Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom wilden we dit ook al weer??

+10
Butterfly78
Paper Crown
Ella
Mysterious
Lejow
meisjesmama
TukTuk
Darius
Susan
SparklingEyes
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waarom wilden we dit ook al weer?? Empty Waarom wilden we dit ook al weer??

Bericht  SparklingEyes do 22 maa 2012 - 23:14

Ff stoom afblazen hoor... smile

Vorig jaar januari kregen we de kans om in te schrijven op het laatste nieuwbouwproject hier. Na veel twijfelgedaan, met in ons achterhoofd de grote kans dat we waarschijnlijk toch niet zouden worden uitgekozen.

In maart na mijn second opinion voor mijn rug groen licht gekregen om weer zwanger te mogen worden. Omdat we niks gehoord hadden van dat nieuwbouwproject de gemeente even gebeld: we stonden zoveelste dat de kns heel klein zou zijn om nog in aanmerking te komen.

Dus die hoop laten varen en in april voor een kindje gegaan.

Sta ik na de meivakantie op het schoolplein, werd ik steeds gebeld. Uiteindelijk opgenomen omdat ik bang was dat het met mijn zoon te maken had. Maar nee, het was mijn man die zei dat we 's middags een afspraak hadden bij de makelaar over een woning!

Vanaf dat moment ging alles in een stroomversnelling: alle scenRio's bekeken, alles financieel op een rij gezet, makelaars gesproken over de verkoop van ons huidige huis( markt begon toen weer aan te trekken)... En toen besefte ik me: ik ben nog niet ongesteld geworden.. Testen... Ja hoor: zwanger...

Alles bij elkaar dus!

Na veel vieren en vijven en nachten wakker liggen de knoop doorgehakt en we hebben het huis gekocht. Onwijs mooi, veel groeimogelikheden en een stuk veiligere buurt voor de kinderen om buiten te spelen straks.

En nu is het al weer tegen eind maart. Ons huidige huis staat nog in de verkoop, een welgetelde 0 kijkers! Tot vermaat van ramp hebben we vorstschade aan het verfwerk buiten, zodat ik de afgelopen week daar al volop mee bezig ben geweest.. Vandaag druk in de tuin om die op orde te krijgen.

Zit ik nu evenuit te puffen vraag ik me echt af waaarom wilden we dit zo graag?! Het levert oms momenteel giga veel stess op, want niet goed is voor omze relatie: we hebben best vaak ruzie over geld, oplossingen en dat soort dingen.

Er zijn mensen die roepen dat het allemaal wel goed zal komen, er zijn mensen die ons voor gek verklaren dat we het gedaan hebben (maar goed. De verwachtingen waren vorig aar echt anders dan nu...) ... Dus we lopen het ene moment te relativeren naar de eerste groep mensen en anderzijds te verantwoorden naar de tweede groep. En dan wordt het huis ook nog voor de zomer opgeleverd, ruim 3 maanden eerder dan verteld werd toen we het huis kochten!

We hebben de keus gemaakt en als ik voor het nieuwe huis sta, ben ik er ook echt blij mee..

Maar vandaag? Vandaag vraag ik me echt af of we gekzijn gewees dat we hier ooit aan begonnen zijn...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom wilden we dit ook al weer?? Empty Re: Waarom wilden we dit ook al weer??

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 23:16

Kunnen jullie de dubbele lasten nog wel een tijdje dragen?

Gast
Gast

Bericht  Susan do 22 maa 2012 - 23:18

Dat geeft inderdaad veel stress, ik weet dat nog heel goed van toen ons vorige huis nog niet verkocht was. Ik hoop dat zich snel kopers aanmelden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SparklingEyes do 22 maa 2012 - 23:20

Moeizaam. Mijn man heeft een fout gemaakt met onder andere anvraag kinderopvang en daardoor moeten we nu onze spaarcenten aanspreken om dit te betalen. Tel daar een bedrag voor de nieuwe hypotheek bij op wat we moeten betalen op dit moment ( waarik nog steeds heilig van overtuigd ben dat die eikel dat niet gezegd heeft..) en dan is het al snel op.

Ik ben bezig om een dag extra te gaan werken en dan gaan de kinderen naar de gastouder, waardoor we weer besparen en extra inkomen krijgen ( klinkt dubbel i know)... Maar die kans is klein..

Als dit huis maar verkocht wordt!!!

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes do 22 maa 2012 - 23:20

Susan schreef:Dat geeft inderdaad veel stress, ik weet dat nog heel goed van toen ons vorige huis nog niet verkocht was. Ik hoop dat zich snel kopers aanmelden.

Ik ook Sad
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Darius vr 23 maa 2012 - 0:43

Wij hebben het ook gehad, maar bij ons is het weer helemaal goed gekomen. Wij hebben ons vorige huis in oktober 2008 te koop gezet, weinig kijkers gehad. In januari 2009 hebben we de makelaar uitgenodigt bij ons thuis voor een gesprek, omdat toen net de 'crisis' was begonnen. Toen we onszelf bij de makelaar weer op de kaart hadden gezet, ging het hard, en een maand later was ons huis verkocht.

Echt heel goed dat je een dag extra bent gaan werken! Als ik jou was, zou ik ook de makelaar uitnodigen om te vragen wat je nog zou kunnen doen om kijkers te trekken. Desnoods de prijs omlaag.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  SparklingEyes vr 23 maa 2012 - 0:49

Darius schreef:Wij hebben het ook gehad, maar bij ons is het weer helemaal goed gekomen. Wij hebben ons vorige huis in oktober 2008 te koop gezet, weinig kijkers gehad. In januari 2009 hebben we de makelaar uitgenodigt bij ons thuis voor een gesprek, omdat toen net de 'crisis' was begonnen. Toen we onszelf bij de makelaar weer op de kaart hadden gezet, ging het hard, en een maand later was ons huis verkocht.

Echt heel goed dat je een dag extra bent gaan werken! Als ik jou was, zou ik ook de makelaar uitnodigen om te vragen wat je nog zou kunnen doen om kijkers te trekken. Desnoods de prijs omlaag.

In december als *tophuis* aangemerkt geweest, in januari vraagprijs verlaagd, hebben iedere maand achter de makelaar zijn kont aanzitten, maar moeten overal zelf naar vragen en zo.

Enne,ik heb het nog niet voor elkaar dat ik een dag extra kan werken helaas.... Ik heb het aangevraagd, maar lang leve die super fijne bezuinigingen in het onderwijs! Is ff afwachten, maar heb er een hard hoofd in...

Doen de 31 e mee met de open huizen route... En er hoeft maar 1 iemand te zijn die het wil kopen.... Maar kwamdie maar eens langs!

Mijn man zit er overigens helemaal doorheen: hij belde me net in tranen op en dat is niks voor hem. Hij voelt zich schuldig naar mij en de kinderen, terwijl we deze keuze SAMEN hebben gemaakt..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  TukTuk vr 23 maa 2012 - 0:58

Misschien is het een idee om je woning opnieuw te laten aanmelden op Funda? Hebben mijn ouders ook gedaan, de prijs verlaagd en toen opnieuw online laten zetten, ipv alleen de vraagprijs aan te laten passen. (Hadden ook nog geen kijkers gehad). Op die manier voorkom je dat er bij de specificaties staat dat je woning bijv. al een jaar te koop staat. Het lijkt dan net alsof de woning net te koop staat.
Verder ook nieuwe foto's dan laten maken etc.
Niet lang daarna is het huis van mijn ouders toen verkocht, terwijl er nog 5 andere huizen te koop zijn gekomen in diezelfde straat.

Verder misschien, als je dat nog niet hebt, kamers in neutrale kleuren schilderen, zodat mensen er makkelijker zelf een eigen idee bij kunnen krijgen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  meisjesmama vr 23 maa 2012 - 1:26

Wat een rot situatie! Hebben jullie het huis al op marktplaats gezet? Daar kregen wij ook een hoop reacties op. En een plaatselijk gratis krantje?
Wij krijgen over 7 weken de sleutel van ons nieuwe huis. Hebben ons huis dan wel al verkocht en zitten huren nu tijdelijk huis wat nu bijna 2 jaar te koop staat en het zelfde huis is als wat wij hadden het klopt je hebt maar 1 gek nodig maar dan moet die wel komen, ik duim hard dat volgende week zaterdag een koper op jullie pad komt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  SparklingEyes vr 23 maa 2012 - 2:18

@ angelnyn de makelaar heeft ons dit afgeraden, omdat je via andere websites kunt achterhalen hoe lang een woning al te koop staat en zo... Maar ga het er idd nog maar eens over hebben met mijn man..

@meisjesmama das een goeie. Stom genoeg nog nooit aan gedacht! Ik zal eens kijken vanavond..

Ben al de hele dag in de achtertuin bezig. Dit gaat me lichamelijk flink opbreken straks, maar het resultaat is er wel naar.

Was net zo boos dat ik de helft van houthok 2 bij houthok 1 heb gegooid, (moet samengevoegd worden), moet zeggen dat dat wel even een goede uitlaatklep was!

Heb vandaag enorm mazzel dat n. Naar het dagverblijf is en dat T. Een heerlijk rustige dag heeft met niet al teveel gehuil!

Morgen verder met de voortuin...

Bedankt voor jullie reacties....

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Lejow vr 23 maa 2012 - 6:48

hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  meisjesmama vr 23 maa 2012 - 9:29

Misschien dat dit je een beetje hoop geeft. We werden net gebeld door de eigenaren (waar we het huis van huren) dat ze een kijker hebben. Dus er is echt nog hoop!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  SparklingEyes vr 23 maa 2012 - 22:35

We hebben even op een site gekeken waarop de huizen staan die mee doen in de open huizen route... We zitten qua prijs best oed blijkt nu... Hoop echt dat er iemand langs komt!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Mysterious vr 23 maa 2012 - 23:46

pffff zeker stress vol allemaal.

Ik vond zo wie zo het klussen ook al killing voor onze relatie, laat staan dat je ook nog de financieele problemen er bij hebt door de dubbele lasten!
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Ella za 24 maa 2012 - 4:41

Dit zorgt zeker voor stress, heel vervelend allemaal. Is het geen idee om er een tweede makelaar bij te betrekken?

Als je nieuwe huis is opgeleverd is het dan geen optie om je oude huis tijdelijk te verhuren zodat jullie daar weer geld voor krijgen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  SparklingEyes za 24 maa 2012 - 5:22

Yvette schreef:Dit zorgt zeker voor stress, heel vervelend allemaal. Is het geen idee om er een tweede makelaar bij te betrekken?

Als je nieuwe huis is opgeleverd is het dan geen optie om je oude huis tijdelijk te verhuren zodat jullie daar weer geld voor krijgen

Een tweede makelaar kost ook weer ruim 350 euro en om eerlijk te zijn, dat hebben we domweg niet op het moment. Geld gaat naar andere dingen. Zou dus weer een extra last zijn.. Tegenwoordig moet je alle makelaars vooraf betalen, want ze krijgen zelf ook te weinig inkomsten...

We gaan de woning ook op marktplaats zetten zoals hierboven al geooperd werd... Verhuren moet in overleg met de hypotheekverstrekker, want we hebben een clausule dat het niet mag... Wisten wij veel dat het ooit nodig zou zijn... Embarassed
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes za 24 maa 2012 - 5:25

We hebben dit weekend al een boel voor het huis gedaan. Tuin is af, ramen weer gesopt, ben aan het opruimen geweest... Heb een lijstje gemaakt wat ik de komende week nog wi doen in / om huis..

Ergens diep van binnen een gevoel dat 'de koper' de 31e komt kijken... Maar wellicht is dat eerder ijdele hoop....

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Ella za 24 maa 2012 - 6:07

SparklingEyes schreef:
Yvette schreef:Dit zorgt zeker voor stress, heel vervelend allemaal. Is het geen idee om er een tweede makelaar bij te betrekken?

Een tweede makelaar kost ook weer ruim 350 euro en om eerlijk te zijn, dat hebben we domweg niet op het moment. Geld gaat naar andere dingen. Zou dus weer een extra last zijn.. Tegenwoordig moet je alle makelaars vooraf betalen, want ze krijgen zelf ook te weinig inkomsten...

We gaan de woning ook op marktplaats zetten zoals hierboven al geooperd werd... Verhuren moet in overleg met de hypotheekverstrekker, want we hebben een clausule dat het niet mag... Wisten wij veel dat het ooit nodig zou zijn... Embarassed

Oh dan werkt dat weer anders. Wij hebben pas ook met deze situatie gezeten en hier hoef je geen makelaars vooraf te betalen. En het gebeurd hier vaak dat 2 makelaars voor 1 huis zijn. hun hebben dan de afspr dat degene die het verkoopt het meeste krijgt van de ........ (gut hoe heet dat ook alweer. zoveel procent van de verkoopprijs)

De meeste hypotheek verstrekkers hebben een gedoog beleid nu. Verhuren mag officieel niet maar ze knijpen een oogje toe om zomaar te zeggen. Hun hebben er ook niets aan als jij je hypotheek niet kan betalen. Zolang dat elke maand gebeurd is het oke. Maar zou het zeker eens navragen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  SparklingEyes ma 26 maa 2012 - 2:37

Yvette schreef:
SparklingEyes schreef:

Oh dan werkt dat weer anders. Wij hebben pas ook met deze situatie gezeten en hier hoef je geen makelaars vooraf te betalen. En het gebeurd hier vaak dat 2 makelaars voor 1 huis zijn. hun hebben dan de afspr dat degene die het verkoopt het meeste krijgt van de ........ (gut hoe heet dat ook alweer. zoveel procent van de verkoopprijs)

De meeste hypotheek verstrekkers hebben een gedoog beleid nu. Verhuren mag officieel niet maar ze knijpen een oogje toe om zomaar te zeggen. Hun hebben er ook niets aan als jij je hypotheek niet kan betalen. Zolang dat elke maand gebeurd is het oke. Maar zou het zeker eens navragen

Klopt hoor, dat het voorheen niet nodig was om makelaars vooraf te betalen.. Dat komt puur door de slechte womigmarkt: zij verdienen ook steeds minder...

We gaan straks ook zeker navraag doen wbt verhuren hoor! Maar ik blijf goede hoop houden ( ijdele hoop) dat er zaterdag iemand komt!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown ma 26 maa 2012 - 2:40

SE - ik heb het idee dat jij bij mij in het dorp (eh,stad!) woont.. Woon jij ook in P.......end?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SparklingEyes ma 26 maa 2012 - 2:54

2CKC2 schreef:SE - ik heb het idee dat jij bij mij in het dorp (eh,stad!) woont.. Woon jij ook in P.......end?

Euh ja! Klopt!

Dacht dat ik een van de weinigen uit deze stad was! Grappig!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown ma 26 maa 2012 - 3:01

SparklingEyes schreef:
2CKC2 schreef:SE - ik heb het idee dat jij bij mij in het dorp (eh,stad!) woont.. Woon jij ook in P.......end?

Euh ja! Klopt!

Ik ook! Ik woon nu bij de grote Deen en de AH XL. Gaan jullie wonen in de W.venne T...dorp?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SparklingEyes ma 26 maa 2012 - 3:05

2CKC2 schreef:
SparklingEyes schreef:

Euh ja! Klopt!

Ik ook! Ik woon nu bij de grote Deen en de AH XL. Gaan jullie wonen in de W.venne T...dorp?

Nee niet in tuindorp.. Of is dat wel tuindorp? Nou ja, quadrant europa, vlak achter de tamoil.. In de laatste haven die wordt gebouwd! Woon nu achter station o.where
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes ma 26 maa 2012 - 3:05

2CKC2 schreef:
SparklingEyes schreef:

Euh ja! Klopt!

Als je nog iemand weet die een leuk huis zoekt!! Wink
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown ma 26 maa 2012 - 3:07

SparklingEyes schreef:
2CKC2 schreef:
SparklingEyes schreef:

Euh ja! Klopt!

Nee niet in tuindorp.. Of is dat wel tuindorp? Nou ja, quadrant europa, vlak achter de tamoil.. In de laatste haven die wordt gebouwd! Woon nu achter station o.where

Nee dat heet geen Tuindorp Wink ik ga wonen in Tuindorp.. Duurt nog even toch voor jullie huis klaar is? Je woont vlakbij mij, ik zie vanuit mijn huis de leenbakker en de kwantum enzo. Jij woont denk ik bij de Makado in de buurt?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: