Protest verhoging collegegeld (21 jan, Den Haag)
+10
Dennenappel
Lavendel
TukTuk
Jeanette
CaptainSpectacular
flow21
Minx
Rosa
Merai
Blond
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Protest verhoging collegegeld (21 jan, Den Haag)
Op je zelf gaan is ook een keuze. Het is alleen waar je je op in stelt. Als ik kijk hoeveel studenten op kamers gaan die erg dicht bij hun opleiding wonen is dit niet omdat het met reizen niet te doen is. Natuurlijk wil je een keer op jezelf. Dat wil ik ook graag ondanks dat ik nog thuis woon. Ik heb het daar helemaal gehad. Maar zoals ik al aangaf liggen de prioriteiten gewoon anders. Als ik het eerste uur les heb betekend dat dat ik om 10 over 6 weg moet vanaf huis om op tijd te zijn. Erg vroeg maar het komt bijna niet voor dat ik dan ook tot 8 uur 's avonds school heb.
Daarbij starten ook veel studenten met een studie omdat ze wat moeten. Jij bent een studie gestart omdat je wist wat je wilde maar veel willen dit niet. Dit kost heel erg veel geld.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er na vrijdag niet een of andere overgangsregeling komt voor studiejaar 2011/2012. Dat is inderdaad erg snel. Maar je weet van te voren ook als je vertraging hebt. Dat kom niet zo even aanwaaien in je laatste jaar dat het ineens 2 jaar is want vanaf dan geld het pas.
Daarbij starten ook veel studenten met een studie omdat ze wat moeten. Jij bent een studie gestart omdat je wist wat je wilde maar veel willen dit niet. Dit kost heel erg veel geld.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er na vrijdag niet een of andere overgangsregeling komt voor studiejaar 2011/2012. Dat is inderdaad erg snel. Maar je weet van te voren ook als je vertraging hebt. Dat kom niet zo even aanwaaien in je laatste jaar dat het ineens 2 jaar is want vanaf dan geld het pas.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind je nu te ongenuanceerd oordelen, door zonder meer te stellen dat op jezelf gaan wonen een keuze is. Soms zijn er geen andere opties, zoals bijv. in Groningen wonen en in Nijmegen studeren. Dat is redelijkerwijs niet meer te bereizen en op de universiteit heb je bovendien vaak 's ochtends hoorcolleges en 's middags pas werkgroepen. Dat hoeft niet per se op elkaar aan te sluiten. Voor mij betekende het bijvoorbeeld om 6 uur de trein pakken en wel degelijk niet voor 19:45 uur thuis zijn. Daar zouden mijn studieresultaten juist onder lijden.
Ik heb btw ook een verkeerde studiekeuze gemaakt, waar ik na verloop van tijd pas achterkwam, maar wel degelijk relevante kennis heb opgedaan. Door collegegeld zo gruwelijk te verhogen, is studeren m.i. weer aan het worden wat het eerst was: voor de elite in Nederland. Die 3000 euro is gruwelijk veel extra geld, wat je met een gemiddeld studentenbijbaantje niet zomaar bij elkaar hebt gespaard.
Niet iedere student heeft de luxe om tijdens studie thuis te kunnen blijven wonen als in dat de ouders daar per definitie achter staan. Ik kan me zo voorstellen dat normen en waarden kunnen gaan botsen, omdat de leefwijze in die fase heel ver uit elkaar ligt. Lijkt me btw vreselijk dat ik amper iets buiten colleges om had kunnen doen met studiegenoten, puur en alleen omdat ik nog 2,5 uur moest reizen nr huis; dit is zonder vertraging, dus het meest gunstige geval. Ik had de luxe dat ik altijd thuis had mogen blijven wonen, maar mijn ouders hebben wel mij gestimuleerd op mezelf te gaan, omdat zij het ook een logische vervolgstap vonden en zagen dat ik er erg aan toe was om me verder te ontwikkelen.
Ik ben ervan overtuigd dat het continu op- en neerreizen iemand opbreekt op den duur en dit evengoed je studieperiode niet ten goede komt. Dan heb ik het nog niet eens over tentamenperiodes, waarbij ik er niet op ga gokken dat mijn trein er wel op tijd is. Met een tentamen om 9 uur had ik het zelfs met de eerste trein niet gered.
Ik heb btw ook een verkeerde studiekeuze gemaakt, waar ik na verloop van tijd pas achterkwam, maar wel degelijk relevante kennis heb opgedaan. Door collegegeld zo gruwelijk te verhogen, is studeren m.i. weer aan het worden wat het eerst was: voor de elite in Nederland. Die 3000 euro is gruwelijk veel extra geld, wat je met een gemiddeld studentenbijbaantje niet zomaar bij elkaar hebt gespaard.
Niet iedere student heeft de luxe om tijdens studie thuis te kunnen blijven wonen als in dat de ouders daar per definitie achter staan. Ik kan me zo voorstellen dat normen en waarden kunnen gaan botsen, omdat de leefwijze in die fase heel ver uit elkaar ligt. Lijkt me btw vreselijk dat ik amper iets buiten colleges om had kunnen doen met studiegenoten, puur en alleen omdat ik nog 2,5 uur moest reizen nr huis; dit is zonder vertraging, dus het meest gunstige geval. Ik had de luxe dat ik altijd thuis had mogen blijven wonen, maar mijn ouders hebben wel mij gestimuleerd op mezelf te gaan, omdat zij het ook een logische vervolgstap vonden en zagen dat ik er erg aan toe was om me verder te ontwikkelen.
Ik ben ervan overtuigd dat het continu op- en neerreizen iemand opbreekt op den duur en dit evengoed je studieperiode niet ten goede komt. Dan heb ik het nog niet eens over tentamenperiodes, waarbij ik er niet op ga gokken dat mijn trein er wel op tijd is. Met een tentamen om 9 uur had ik het zelfs met de eerste trein niet gered.
Gast- Gast
ik zit op dit moment zelf nog in de situatie dat ik 2 uur moet reizen om op school te komen. Als ik wat met medestudenten wil doen kan dat makkelijk. Je stelt je er op in je weet dat je zo lang moet reizen. Ook ik heb dagen gehad dat ik van half 9 tot 8 les had. Dit betekende dat ik om 10 over 6 de deur uit moest en om 10 uur weer thuis was.
Daarbij ben je niet verplicht nu extra te gaan werken. Je kan altijd bij lenen. Dat dit niet een prettige optie is snap ik ook. Alleen ik denk dat we heel blij moeten zijn dat die optie er voorlopig nog wel is.
Daarbij ben je niet verplicht nu extra te gaan werken. Je kan altijd bij lenen. Dat dit niet een prettige optie is snap ik ook. Alleen ik denk dat we heel blij moeten zijn dat die optie er voorlopig nog wel is.
Minx- Lady Post-a-lot
Nogmaals, soms is de situatie niet zo dat thuis blijven wonen een reële optie is en ik kan me overal op instellen, maar dat maakt het op- en neerreizen niet minder vermoeiend. Ik vind 5 uur onderweg zijn voor 2 uurtjes college toch echt niet meer reëel. Ik ben best wat gewend, maar dit zou mijn produktiviteit echt niet ten goede zijn gekomen, terwijl ik toch minimaal 10 uur per week aan het reizen was. Dit vond ik toch wel het maximalen, aangezien ik die 10 uur ook had kunnen werken. Dan zou mijn studiestad dus echt alleen maar de stad zijn waar ik studeer en er verder geheel geen band mee hebben.
Ik vind het overigens ook niet geheel onbelangrijk wat ik aandroeg over 's ochtends tentamens hebben. Bijlenen lijkt me nog altijd een keuze in plaats van een gedwongen optie.
Ik vind het overigens ook niet geheel onbelangrijk wat ik aandroeg over 's ochtends tentamens hebben. Bijlenen lijkt me nog altijd een keuze in plaats van een gedwongen optie.
Gast- Gast
Eens met Guattari. Ik kon niet meer thuis wonen omdat mijn ouders dat niet wilden. Als ik de optie had, had ik dat graag gedaan. Dan had ik niet hoeven bij lenen en had ik nu niet een gigantische studieschuld gehad. Maar ik was tijdens
mijn opleiding zeker niet de enige waarbij thuis wonen geen optie was door omstandigheden. Dus ik zou niet zo snel oordelen als ik jou was..
mijn opleiding zeker niet de enige waarbij thuis wonen geen optie was door omstandigheden. Dus ik zou niet zo snel oordelen als ik jou was..
Gast- Gast
Ik vind dat je met name niet voor anderen kan of mag beoordelen of het te doen is om idioot lange reistijden te hebben per dag. Maar om even in het straatje te blijven van dat het goed te doen is om dagelijks een treinreis te maken van 2 uur: in 2008 heb ik dit gedaan, iig 3x per week. Van de 40x dat ik toen op dinsdag heb gereisd, heb ik om precies te zijn 4x vertraging gehad variërend van 30 minuten tot 2 uur. Ik ben het toen gaan tellen, omdat het me opviel. Dit was op de terugweg, maar anders had ik dus keer op keer college gemist.
Gast- Gast
Zelf vind ik het ook een goede regeling, mits een paar uitzonderingen (zie hieronder). Mensen studeren nu erg lang, leggen prioriteiten ergens anders en je kan nu alsnog er een jaar langer over doen voordat je een boete krijgt.
Ik vind alleen dat het niet nu al met dit collegejaar in moet gaan, zoals iemand anders ook al zei kunnen mensen nu niets meer aan de situatie veranderen. Laat het vanaf nu bij de eerstejaars in gaan, zodat iedereen er vanaf het begin van de studie van op de hoogte is, i.p.v. halverwege.
Tevens vind ik dat de regel dat je er met ziekte een jaar langer over mag doen (incl. collegegeld), moet blijven gelden. Niemand vraagt er immers om om ziek te worden.
En ik vind dit helemaal een goede maatregel als je het vergelijkt met hun vorige optie, dan zou het studeren pas voor de elite worden. Nu niet, je krijgt de kans om er een jaar langer over te doen zonder gevolgen.
Ik heb trouwens tijdens mijn studie zowel bij mijn ouders gewoond, als op mijzelf, incl. meer dan drie uur reistijd per dag. Soms zelfs veel meer (als ik 's avonds college had deed ik er alleen al drie uur over om thuis te komen).
Ik vind alleen dat het niet nu al met dit collegejaar in moet gaan, zoals iemand anders ook al zei kunnen mensen nu niets meer aan de situatie veranderen. Laat het vanaf nu bij de eerstejaars in gaan, zodat iedereen er vanaf het begin van de studie van op de hoogte is, i.p.v. halverwege.
Tevens vind ik dat de regel dat je er met ziekte een jaar langer over mag doen (incl. collegegeld), moet blijven gelden. Niemand vraagt er immers om om ziek te worden.
En ik vind dit helemaal een goede maatregel als je het vergelijkt met hun vorige optie, dan zou het studeren pas voor de elite worden. Nu niet, je krijgt de kans om er een jaar langer over te doen zonder gevolgen.
Ik heb trouwens tijdens mijn studie zowel bij mijn ouders gewoond, als op mijzelf, incl. meer dan drie uur reistijd per dag. Soms zelfs veel meer (als ik 's avonds college had deed ik er alleen al drie uur over om thuis te komen).
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ook voor heel vroeg tentamens hebben is een oplossing te vinden. Niet elke student woont erg ver van de opleiding af. Dan kan je altijd proberen bij iemand te logeren.
Ook ik blijf erbij je pakt mensen veel harder als je de stufi afschaft.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik vind het zwaar klote, deze nieuwe plannen. Ik heb verkeerde opleidingskeuzes gemaakt en nu doe ik eindelijk een opleiding die ik wel leuk vind en waar ik ontzettend gemotiveerd voor ben. Het is gewoon een gigantisch bedrag dat je elk jaar op moet hoesten en dat is met een (extra) bijbaantje niet te overbruggen. Ja, ik vind het heel jammer dat ze het niet per geval bekijken en dat psychische en lichamelijke gesteldheid/problemen niet als uitzondering worden gezien. Want ik snap best dat ze mensen willen aanpakken die acht jaar lang over hun studie doen en lekker feestend door het leven gaan. Alhoewel, je bent maar een keer jong en ik snap die mensen ook wel weer. Ik zou het een beter plan vinden om de ovkaart alleen te verschaffen als je dagelijks moet reizen, tussen school en thuis of stage en thuis. En misschien de studiefinanciering verlagen. Dat stelt toch al niet veel meer voor.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Dennenappel schreef:Zelf vind ik het ook een goede regeling, mits een paar uitzonderingen (zie hieronder). Mensen studeren nu erg lang, leggen prioriteiten ergens anders en je kan nu alsnog er een jaar langer over doen voordat je een boete krijgt.
+1. Als je het weet, kan je er rekening mee houden. Wellicht had ik dan ook andere keuzes gemaakt, waardoor ik nu minder vertraging had.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Sommige ouders hebben een eigen leven en trekken hun eigen plan. Ze gaan kleiner wonen, sommige gaan zelfs in het buitenland wonen. Dat het voor JOU een eigen keuze is, maakt t nog niet voor iedereen een eigen keuze.Fairytale schreef:Op je zelf gaan is ook een keuze. Het is alleen waar je je op in stelt. Als ik kijk hoeveel studenten op kamers gaan die erg dicht bij hun opleiding wonen is dit niet omdat het met reizen niet te doen is. Natuurlijk wil je een keer op jezelf. Dat wil ik ook graag ondanks dat ik nog thuis woon. Ik heb het daar helemaal gehad. Maar zoals ik al aangaf liggen de prioriteiten gewoon anders. Als ik het eerste uur les heb betekend dat dat ik om 10 over 6 weg moet vanaf huis om op tijd te zijn. Erg vroeg maar het komt bijna niet voor dat ik dan ook tot 8 uur 's avonds school heb.
Gast- Gast
Fairytale schreef:Ook voor heel vroeg tentamens hebben is een oplossing te vinden. Niet elke student woont erg ver van de opleiding af. Dan kan je altijd proberen bij iemand te logeren.
Je begrijpt, neem ik aan, dat ik nu specifiek refereer aan de studenten die wel op een grote afstand van hun studiestad wonen. Ik vind eerlijk gezegd dat je de bezwaren die hier worden genoemd weinig serieus lijkt te nemen, omdat je puur uit je eigen kader lijkt te redeneren. Daarbij vraag ik me ook af hoe fijn het is om je continu afhankelijk te maken van derden (ouders, studiegenoten/vrienden). Ik zou me er erg bezwaard onder voelen iig en ik heb ook echt mijn eigen rust en ruimte nodig in de voorbereiding op een tentamen. Die vind ik niet bij anderen.
Verder vind ik dat Veer ook zeker relevante punten aandraagt. Mijn ouders kregen een ander leven toen hun dochters eenmaal uit huis gingen en al helemaal sinds ze niet meer werken. Ze zaten er ook domweg niet op te wachten op hun kinderen tot ruim in de twintig in huis te hebben wonen en nee, dit zegt niets over hoeveel ze om ons geven.
Gast- Gast
Ik vind het altijd zo belachelijk dat ze op de twee belangrijkste dingen gaan bezuinigen, namelijk onderwijs en gezondheidszorg.
Onderwijs is investeren in de toekomst, niet alleen de persoonlijke toekomst van de student maar ook de toekomst van een land. Krijg je straks dat veel mensen maar een "makkelijke" studie gaan doen die ze zeker op tijd kunnen afronden dan een studie te kiezen die ze leuk vinden maar mogelijk niet in de afgesproken tijd kunnen afronden.
Ik heb eerste 2 jaar een andere opleiding gedaan, ik dacht toen ik begon dat het echt de juiste keuze was maar ik werd daar diepongelukkig. Ik ben een andere opleiding gaan doen die ik helemaal geweldig vind maar ik heb dus al officieel 2 jaar studievertraging, nu heb ik tussendoor ook nog een kind gekregen dus schooljaar 2011/2012 begint mijn 3e jaar studievertraging. En ik kan niet werken naast mijn opleiding, te veel stages met te veel wisselende diensten en ik heb ook nog 4 uur reistijd per dag.
Nou heb ik het geluk dat mijn studie betaald wordt door mijn ouders dus dat ik me over die kosten geen zorgen hoef te maken maar ik vind het een heel slechte ontwikkeling als het straks inderdaad weer alleen voor de "elite" zou zijn weggelegt om te kunnen studeren.
Onderwijs is investeren in de toekomst, niet alleen de persoonlijke toekomst van de student maar ook de toekomst van een land. Krijg je straks dat veel mensen maar een "makkelijke" studie gaan doen die ze zeker op tijd kunnen afronden dan een studie te kiezen die ze leuk vinden maar mogelijk niet in de afgesproken tijd kunnen afronden.
Ik heb eerste 2 jaar een andere opleiding gedaan, ik dacht toen ik begon dat het echt de juiste keuze was maar ik werd daar diepongelukkig. Ik ben een andere opleiding gaan doen die ik helemaal geweldig vind maar ik heb dus al officieel 2 jaar studievertraging, nu heb ik tussendoor ook nog een kind gekregen dus schooljaar 2011/2012 begint mijn 3e jaar studievertraging. En ik kan niet werken naast mijn opleiding, te veel stages met te veel wisselende diensten en ik heb ook nog 4 uur reistijd per dag.
Nou heb ik het geluk dat mijn studie betaald wordt door mijn ouders dus dat ik me over die kosten geen zorgen hoef te maken maar ik vind het een heel slechte ontwikkeling als het straks inderdaad weer alleen voor de "elite" zou zijn weggelegt om te kunnen studeren.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Veer schreef:Sommige ouders hebben een eigen leven en trekken hun eigen plan. Ze gaan kleiner wonen, sommige gaan zelfs in het buitenland wonen. Dat het voor JOU een eigen keuze is, maakt t nog niet voor iedereen een eigen keuze.Fairytale schreef:Op je zelf gaan is ook een keuze. Het is alleen waar je je op in stelt. Als ik kijk hoeveel studenten op kamers gaan die erg dicht bij hun opleiding wonen is dit niet omdat het met reizen niet te doen is. Natuurlijk wil je een keer op jezelf. Dat wil ik ook graag ondanks dat ik nog thuis woon. Ik heb het daar helemaal gehad. Maar zoals ik al aangaf liggen de prioriteiten gewoon anders. Als ik het eerste uur les heb betekend dat dat ik om 10 over 6 weg moet vanaf huis om op tijd te zijn. Erg vroeg maar het komt bijna niet voor dat ik dan ook tot 8 uur 's avonds school heb.
Ben benieuwd hoeveel mensen ik er over mijn volgende opmerking gaan vallen, maar:
Ik vind het ook erg gezond om tijdens je studie uit huis te gaan.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Je studententijd is een bijzondere tijd in je leven. Op kamers wonen ook. Ik vind het niet verkeerd om tijdens je studie op kamers te wonen. Het is een tijd die ik niet had willen missen. Vind het nog steeds heerlijk om in studentenhuizen te zijn.
Ik ben het verder niet eens met de uitspraken van Fairytale. Niet iedereen kán thuis blijven wonen. Het is niet altijd een keuze en zeker niet alle studenten hebben geld en gaan veel op vakantie. Ik ken er een paar die wel zo leven, maar die werken ook heel, heel erg hard,
Ik ben het verder niet eens met de uitspraken van Fairytale. Niet iedereen kán thuis blijven wonen. Het is niet altijd een keuze en zeker niet alle studenten hebben geld en gaan veel op vakantie. Ik ken er een paar die wel zo leven, maar die werken ook heel, heel erg hard,
Gast- Gast
Ieder jaar op vakantie? Wanneer dan? Ik werkte de vakanties om mijn studie te bekostigen (en dan nog betaalde mijn vader wel mijn collegegeld, maar er extra bij weken zat er het rest van het jaar niet in, dus ik moest in de zomer mijn inkomen verdienen). Thuiswonen? Lukte niet, mijn studie, de enige in heel NL, zat 4 uur reizen bij mij vandaan. Alleen heen dan he, terug ook nog eens 4 uur. Dus dan had ik 8 uur per dag moeten reizen? Dat houdt toch geen mens vol?
Je moet niet oordelen over dingen waar je geen weet van hebt, ik vind je zelfs behoorlijk verwend overkomen Fairytale.
Je moet niet oordelen over dingen waar je geen weet van hebt, ik vind je zelfs behoorlijk verwend overkomen Fairytale.
Gast- Gast
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, wie waren er vandaag ook in Den Haag?
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Ik vind het ook achterlijk, want hoe wordt het nu precies berekent die 3000 boete? Ik bedoel, als je je 6e jaar ingaat waar nog steeds 1 toets van openstaat en die kan je herkansen in september, moet je dan de volledige boete betalen?
Gast- Gast
Heeft iemand enig idee of dat ook geldt voor mensen die in het buitenland een volledige studie doen?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
jena schreef:Veer schreef:Sommige ouders hebben een eigen leven en trekken hun eigen plan. Ze gaan kleiner wonen, sommige gaan zelfs in het buitenland wonen. Dat het voor JOU een eigen keuze is, maakt t nog niet voor iedereen een eigen keuze.Fairytale schreef:Op je zelf gaan is ook een keuze. Het is alleen waar je je op in stelt. Als ik kijk hoeveel studenten op kamers gaan die erg dicht bij hun opleiding wonen is dit niet omdat het met reizen niet te doen is. Natuurlijk wil je een keer op jezelf. Dat wil ik ook graag ondanks dat ik nog thuis woon. Ik heb het daar helemaal gehad. Maar zoals ik al aangaf liggen de prioriteiten gewoon anders. Als ik het eerste uur les heb betekend dat dat ik om 10 over 6 weg moet vanaf huis om op tijd te zijn. Erg vroeg maar het komt bijna niet voor dat ik dan ook tot 8 uur 's avonds school heb.
Ben benieuwd hoeveel mensen ik er over mijn volgende opmerking gaan vallen, maar:
Ik vind het ook erg gezond om tijdens je studie uit huis te gaan.
Vind ik ook. Het lijkt me ook dat je jezelf remt als je tot je 25e thuis blijft wonen.
Merai: ik ben al jaren afgestudeerd en moest dus gewoon werken. Ik heb geen vrije dag opgenomen om te gaan protesteren.
Gast- Gast
Liva schreef:Maar waar kan je als student van profiteren dan? Van de basisbeurs van 250 euro?
Nee want de basisbeurs krijg je dan niet meer.
Als mensen gaan studeren kost dat de overheid gewoon geld(universiteitskosten etc etc), en wie draait daarvoor op? Juist de bevolking.
Ik snap aan de ene kant wel dat het op een gegeven moment is van, moet de bevolking nog gaan betalen voor mensen die het na 6 jaar nog niet halen(want je kunt je dan natuurlijk ook afvragen of die opleiding wel geschikt voor je is) maarja aan de andere kant vind ik die boete gewoon belachelijk, bijna niemand die dat kan betalen:S
Gast- Gast
Yasmin schreef:
Als mensen gaan studeren kost dat de overheid gewoon geld(universiteitskosten etc etc), en wie draait daarvoor op? Juist de bevolking.
Ik snap aan de ene kant wel dat het op een gegeven moment is van, moet de bevolking nog gaan betalen voor mensen die het na 6 jaar nog niet halen(want je kunt je dan natuurlijk ook afvragen of die opleiding wel geschikt voor je is) maarja aan de andere kant vind ik die boete gewoon belachelijk, bijna niemand die dat kan betalen:S
Maar als je alleen maar thuiszit en geen ruk uitvoert dan maak je totaal geen gebruik van de mogelijkheden die je studie biedt, je gaat niet naar colleges, je maakt geen tentamens, je woont geen werkgroepen bij, je loopt geen stage, er is niemand die je scriptie hoeft te begeleiden. Je betaalt alleen maar collegegeld. Dus dan gaat die redenatie ook niet echt op.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Je kunt niet profiteren van een basisbeurs van 250 euro die je maar 4 jaar krijgt, terwijl je huur rond de 400 euro zit bijvoorbeeld en je het hele bedrag ook nog gewoon eens moet terug betalen als je je diploma niet haalt. Daar valt écht niks aan te profiteren.
Gast- Gast
Susan schreef:Yasmin schreef:
Maar als je alleen maar thuiszit en geen ruk uitvoert dan maak je totaal geen gebruik van de mogelijkheden die je studie biedt, je gaat niet naar colleges, je maakt geen tentamens, je woont geen werkgroepen bij, je loopt geen stage, er is niemand die je scriptie hoeft te begeleiden. Je betaalt alleen maar collegegeld. Dus dan gaat die redenatie ook niet echt op.
Ik snap je redenering niet goed.. Dan kost het de overheid alsnog veel geld om jou naar school te laten gaan?
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Collegegeld verhoging, duidelijkheid?
» Bericht collegegeld Studielink
» collegegeld omhoog
» 's avonds verhoging
» Hou jij al rekening met de BTW verhoging?
» Bericht collegegeld Studielink
» collegegeld omhoog
» 's avonds verhoging
» Hou jij al rekening met de BTW verhoging?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: