Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 34 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow di 24 jul 2012 - 20:16

Nou... Ik neem mijn woorden terug!!!
Met een beetje hulp (ik geef haar mijn vinger, waar ze zich aan optrekt), rolt B op haar buik!!!! En net rolde ze gewoon helemaal uit zichzelf, zonder hulp, van buik naar rug!! Yes yes yes!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ di 24 jul 2012 - 20:36

Aaaaaaaah Lejow, dat filmpje!! Wat leuk!!!!! Ik heb echt een heeeeeele grote big smile op mijn gezicht, haha.
Wat schatert ze. Ze schaterlachen hier wel, maar niet zooo hard. Echt heel erg leuk.
En zie je wel: Wat goed van B!!!!!! Apetrotse mama. En niet teveel zorgen maken hè. Want ieder kindje heeft zijn/haar eigen ontwikkeling.
Al herken ik het wel hoor, want Z heeft een zuurtstoftekort gehad bij de geboorte en ik merk toch dat ik me af en toe meer zorgen ( nou ja zorgen, ik hou zijn ontwikkeling in de gaten ), omdat ik toch in mijn achterhoofd heb, van 'wat als hij er iets aan overgehouden heeft'. Ook al gaat het allemaal gewoon heel goed met hem nu.

Ik vind ook dat je best ego mag zijn Monnie en gewoon je problemen posten. Het is bij niemand altijd rozengeur en manenschijn en bij jou nu zeker niet. Ik vind het allemaal heel erg naar voor je en ik zou het heel jammer vinden als jij denkt dat je je ei hier niet kwijt kan.
Dus blijf alsjeblieft posten en dan maar alleen over jezelf, dat is helemaal geen probleem.
Nogmaals hele dikke knuffel.

Ccc: Iedereen heeft wel eens een offday, dat is heel normaal hoor met een klein kindje. Je hebt ook ineens onzekerheden, die je niet kende. Tenminste hier wel ;-).
Hier loopt het gewoon heel lekker, maar op dagen dat ze niet drinken en zoals van de week had Z heel veel last van zijn tandjes, dus veel huilen en jammeren., dan vind ik het ook wel een even pittig. Maar het gekke is, een paar uur later is het bijvoorbeeld weer goed en dan geniet ik weer zo erg!! Dan ben ik alweer vergeten dat ik het zo pittig vond ;-), dus dan kan ik het hier genuanceerder opschrijven, haha.

En ik vind het ook met de week zoveel leuker worden ( en ik vond het ook al heel leuk!! ). Nu achteraf denk ik, goh die begintijd kon ook best heftig zijn. Met de bijbehorende huiluurtjes. Dat hebben ze nu helemaal niet meer.
Dus hou in je achterhoofd, als je het even niet meer ziet: Deze fase gaat ook weer voorbij!!

Ik kom later even langer hoor, ik type vanaf mijn telefoon, mijn man heeft de laptop mee. Fijne dag allemaal en geniet van het mooie weer!

Ccc:
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  piene1983 di 24 jul 2012 - 21:09

Even inbreken op een topic waar ik af en toe eens meelees als reactie op Monnie!
Wat jij stelt over het niet meeschrijven omdat het niet lekker loopt kan ik heel goed begrijpen. Als ik hier lees word ik soms ook verdrietig omdat het af en toe bij anderen zo vanzelfsprekend lijkt te gaan terwijl mijn 6 weken oude mannetje (8-6-2012) echt wel wat moeite heeft om aan de wereld buiten mijn buik te wennen. Nachten heb ik wakker gelegen met de vraag of hij wel zou kunnen leren lachen omdat hij zo ontevreden en mopperend de dag doorkomt. Jouw verhaal ken ik niet helemaal maar als ik het nu zo begrijp is het bij jou behoorlijk heftig, misschien is het dan juist wel goed om ook je hart te luchten. Voor jou is het niet leuk maar ik was een beetje opgelucht toen ik jouw berichtje las, het gaat dus niet bij iedereen goed. Natuurlijk vertellen de meiden hier ook wel over momenten dat het niet zo goed gaat, het is meer een algeheel gevoel. Vergeet nooit dat het altijd leuker is om over leuke dingen te vertellen maar ik denk echt dat de meiden hier op het forum ook echt willen weten hoe het met jou en je kindje gaat, soms is het wel lekker om even van je af te schrijven en wat lieve reacties te krijgen. Zelf doe ik het niet, maar dat is meer omdat ik geen actieve poster ben en niet verwacht dat de mensen hier mijn verhaal kennen en mezelf dan al gauw een zeikerd vind. Zet 'm op Monnie! Zoals mijn huisarts stelde "Ook dit gaat voorbij, leuk of niet leuk....".
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Sanne di 24 jul 2012 - 21:26

Ah Piene, voor jou ook een dikke knuffel. zet je verhaal anders lekker hier neer, je zult merken dat er vast mensen zijn die zich herkennen in wat je schrijft. Een aantal weken terug zat ik er ook even helemaal doorheen. Toen ik dat vervolgens opschreef hier (zo'n 15 pagina's terug denk ik) kwamen er een hele hoop reacties en dan blijken veel mensen zich ook wel eens zo te voelen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jazzlyn di 24 jul 2012 - 21:34

Sanne schreef:Ah Piene, voor jou ook een dikke knuffel. zet je verhaal anders lekker hier neer, je zult merken dat er vast mensen zijn die zich herkennen in wat je schrijft. Een aantal weken terug zat ik er ook even helemaal doorheen. Toen ik dat vervolgens opschreef hier (zo'n 15 pagina's terug denk ik) kwamen er een hele hoop reacties en dan blijken veel mensen zich ook wel eens zo te voelen.

oa hier. Het gaat nu wel beter, maar soms denk ik nog wel eens waarom?? En dat is nu niet meer van het huilen, dat is met 3,5 maand wel gestopt (behalve snachts Voorjaar 2012 mama's - Pagina 34 253468018) maar nu is het weer heel slecht drinken Cry Heel herkenbaar, maar het komt echt goed.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  _Lana_ di 24 jul 2012 - 21:36

Sanne schreef:Ah Piene, voor jou ook een dikke knuffel. zet je verhaal anders lekker hier neer, je zult merken dat er vast mensen zijn die zich herkennen in wat je schrijft. Een aantal weken terug zat ik er ook even helemaal doorheen. Toen ik dat vervolgens opschreef hier (zo'n 15 pagina's terug denk ik) kwamen er een hele hoop reacties en dan blijken veel mensen zich ook wel eens zo te voelen.

+1!
Hoe gaat het nu bij jou?

Wat Piene schrijft, is wel zo. Het gaat niet bij iedereen altijd helemaal lekker. Er zijn veel meiden die net als jij, er doorheen zitten. Voor die meiden is het juist fijn ( ja klinkt wel gek ) om te lezen dat zij ook niet de enige zijn. En jij ook niet.
Het kan voor sommige mama's heel zwaar zijn, zo'n eerste tijd met een baby, die niet in zijn/haar hummetje is.
Ik krijg van jouw verhaal ook een beetje kippevell. En ik kan me je zorgen zo goed voorstellen. Je wil graag dat je kindje zich lekker voelt en als dat niet zo is, dan voel jij je ook niet goed. Plus dat een mopperend en huilend kindje ook frustrerend kan zijn ( en dan voel je je weer schuldig, omdat je niet zo wil denken enz.

Jij ook een hele dikke knuffel.

Ik weet eigenlijk ook niet wat ik met mijn verhaal wil, haha, maar in ieder geval dat dit topic juist echt niet bedoeld is om alleen maar leuke, positieve verhalen te posten, maar ook juist om je frustraties en je onzekerheden te kunnen bespreken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne di 24 jul 2012 - 21:40

Lana, ik reageer morgen weer lang. Ben nu op mijn werk (kolven) en lange reacties zijn niet zo makkelijk op de telefoon. Het gaat in ieder geval weer een stuk beter nu.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Lana_ di 24 jul 2012 - 21:44

Sanne schreef:Lana, ik reageer morgen weer lang. Ben nu op mijn werk (kolven) en lange reacties zijn niet zo makkelijk op de telefoon. Het gaat in ieder geval weer een stuk beter nu.

Oh goed om te horen. Is prima hoor, rustig aan!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 24 jul 2012 - 21:52

** Breekt even in***

Ook hier iemand die het in het begin knetter-knetterzwaar vond en nu kan ik al opzien tegen de eerste tijd met weer een kleine baby erbij. Ik had momenten dat ik dacht waar ben ik toch aan begonnen. Maar het is echt zo..het gaat over, ze gaan minder huilen, leren meer en het wordt gewoon echt 'anders'. Ik heb toentertijd ook weleens zo'n topic geopend omdat ik me heel alleen voelde, het leek alsof ik de enigste was die het zo zwaar had maar dat is echt niet waar, vrijwel iedereen heeft weleens zo'n moment dat ze denkt waar ben ik toch aan begonnen????

Heel veel succes en echt het gaat over....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Earane wo 25 jul 2012 - 1:37

Forumster
Naam kind
Geboorte datum
Geboortegewicht
Geboorte lengte
Huidig gewicht
Huidige lengte
Bij aantal weken
_Lana_

29-01-20122200/1700 gram42cm/44cm
6805/5665 gram
63,5 cm/61 cm
24 wk 2 dg
Lejow
B.
30-01-20121525 gram42 cm
5280 56 cm
18wk
LindaK
J.ulia
07-02-2012
3995 gram-
5210gram
58 cm
8 wk
Starbutnostar
S.
10-02-2012
4125 gram52 cm
5070 gram
56.3 cm
6 wk 3 dg
Tiramisu
T.
12-02-2012
3495 gram
53 cm
6675 gram
64 cm
3 mnd, 3 wk, 2 dg
Clapperdie
T.12-03-20124310 gram
53 cm
7240 gram
63 cm16 wk 4 dg
Papillio
B.
20-03-20123085 gram
52 cm5570 gram61,5 cm12 wk 2 dg
SanneH.
20-03-20123460 gram52 cm6730 gram61,7cm

13 wk 3 dg
Earane
A.
25-03-2012
3015 gram
51 cm
6102 gram
62,5 cm17 wk 3 dg
Jazzlyn
A.
29-03-2012
2120 gram
44 cm
4265 gram
52.5 cm
11 wk 1dg
Arden
T.
23-04-2012
4400 gram
onbekend
6110 gram
59.9 cm7 wk 1 dg
Monnie
S.
08-05-2012
3750 gram
50 cm
4720
56,5 cm
5 weken
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Earane wo 25 jul 2012 - 1:55

@ Monnie: Wat ontzettend vervelend dat de situatie nog niet veranderd is Voorjaar 2012 mama's - Pagina 34 699888Het is juist goed om hier je hart te luchten. Je hoeft je echt niet bezwaard te voelen, wat de andere meiden ook zeggen. Een baby is nou eenmaal niet alleen rozengeur en maneschijn en ook dat kan gewoon gedeeld worden. Het lijkt mij ontzettend zwaar hoe het nu bij jou gaat en ik kan me goed voorstellen dat het je zo onzeker maakt.

@ Ccc: Wat een goede nacht heeft N. gehad! Ja, lastig kan dat zijn he om op tijd de deur uit te gaan met alle spullen. Ik maak nu meestal ook de luiertas de avond van tevoren klaar, dat scheelt weer. Wat vervelend dat het toch chronisch eczeem is. Fijn dat het vurige al wat minder is geworden.

@ Lejow: Wat goed dat B. rolt! Ik zal ook even neerschrijven dat A. nog niet rolt, misschien doet zij het dan ook Wink. Wat een superleuk filmpje!! Dat schaterlachen is zo leuk!

@ Piene: Wat rot dat het bij jou ook niet zo lekker gaat Voorjaar 2012 mama's - Pagina 34 699888

@ All: Vandaag heeft A. weer de prikjes gehad, arm ding. Zoals ik al dacht is ze qua gewicht goed gegroeid! Omdat ze best wel wat spuugt heb ik het advies gekregen om johannesbroodpitmeel (wat een woord) in haar fles te doen. Ik weet nog niet of ik dit ga doen. A. is ontzettend druk en bewegelijk, dus logisch dat ze daarom wat meer spuugt. Nu mag ze overigens niet worden ingebakerd, dus het was weer even een 'strijd' om haar in slaap te krijgen, haha.

Oh ja, ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie baby's vaak schaterlachen? A. heeft het nu een paar keer gedaan, maar de laatste dagen maakt ze bijna geen geluid meer bij het lachen. Of zijn wij niet leuk genoeg meer? Very Happy

En nog een vraag. Ik kreeg ook het advies bij het CB om haar 4 flessen te geven i.p.v. 5. Maar dat zou betekenen dat ik haar een behoorlijke tijd wakker moet houden als ze na 2 uur slapen weer wakker wordt. Met 5 voedingen komt dat wel goed uit. Hoe doen jullie dit? Misschien dat het vandaag wel lukt. Ze heeft om 8 uur een voeding gekregen en om 12 uur weer en nu slaapt ze nog.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  CCC wo 25 jul 2012 - 8:27

Earane: ooh bah... prikjes... Die hebben wij volgende week (3 aug. dacht ik)... Brrr... zie er nu al tegenop, maar goed het hoort erbij en mijn vriend heeft gelukkig vrij genomen om mee te gaan. Is voor haar eigen bestwil uiteraard. Hoe gaat het nu met haar, heeft ze er last van? Waarom mag ze niet ingebakerd worden? Door het spugen?

Piene: jeetje, wat vervelend dat hij bij jou ook nog niet zo lekker loopt.

Lejow: echt zo leuk dat rollen en schaterlachen smile Vind die filmpjes ook superleuk Very Happy Morgen naar de KA toch? Succes!

Nou echt... het kan niet mooier geloof ik... N. was om 8.30 uur vanmorgen nog niet wakker! Heb haar maar wakker gemaakt, maar goed... ga mezelf niet gelukkig maken nu... Dit was vast een eenmalige actie, en daarbij... ik was vanaf 7.30 uur uiteraard al wakker... Voorjaar 2012 mama's - Pagina 34 253468018 Heb nu ook ein-de-lijk een foto waar ze leuk op lacht! smile Had van de week al wel een foto, maar dat was een halve lach zeg maar Laughing Ze lacht echt zo vaak nu naar je als je tegen haar praat, en ze begint ook echt te brabbelen... Kortom... trotse positieve mama hier weer... We moeten wel even gaan doorzetten met de fv, want ze vind er niks aan en de smaak vind ze ook 3x niks lijkt het wel. Vanavond een nieuwe poging dus weer, die ene fles fv moet ze wel kunnen drinken per dag. Vandaag even lekker een terrasje gepakt en door de stad gelopen, al vond N. er niks aan... brullen in de kinderwagen... Dat vind ik nog wel lastig soms, ben gauw bang dat ik andere mensen tot last ben met dit soort huilbuien... Vooral op een terrasje bijv. zit dan ook echt niet rustig meer. Maar goed, hoort er ook allemaal bij. Zal zo de lachende foto even uploaden! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC wo 25 jul 2012 - 8:31

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 34 DSC_0093

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 25 jul 2012 - 8:33

:cheering: I love you :dance: I love you :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ wo 25 jul 2012 - 9:31

Ah wat een ontzettende lieverd CCC!! Echt een heel mooi meisje heb je!
En wat leuk dat ze zo lacht!
Echt zo'n heerlijk smeltmomentje.
En geloof me, het wordt nóg leuker!!
Very Happy
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie wo 25 jul 2012 - 10:04

Wat een leuke foto ccc!

Vandaag een hele goede dag gehad, S. was echt rustig en heeft ook goed geslapen tussen de voedingen. Ik ga er nog maar niet vanuit dat het nu beter zal gaan, maar voor vandaag was het fijn!
Mijn verlof is trouwens ook alweer afgelopen, maar heb nu gelukkig nog 4 weken vakantie, lekker genieten dus met dit weer!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  CCC wo 25 jul 2012 - 10:08

Aaah thnx meiden! smile

Monnie: wat fijn dat je een goede dag hebt gehad! Jeetje, je verlof alweer voorbij, tijd gaat echt te snel he! Gelukkig heb je nog even vakantie!

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie wo 25 jul 2012 - 10:17

Ik heb even snel terug gelezen vanaf gisteren, bedankt voor alle lieve en opbeurende berichtjes meiden! Doet me echt goed. En ik weet ook dat het over een tijdje beter zal gaan, maar het is nu gewoon even zwaar. Maar ik zal blijven posten hoor, haha.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  CCC wo 25 jul 2012 - 10:20

Gelukkig maar Monnie! En kan me voorstellen dat het zwaar is voor jullie, is niet niks allemaal... Voorjaar 2012 mama's - Pagina 34 699888

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 26 jul 2012 - 3:02

Zo B is net weer goedgekeurd in het zh, kleine bolle weegt 6720 gram!!! Kinderarts en fysio waren weer zeer tevreden. De logopediste gaat ons bellen voor afspraak voor eerste hapje, zodat ze mee kan kijken. Ook nog even op de couveuse afdeling geweest, veel bekende zusters, vonden t allemaal leuk om der te zien!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ do 26 jul 2012 - 3:15

Lejow schreef:Zo Benthe is net weer goedgekeurd in het zh, kleine bolle weegt 6720 gram!!! Kinderarts en fysio waren weer zeer tevreden. De logopediste gaat ons bellen voor afspraak voor eerste hapje, zodat ze mee kan kijken. Ook nog even op de couveuse afdeling geweest, veel bekende zusters, vonden t allemaal leuk om der te zien!

:shock: . Wauw wat is B gegroeid??!! Ze is nu gewoon meer dan een kilo zwaarder dan mijn dochter!
Wel een heel goed teken dat ze zo gegroeid is!
Dikke pluim voor B!! En haar mama natuurlijk, haha.
Wat een goede service zeg van het ziekenhuis! Wanneer ga je precies beginnen? En waarmee?
Wij beginnen zondag, met worteltjes
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 26 jul 2012 - 3:22

Ja dat zeiden de zusters ook.. WOW!! Kijk der beentjes!!! (erfenis van haar moeder hahahahahahahaha)
Maar ze slaapt ook een gat in de dag, en als ze slapen groeien ze, wordt er gezegd, dus dat verklaart haha Very Happy

We weten nog niet precies wanneer we beginnen, dat hangt even af van het telefonisch consult met de logo.
Ja echt niets dan lof voor het SFG hoor.
Moest wel ontzettend lachen. Laatst stond er op de facebook pagina van het SFG dat onze KA weer iets had afgerond voor nidcap (een bepaalde methode voor het benaderen van prematuurtjes) en dat het SFG blijft doorgaan met het verbeteren van de zorg. Dus ik had gereageerd dat ik haar een geweldige arts vond en dat ik het goed en fijn vind dat ze zich zo blijven ontwikkelen. Toen hadden zij er op gereageerd dat ze het door zouden geven aan onze KA.
Dus ik vroeg het net of ze nog wat gehoord had. Ja zegt ze, ik dacht al dat dat van jou kwam!!

Ehmm Embarassed ben berucht geloof ik whahahahaha
Maar ze vond het erg fijn om te horen.

Morgen gaan we naar de Apenheul :cheering:

Spannend lana, ik was ook van plan te beginnen met worteltjes.

Ik heb trouwens net het blad Kinderen besteld, 13 x, voor 62 euro. En krijg dan een philips avent stomer blender cadeau! Die kosten bij mijn vriend al 109 euro!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ do 26 jul 2012 - 3:48

Wat leuk!! Je wordt echt heel erg goed begeleid daar.
Ook niets dan lof over onze KA hoor, maar wij hoeven alleen maar 1x in de 3 maanden heen. Dan worden we trouwens wel geweldig begeleid, ook met fysio en een eczeemverpleegkundige. Alles houden ze in de gaten.
Wat leuk dat ze ook een facebookpagina hebben.

Ik heb dat abonnement ook genomen! Very Happy Ik heb het afgelopen maandag afgesloten, dus ik hoop eigenlijk dat het voor het weekend binnen is. Het lijkt me echt een heeeel handig ding.
Ik vroeg me al af hoe ik dat allemaal zou gaan doen, maar dit is de oplossing.

Mijn dochter slaapt ook echt een gat in de dag. Echte slaapkopjes hebben we. Heerlijk! Ze groeit ook heel goed volgens haar eigen lijntje. En ze is een lange, slanke dame zeggen ze ( en ze heeft nu echt ook wel spekjes hoor ). En dat heeft ze ook NIET van haar moeder Laughing , hahaha.
Gelukkig zijn ze bij de familie van mijn man wel allemaal slank, dus hopen dat ze die genen heeft Wink.
Mijn zoontje is een klein stevig mannetje, dat vind ik ook zo lief!
Ik hou van spekbeentjes, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 26 jul 2012 - 3:49

Hoe lang is B eigenlijk nu?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 26 jul 2012 - 3:57

64,2 cm!

De laatste keer dat we er waren was 4 juni, voor haar inenting toen ook.
Nu hoeven we pas weer in nov terug, weer voor haar inentingen!

Ja, B is eerder klein en proppig whaha
Haar ZH vriendje is 1 cm kleiner... en 400 gram lichter laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud