen, dat kan niemand eigenlijk, behalve zij. Zij bepaald ook het eind. En het wordt tijd dat ze inziet dat haar dromen en idealen zijn weggeebt en dat ze nieuwe dromen en idealen moet gaan vinden om ook gelukkig te worden. Ik vind het zelfs een beetje zielig voor haar dat ze niet inziet wat ze zelf aan het doen is. Het lijkt wel een beetje zelfdestructief met haar zoontje als speelbal. En dat verdiend helemaal niemand. Ook zij niet. (Maar er was toch ook iets met haar gemoedstoestand?)



Klopt, dat is juist het trieste ervan, dat er zoveel mensen schade door oplopen, niet in het minst dat mannetje en zijzelf. Ze heeft borderline, en was extreem achterdochting en bang hem kwijt te raken, en nu is ze op de zelfde manier erg bang dat ze haar zoontje kwijtraakt. Nou gaan wij dat mannetje natuurlijk niet bij zijn moeder weghalen, dus die angst is in dat opzicht niet reeel, maar zij zal het heus wel als reeel ervaren. En dat lijkt me vreselijk, oprecht de angst hebben je kind kwijt te raken, dat gun ik niemand.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Lady4 ma 26 maa 2012 - 4:05

Jammer dat de afspraak niet door is gegaan, het had voor jou misschien wel wat druk van de ketel gehaald. Ik heb verschillende topics gelezen of de ex van je vriend en ik wil graag zeggen dat ik respect voor je hebt.

Ik heb sinds kort een nieuwe vriend en hij heeft ook een zoontje. Vorige week heb ik een zeer onverwachtse en bijzonder vervelende ontmoeting gehad met zijn ex. Wij kenden elkaar dan alwel, dit is een hele andere manier van elkaar tegenkomen. Ex van mijn vriend doet hard haar best om mijn vriend kapot te maken, ze heeft dit ook enkele keren letterlijk tegen hem gezegd. Ik vind dat mijn vriend er fantastisch mee omgaat, maar leuk is anders. Ik ben zelf nog erg aan het zoeken naar mijn rol in dit geheel. Met zijn zoontje klikt het gelukkig wel erg goed.

Sorry voor het plaatsen van mijn verhaal in jouw topic, het is echter wel prettig om even verhaal te doen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW ma 26 maa 2012 - 18:58

Dat begrijp ik heel goed hoor Lady, het is een enorm gecompliceerde en verdrietige situatie en dan kan het zo fijn zijn je verhaal te doen.. Ik kan je alleen adviseren om, zeker in de beginfase, je rond de situatie vriend-ex-zoontje zoveel mogelijk op de achtergrond te houden zolang je er nog niet te veel bij betrokken bent. Als je je gelijk opstelt als een van de hoofdpersonen in het drama is dat heel lief naar je vriend maar de zaken escaleren dan wel makkelijker, dus op den duur wordt het alleen maar moeilijker voor hem.

Het is lastig en verdrietig als mensen zich zo tegen elkaar opstellen terwijl ze wel samen een kind hebben. Als je ervaringen uit wil wisselen dan kan je me altijd PMen, ik weet hoe het is hug
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Lady4 di 27 maa 2012 - 7:55

Bedankt voor je reactie RYW. Ik probeer me er inderdaad niet teveel in te mengen, maar dat is soms wel moeilijk. Het voelt zo machteloos wanneer ik hoor wat zijn ex allemaal tegen hem zegt. Ik zou willen dat ik meer voor hem kon doen. De hele situatie baart me echt zorgen, ik weet echt niet hoe de toekomst eruit gaat zien wat betreft mijn vriend en zijn zoontje. Voor mij maakt het de liefde die ik voor mijn vriend voel in ieder geval niet anders.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW wo 28 maa 2012 - 8:36

Lady4 schreef: weg.

Dat is zeker enorm moeilijk. Maar als je je meer profileert geef je haar in feite meer munitie om tegen je vriend te gebruiken. Het is denk ik heel fijn als je je begrijpend opstelt tegen hem en luistert als hij het nodig heeft, maar het initiatief van hem laat komen. Even heel lullig gezegd (en dit zeg ik als moeder en niet als stiefmoeder): zij delen iets met elkaar waar jij (nog) geen rol in speelt. Hoe rot dat ook klinkt, zij is de moeder van zijn kind, en zij moeten de normale omgang met elkaar rooien. Komt hij bij jou met zijn verhaal, gun hem dan zijn boosheid/verdriet/zorgen zonder het naar je toe te trekken ('klagen' dat jij je zorgen maakt en het zo rot vindt en meer wil doen), want hij zal zich nog een soort van schuldig voelen ten opzichte van jou ook, terwijl hij al genoeg aan zijn hoofd heeft.

Moeilijk en klote is het he? Ik weet precies hoe het voelt. Zwaar ook om het niet naar je toe te trekken, maar dat is in mijn ervaring het beste advies dat ik je geven kan. hug


Laatst aangepast door RYW op wo 28 maa 2012 - 11:00; in totaal 1 keer bewerkt
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Lady4 wo 28 maa 2012 - 10:59

Dank je wel voor je advies. Ik zal het zeker ter harte nemen. Gisteravond brak ik een beetje nadat hij zijn verhaal had gedaan en hij vindt het inderdaad heel rot om te zien dat ik er dan onder lijd. Dan gaat hij zich schuldig voelen. Ik heb gezegd dat hij dat niet moet doen, over het algemeen genomen kan ik er ook prima me omgaan. Het is alleen best wel veel om dit in een paar weken tijd toch ook enigszins op mijn bordje te krijgen en af en toe kan ik daar wat minder goed mee omgaan.

Hij geeft aan het gewoon heel fijn te vinden dat ik er voor hem ben. Door er gewoon te zijn en door naar hem te luisteren. Vanavond heeft hij de mail aan zijn toekomstige advocaat aan mij laten lezen, met de vraag hem te verbeteren waar nodig. Spelling en zinsopbouw zijn niet zijn sterkste punt. Ik heb de brief aangepast en hij was er heel tevreden over. Ik ben blij dat ik hem op die manier kan helpen.

Je hebt helemaal gelijk verder, het is een zaak tussen hem en zijn ex. Zij zijn de ouders en samen moeten ze eruit komen. Ik zal me inhoudelijk dan ook echt zoveel mogelijk op de achtergrond (proberen) te houden en voor de rest vind ik vast uiteindelijk wel mijn weg om er mee om te gaan.

Zou je mijn quote in je bericht willen verwijderen trouwens?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW wo 28 maa 2012 - 11:01

Tuurlijk, gedaan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW vr 6 apr 2012 - 1:36

Dit weekend een nieuwe poging! Nu heeft ze weinig keus: ze brengt het jochie bij mijn vriend als ik er niet ben, en als ze hem komt halen ben ik er wel. Dan kan je moeilijk wegblijven Wink

We zien het wel, hoe het gaat. Nog steeds een beetje gek, maar komt wel goed.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Lady4 vr 6 apr 2012 - 2:20

Spannend RYW. Maar volgens mij ben jij verstandig genoeg om hier rustig in te stappen. Veel succes!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 21:05

Spannend RYW, ben benieuwd ze kan je niet blijven ontwijken. Het komt goed bij jou sowieso wel, nu maar hopen dat zij zich ook volwassen gedraagt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Snoopy za 7 apr 2012 - 3:54

*


Laatst aangepast door Snoopy op zo 16 dec 2012 - 12:12; in totaal 1 keer bewerkt
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW za 7 apr 2012 - 7:20

Nou, we hebben elkaar ontmoet en het ging goed en netjes beschaafd. Heel kort even gesproken en toen gingen ze weg, prima. Hun zoontje gaf me weer een dikke kus vol op mijn mond maar ze zei er niks van. Mijn vriend zei naderhand dat hij merkte dat ze wel erg gespannen was. Waarschijnlijk hoort hij over een paar dagen wel via whatsapp dat ik enig ben, en dan bij de eerstvolgende ruzie wat ze echt van me vindt.

Voorlopig goed dus, en een grote stap genomen!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 7:38

Fijn dat het nu is doorgegaan! En dat het goed is gegaan!

Ik hoop dat de spanningen gewoon van het moment waren en niet iets dat over een paar dagen uitmond tot iets via whatsapp. Dat zou zonde zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW za 7 apr 2012 - 7:44

Ik hoop het ook. Het is ook niet gek dat er spanningen zijn. Ze weet al 2,5 jaar dat ik er ben, en ze heeft er al die 2,5 jaar moeite mee gehad. Dan bouw je ook wel wat op, natuurlijk.

(En stiekem heb ik natuurlijk ook tot mijn tevredenheid kunnen vaststellen dat ik mooier en slanker ben, muhahaha) Embarassed Twisted Evil
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 7:50

Hahaha! Very Happy

Dat wordt een goede nacht voor jouw vriend. Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Roodkapje za 7 apr 2012 - 7:51

RYW schreef:Ik hoop het ook. Het is ook niet gek dat er spanningen zijn. Ze weet al 2,5 jaar dat ik er ben, en ze heeft er al die 2,5 jaar moeite mee gehad. Dan bouw je ook wel wat op, natuurlijk.

(En stiekem heb ik natuurlijk ook tot mijn tevredenheid kunnen vaststellen dat ik mooier en slanker ben, muhahaha) Embarassed Twisted Evil

whahahha.. dat is toch ook een belangrijk punt Wink fijn dat het rustig ging en ze ziet gelijk aan die kus dat haar zoontje je echt mag...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  RYW za 7 apr 2012 - 8:45

Maura schreef:Hahaha! Very Happy

Dat wordt een goede nacht voor jouw vriend. Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 166342

Haha, echt wel, alweer Wink angel angel angel

Roodkapje: is zeker zo, dat ze dat ziet. Maar dat is ook juist waar ze bang voor is. We zien wel hoe het verder loopt, dit is in elkk geval weer een grote stap. En wie weet komt het goed. Ik heb mijn best gedaan in elk geval, en voel me nog zekerder dan ik al deed angel
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 8:59

Wat fijn dat het goed ging! Hopelijk houdt ze het vol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Viva za 7 apr 2012 - 20:56

Super dat het goed ging! Hopelijk kan ze zich er snel overheen zetten.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten. - Pagina 2 Empty Re: Hmmm. De ex van mijn vriend ontmoeten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum