Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Papadag, papa ruimt zijn troep niet op..

+5
PiP
Flower_L
Wennes
Susan
PapillonRose
9 plaatsers

Ga naar beneden

Papadag, papa ruimt zijn troep niet op.. Empty Papadag, papa ruimt zijn troep niet op..

Bericht  PapillonRose wo 21 maa 2012 - 8:15

Wat zouden jullie hiervan denken?

Eens in de week hebben we hier papadag. Dan komt mijn ex hier om de hele dag voor A. te zorgen als ik aan het werk ben. Vanuit praktische overwegingen komt hij hierheen, zodat ik niet extreem vroeg op hoef met A. om haar weg te brengen en vervolgens een uur terug te rijden met waarschijnlijk nog file erbij opgeteld.

De papadagen gaan op zich prima. Alleen erger ik me steeds meer aan het feit dat papa zijn eigen rommel niet opruimt. Ik verwacht uiteraard niet van hem dat hij andere dingen in het huishouden zal doen, want we zijn niet samen dus dat zal ik echt niet van hem vragen.

Maar is het zo gek om te verwachten dat iemand in principe zijn eigen troep achter zich opruimt? Ik heb het er nog niet met hem over gehad, want ik wil eigenlijk ook weer niet van alles een punt maken. Omdat ik me er toch steeds meer aan begin te ergeren twijfel ik of ik het er toch niet eens op een vriendelijke manier met hem over moet hebben.

Ik word er namelijk niet bepaald blij van wanneer ik na een lange dag thuis kom en onder andere een aanrecht vol vuile vaat aantref, appelstroop die het geheel aan elkaar laat kleven, een uitgespreide bananenschil over de bank gedrapeerd met een mes ernaast (godzijdank een vrij ongevaarlijk mes voor zover je daar van kunt spreken, maar toch een mes :shock: ). Allerlei siergordijnen dichtgetrokken (geen idee waarom, er hangen niet voor niets verduisterende rolgordijnen). En een enorme onploffing aan speelgoed (daar stoor ik me minder aan, maar zelf ruim ik het vaak tussendoor nog wel een keertje op). En vandaag heeft A. maarliefst 3 uur geslapen 's middags (vrij uitzonderlijk) dus dan zou je toch denken dat hij best even tijd heeft gehad om even de vaat te doen bijvoorbeeld.

Zo ging het in elk geval vandaag. Andere papadagen waren wat rommel betreft vergelijkbaar of soms erger. Nu vraag ik me af, ben ik echt een zeur als ik aan hem vraag om voortaan de rommel die hij maakt op te ruimen, of is dat zo gek nog niet? Beetje lang verhaal geworden trouwens, sorry!

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Papadag, papa ruimt zijn troep niet op.. Empty Re: Papadag, papa ruimt zijn troep niet op..

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 8:18

Ik snap op zich wel dat je het vervelend vindt, maar ik zou er in deze situatie denk ik toch niet een al te groot punt van maken. Dat mes, daar zou ik wel iets van zeggen. Deze keer is het een relatief ongevaarlijk mes, de volgende keer misschien wel een schilmesje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Papadag, papa ruimt zijn troep niet op.. Empty Re: Papadag, papa ruimt zijn troep niet op..

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 8:19

PapillonRose schreef:

Ik word er namelijk niet bepaald blij van wanneer ik na een lange dag thuis kom en onder andere een aanrecht vol vuile vaat aantref, appelstroop die het geheel aan elkaar laat kleven, een uitgespreide bananenschil over de bank gedrapeerd met een mes ernaast (godzijdank een vrij ongevaarlijk mes voor zover je daar van kunt spreken, maar toch een mes :shock: ). Allerlei siergordijnen dichtgetrokken (geen idee waarom, er hangen niet voor niets verduisterende rolgordijnen). En een enorme onploffing aan speelgoed (daar stoor ik me minder aan, maar zelf ruim ik het vaak tussendoor nog wel een keertje op). En vandaag heeft A. maarliefst 3 uur geslapen 's middags (vrij uitzonderlijk) dus dan zou je toch denken dat hij best even tijd heeft gehad om even de vaat te doen bijvoorbeeld.

Uhh jullie mogen dan wel niet meer samen zijn, maar ik vind dat de rotzooi die hij maakt ook echt wel zelf op gaat ruimen. Is een kleine moeite toch? Tenzij het voor hem normaal is om ook in zijn eigen huis de rotzooi te laten staan en door iemand anders te laten op ruimen? Ik zou het hem wel zeggen ja!

Gast
Gast

Bericht  Wennes wo 21 maa 2012 - 8:20

Ik zou me niet storen aan het vele speelgoed wat rondslingert. Ik weet ook niet of ik iets van de vaat zou zeggen, want zou je dit ook van een andere oppas verwachten?
Van de bananenschil en het mes op de bank zou ik wel wat van zeggen, want dat heeft met normen en waarden te maken en met het mes erbij ook nog eens voor de veiligheid.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 8:20

Is er echt geen optie om hem bij hem thuis op te laten passen? Het is nu een erg ingewikkelde situatie. Hij doet het bij jou voor jou, maar dat maakt het lastig om er iets van te zeggen, terwijl hij zich natuurlijk wel raar gedraagt.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L wo 21 maa 2012 - 8:21

Wennes schreef:Ik zou me niet storen aan het vele speelgoed wat rondslingert. Ik weet ook niet of ik iets van de vaat zou zeggen, want zou je dit ook van een andere oppas verwachten?
Van de bananenschil en het mes op de bank zou ik wel wat van zeggen, want dat heeft met normen en waarden te maken en met het mes erbij ook nog eens voor de veiligheid.

+1 scheelt typwerk smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  PiP wo 21 maa 2012 - 8:26

Flower_L schreef:
Wennes schreef:Ik zou me niet storen aan het vele speelgoed wat rondslingert. Ik weet ook niet of ik iets van de vaat zou zeggen, want zou je dit ook van een andere oppas verwachten?

+1 scheelt typwerk Papadag, papa ruimt zijn troep niet op.. 561177

Maar het is geen oppas, alleen een verplaatste papadag. En als dochter slaapt zou ik ook wel denken dat hij even de vaat kan opruimen en het speelgoed weer een beetje op zijn plek. Tuurlijk hoeft hij haar huis niet op te ruimen, maar zelfs al zou ik oppassen bij iemand zou ik dat doen.

Ik zou er dus wel een keer een opmerking over maken, maar hoe? Dat lijkt me wel lastig om niet als een zeur over te komen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Marin wo 21 maa 2012 - 8:31

Wennes schreef: want zou je dit ook van een andere oppas verwachten?

Toen ik oppas was, ruimde ik ook mijn eigen rommel achter m'n kont op, zéker in andermans huis. Ook ruimde ik zonder te vragen de afwasmachine uit. Ik had toch tijd over, en ik stond toch in de keuken te koken. Ik vind dat niet meer dan normaal eigenlijk, zeker betreft je eigen rommel. Ik weet niet of PapillonRose een afwasmachine heeft of dat er afgewassen moet worden, maar zeker in het eerste geval kan hij toch prima de vuile vaat van hem in de afwasmachine zetten ipv op het aanrecht. En een bakje/bananenschil/mesje van de bank afhalen voordat ze thuis komt. Zeker als het kindje toch tussendoor slaapt en hij tijd over heeft.

Daarbij vind ik dat hij meer is dan alleen een oppas. Hij is de vader van het kind, dus draagt op dat moment de zorg voor het kind. Daar zit mijn inziens ook een stukje verantwoordelijkheid bij. Lijkt me niet dat ie alleen de leuke papa moet uithangen, maar ook beetje zorg moet dragen (en dus bijvoorbeeld zo'n mesje moet opruimen). Daarbij is hij te gast in een ander huis, dus zorg je dat je dat netjes achter laat.

Maar goed, zover mijn mening daarover. Hoe je dat met hem overlegt, vind ik wel weer moeilijk om over te oordelen! Ik ken jullie omgangsnormen niet, maar ik kan me goed voorstellen dat jij er wel van baalt. Misschien toch vragen of hij misschien kan zorgen dat hij wat meer opgeruimd heeft als je thuis komt. Gewoon duidelijk uitleggen dat jij niet van hem verwacht dat hij jouw was gaat doen, maar als hij bordjes vies maakt, dat hij er dan voor zorgt dat dat schoon is, en niet jij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  PapillonRose wo 21 maa 2012 - 8:37

Voorlopig is er even geen optie om hem bij hem thuis op te laten passen. Qua tijd niet 's morgens, en hij heeft geen aparte slaapkamer waar ze haar middagslaapje kan doen en dat is ook niet zo handig omdat ze overdag licht slaapt. Vandaar dat we er samen voor hebben gekozen om het zo op te lossen. Maar wie weet kan het over een tijdje wel, als mijn rooster weer verandert (nog een week of 6) en als we voor bij hem thuis iets kunne verzinnen.

Van het mes ga ik nog wel wat zeggen, ik zou het wel zo fijn vinden om met een gerust hart weg te kunnen gaan, wetende dat er geen gekke dingen zullen rondslingeren.

De andere rommel twijfel ik over. Die vaat bijvoorbeeld, ik vind het op zich niet eens zo'n probleem om dat zelf te doen. Het was meer hoe ik het aantrof waar ik me aan stoorde. Als hij het netjes bij elkaar had gezet had ik me er denk ik al veel minder aan gestoord. Het lijkt nu elke keer door de halve keuken te zijn verspreid, inclusief broodbeleg dat aan het aanrecht kleeft en dat soort dingen.

Van een andere oppas zou ik trouwens niet verwachten dat hij of zij de vaat zou doen (al zou ik dat natuurlijk niet erg vinden Wink ). Maar ik zou wel min of meer verwachten dat diegene alles een beetje netjes achterlaat. Dan bedoel ik dus dat de vaat netjes op het aanrecht staat en dingen die geknoeid zijn wel eventjes schoongemaakt zijn. Zou ik zelf ook doen als ik ergens anders was.

Ik denk er nog wel even over na, ik wil er geen groot punt van maken in elk geval. Misschien ben ik soms ook wel te netjes, vind het lastig in elk geval..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 8:40

Nou ja, ik zie het zo: de verstandhouding tussen moeder en vader is nu goed, er is frequente omgang tussen vader en kind, zoals ik het heb begrepen is dat niet altijd vanzelfsprekend geweest. Nou wil ik niet zeggen dat je nu moet overlopen van dankbaarheid en nooit meer ergens iets over mag zeggen, maar ik heb wel zoiets van, pick your battles: is het belangrijk genoeg om de confrontatie aan te gaan?

Zo'n mes, dat staat buiten kijf, dat mag daar niet liggen, of het nu een bot mesje is of een aardappelmesje. Het moet gewoon in je systeem zitten dat messen buiten bereik van kinderen moeten liggen. Maar voor de rest zou ik wel de afweging maken of het je dusdanig stoort dat je er echt iets van wil zeggen. Want hoe onschuldig ook, zulke dingen voelen voor de andere partij toch altijd als een terechtwijzing en een confrontatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Wennes wo 21 maa 2012 - 8:50

Marin schreef:
Wennes schreef: want zou je dit ook van een andere oppas verwachten?

Toen ik oppas was, ruimde ik ook mijn eigen rommel achter m'n kont op, zéker in andermans huis. Ook ruimde ik zonder te vragen de afwasmachine uit. Ik had toch tijd over, en ik stond toch in de keuken te koken. Ik vind dat niet meer dan normaal eigenlijk, zeker betreft je eigen rommel. Ik weet niet of PapillonRose een afwasmachine heeft of dat er afgewassen moet worden, maar zeker in het eerste geval kan hij toch prima de vuile vaat van hem in de afwasmachine zetten ipv op het aanrecht. En een bakje/bananenschil/mesje van de bank afhalen voordat ze thuis komt. Zeker als het kindje toch tussendoor slaapt en hij tijd over heeft.

Daarbij vind ik dat hij meer is dan alleen een oppas. Hij is de vader van het kind, dus draagt op dat moment de zorg voor het kind. Daar zit mijn inziens ook een stukje verantwoordelijkheid bij. Lijkt me niet dat ie alleen de leuke papa moet uithangen, maar ook beetje zorg moet dragen (en dus bijvoorbeeld zo'n mesje moet opruimen). Daarbij is hij te gast in een ander huis, dus zorg je dat je dat netjes achter laat.

Maar goed, zover mijn mening daarover. Hoe je dat met hem overlegt, vind ik wel weer moeilijk om over te oordelen! Ik ken jullie omgangsnormen niet, maar ik kan me goed voorstellen dat jij er wel van baalt. Misschien toch vragen of hij misschien kan zorgen dat hij wat meer opgeruimd heeft als je thuis komt. Gewoon duidelijk uitleggen dat jij niet van hem verwacht dat hij jouw was gaat doen, maar als hij bordjes vies maakt, dat hij er dan voor zorgt dat dat schoon is, en niet jij.

Maar dames, wij zijn vrouwen en zien dit uit onszelf. Mannen zien dit vaak niet.
Daarbij zou ik de "verstandshouding" hoe het nu gaat niet aan het wankelen brengen door dit.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Benthe wo 21 maa 2012 - 8:51

Eens met Susan. Misschien kun je het terloops eens vragen, of hij de afwas eens voor je wil doen of zo, maar ik zou er geen big deal van maken. Van dat mes zou ik wel wat zeggen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  PapillonRose wo 21 maa 2012 - 8:57

Hihi, ja, mannen zien volgens mij sowieso een stuk minder uit zichzelf dan vrouwen. Dat zie en hoor ik in elk geval in mijn omgeving wel vaker laughcry

Op zich is het contact altijd vrij aardig geweest nadat het tijdens de zwangerschap een paar maanden verbroken is geweest, maar er zijn wel ups en downs geweest in dat contact. Hij heeft A. vanaf het begin zo ongeveer minstens 1x per week gezien, maar wij hebben onderling weleens wat problemen gehad.

Vanuit dat oogpunt is het denk ik inderdaad verstandiger om het er misschien maar niet over te hebben. Zo belangrijk is die rommel ook weer niet, al is het dus niet altijd even fijn om het aan te treffen na een lange dag.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje wo 21 maa 2012 - 9:06

Ik snap wel wat Susan bedoelt, anderszijds zou ik als ik hem was ook de relatie niet op het spel zetten en gewoon mijn spullen netjes op het aanrecht zetten, een doekje halen over de geknoeide appelstroop en het speelgoed in een bak gooien als ze toch ligt te slapen als me dat gevraagd wordt.
Voor de TO is het een uitkomst dat hij een papadag heeft, voor papa moet het minstens zo belangrijk zijn tijd door te brengen met zijn dochter.

Daarnaast; als ik te gast ben in andermans huis waarvan de ander er ook nog eens alleen voorstaat en de hele dag gewerkt heeft ruim je iig je eigen troep op. Ik weet verder niet hoe jullie verstandhouding is en hoe je dit het beste kunt brengen, maar als je je er echt aan ergert zou ik het wel aangeven.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Twellie wo 21 maa 2012 - 9:07

Ik vind eigenlijk dat je een heel normaal punt hebt, zeker met dat mes, maar ook met de vaat. Het is gewoon normaal als je te gast bent in iemands huis dat je het ongeveer achterlaat zoals het was. Vieze afwas die van de stroop aan het aanrecht plakt hoort daar niet bij. En een verzoekje om het huis enigszins netjes te houden, hoeft toch niet gelijk de onderlinge verstandhouding weer aan het wankelen te brengen als je dit enigszins luchtig vraagt? Dus niet van toen heb je dit gedaan, en daarna dat en toen ook nog eens een keer zus en zo en wil je daar mee ophouden, maar gewoon een algemeen verzoekje om het enigszins opgeruimd achter te laten lijkt me geen kwaad te kunnen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 9:07

Supertalentje, daar heb je gelijk in, maar we kunnen hem niets adviseren, alleen haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje wo 21 maa 2012 - 9:21

Ik zou haar adviseren het te zeggen omdat ik het een normale gang van zaken vind. En als hij geen papadag meer zou willen omdat hem gevraagd is speelgoed in een bak te gooien dan zou ik haar adviseren hem in de stront te laten zakken. Ik heb niet de indruk dat de papa een volslagen debiel is of dat hun verstandhouding dermate fragiel is.

Mocht dit wel het geval zijn; dan zou ik haar adviseren het te pikken, het belangrijkste is toch dat TO kan werken en dochter haar papa ziet.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 9:25

Ik denk niet dat hij geen papadag meer wil omdat hij speelgoed in een bak moet gooien, zo gek ben ik nou ook weer niet. Ik denk wel dat spanningen en conflicten er uiteindelijk toe kunnen leiden dat de verstandhouding minder goed wordt en daarom zeg ik: pick your battles. Welke battles ze dan pickt, dat is geheel aan haar; zelf zou ik dit waarschijnlijk te onbelangrijk vinden (op dat mes na dan).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 9:36

Het is gewoon erg lastig, maar ik ben het wel met Susan eens. Waarschijnlijk ontstaat er een woordenwisseling door die het hoe dan ook niet waard was. Als het nog maar voor even is, zou ik het zo laten. Inderdaad op dat mes na dan. Als hij over een tijdje bij hem thuis is, maakt het sowieso niet meer uit.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje wo 21 maa 2012 - 9:43

Ik denk ook niet dat je gek bent ;-) Ik denk alleen niet dat als je allebei volwassen bent dat dit soort dingen leiden tot spanningen. Ik zie TO verder ook niet echt issues en problemen plaatsen, dus ik heb ook niet de indruk dat dit een druppel in een emmer is.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb geen flauw idee hoe hij denkt of hoe goed hun verstandhouding is. En ik ken geen alleenstaande moeders, dus misschien kan ik niet zo goed inschatten hoe fragiel zo'n verstandhouding uberhaupt is.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 9:46

Ik denk het wel, want mensen vinden het nooit leuk om ergens op aangesproken te worden op iets waar ze nalatig in zijn geweest en schieten dan al gauw in de verdediging, of ze nou volwassen zijn of niet. Er zijn in de praktijk echt maar weinig mensen die zeggen: 'Je hebt gelijk, sorry, dat zal ik de volgende keer doen.' En het dan ook echt dóen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose wo 21 maa 2012 - 10:25

Ik denk op zich dat hij er best tegen kan als ik vriendelijk vraag of hij het een beetje netjes achter kan laten. En dan inderdaad luchtig brengen, en hem verder geen verwijten maken over wat ik soms heb aangetroffen. Hij is altijd heel open en direct overal over, heel soms zelfs een beetje te direct. Ik heb dat zelf wat minder, ben meer een binnenvetter en over het algemeen wat tactischer (je hoeft bijvoorbeeld niet ongevraagd tegen iemand te zeggen dat een puist op zijn hoofd wel enorm groot is laughcry ). Dus op zich kan ik best wat meer doen zoals hij, als er wat is dan zegt hij dat vaak wel direct. En dan meestal ook gewoon op een normale manier.

Dus ik denk dat hij dat best kan hebben eigenlijk. Het is niet zo dat we elkaar niks kunnen zeggen. In dat opzicht is de verstandhouding best goed. Het is ook niet zo dat we om het minste geringste ruzie hebben, gelukkig maar. Alleen wil ik dat ook zo houden, en twijfel ik soms of ik iets dan beter wel of niet kan zeggen. Sommige dingen zijn dan beter om uit te spreken, en andere dingen kun je beter achterwege laten. Alleen welke dingen waarbij horen vind ik soms nog lastig. Het zal ook wel altijd een 'vreemde' situatie blijven natuurlijk.

Het mesje gaat sowieso wel besproken worden, want zulke dingen is gewoon ontzettend opletten als er kinderen in de buurt zijn. En dat begrijpt hij ongetwijfeld ook.

Als ik besluit om er wel iets over te zeggen dan denk ik dat ik het inderdaad luchtig probeer te brengen, en in de trant van 'ik zou het waarderen als je me helpt om het een beetje netjes te houden'. Het gekke is namelijk wel dat hij soms vraagt of hij me ergens mee kan helpen in huis, maar dit soort dingen zelf niet ziet laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie wo 21 maa 2012 - 10:29

Haha, altijd als het over de vader van je dochter gaat, zie ik deze smiley Papadag, papa ruimt zijn troep niet op.. 394967 verschijnen.

Volgens mij heb je dan sowieso een heel grote kans dat hij het goed opvat: hij is zelf direct en wil ook graag helpen. Dan kun je gewoon aangeven wat je graag opgeruimd zou willen zien zonder uberhaupt iets te verwijten over de appelstroop en andere troep op het aanrecht.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  PapillonRose wo 21 maa 2012 - 10:35

Haha, ik kan het niet helpen geloof ik, de smiley laughcry

Hij is ook wel treffend Wink Vaak bedoelt hij dingen goed, maar komt het niet heel handig uit de verf. Kan hij ook niets aan doen meestal, en het zal er voor een deel ook wel aan liggen dat we tegen sommige dingen verschillend aan kijken.

Ik denk dat ik de volgende papadag eens afwacht (ik hoop na tig keer nog steeds dat het een eenmalig incident was Laughing ) en er dan toch eens over begin. Vaak als hij mij ziet opruimen of wat ziet doen dan vraagt hij wel of hij kan helpen, dan zeg ik voor de verandering eens ja.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: