Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat bepaald hoe zwaar je kindje wordt?

+6
Darius
Ugly Betty
Fiwen
meisjesmama
Flip Fluitketel
xxjojootjexx
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat bepaald hoe zwaar je kindje wordt? - Pagina 2 Empty Re: Wat bepaald hoe zwaar je kindje wordt?

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 8:39

Darcy schreef:
Lilith schreef:
Darcy schreef:
Lilith schreef:De eerste liep bij mij met 26 weken flink voor op groei. Daarna is ze zo'n beetje gestopt met groeien.

De jongste was gewoon gemiddeld, maar groeide gewoon heel langzaam.

He Lilith, zijn jouw kinderen eigenlijk nu kleiner dan gemiddeld?
Ja. Maar ze beginnen het wel in te halen heb ik het idee. Maar ze zijn beiden een stuk kleiner en lichter dan leeftijdsgenootjes. Maar ze worden steeds gemiddelder. En ik verwacht dat het over een paar jaar wel bijgetrokken is.

Ahh okee! Dat is wel prettig smile
Ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Als klein zijn het enige is waar je last van gaat krijgen in je leven, dan is er niet zoveel aan de hand smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat bepaald hoe zwaar je kindje wordt? - Pagina 2 Empty Re: Wat bepaald hoe zwaar je kindje wordt?

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 8:41

Dat snap ik, ik weet ook niet of "prettig" het goede woord was haha. Ik vroeg het me even af!

Laatst aangepast door Darcy op wo 12 jan 2011 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 12 jan 2011 - 8:43

Lilith schreef:En stress zal vast invloed hebben, maar ik vind dat altijd zo'n vaag begrip: wie is er tegenwoordig stressloos?

Ik had continu heel veel stress in de eerste zwangerschap (extreme angsten) maar zijn geboortegewicht was 3750 gram. Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar hij anders was geweest, maar te licht was hij zeker niet.

Maar goed, ik ben natuurlijk ook maar een individueel geval.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rupsie wo 12 jan 2011 - 8:56

Ik heb bij zwangerschappen geen last gehad van zw.suiker oid. Gewoon normale zwangerschappen, zonder stress.
Zelf ook weinig aangekomen (1e: 8 kg en bij de 2e 6 kg). De vk schatte onze baby's ook beide keren als kleintjes.
Uiteindelijk zijn ze geboren als redelijk flinke.
Onze dochter is met 42 weken geboren en die woog 3785.
en ons zoontje is met 40 weken geboren en die woog 4280 gr.
Een echte flinkerd, terwijl wij zelf niet de grootste zijn en ook zeker geen zware personen.

Als ze eenmaal bij ons geboren zijn dan zwakken ze ineens heel erg af. Dochter is ruim 3,5 jaar nu en die zit met haar gewicht onder de onderlijn. Groeit heel weinig steeds.
Ons zoontje is begonnen op de bovenlijn en die zit inmiddels met z'n 1,5 jaar ook op de onderlijn.

Nu bij de 3e wordt het eerder ingeleid straks, omdat de bevalling van de tweede niet goed is gegaan. Hij was te groot / zwaar voor mijn lichaam. Gelukkig is het goed gegaan, maar dat scheelde niet veel.
Nu zal deze dus met een minder gewicht geboren worden (tenminste dat neem ik aan) maar als die dan ook zo gaat afzwakken in gewicht dan blijft er niks meer over. Dus dat vind ik wel spannend.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318

Bericht  nina wo 12 jan 2011 - 9:48

_MamaRosa_ schreef:Ik had ook 2x een hele grote placenta, die ook nog heel goed was. De oudste woog 3805, en de jongste 3930. Beide zijn ze nu aan de lichte kant. De jongste is nu bijna 2, maar weegt nog geen 9 kilo op dit moment.

Ik was zelf een stuk lichter met de geboorte, mijn man wel ruim 8 pond.

Deze baby's doen het tot nu toe ook nog heel goed, liggen iedere keer een week voor op groei, maar dat zwakt normaal gesproken wel af rond de 28 weken bij een tweeling.
Weet je toevallig al of het een één-eige of twee-eige tweeling is?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  maiadebij wo 12 jan 2011 - 19:59

N was bij geboorte 2820 gram een J 3080 gram dus hier ook 2 'kleine' kindjes. Maar mijn man en ik zijn beide ook niet groot dus het klopt bij ons ook wel gewoon. Ik heb geen stress gehad oid (niet meer als normaal in ieder geval). Volgens mij was ik bij geboorte iets van 3300 gram terwijl mijn moeder al 2 weken overliep.
N is nu 2 jaar (en 1 maand) en weegt 12 kg, dus nog niet heel flink.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 21:01

nina schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik had ook 2x een hele grote placenta, die ook nog heel goed was. De oudste woog 3805, en de jongste 3930. Beide zijn ze nu aan de lichte kant. De jongste is nu bijna 2, maar weegt nog geen 9 kilo op dit moment.

Deze baby's doen het tot nu toe ook nog heel goed, liggen iedere keer een week voor op groei, maar dat zwakt normaal gesproken wel af rond de 28 weken bij een tweeling.

We gaan er vanuit dat het 2-eiig is, dat dachten ze bij 11 weken te zien aan het tussenschot. Inmiddels twijfelen ze daar over, maar het is nu gewoon niet meer te zien. Dus de zekerheid krijgen we na de geboorte. Als het 2-eiig is kunnen ze natuurlijk nog op elkaar lijken, en als er dan twijfels zijn laten we het wel testen.

Hier trouwens beide zwangerschappen erg veel stress gehad, bij de 1e rondom het ernstig ziek zijn van mijn moeder,die op het laatst van mijn zwangerschap terminaal lag. Bij de 2e was mijn vader heel ziek. Dat heeft ws. geen invloed gehad op de kinderen, die waren beide dus bijna 8 pond.

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty wo 12 jan 2011 - 21:14

_MamaRosa_ schreef:
nina schreef:

We gaan er vanuit dat het 2-eiig is, dat dachten ze bij 11 weken te zien aan het tussenschot. Inmiddels twijfelen ze daar over, maar het is nu gewoon niet meer te zien. Dus de zekerheid krijgen we na de geboorte. Als het 2-eiig is kunnen ze natuurlijk nog op elkaar lijken, en als er dan twijfels zijn laten we het wel testen.

Misschien een stomme vraag, maar waarom is het belangrijk om te weten of de tweeling 1-eiig of 2-eiig is?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 21:21

Ugly Betty schreef:
_MamaRosa_ schreef:
nina schreef:

Misschien een stomme vraag, maar waarom is het belangrijk om te weten of de tweeling 1-eiig of 2-eiig is?

Niet belangrijk, maar wel leuk natuurlijk. En als er twijfels zijn bij 2 kindjes van hetzelfde geslacht, willen we graag zekerheid. Is al te bepalen met een simpele bloedtest met bloed uit de navelstreng als het goed is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: