Sorry, even klagen
+6
frolic
Pussycat
chipa
woezel
studiebol
Kat1980
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Sorry, even klagen
-Rest is weg-
Grrr, nu heb ik me weer op de kast laten jagen... En ik heb het nog uitgelegd ook waarom wij dingen zo doen en ik wilde niet meer in de verdediging gaan. Baal weer zo dat ik dat heb gedaan, ze luistert toch nooit.
Jullie ook nog wat te klagen?
Grrr, nu heb ik me weer op de kast laten jagen... En ik heb het nog uitgelegd ook waarom wij dingen zo doen en ik wilde niet meer in de verdediging gaan. Baal weer zo dat ik dat heb gedaan, ze luistert toch nooit.
Jullie ook nog wat te klagen?
Laatst aangepast door Twellie op vr 25 nov 2011 - 2:11; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Sorry, even klagen
niets te klagen... heb namelijk een heerlijke rustige dag en heb nog geen zak uitgevoerd
maar ik zou zeggen ene oor in en het andere weer uit......
maar ik zou zeggen ene oor in en het andere weer uit......
Gast- Gast
Ik ga niet eens meer klagen
Het is toch juist heerlijk dat ze nog lekker slaapt en s'ochtends ook zo lang slaapt?
Vervelend als ze zich ermee willen bemoeien, maar idd, ik zou niet meer doen dan uitleggen (1x) waarom wij zo opvoeden en daarna er gewoon niet meer op reageren. Al is dat wel moeilijk hoor, want ik ken mezelf, ik reageer er vaak niet eens op maar laat me dan JUIST op de kast jagen.
Het is toch juist heerlijk dat ze nog lekker slaapt en s'ochtends ook zo lang slaapt?
Vervelend als ze zich ermee willen bemoeien, maar idd, ik zou niet meer doen dan uitleggen (1x) waarom wij zo opvoeden en daarna er gewoon niet meer op reageren. Al is dat wel moeilijk hoor, want ik ken mezelf, ik reageer er vaak niet eens op maar laat me dan JUIST op de kast jagen.
Gast- Gast
Ik wou dat mijn kids zo lang uitslapen 's morgens Hier zijn ze tussen 6.30 en 7 uur meestal wel wakker. En, mijn zoon van 3 doet ook nog steeds een middagdutje. Je kind geeft zelf wel aan of ze dat slaapje nog nodig hebben. Dus laat die schoonmoeder maar lekker zeuren, inderdaad ene oor in andere oor uit.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Ooooh zoooo herkenbaar, dus ik heb geen tips!
Maar snap dat je er van baalt dat je op de kast hebt laten jagen!
Ik heb eigenlijk ook niks te klagen, dat heb ik zondag al gedaan
Maar snap dat je er van baalt dat je op de kast hebt laten jagen!
Ik heb eigenlijk ook niks te klagen, dat heb ik zondag al gedaan
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou zeggen geniet er van dat je dochter zo goed slaapt, heerlijk.
Van je schoonmoeder moet je je niks van aantrekken!
Ik heb niks te klagen, behalve dat ik niet weet wat we moeten eten, hihi.
Van je schoonmoeder moet je je niks van aantrekken!
Ik heb niks te klagen, behalve dat ik niet weet wat we moeten eten, hihi.
Gast- Gast
Hier sliep de oudste tot zijn 4e smiddags. Heerlijk van genieten, even rust.
Hier klagen, want het is een puinzooi in huis. Kwakkelboel in huis en de oudste is nu echt ziek. Dus alles stapelt zich op.
Hier klagen, want het is een puinzooi in huis. Kwakkelboel in huis en de oudste is nu echt ziek. Dus alles stapelt zich op.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Als je kindje nou gewoon haar slaap nodig heeft.....pfft vervelend hoor van die mensen die het dan weer beter weten.
Ik baal als een stekker van mijn nieuwe baan en dat ik voor die kl#te baan mijn kindje 4 dagen per week naar mn ouders/opvang moet brengen.
Ik baal als een stekker van mijn nieuwe baan en dat ik voor die kl#te baan mijn kindje 4 dagen per week naar mn ouders/opvang moet brengen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Pfff (schoon)ouders en andere mensen af en toe....
Mijn schoonmoeder heeft maandag sinds een poos weer eens opgepast, maar pffft soms dan kan ik me echt aan dingen irriteren. Ik benoem ze niet naar haar hoor, maar dan denk ik wel eventjes waarom nou?
Zoals mijn dochter had een romper met lange mouwen aan, daarover een ander truitje met lange mouwen, en daarover haar jas + sjaal. En ze zat ook nog in de buggy met voetenzak tot aan haar nek. En dan nog dacht mijn schoonmoeder van goh laat ik haar ook nog eens een muts opzetten (van haar opa nota bene) omdat ze dacht dat mijn dochter het koud had. Het vriest nog niet eens?!
Ook had ze een pak koekjes voor d'r gekocht, want ze had om 4 uur nog honger na haar fruitje... Terwijl ik al meer had meegegeven dan ze normaal bij mij eet, omdat ik weet dat mijn schoonmoeder van het vele eten geven is. Dus ik had al rijstwafel en koekje extra erin gedaan. Maar ja...
Oh en laatst liep ik in een winkel en komt er een vrouw rond eind 30 naar me toe. Ze zei; Zeg kijk je uit met die felle lichten hier in de winkel? Want dat is niet goed voor d'r oogjes hé? Ik heb maar niks gezegd.... Kon d'r ook wel weer om lachen eigenlijk.
Maar chipa, wat jammer zeg dat je daar zo van baalt. Wel begrijpelijk natuurlijk. Is er helemaal geen mogelijkheid om minder te werken? Soms valt dat zelfs beter uit? Sorry ik ken je verhaal helemaal niet, dus misschien heb je daar al lang naar gekeken hoor....
Mijn schoonmoeder heeft maandag sinds een poos weer eens opgepast, maar pffft soms dan kan ik me echt aan dingen irriteren. Ik benoem ze niet naar haar hoor, maar dan denk ik wel eventjes waarom nou?
Zoals mijn dochter had een romper met lange mouwen aan, daarover een ander truitje met lange mouwen, en daarover haar jas + sjaal. En ze zat ook nog in de buggy met voetenzak tot aan haar nek. En dan nog dacht mijn schoonmoeder van goh laat ik haar ook nog eens een muts opzetten (van haar opa nota bene) omdat ze dacht dat mijn dochter het koud had. Het vriest nog niet eens?!
Ook had ze een pak koekjes voor d'r gekocht, want ze had om 4 uur nog honger na haar fruitje... Terwijl ik al meer had meegegeven dan ze normaal bij mij eet, omdat ik weet dat mijn schoonmoeder van het vele eten geven is. Dus ik had al rijstwafel en koekje extra erin gedaan. Maar ja...
Oh en laatst liep ik in een winkel en komt er een vrouw rond eind 30 naar me toe. Ze zei; Zeg kijk je uit met die felle lichten hier in de winkel? Want dat is niet goed voor d'r oogjes hé? Ik heb maar niks gezegd.... Kon d'r ook wel weer om lachen eigenlijk.
Maar chipa, wat jammer zeg dat je daar zo van baalt. Wel begrijpelijk natuurlijk. Is er helemaal geen mogelijkheid om minder te werken? Soms valt dat zelfs beter uit? Sorry ik ken je verhaal helemaal niet, dus misschien heb je daar al lang naar gekeken hoor....
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ene oor in, andere oor uit. Helaas weet ik hoe het is, mijn ouders en soms mijn schoonmoeder hebben er ook een handje van, en het is echt een kunst op zich om je niet op de kast te laten jagen.
Gast- Gast
Och joh gewoon niet naar luisteren , ik doe het ook nooit goed. reageer er gewoon totaal niet op , en maak dat ik zo weinig mogelijk met zulke figuren te maken moet hebben .. makkelijk zat.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Als het je ouders/schoonouders zijn die oppassen wordt dat een stuk moeilijkerfrolic schreef:Och joh gewoon niet naar luisteren , ik doe het ook nooit goed. reageer er gewoon totaal niet op , en maak dat ik zo weinig mogelijk met zulke figuren te maken moet hebben .. makkelijk zat.
Gast- Gast
Zelda schreef:
Als het je ouders/schoonouders zijn die oppassen wordt dat een stuk moeilijker
Als ik op zulke belangrijke punten zo totaal van mening zou verschillen met iemand dan zou diegene niet oppassen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zelda schreef:Als het je ouders/schoonouders zijn die oppassen wordt dat een stuk moeilijkerfrolic schreef:Och joh gewoon niet naar luisteren , ik doe het ook nooit goed. reageer er gewoon totaal niet op , en maak dat ik zo weinig mogelijk met zulke figuren te maken moet hebben .. makkelijk zat.
Andere oppas zoeken ? T gaat bij mij ook over schoonouders , en die passen gewoon never nooit van zn lang zal ze leven niet op
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Nee ok, dat is waar. Maar dat kan helaas niet altijd.Susan schreef:Zelda schreef:
Als ik op zulke belangrijke punten zo totaal van mening zou verschillen met iemand dan zou diegene niet oppassen.
Gast- Gast
Zelda schreef:Nee ok, dat is waar. Maar dat kan helaas niet altijd.Susan schreef:Zelda schreef:
Weg.
Laatst aangepast door Twellie op vr 25 nov 2011 - 2:11; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Sorry, heb geen advies voor je, maar je bent niet de enige met schoonmoederperikelen.
Heb zelf ook een schoonmoeder die nogal graag haar mening opdringt en alles beter weet. Tja, het is de moeder van mijn man en de oma van mijn dochter, maar ben blij dat ik nooit langer dan een paar uur achtereen met haar samen ben. Dan zeg ik bijvoorbeeld dat J. zo'n goede eter is. Krijg ik te horen: 'nou, zo veel is ook niet goed hoor', terwijl ze gewoon normale porties eet en netjes haar bordje leeg eet. Op zich is het een lieve vrouw, die ook niet te beroerd is om op te passen (mits ze zelf kan). Maar ze zal hier ook nooit spontaan langskomen met mijn schoonvader.
En zo zijn er meer van dat soort dingen die gewoon jammer zijn.
Heb zelf ook een schoonmoeder die nogal graag haar mening opdringt en alles beter weet. Tja, het is de moeder van mijn man en de oma van mijn dochter, maar ben blij dat ik nooit langer dan een paar uur achtereen met haar samen ben. Dan zeg ik bijvoorbeeld dat J. zo'n goede eter is. Krijg ik te horen: 'nou, zo veel is ook niet goed hoor', terwijl ze gewoon normale porties eet en netjes haar bordje leeg eet. Op zich is het een lieve vrouw, die ook niet te beroerd is om op te passen (mits ze zelf kan). Maar ze zal hier ook nooit spontaan langskomen met mijn schoonvader.
En zo zijn er meer van dat soort dingen die gewoon jammer zijn.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik denk dat veel schoonmoeders gewoon ook een beetje mee willen opvoeden en dan zo hun mening van opvoeden willen zeggen. Of doen. Misschien vinden ze het niet fijn om wel veel uren op te mogen/moeten passen maar dan geen inspraak te hebben?
Hier nog geen trammelant op dat gebied, kind is er nog niet eens Maar oma gaat hier 1 middag per week oppassen, van 13:00/14:00 - 16:30. Dus maar een paar uur. Ben benieuwd hoe het gaat.
Heb er vorige week wel even over gesproken, want ons nichtje krijgt alles maar wat madame blieft, suiker, chips, koek etc en dat willen wij niet. Ze zegt dat ze dat geeft omdat het mag van haar ouders. Prima wij willen dat niet voor ons kind dus als het goed is (!!) geeft ze het ons kind niet.
Hier nog geen trammelant op dat gebied, kind is er nog niet eens Maar oma gaat hier 1 middag per week oppassen, van 13:00/14:00 - 16:30. Dus maar een paar uur. Ben benieuwd hoe het gaat.
Heb er vorige week wel even over gesproken, want ons nichtje krijgt alles maar wat madame blieft, suiker, chips, koek etc en dat willen wij niet. Ze zegt dat ze dat geeft omdat het mag van haar ouders. Prima wij willen dat niet voor ons kind dus als het goed is (!!) geeft ze het ons kind niet.
SarahKey schreef:Ik denk dat veel schoonmoeders gewoon ook een beetje mee willen opvoeden en dan zo hun mening van opvoeden willen zeggen. Of doen. Misschien vinden ze het niet fijn om wel veel uren op te mogen/moeten passen maar dan geen inspraak te hebben?
Maar dat is toch vrij normaal? Geen enkele oppas heeft toch inspraak in dat soort dingen?
Susan- Lady Post-a-lot
Oh ja, en als antwoord op de vraag wat ik zou doen: als ik met zulke belangrijke dingen niet op één lijn zit met iemand en ik zou ook nog bang zijn dat diegene zijn of haar eigen ideeën gaat toepassen, waar ik het dus niet mee eens ben, dan zou ik niet willen dat diegene structureel oppast. Als het eens een keertje anders gaat als je kind daar is, oké, dat is bij opa's en oma's wel vaker zo, maar als vaste oppas, dat zou ik dan niet willen. Jammer dan dat het duurder wordt, maar als je in zo'n situatie je schoonmoeder laat oppassen betaal je kennelijk ook een prijs, alleen dan niet in geld.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:SarahKey schreef:Ik denk dat veel schoonmoeders gewoon ook een beetje mee willen opvoeden en dan zo hun mening van opvoeden willen zeggen. Of doen. Misschien vinden ze het niet fijn om wel veel uren op te mogen/moeten passen maar dan geen inspraak te hebben?
Maar dat is toch vrij normaal? Geen enkele oppas heeft toch inspraak in dat soort dingen?
Nee maar een 'gewone' oppas voelt niet dat speciale als een oma voor haar kleinkind.
Dat denk ik ook sarah oma's en opa's willen hun kleinkinderen toch altijd ''lekker verwennen'' zoals ze dat dan zeggen. En dat gebeurd toch vaak met eten.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
SarahKey schreef:Susan schreef:SarahKey schreef:Ik denk dat veel schoonmoeders gewoon ook een beetje mee willen opvoeden en dan zo hun mening van opvoeden willen zeggen. Of doen. Misschien vinden ze het niet fijn om wel veel uren op te mogen/moeten passen maar dan geen inspraak te hebben?
Nee maar een 'gewone' oppas voelt niet dat speciale als een oma voor haar kleinkind.
Nee, maar dat je als oma oppast geeft je geen inspraak in de opvoeding.
En een keertje verwennen vind ik anders dan willen bepalen op welke tijden een kind slaapt en eet, en het kind laten huilen tegen de wens van de ouders in.
Susan- Lady Post-a-lot
Pussycat schreef:
Nee helaas, werk er net 3 weken en 4 dagen was het min. Was al lastig genoeg om een baan te vinden. Ben wel druk op zoek al naar ander werk want dit ga ik niet lang volhouden.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: