Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 15 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow vr 25 mei 2012 - 22:47

Dat meppen doet B ook Very Happy Maar meer omdat ze ongecontroleerd met haar armpjes ligt te maaien haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow vr 25 mei 2012 - 23:45

Oh ja, en sinds vanmorgen heeft ze haar gouden armbandje om, gekregen van mijn vader. Hij past eindelijk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne za 26 mei 2012 - 7:42

Tiramisu, volgens mij is H. inmiddels ook wel aan de warmte gewend. Ze voelt niet meer zo klef iedere keer. 's Avonds douche ik samen met haar, zodat ze weer lekker fris is. Als ik H. tijdens het douchen horizontaal vast houd, dan grijpt ze trouwens in no time mijn tepel vast en dan kan ze zo 10 minuten drinken. En dat is voor mij natuurlijk reden om niet onder de douche vandaan te komen Laughing

Lejow, niet zo twijfelen of je overdrijft, hoor! Ik vind het juist goed van je dat je actie hebt ondernomen wat betreft de voeding en krampjes van B. Je meisje kan het zelf niet aangeven, dus ze heeft juist een moeder nodig die oplet of alles goed gaat. En ik zou, omdat B. te vroeg is geboren, ook wat voorzichtiger zijn, hoor! Als wij spelen met H. dan is het vooral kriebelen, (voorzichtig) hobbelen op de knieën (H.'s favoriet), met de beentjes en armpjes bewegen, praten, verhaaltjes voorlezen. H. begint langzaam te ontdekken dat ze dingen vast kan pakken, dus ik denk dat de knisperboekjes enzo binnenkort ook wel kunnen. Nu doet ze daar niks mee. Ze pakt alleen dunne stofjes vast, bijv. haar jurkje die ze dan enthousiast omhoog trekt (vinden we nu nog schattig I love you )
Wat een leuke foto's trouwens. Mijn vriend maakt ook steeds een hanenkam in H.'s haar.

Vandaag ben ik begonnen met inbakeren (en even laten huilen in de wieg). Ik vind het vreselijk, maar H. valt dan wel na 10 minuten in slaap. En zojuist is ze zonder huilen in slaap gevallen, terwijl ze normaal de hele avond wakker is tot een uur of 11, half 12. Wie weet helpt het...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow za 26 mei 2012 - 9:10

Heb hier net ook B even in de gaten gehouden in haar bedje, en iedere keer als ze bijna slaapt maait ze zichzelf wakker met haar armen en haar benen. Heb net een poosje haar armen vastgehouden en mijn armen langs haar lichaam over het laken, zodat ze niet kon bewegen en toen viel ze zo in slaap (geloof ik , het is stil in ieder geval, niet de goden verzoeken nu haha)
Misschien is dat inbakeren hier ook wel een optie. Al heeft ze hier alleen 's avonds last van, overdag valt ze vrij makkelijk in slaap.

Haha dat jurkje omhoog trekken, ja wordt een ander verhaal als ze 16 is :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne za 26 mei 2012 - 9:19

Haha, Lejow, hier is het precies andersom. Overdag is het slapen problematisch en maait H. continue met haar armpjes. Nu ligt ze te slapen in de Puckababy en heeft ze haar armpje erbuiten, dus is het een soort slaapzakje.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 26 mei 2012 - 9:20

Zit alleen iedere keer als ik nu een geluidje uit de babyfoon hoor rechtovereind, als 'de dood' dat ze toch weer wakker wordt..

Hmm ik heb keelpijn, het is echt al een week aan het sluimeren. Het zet niet door, en gaat ook niet weg, doodvermoeiend..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne za 26 mei 2012 - 9:24

Lejow schreef:Zit alleen iedere keer als ik nu een geluidje uit de babyfoon hoor rechtovereind, als 'de dood' dat ze toch weer wakker wordt..

Hmm ik heb keelpijn, het is echt al een week aan het sluimeren. Het zet niet door, en gaat ook niet weg, doodvermoeiend..

Dat heb ik dus overdag, omdat het slapen zo moeilijk gaat en H. soms uren achtereen huilt. Als ze dan eindelijk slaapt, ben ik haast 'bang' dat ze wakker wordt, want dan begint het weer van voren af aan. Lastig he?

Dat van die keelpijn is ook niet leuk, zeg. Goed voor jezelf zorgen en hopen dat het snel weg is.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 26 mei 2012 - 9:26

Vervelend Sanne Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 23:22

Sanne schreef:Ze pakt alleen dunne stofjes vast, bijv. haar jurkje die ze dan enthousiast omhoog trekt (vinden we nu nog schattig I love you )

Dat doet T.irza ook! Ze heeft regelmatig de onderrand van haar jurkje in haar mond Laughing Dat drinken onder de douche doet ze dan weer niet. Lekker enthousiaste baby, haha.

Naar dat jullie kindjes zo slecht slapen. Dat lijkt me wel op te gaan breken na een tijdje. T.irza heeft alleen de eerste weken onrustige momenten gehad 's nachts, maar dat kwam door krampjes. Nu natuurlijk af en toe nog een nachtje dat ze wat minder goed slaapt, maar over het algemeen slaapt ze goed, zowel overdag als 's nachts. Nu scheelt het wel dat ik haar overdag veel in de draagdoek heb, in haar eigen bedje slaapt ze wel minder goed, maar helemaal alleen (in)slapen hoeft ze ook nog niet van mij.

Wat leuk dat B haar gouden armbandje omheeft Lejow! Bijzonder smile

Hebben jullie nog plannen voor Pinksteren? Vandaag is mn man vrij, maar we hebben geen plannen. Hij heeft gisteren het vrijgezellenfeest van een vriend van ons gehad en kwam pas rond tweeën thuis. Dat is 'ie helemaal niet meer gewend, dus hij ligt nog in bed Voorjaar 2012 mama's - Pagina 15 394967 Morgen viert mijn zus haar verjaardag en gaan we daarheen. Daar heb ik wel zin in. Ik woon inmiddels al een paar jaar waar ik nu woon en voel me hier ook helemaal thuis, veel meer dan in mijn geboorteplaats, maar af en toe mis ik mijn familie wel en baal ik dat ik er niet zomaar even langs kan gaan (het is ruim een uur rijden). Ben blij dat ik ze morgen weer even zie.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 26 mei 2012 - 23:38

Vanmiddag komen mijn schoonouders nog voor mijn vriend zijn verjaardag, die was afgelopen donderdag jarig. Mijn jonge god werd alweer 22 Very Happy Haha
Morgen ga ik denk even rondje door alexandrium maken, zijn nog wat dingetjes die ik moet/wil halen.
Verder niet zo veel eigenlijk.

Kan niet meer in de tuin liggen, want die is nu tegelloos, omdat volgende week maandag de hovenier komt :cheering:

Drinken onder de douche doet B ook, als de waterstraaltjes in de buurt van haar mond komen gaat ze helemaal happen haha!

Heb haar trouwens om 11 uur weer in haar bedje gelegd, en daar ligt ze nu nog knock out, ze mag nog tot 5 voor 1, dan mag ze er uit voor haar flesje!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 23:45

Slaapkopjes! T ligt ook knock out. Haar hoofd heeft trouwens een groeispurt gehad Rolling Eyes Mocht ook wel, want de vorige keer bij het cb was alles goed in haar eigen lijntje gegroeid, behalve haar hoofdje, die wilde niet mee. Was niet erg volgens het cb. Maar nu past ze opeens haar überhippe zonnehoedje niet meer goed. Komende week dus maar even ergens een nieuwe zien te vinden.

Gefeliciteerd nog met je vriend's verjaardag. Jonge papa Very Happy Leuk! Veel plezier met je schoonouders vanmiddag.

Hm. Een zandbak is inderdaad niet zo lekker om in te liggen nee. Wij willen de tuin ook gaan aanpakken. We wonen hier nu sinds oktober, en de tuin is nogal...onderhoudsvrij ingericht. Tegels, tegels en nog eens tegels. Van mij mag hij wel wat groener, maar aangezien mn man zelfs niet zo van het tuinieren is en ik mezelf nog niet een tuin tegelvrij zie maken om er plantjes en gras in te doen, gaan we het laten doen. Dat wordt waarschijnlijk volgend jaar.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 27 mei 2012 - 2:22

Nou hier komen er juist tegels haha wij hebben allebei echt geen groene vingers.
Het laatste stuk wordt kunstgras, voor als B groter is, dan willen we er zo'n speelhuis met glijbaan op enzo.

Ze ligt nu lekker in de box te spelen, is eigenlijk al wakker vanaf 1 uur.. Ben benieuwd wanneer ze instort haha!

Fijn dat haar hoofdje nu ook gegroeid is, vaak gaat het toch wel in delen dat ze groeien. Eerst dit, dan dat, en uiteindelijk trekt het bijna altijd wel recht!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Clapperdie zo 27 mei 2012 - 21:38

Goedemorgen dames!

Heb alweer veels te lang niets van me laten horen en op jullie gereageerd! Shame on me!

Tiramisu: Hoe gaat het met T? Draag je haar met dit weer ook veel in de draagdoek? Of is dat te warm?

Lejow: Ik las dat het beter gaat met B. nu ze speciale voeding heeft. Wat fijn zeg! Moet je deze voeding nu altijd blijven geven of kan je op den duur kijken of ze weer over kan op normale voeding? T. zit ook vaak tegen zijn babygym aan te slaan maar het gaat nog niet gericht. Soms stop ik zijn handje om een ringetje heen zodat hij hem vast heeft maar wordt dan boos omdat hij hem niet los kan laten haha.

Sanne: Wat vervelend dat de kleine niet zo goed slaapt. Helpt het inbakeren?

Earane: Hoe gaat het met kleine A.?

Arden: Hoe gaat het met jouw kleine? Al weer helemaal de oude?

Iedereen: Hier gaat het goed. Zit al in mijn laatste week verlof! Maandag 4 juni moet ik weer beginnen.

T. doet het goed. Slaap gelukkig goed. Moet alleen wel in een slaapzakje want onder een dekentje blijft hij niet meer liggen. Doerakje.

Ook is hij al 2x wezen wennen bij de kinderopvang en donderdag gaat hij weer een ochtendje wennen. Hij doet het goed bij de opvang!

Oh en even trots Very Happy T. draait zich van zijn buik naar zijn rug! Dacht eerst nog dat het toeval was maar vanmorgen weer geprobeerd en huppa daar ging hij! Ook wil hij alleen maar "zelf" zitten. Dus zonder steuntje in zijn rug en dat wij zijn armpjes vasthouden. Hij weet echt heel goed wat hij wil en vooral wat hij niet wil want als dat gebeurd dan wordt hij toch een partij boos! Gaat heel hard huilen. zweet van top tot teen en duurt echt even voordat hij dan weer rustig is. Veel mensen zeggen dat we nog veel te stellen krijgen met ons mannetje!

Fijne dag meiden!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lejow zo 27 mei 2012 - 22:20

Wat goed Clapperdie!!! Pittig ventje in alles dus haha!

Ik weet niet hoe het nu verder gaat met de voeding, dat moet ik even aan de kinderarts vragen volgende week. Ook hoe het zit met bijvoeden enzo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne ma 28 mei 2012 - 3:16

Wat goed, Clapperdie! Leuk om die ontwikkeling te zien, he? Gaat wel snel, of niet? Hier is H. haar handjes aan het ontdekken. Af en toe zit ze er zo intens naar te staren.

Tiramisu, heb je een gezellige dag gehad bij je familie? T. slaapt overdag bij jou in de draagdoek, toch? Moet jij ook weer werken? Hoe doe je dat dan?

Ik ben nog niet echt begonnen met inbakeren. H. slaapt nu wel in de Puckababy (een zomervariant), maar met haar armpjes er buiten. Ik vind het voor echt inbakeren toch wel een beetje te warm. Het slapen gaat echt niet goed. Tussen half 7 vanochtend en half 3 vanmiddag heeft ze twee keer een kwartier geslapen na een tijd te hebben gehuild. Uiteindelijk is ze tegen mij aan op bed in slaap gevallen, dus nu ligt ze op het grote bed te slapen. Maar ja, dat kan op een KDV natuurlijk niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 8:53

Hai allemaal,

Hoe is het met iedereen?
Allemaal genoten van het heerlijke weer?
Wij wel, wat was het heeeeeeerlijk zeg.
We zijn gezellig op visite geweest, lekker gewandeld en visite gehad en gebbqd. En verder vooral rustig aan en in het zonnetje gezeten Very Happy .

@ Sanne: Jeetje wat vervelend zeg dat je meisje zo ontzettend slecht slaapt overdag en dat ze zoveel huilt. Dit is iets van de laatste tijd toch? Eerder ging het wel goed?
Ze zeggen wel dat de piek van het huilen rond de 6 tot 8 weken ligt. Maar het lijkt wel of er met jouw meisje iets anders aan de hand is ( daarmee doel ik natuurlijk niet op iets 'geks' ofzo hoor ). Het is wel slopend zo zeg.
Volgens mij kun je wel heel veel baat hebben bij het inbakeren. Mijn dochter was heel erg onrustig en sinds we haar 's nachts inbakeren, gaat het helemaal prima. Verder slaapt zij wel heel goed, dus helaas heb ik verder geen tips voor je.
Wel wil ik je een Voorjaar 2012 mama's - Pagina 15 699888 geven, want het lijkt me wel heeeel erg naar!!

@ Clapperdie: Wat goed!! cheers Wat een kanjer zeg!! Leggen jullie hem vaak op zijn buik? Hier schiet het er wel eens bij in. Moet wel wat vaker, voor het nekje enzo hè.
Jeetje, je moet alweer bijna werken. Dat is snel gegaan hè.
Zie je er tegenop?
Haha ook al zo'n doerakje? Hier gaat mijn dochter het hele bed door. Wel heel grappig om te zien.
Met dit warme weer is ze niet ingebakerd, dus dan moeten we er wel een paar keer per nacht uit om haar terug te leggen. Nu toch maar een slaapzakje aan.

@ Lejow: Gefeliciteerd nog met je vriend! Hebben jullie een leuke dag gehad? Geweldig dat het zo goed gaat met B. Het gaat nu overdag heel goed én 's avonds. Wat wil je nog meer Wink . En anders is dat inbakeren wel wat voor haar. Hier werkt dat echt heel erg goed. Wat mooi een gouden armbandje van je vader! Heel leuk dat ze dat nu omkan.
Hahaha, wat een leuke foto's!! Dat HAAR! Laughing Helemaal geweldig.

@ Tiramisu: Wat heerlijk dat jouw meisje ook zo goed slaapt. En dat het zoveel beter gaat. Ik kan me wel voorstellen dat je het leuk vindt om weer eens naar je familie toe te gaan. Wel jammer dat ze zover weg wonen. Vooral nu je een kindje hebt. Je kunt toch niet zomaar even langsrijden. Heb je een leuk weekend gehad?

@ Monnie: Wat vervelend zeg! Is het sinds het warme weer? Heeft dat er iets mee te maken? En geef je borstvoeding? Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is, ook omdat je nog een kindje rond hebt lopen. Hoe gaat het nu? Is ze goed gegroeid?

@ Arden: Hoe is het nu?? Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat, zowel met je zoon als dochter. En heb je je draai verder al een beetje gevonden? Of vind je het wel heftig nu? Wat ik me heeel goed voor kan stellen. Pff, volgens mij is het best wel slopend. Je wil ook nog wel eens een avondje even 'niets'. Maar inderdaad: Alles gaat weer voorbij. Succes!! Want het is soms wel een dooddoener Wink .

@ Earane: Ja wat naar die prikjes. Ik heb soms nog een beetje last van de hormonen ( daar schuif ik het de komende maanden nog op, haha ), want ik kreeg helemaal tranen in mijn ogen. Om niets hoor, want ze huilden maar een paar seconden, maar toch Wink . Mijn kleintjes sliepen ook en die vrouw wilde zo de spuit erin duwen. Ik zeg: Zullen we ze eerst niet even wat wakker maken?
Wordt je wakker door een spuit in je been Mad .
Wat heerlijk dat het verder zo goed gaat met jou en je meisje. Ook helemaal je draai gevonden dus. Ik denk dat ieder kindje wel last heeft van het weer. Het wordt nu weer even iets minder, dus dan kunnen ze weer bijkomen.

@ All: Hier gaat het heel erg goed. Ze doen het eigenlijk helemaal volgens het boekje Very Happy . Ze ontwikkelen zich nu zo snel. Echt helemaal geweldig om te zien. En ze zijn zo vrolijk de hele dag door. Het huiluurtje van mijn zoontje is ook weer over gelukkig.
Wel heeft mijn zoontje de laatste tijd af en toe dat hij heel hard gaat huilen/krijsen als hij zijn fles alleen al ziet. Soms krijgen we de fles er wel in. Hij lijkt wel honger te hebben.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Eerst haddden we het idee dat de melk te warm was, maar hij blijft het doen. Niet bij alle flessen trouwens.
Oja en ik heb nog even een topic geopend. Ik zou het heeeeel fijn vinden als jullie daar even een reactie geven Laughing .
Het gaat ons allemaal wel heel goed af, maar soms is het wel wat aanrommelen hoor en wilde ik dat er een gebruiksaanwijzing bijgeleverd werd, hahaha.

Maar ik weet nu wel wat ze bedoelen met: Je krijgt er zoveel voor terug I love you I love you .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 8:54

Sanne schreef:Wat goed, Clapperdie! Leuk om die ontwikkeling te zien, he? Gaat wel snel, of niet? Hier is H. haar handjes aan het ontdekken. Af en toe zit ze er zo intens naar te staren.

Haha, dit vind ik ook zooo leuk om te zien. Iedere keer brengen ze hun vuistje meer naar hun gezichtje toe en helemaal scheel kijken. Haha, zo grappig.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow ma 28 mei 2012 - 10:24

Heel even kort, ga lekker slapen, heb hoofdpijn.
Casus B. in bedje slapen. Mama versus B.
Mama 4 - B. 0!
:cheering:

Morgen ga ik het schema aanpassen naar 7-11-15-18.30-22. Kijken hoe ze dan de nacht red!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 19:07

Haha, wat goed!! Voorjaar 2012 mama's - Pagina 15 281626781
De aanhouder wint!! Very Happy
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow ma 28 mei 2012 - 19:18

Sanne, wat vervelend dat ze zo weinig slaapt. Kun je iets ontdekken aan haar, heeft ze misschien pijn? Of wil ze vooral gewoon bij je zijn? Heb je al eens een draagdoek geprobeerd?

Lana, wat goed dat ze zich zo ontwikkelen! Is dat via de echte of de gecorrigeerde leeftijd?
Heeft je zoontje misschien iets in zijn mond wat hem pijn doet? Of komt de voeding niet snel genoeg uit de fles dat hij geïrriteerd raakt?
Ja die gebruiksaanwijzing pfff die zoek ik soms ook!

B. Lacht hier nu zowat de hele dag door, weet eindelijk wat jullie bedoelen, met dat als ik haar uit haar bedje haal ze een grote lach op haar gezicht heeft (Grrr de hartjes smiley doet t niet op mn telefoon)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 19:29

Lejow schreef:Lana, wat goed dat ze zich zo ontwikkelen! Is dat via de echte of de gecorrigeerde leeftijd?
Heeft je zoontje misschien iets in zijn mond wat hem pijn doet? Of komt de voeding niet snel genoeg uit de fles dat hij geïrriteerd raakt?
Ja die gebruiksaanwijzing pfff die zoek ik soms ook!

B. Lacht hier nu zowat de hele dag door, weet eindelijk wat jullie bedoelen, met dat als ik haar uit haar bedje haal ze een grote lach op haar gezicht heeft (Grrr de hartjes smiley doet t niet op mn telefoon)

Ah wat lief!! Dat is echt zoveel waard hè die lach. Als ze hier zo breeduit lachen, dan smelt ik helemaal I love you , haha.

Ik kijk nooit naar wat ze op welke leeftijd zogenaamd 'moeten' kunnen. Ik kijk alleen naar in welke volgorde ze dingen gaan doen. Dus eerst het lachje, dan de handjes ontdekken, dingen vastpakken.
Ieder kindje heeft toch zijn/haar eigen ontwikkeling.
Ik denk trouwens dat ze niet helemaal de gecorrigeerde leeftijd zijn, maar zo'n 3 weken later de dingetjes gaan doen?

Oja en als ik hier op het forum wel eens lees over kindjes van 4 maanden, zoals in badje buiten en veel zwemmen, veel wakker zijn, tandjes krijgen enz. dan denk ik echt dat dat over een heel andere leeftijd gaat. Dan zijn dit echt nog wel kleinere kindjes hoor.

Nou ja we zien het wel. Ze ontwikkelen zich in ieder geval helemaal prima, de moppiess! Very Happy

Haha, ja die gebruiksaanwijzing, net als je denkt dat je ze door hebt, is het weer anders Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 1:06

Nou, dat was gezellig gisteren op de verjaardag van mijn zus. T irza vond het hartstikke interessant allemaal en heeft zich toch uitgesloofd, ze wilde overal over meepraten Laughing Heeft gisteren dan ook eigenlijk helemaal niet geslapen. Overdag vond ze het veel te interessant allemaal, in de auto terug naar huis heeft ze het eerste half uur gebrabbeld om daarna in slaap te vallen en weer wakker te worden toen we ons dorp inreden, daarna weer een uur of drie gebrabbeld en daarna de hele nacht geslapen op een voeding na. Vanochtend is ze heel even wakker geweest om te drinken en eind van de ochtend ook weer even, maar verder slaapt ze vandaag tot nu toe bijna alleen maar. Ze zal wel wat in te halen hebben.

Sanne, ik draag T inderdaad veel in de draagdoek. Ik blijf voorlopig thuis met haar, dus hier is er geen tijdsdruk op het moment dat ze het zonder draagdoek 'moet' kunnen overdag. Waarschijnlijk ga ik in augustus weer aan de slag als gastouder bij het gezin waar ik voor ik zwanger werd ook werkte. Dan mag ik T gewoon meenemen. Heb je het op het kdv al aangegeven dat H. zo slecht slaapt overdag, en hebben ze daar evt nog ideeën?

_Lana_, leuk he dat ze zich zo snel ontwikkelen. Mijn moeder komt hier wel regelmatig omdat ze vaak hier de omgeving moet zijn voor haar werk, en ze zegt regelmatig dat elke keer als ze hier is T weer iets nieuws heeft geleerd. Als T wakker wordt heeft ze vaak meteen hele erge honger, naar boven lopen is dan nog prima, maar ze weet dat als ze op bed ligt de borst eraan gaat komen en dan kan het haar niet snel genoeg gaan. Dan begint ze ook nog wel eens heel hard te huilen, maar ik weet niet of het bij jouw zoontje iets soortgelijks kan zijn. Flesvoeding is toch anders daarin denk ik.

@Gebruiksaanwijzing: daar zoek ik niet eens meer naar Very Happy Iedere keer als ik dacht dat we écht een ritme hadden gevonden dan veranderde het weer. Het gaat prima zo.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 9:51

@ Tiramisu: Wat goed dat je meisje zo lief was gisteren. En zo lekker wakker. Hier zijn het echt nog wel slaapkopjes hoor, laatst had ik babymassage en dat was 2 uur lang, dat hielden ze eigenlijk niet eens vol, de oogjes vielen steeds dicht, haha. Dus jij hebt ook lekker kunnen genieten.

@ All: Ik weet niet of iemand mijn topic over schema's nog heeft gelezen? Maar ze weigerden de fles hier om 18.00, ze zijn al een tijdje aan het rommelen rond die tijd. Ze zijn daarvoor veel wakker, dus na de voeding van 15.00. Ze slapen misschien een half uurtje, van half 5 tot 5 meestal. Daarna zijn ze heel vrolijk. Sinds een paar dagen trouwens, want die week ervoor was mijn zoontje rond die tijd steeds heel mopperig/huilerig. Alleen willen ze dus niet drinken. En rond half 7 zijn ze heel moe.
Vandaag heb ik de fles weer geprobeerd en weer deden ze helemaal niets. Dus toen heb ik ze naar bed gedaan en dacht ik dat ze vast wel wakker zouden worden. Nou nee dus, haha. We hebben ze om kwart voor 10 wakker gemaakt en die fles schoven ze er in 1x in. Dit wil ik morgen weer doen en daarna steeds een uurtje eerder, zodat we uiteindelijk op ongeveer half 8 uitkomen.
Maar ze hebben gisteren en vandaag dus 4 voedingen gehad. Ik vind het prima, als ze te kort hebben, dan geven ze het vast wel aan ;-).

Verder hebben we een heerlijke dag gehad. Lekker gebadderd en ze waren zoals gewoonlijk weer zo lekker vrolijk.
We hebben sinds kort trouwens zo'n tummytub. Hebben jullie die ook? Wat een aanrader zeg! Zoveel handiger. En volgens mij vinden de kinderen het veel lekkerder.

Nou ik ga zo naar bed, kijken hoe laat de moppies nu wakker zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 20:09

Nou uiteindelijk hebben we de fles om 22.00 gegeven ( en de kids wakker gemaakt ) en we moesten ze vanmorgen om 07.00 weer wakker maken, dus het is helemaal goedgegaan!! Very Happy Very Happy
Vanavond geven we 'm weer om 22.00 uur en morgen 21.30, dan 21.00 uur en daar laten we het voorlopig maar even bij.
Heerlijk, kunnen we ook weer eens wat eerder naar bed, als we willen.

Eerst trouwens maar weer eens kijken hoe het vandaag gaat Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 21:21

Wat leuk Tiramisu, dat het zo gezellig was!

Lana, dat hebben de kindjes goed gedaan!
Hier hebben we B gister om 22.00 de fles gegeven met 1 schepje meer (dus 6). Ze was onwwwiiiiijs aan het meuten en klooien (volgens mij omdat ze gewoon té moe was) en uiteindelijk heeft het zo'n 3 kwartier geduurd voor ze hem helemaal leeg had. Met veel pauzes, boertjes laten en fles opnieuw opwarmen (want madam drinkt m graag loeiend heet).
Ze is vervolgens als een blok in slaap gevallen en vanmorgen om half 9!! weer wakker geworden.
We gaan het dus vanavond weer proberen, kijken of het zo een beetje goed blijft gaan.

Wel grappig. B is vandaag 4 maanden, en ze is 7 weken, haha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud