Zo nu heb ik wat te klagen!
+6
Zininzon
Toet
Sneeuwvlok
Jordana
Lejow
Blond
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zo nu heb ik wat te klagen!
Ik wil dus graag naar het concert van de Jeugd van Tegenwoordig.
Voor de 3e keer is Tivoli uitverkocht. Ik grijp steeds mis, en waarom? Omdat die achterlijke ticketbureau's hele partijen opkopen en ze verkopen voor 47,50 of zelfs 70 euro terwijl zo'n kaartje normaal maar 12,50 kost!
En omdat zij alles opkopen kan ik nu niet gaan. Want ga echt niet zoveel meer betalen en gun het ze ook niet. Echt zo flauw!
Voor de 3e keer is Tivoli uitverkocht. Ik grijp steeds mis, en waarom? Omdat die achterlijke ticketbureau's hele partijen opkopen en ze verkopen voor 47,50 of zelfs 70 euro terwijl zo'n kaartje normaal maar 12,50 kost!
En omdat zij alles opkopen kan ik nu niet gaan. Want ga echt niet zoveel meer betalen en gun het ze ook niet. Echt zo flauw!
Gast- Gast
Re: Zo nu heb ik wat te klagen!
Nee, zoveel geld zou ik er ook niet voor betalen.
Volgende keer misschien zorgen dat je direct bij de kaartverkoop op internet zit?
Volgende keer misschien zorgen dat je direct bij de kaartverkoop op internet zit?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Erg is dat he.. Daar kan ik me ook zo boos om maken!
Bij Najib Amhali en Marco Borsato precies hetzelfde. Van die mensen die 8 kaartjes opkopen en er vervolgens 6 verkopen voor minstens het dubbele. Want de gek betaald toch wel :S
Bij Najib Amhali en Marco Borsato precies hetzelfde. Van die mensen die 8 kaartjes opkopen en er vervolgens 6 verkopen voor minstens het dubbele. Want de gek betaald toch wel :S
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
ja inderdaad dat is zo stom. Wil je graag naar een concert betaald je bijna 3x zoveel.
(zo kwam ik erachter dat bruno mars ook naar nederland komt maar dat concert is al uitverkocht, ik willl oookkkk)
(zo kwam ik erachter dat bruno mars ook naar nederland komt maar dat concert is al uitverkocht, ik willl oookkkk)
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Ik ben laatst nog naar een concert van de jeugd van tegenwoordig geweest in Tivoli, dus kan begrijpen waarom je erheen wil Maar toen kon ik heel makkelijk kaartjes krijgen? Ik heb er zelfs nog even over nagedacht omdat ik niet zeker wist of ik kon, en 2 weken later kon ik nog steeds via de site kaartjes bestellen.. Dus misschien deze keer te laat, maar de volgende keer beter?
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Lejow schreef:Erg is dat he.. Daar kan ik me ook zo boos om maken!
Als dit particulier is, kun je hier een melding van maken want dit is helemaal niet toegestaan.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Gewoon vrienden hebben die bij de Tivoli werken, dan heb je altijd kaartjes maar daar heb jij niet aan. Balen is dat!
Gast- Gast
toetje_ schreef:Lejow schreef:Erg is dat he.. Daar kan ik me ook zo boos om maken!
Als dit particulier is, kun je hier een melding van maken want dit is helemaal niet toegestaan.
Hmm dat wist ik niet.. Het was op marktplaats..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Dat is belachelijk zeg!!
Zou ik ook niet willen betalen. Erg jammer van je concert...
Zou ik ook niet willen betalen. Erg jammer van je concert...
Gast- Gast
Vlak nadat de kaartverkoop begint, bieden mensen inderdaad kaarten aan tegen torenhoge prijzen. Dat zijn mensen die extra kaarten kopen om er geld aan te verdienen.
Vlak voordat een concert plaatsvindt, zijn er vaak ook nog wel kaarten te koop via marktplaats en dat zijn dan vaak mensen die (door omstandigheden) toch niet naar het concert kunnen. Zij zijn vaak al blij dat ze van de kaarten af komen en vragen normale prijzen en gaan soms zelfs onder de prijs zitten!
Vlak voordat een concert plaatsvindt, zijn er vaak ook nog wel kaarten te koop via marktplaats en dat zijn dan vaak mensen die (door omstandigheden) toch niet naar het concert kunnen. Zij zijn vaak al blij dat ze van de kaarten af komen en vragen normale prijzen en gaan soms zelfs onder de prijs zitten!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Lejow schreef:toetje_ schreef:Lejow schreef:Erg is dat he.. Daar kan ik me ook zo boos om maken!
Hmm dat wist ik niet.. Het was op marktplaats..
Als het goed is kun je dan op het meld misbruik vlopje drukken, dit is iig niet toegestaan.
Volgens mij is het maximum wat je mag 'verdienen' op kaartjes 20% maar dit kan zelfs ook al teruggedraaid zijn naar niks. Ik zal het eens opzoeken.
Toet- Lady Post-a-lot
Volgens mij zijn ze dit inderdaad aan het aanpakken. Terecht, vind ik. Ik vind het echt een sneue manier om geld te verdienen en stiekem hoop ik altijd dat die mensen die al die kaartjes opkopen ermee blijven zitten omdat niemand zin heeft om er tig keer zoveel voor te betalen, helaas is dat meestal niet zo, maar het zou wel een keer leuk zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
http://www.nu.nl/economie/2220167/wet-doorverkoop-kaartjes-aangenomen.html
En dit staat op partyflock, maar ik weet niet of dat overal van toepassing is of alleen in hun beleid staat. Ik ben nu aan het zoeken of het op marktplaats ook in het regelement staat:
•Verkopen van kaarten is slechts toegestaan in het subforum 'Markt'.
Verkoop alleen tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs. Het is verplicht een prijs te noemen als je een kaartje wilt verkopen. Het vragen naar een kaart waarbij een (maximum)prijs vermeldt wordt van meer dan de reguliere verkoopprijs +15% wordt ook bestraft.
En dit staat op partyflock, maar ik weet niet of dat overal van toepassing is of alleen in hun beleid staat. Ik ben nu aan het zoeken of het op marktplaats ook in het regelement staat:
•Verkopen van kaarten is slechts toegestaan in het subforum 'Markt'.
Verkoop alleen tegen bedragen die lager of gelijk zijn aan de verkoopprijs zoals deze geldt bij de erkende verkooppunten. Een kleine extra vergoeding voor je eigen onkosten is toegestaan, maar nooit meer dan 15% van de verkoopprijs. Het is verplicht een prijs te noemen als je een kaartje wilt verkopen. Het vragen naar een kaart waarbij een (maximum)prijs vermeldt wordt van meer dan de reguliere verkoopprijs +15% wordt ook bestraft.
Toet- Lady Post-a-lot
Ow wat irritant!! Duur ook inderdaad Wij konden hier gewoon kaartjes kopen voor €22,-, maar goed, da's wel een kleinere zaal.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Belachelijk inderdaad. Dat er nog mensen zijn die er zoveel voor betalen ...
Collega van mij kwam laatst met verhaal: ze wilde naar Guus Meeuwis en heeft iemand anders kaarten laten regelen.
Hij heeft ze gekocht en daarna bleken ze bijna het dubbele van de orginele prijs. Wat onzettend zonde van je geld!
Toch denk ik dat het vooral mensen zijn die niet vaak naar een concert gaan anders weet je toch wel dat er iets niet klopt als je van die belachelijke bedragen of moet rekenen?
Collega van mij kwam laatst met verhaal: ze wilde naar Guus Meeuwis en heeft iemand anders kaarten laten regelen.
Hij heeft ze gekocht en daarna bleken ze bijna het dubbele van de orginele prijs. Wat onzettend zonde van je geld!
Toch denk ik dat het vooral mensen zijn die niet vaak naar een concert gaan anders weet je toch wel dat er iets niet klopt als je van die belachelijke bedragen of moet rekenen?
Gast- Gast
En ik probeerde ze voor dezelfde prijs te verkopen en dan betalen ze met nepgeld :S
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
M_as schreef:En ik probeerde ze voor dezelfde prijs te verkopen en dan betalen ze met nepgeld :S
Haha, dat meen je niet. Wat erg dat zoiets gebeurd.
Had je het niet gecontroleerd, of had je daar niet aan gedacht?
Toet- Lady Post-a-lot
Sneeuwvlok schreef:Ik ben laatst nog naar een concert van de jeugd van tegenwoordig geweest in Tivoli, dus kan begrijpen waarom je erheen wil Maar toen kon ik heel makkelijk kaartjes krijgen? Ik heb er zelfs nog even over nagedacht omdat ik niet zeker wist of ik kon, en 2 weken later kon ik nog steeds via de site kaartjes bestellen.. Dus misschien deze keer te laat, maar de volgende keer beter?
Late reactie, mijn moeder heeft een puppy, een bull terrier, en ik ben even wezen kijken. Ik ben verliefd!!!
Maar dat terzijde. Ja ik was gewoon te laat, maar ook omdat die kaarten dus massaal opgekocht worden. Ik moet denk ik zo'n alert instellen, dat ik op de hoogte gehouden word zodat ik er de volgende keer als eerste bij ben. En marktplaats maar goed in de gaten houden inderdaad. Heb vandaag al gekeken, maar er stond nog niks.
Gast- Gast
Lejow schreef:Erg is dat he.. Daar kan ik me ook zo boos om maken!
Ja maar dit zijn sites, die kopen er echt honderden. Zo vreselijk flauw.
Gast- Gast
Zora schreef:Ow wat irritant!! Duur ook inderdaad Wij konden hier gewoon kaartjes kopen voor €22,-, maar goed, da's wel een kleinere zaal.
Ja normaal zelfs voor maar 12,50! Ik wil er best 25 euro aan uitgeven hoor, maar niet aan die mensen.
Gast- Gast
Ja er zijn flink veel geldkloppers die puur op geld uit zijn. Ik merk het ook aan kaartjes voor feesten en festivals. Dan laat ik het maar aan me voorbij gaan, want ik vertik het om voor een belachelijk prijs een kaartje te kopen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: